Το Fiat 600 εκτός από την ηλεκτρική έκδοση, θα προσφέρεται και σε υβριδική παραλλαγή, ενώ και οι δύο ξεκινούν την καριέρα τους στην εγχώρια αγορά.
Το επαναλανσάρισμα της Fiat γίνεται με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο. Το υποτονικό παρελθόν της περίφημης Ιταλικής εταιρείας φαίνεται ότι αποτελεί πλέον (κακή;) ανάμνηση, καθώς ο όμιλος Stellantis δίνει ιδιαίτερο βάρος στην επανατοποθέτηση της Fiat στην αγορά, κάτι που θα γίνει μέσω μία πλειάδας νέων μοντέλων.
Πέρα λοιπόν από την κατηγορία Α όπου το παρών δίνει το ανανεωμένο Panda μαζί με το 500, η Fiat εισέρχεται στην κατηγορία των B SUV με το 600, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν αναλυτικότερες πληροφορίες γύρω από το next big thing του εκπροσώπου της στην κατηγορία Β, το Fiat Grande Panda. Αυτό θα αποτελέσει και την βάση για μία σειρά νέων και άκρως ενδιαφερόντων μοντέλων που πρόκειται να ακολουθήσουν.
Σε ότι αφορά την ελληνική αγορά, το μεγάλο νέο προς το παρών αφορά στο Fiat 600, το οποίο λανσαρίστηκε επίσημα. Πριν από λίγο καιρό ανακοινώθηκαν οι τιμές του αμιγώς ηλεκτρικού 600e και τώρα σειρά παίρνει η υβριδική έκδοση.
Το mild hybrid σύστημα το έχουμε ήδη γνωρίσει σε άλλα μοντέλα του ομίλου και θα προσφέρεται αρχικά στην έκδοση των 100 ίππων, ενώ προς το τέλος του χρόνου θα ακολουθήσει η ισχυρότερη παραλλαγή των 136 ίππων (ενώ δεν αναμένεται να υπάρξει τετρακίνητη παραλλαγή, όπως στο αδελφό Jeep Avenger).
Κεντρικό στοιχείο του υβριδικού αυτού συστήματος αποτελεί ο ουσιαστικά νέος 1200αρης τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, που συνδυάζεται με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων, το οποίο έχει ενσωματωθεί στο επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων.
Το 48V σύστημα προσφέρει την δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε συνθήκες χαμηλού φορτίου λειτουργίας, υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα στις επιταχύνσεις, ενώ έχει την δυνατότητα να ανακτά ενέργεια την οποία αποθηκεύει σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,89 kWh.
Σε ότι αφορά την ηλεκτρική έκδοση την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην γενέτειρα του, αυτή τροφοδοτείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και ανήκει στη νέα γενιά μονάδων του ομίλου Stellantis. Η ονομαστική ισχύς του είναι 115 kW, δηλαδή 156 ίπποι, ενώ η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 260 Nm. Αυτές οι τιμές είναι ικανές να εξασφαλίσουν τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο αμάξωμα βάρους 1.520 κιλών σε 9,0 δλ.
Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας με τον κωδικό Μ3 υποστηρίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με βάρος 339 κιλών, με μικτή χωρητικότητα 54 kWh και ωφέλιμη 51 kWh. Σύμφωνα με την Fiat, αυτός ο συσσωρευτής ενέργειας νέας γενιάς εξασφαλίζει αυτονομία με μία φόρτιση που υπερβαίνει σε μικτές συνθήκες τα 400 χλμ. βάσει του προτύπου WLTP αλλά και τα 600 χλμ. σε αστικές συνθήκες κίνησης.
Fiat 600, The Italian Upgrade
Με αυτό το σλόγκαν ξεκινάει την εμπορική του σταδιοδρομία το νέο 600, μαζί με με μία νέα τηλεοπτική διαφήμιση, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Το Fiat 600e, το οποίο δανείζεται το όνομά του από το πρώτο «600» που είδαμε τη δεκαετία του 1950, διαθέτει ένα σαφώς πιο αιχμηρό και πεπλατυσμένο εμπρός μέρος σε σχέση με τον μικρό του αδελφό, το 500e, σε συνδυασμό με μία χαρακτηριστική φωτιστική υπογραφή και ένα μεγάλο logo στο κέντρο με τον αριθμό «600».
Την ίδια στιγμή, η κομψή και συγκρατημένα δυναμική σιλουέτα του νέου 600e ενισχύεται από τους μεγάλους τροχούς (σ.σ.: με ζάντες έως και 18 ίντσες), τις μαύρες ματ ποδιές στο πλάι και τους αντίστοιχους χρωματισμούς στα τόξα των θόλων των τροχών.
Από πλευράς μεγέθους, το αποκλειστικά 5θυρο Fiat 600e είναι ξεκάθαρα ένα ακόμα γνήσιο τέκνο της κατηγορίας B-SUV, με μήκος αμαξώματος που φτάνει τα 4.171 χλστ., πλάτος 1.781 χλστ. και ύψος 1.523 χλστ. Το δε μεταξόνιό του φτάνει τα 2.562 χλστ.., ενώ o χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 360 λίτρα ή τα 385 λίτρα στην υβριδική έκδοση.
Οι εκδόσεις του υβριδικού Fiat 600
Τα πρώτα αυτοκίνητα θα βρεθούν άμεσα στις εκθέσεις για μία στατική γνωριμία με τους υποψήφιους αγοραστές. Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν τα πρώτα test drive, αλλά και οι δοκιμές από τους εκπροσώπους του ειδικού τύπου.
Η υβριδική παραλλαγή θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις Hybrid, Comfort Pack και La Prima. Αναφορικά με τον εξοπλισμό, αυτός, ήδη από την αρχική έκδοση, περιλαμβάνει οθόνη αφής 10,25″, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7″, ηχοσύστημα με 6 ηχεία και συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης όπως Adaptive Cruise Control (ACC) με αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης, Intelligent Speed Assist και Blind Spot Detection.
Στο πλουσιότερο επίπεδο La Prima, ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα χρειαστεί να προσθέσει κάτι στον πλουσιοπάροχο εξοπλισμό, καθώς ουσιαστικά δεν προσφέρεται τίποτε ως έξτρα.
Το υβριδικό Fiat 600 των 100 ίππων, ξεκινάει από τα 25.800 ευρώ (23.990 με την προωθητική ενέργεια), η έκδοση Comfort Pack ανέρχεται στα 27.000 ευρώ (25.500 ευρώ με την προωθητική ενέργεια), ενώ η κορυφαία έκδοση La Prima τιμάται στα 30.200 ευρώ (28.700 ευρώ με την έκπτωση).
Οι δύο εκδόσεις του νέου Fiat 600e
Το νέο B-SUV των Ιταλών θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: την (600e)RED που χρησιμοποιεί ως «βάση» το κόκκινο χρώμα ως σήμα κατατεθέν, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, και στην πλουσιώτερη 600e La Prima.
Περιλαμβάνοντας και την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», η τιμή του πρώτου είναι 28.190 ευρώ (σ.σ.: η βασική τιμή είναι 38.990 ευρώ , ποσό από το οποίο αφαιρείται η κρατική επιδότηση των 9.000 ευρώ καθώς και η τρέχουσα έκπτωση της Fiat ύψους 1.800 ευρώ ) και συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς Full LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, infotainment με οθόνη αφής 10” και αυτόματο κλιματισμό.
Για την πολυτελή έκδοση la Prima, η τιμή ορίζεται στα 31.890 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης και της τρέχουσας έκπτωσης της Fiat (τιμή χωρίς «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και έκπτωση: 42.690ευρώ ) και στον εξοπλισμό προστίθενται ζάντες 18”, ενεργό cruise control, περιμετρικοί αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με μασάζ, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με hands-free λειτουργία και ασύρματο κλείδωμα με αισθητήρα εγγύτητας.