X
Πωλήσεις

Οι πρωταγωνιστές στις πωλήσεις του 6μήνου

Με δεδομένη τη σημαντική πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς, επιχειρούμε μια σύντομη σύνοψη των αποτελεσμάτων του πρώτου 6μήνου προσεγγίζοντας τα επιτεύγματα των πρωταγωνιστών σε κάθε κατηγορία ξεχωριστά.

Με δεδομένη τη σημαντική πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς, επιχειρούμε μια σύντομη σύνοψη των αποτελεσμάτων του πρώτου 6μήνου προσεγγίζοντας τα επιτεύγματα των πρωταγωνιστών σε κάθε κατηγορία ξεχωριστά.
Τα πραγματικά αποτελέσματα, όσο και ευρύτερα η πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου το 6μηνο που μας πέρασε, επηρεάστηκαν –για μια ακόμα φορά- τόσο από την παγκόσμια οικονομική συγκυρία και το…βαρύ ομολογουμένως κλίμα που επικρατεί στο τραπεζικό σύστημα, όσο ασφαλώς και από τις συνέπειες που προέκυψαν από τις οικονομικές αποφάσεις της ελληνικής πολιτείας στο συγκεκριμένο κλάδο (βλ. αύξηση και μάλιστα εις διπλούν των συντελεστών του ΦΠΑ, επιβολή φόρου πολυτελείας κοκ). Έτσι, λοιπόν, ως απόρροια όλων των παραπάνω, το πρώτο 6μηνο του 2010 στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου ταξινομήθηκαν μόλις 98.531 νέα αυτοκίνητα, αντί των 150.829 που προκύπτουν ως ο μέσος όρος πωλήσεων του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος της περιόδου 2004-2009. Όπερ σημαίνει, πτώση της τάξης 34,7%…
Σε αυτό το κλίμα, η στροφή των Ελλήνων αγοραστών προς αυτοκίνητα προσιτών κατηγοριών, είναι πλέον κάτι παραπάνω από διακριτή. Όπως ήταν αναμενόμενο, τη μερίδα του λέοντος απέσπασε η κατηγορία Β (σουπερ μινι), καθώς 1 στα 3 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το πρώτο 6μηνο της χρονιάς απαντώνται στους κόλπους της (32,6% επί του συνόλου της αγοράς). Στη δεύτερη θέση, με ποσοστό 26,2 % συναντάμε την κατηγορία C (μικρο-μεσαία), ενώ αμέσως μετά την κλάση Α, με μερίδιο 21,4%, που απαρτίζεται από προτάσεις, όπως τα Fiat Panda, Toyota Aygo, Hyundai i10 κοκ. Ουσιαστικά, λοιπόν, οι τρεις πρώτες από πλευράς μεγέθους –και όχι μόνο- κατηγορίες οχημάτων απέσπασαν ποσοστό που αγγίζει το 80,2%! Σε αντίθεση, στους μεγάλους χαμένους της ελληνικής αγοράς συγκαταλέγονται οι κατηγορίες F (πολυτελή), με μόλις 70 ταξινομήσεις και E (μεγάλη), με 557 συνολικά πωλήσεις.
Κατηγορία Πωλήσεις    Μερίδιο
Α (μινι)     16.159         21,4%
Β (σουπερ μινι) 32.229         32,6%
C (μικρο-μεσαία) 26.543         26,2%
D (μεσαία) 7.685           6,5%
Ε (μεγάλα)     557           0,4%
F (πολυτελείας)        70           0,1%
MPV (πολυμορφικά) 3.239           3,8%
Cabrio            590           0,7%
Roadster 215 0,2%
Coupe 1.696 1,3%
ATV (4×4)    3.012           2,3%
SUV   5.960           3,9%
Στην κατηγορία μινι (Α), αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής του πρώτου 6μηνου του 2010 ήταν το Fiat Panda, το οποίο, παρ’ ότι βρίσκεται λίγο πριν το πέρας της καριέρας του, κατάφερε να σημειώσει περισσότερες από 3.000 πωλήσεις αποσπώντας ποσοστό της τάξης του 19,6% του συνόλου της κατηγορίας. Πίσω του, ακολουθούν τα καταξιωμένα στο είδος Hyundai i10 (2.278) και Toyota Aygo (1.583), ενώ στην τέταρτη θέση συναντάμε το πάντοτε… επίκαιρο Smart (1.233). Αν και με σημαντικά λιγότερες ταξινομήσεις, αξιοσημείωτη είναι και η πορεία του νεότερου ηλικιακά Chevrolet Spark, το οποίο κατάφερε να αναρριχηθεί στην 5η θέση της κατάταξης, εμπρός από το Suzuki Alto, με 1.133 πωλήσεις μέσα στο πρώτο 6μηνο.

Στα σουπερ μινι (Β), η πρωτοκαθεδρία του αειθαλούς Toyota Yaris φαίνεται να απειλείται μόνο από την… επίθεση του Ford Fiesta, που φιγουράρει πίσω του, στη δεύτερη θέση. Πιο συγκεκριμένα, τα Yaris και Fiesta συγκεντρώνουν το ¼ του συνόλου των πωλήσεων της κατηγορίας (4.290 και 4.017 μονάδες αντίστοιχα) ακολουθούμενα με διαφορά 600 περίπου αυτοκινήτων από τα Opel Corsa και VW Polo. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια εμπορικής διάστασης αντιπαράθεση με τέσσερις μόνο πρωταγωνιστές, καθώς το 5ο και 6ο μοντέλο της κατηγορίας (βλ. Seat Ibiza και Hyundai i20) έπονται με 1.639 και 1.619 πωλήσεις, αντίστοιχα. Βέβαια, ως προς τις δύο αυτές θέσεις, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τη συνέχεια, καθώς πίσω τους και σε απόσταση αναπνοής, με 1.514 και 1.424 μονάδες, ακολουθούν δύο δυναμικές και συγκριτικά πιο… φρέσκιες προτάσεις στην κατηγορία των σουπερ μινι: τα νέα Fiat Grande Punto (Evo πλέον) και Citroen C3. 

Άλλη μια πρωτιά για την Toyota, αυτή τη φορά στην κατηγορία των μικρο-μεσαίων (C) αυτοκινήτων και άρμα το νέο Auris, που εύκολα μέχρι στιγμής καταφέρνει να επικρατήσει του νεοφερμένου Astra της Opel, που ακολουθεί στη δεύτερη θέση (σ.σ.: η νίκη της ιαπωνικής εταιρείας αποκτά ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις αν στις 3.084 πωλήσεις του Auris αθροίσει κανείς και τις 454 που σημείωσε η Corolla). Πολύ κοντά στο τελευταίο, έπεται το επίσης γερμανικό Golf, που συνεχίζει σταθερά να καταλαμβάνει μια από τις τρεις πρώτες θέσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, το Skoda Octavia συνεχίζει την πολύ καλή πορεία του (πάντοτε με βάση τις πτωτικές τάσεις της ελληνικής αγοράς…), όντας στην τέταρτη θέση, ενώ πίσω του, το Nissan Qashqai, που φλερτάρει σε φιλοσοφία ανάμεσα στα «τυπικά» μοντέλα της οικογενειακής κατηγορίας και τα γνωστά μας crossover, εξακολουθεί να αποτελεί το μοντέλο-στυλοβάτη για την ιαπωνική εταιρεία στη χώρα μας. 

[[PAGEBREAK]]
Η Opel αντιστρέφει τις ισορροπίες στην κλάση των μεσαίων (D), με το Insignia να προηγείται με διαφορά του Toyota Avensis -κατά 600 περίπου μονάδες- στην κούρσα της εν λόγω κατηγορίας. Η σειρά 3 της BMW συνεχίζει να ελκύει το premium σε απαιτήσεις κοινό της κατηγορίας, με το γερμανικό σεντάν να υπερτερεί του VW Passat (σ.σ.: μοντέλο που βρίσκεται σχεδόν στη δύση της καριέρας του), που συναντάμε στην τέταρτη θέση, εμπρός από το Mondeo, αυτοκίνητο που με τη σειρά του θα αντικατασταθεί μ’ ένα ανανεωμένο στα σημεία μοντέλο (face lift). Στα αξιοσημείωτα της κατηγορίας αξίζει να αναφέρουμε τις 1.000 περίπου μονάδες που καταφέρνουν στο πρώτο 6μηνο της χρονιάς να αποσπάσουν τα εξίσου πολυτελή με τη σειρά 3 της BMW, Audi A4 και Mercedes C-Class. Μάλιστα, η τριάδα των premium αυτών γερμανικών μοντέλων καταφέρνει να κατακτά μερίδιο της τάξης του 22,3 % στο σύνολο της κατηγορίας D. 

Η μάχη στη μεγάλη (E) κατηγορία οχημάτων έχει μοναδικό πρωταγωνιστή τη νέα σειρά Ε της Mercedes, που ουσιαστικά μονοπωλεί το ενδιαφέρον, με μερίδιο που αγγίζει το 80% του συνόλου της (442 από τις 557 στο σύνολο πωλήσεις). Εδώ, ούτε η σειρά 5 της BMW, ούτε και το Α6 της Audi κατάφεραν να προβάλλουν… αντίσταση απέναντι στο αστέρι της Στουτγάρδης, καθώς οι ταξινομήσεις τους δεν ξεπέρασαν τις 37 και 36 μονάδες αντίστοιχα, καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου 6μήνου. Ίδια είναι η εικόνα και στην πολυτελή (F) κλάση, που απαρίθμησε μόλις 70 αυτοκίνητα. Και εδώ, η S-Class αποτελεί το μοντέλο-πρωταγωνιστή, με 30 ταξινομήσεις, ακολουθούμενη από τη νέα Porsche Panamera, οι πωλήσεις τις οποίας έφτασαν τις 16 μόλις μονάδες. 

Πρωτιά για τη γερμανική εταιρεία παρατηρείται και στην κατηγορία των πολυμορφικών (MPV), με την Α-Class να υπερτερεί σε όγκο πωλήσεων του κατά πολύ πιο προσιτού Nissan Note, που καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση (με 585 μονάδες έναντι 323). Πίσω από το ιαπωνικό μοντέλο, ακολουθούν τα Citroen Picasso, Citroen C3 Picassi, Renault Scenic και Seat Altea. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων, παρ’ ότι χαρακτηρίζεται από τον έντονα πολυχρηστικό-οικογενειακό χαρακτήρα της, δεν κατάφερε κατά τη διάρκεια του πρώτου 6μηνου να κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων αγοραστών, περιοριζόμενη σε… περιορισμένο μερίδιο αγοράς, που σίγουρα δεν αντικατοπτρίζει ούτε τις προσδοκίες των κατασκευαστών, ούτε ασφαλώς και την ευρύτερη δυναμική της.


[[PAGEBREAK]]

Αντίστοιχα… πεσμένη είναι η εικόνα και στις κατηγορίες των κουπέ, cabrio και roadster αυτοκινήτων, με την πρώτη να απαριθμεί 1.696 μονάδες και τις άλλες δύο από μόλις 590 και 215 ταξινομήσεις, αντίστοιχα. Στα κουπέ, η κυριαρχία του VW Scirocco έναντι των αντιπάλων του είναι κάτι περισσότερο από… συντριπτική, με το γερμανικό μοντέλο να καταφέρνει να συγκεντρώνει μερίδιο της τάξης του 67.75% (σ.σ.: 1.149 μονάδες). Πίσω του ακολουθούν τα Renault Megane (170 αυτοκίνητα), Audi A5, Mercedes CLC και Honda CR-Z, το οποίο κατάφερε να σημειώσει 37 ταξινομήσεις σε μόλις έναν περίπου μήνα παρουσίας του στην ελληνική αγορά. Στα cabrio τώρα, πρωταγωνιστής είναι ένα ακόμα μοντέλο της VW (βλ. EOS), ακολουθούμενο από τις ανοιχτές εκδόσεις της σειράς 3 της BWW και τις CoupeCabriolet παραλλαγές των Peugeot 308 και 207. Στα roadster, τέλος, το Audi TT φαίνεται να κρατά γερά τα ηνία της κατηγορίας, με 70 ταξινομήσεις και μερίδιο 32,5%, ακολουθούμενο με σημαντική όμως απόσταση, από την BMW Z4 και το Mazda MX-5.

Στην κατηγορία ATV (4x4), το ενδιαφέρον επικεντρώνεται για μια ακόμα φορά στη μάχη των Daihatsu Terios και Suzuki Jimny, με το πρώτο να καταφέρνει κατά τη διάρκεια του πρώτου 6μηνου να αποσπά σημαντική για τα δεδομένα του είδους απόσταση… ασφαλείας από το δεύτερο (938 μονάδες έναντι 634). Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία καταφέρνει να φιγουράρει και στην τρίτη θέση της κατάταξης, με το Grand Vitara να αποσπά 434 στο σύνολο πωλήσεις. Τις θέσεις που «κλείνουν» την πρώτα 6άδα της κατάταξης καταλαμβάνουν συγκριτικά πιο «ακριβά» μοντέλα, στην εσωτερική μάχη των οποίων η BMW X3 επικρατεί των Jeep Grand Cherokee και Cherokee. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει η «κόντρα» στη –συγκριτικά- δημοφιλέστερη κλάση των SUV, η οποία απαριθμεί στο σύνολό της διπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με εκείνες της ATV. Εδώ, το Toyota RAV4 προηγείται, με βραχεία ωστόσο κεφαλή, έναντι του… αιωνίου αντιπάλου του στην ελληνική αγορά, VW Tiguan (1.008 έναντι 971 μονάδων αντίστοιχα). Ωστόσο, με διαφορά μόλις… ενός(!) αυτοκινήτου, πίσω από το SUV της VW, ακολουθεί το Suzuki SX4, ενώ αμέσως μετά, με 907 ταξινομήσεις, το νέο Skoda Yeti, που δείχνει να διαθέτει την απαραίτητη δυναμική ώστε να πρωταγωνιστήσει στη συνέχεια της κούρσας στην κατηγορίας των Sport Utility Vechicles. _Χ.Α. 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!