X
Πωλήσεις

Οι ηγέτες της αγοράς

Οι επικεφαλής όλων των εμπορικών κατηγοριών της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, στο πρώτο οκτάμηνο της χρονιάς

O συναγωνισμός μεταξύ των μοντέλων που πωλούνται στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καλά κρατεί, με τους αναμενόμενους συσχετισμούς και ανακατατάξεις, καθώς νέα μοντέλα έρχονται και άλλα αποχωρούν από το προσκήνιο λόγω του τερματισμού της παραγωγής τους. Ιδιαίτερες αλλαγές δεν υπάρχουν στις αγοραστικές συνήθειες των συμπατριωτών μας, αφού η μικρομεσαία κατηγορία και η «κλάση» των 1.4 λίτρων εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στις προτιμήσεις και στις δυνατότητές τους. Τα αυξητικά μεγέθη στα μερίδια αγοράς των πολυμορφικών και των 4Χ4 (SUV & ATV) συνεχίζονται και στο τρέχον έτος, ενώ σταθερή αναλογικά παρατηρείται και η διακίνηση των αυτοκινήτων της μεσαίας κατηγορίας. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τις «επιδόσεις» της κάθε κατηγορίας ξεχωριστά, κατά τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου του 2005, ξεκινώντας από το «Τοp 15» επί του συνόλου:

BEST SELLERS
1. Toyota Corolla 6.838
2. Opel Astra 6.630
3. Hyundai Getz 6.255
4. VW Golf 6.012
5. Opel Corsa 5.861
6. Ford Focus 5.769
7. Hyundai Accent 5.278
8. Ford Fiesta 4.654
9. Seat Ibiza 4.604
10. Toyota Yaris 4.466
11. Skoda Octavia 4.061
12. Peugeot 206 3.975
13. VW Polo 3.848
14. KIA Picanto 3.584
15. Renault Megane 3.502
15. Citroen C4 3.502

H Toyota έχει κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένη, με δύο αυτοκίνητα στην 15άδα, εκ των οποίων το ένα -Corolla- είναι leader για τρίτο συνεχόμενο έτος, παρά την «πίεση» που του ασκείται την τρέχουσα χρονιά από το Αstra. Ευχαριστημένη σίγουρα είναι και η Οpel, με δύο μοντέλα μέσα στην πρώτη πεντάδα. Παράπονο δεν υπάρχει ούτε από την VW, καθώς επιβεβαιώνεται η «σταθερή αξία» των Golf και Polo. Όσο για την Hyundai, έχει δύο αυτοκίνητα στα πρώτα επτά και να μην ξεχνάμε ότι προηγείται σταθερά στην «κούρσα» των εταιρειών και μάλλον θα είναι εκείνη που θα κόψει το «νήμα» πρώτη. Το κοινό της Ford στην Ελλάδα παραμένει πιστό, πόσο μάλλον όταν υπάρχει στο «οπλοστάσιό» της ένα Focus. «Παραδοσιακή» αξία πια το Seat Ibiza, ενώ σε λίγο καιρό το ίδιο θα λέμε για την παρατεταμένη επιτυχία των Skoda Octavia & Renault Megane. Και σίγουρα, δικαιωμένη φαίνεται η πορεία της Citroen C4 στην πρώτη πλήρη περίοδο της σταδιοδρομίας της στην Ελλάδα.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α
(ΜΙΝΙ)
Σύνολο πωλήσεων: 15.535
Μερίδιο αγοράς: 7.8%
1. ΚIA Picanto 3.584
2. Fiat Panda 3.105
3. Hyundai Atos 3.048
4. Chevrolet Matiz 1.922
5. Smart Fortwo 1.428
6. Suzuki Wagon R 442

Η «ανατροπή» στην κατάταξη, σε σχέση με το 2004, ολοκληρώθηκε. Το KIA Picanto προσπέρασε το Αtos και πήρε την «πρωτοκαθεδρία» από το Panda. Η διαφορά του από το ιταλικό μικρό μοιάζει ασφαλής και πιθανότατα θα διατηρηθεί ως το τέλος του έτους. Επιτυχημένη είναι και η πορεία του Μatiz δεύτερης γενιάς, με το λογότυπο πλέον της Chevrolet. Σχετικά με το Smart καμμιά έκπληξη, αφού οι Έλληνες το έχουν από χρόνια «αγκαλιάσει».

KAΤΗΓΟΡΙΑ Β
(ΣΟΥΠΕΡΜΙΝΙ)
Σύνολο πωλήσεων: 56.943
Μερίδιο αγοράς: 28.5%
1. Ηyundai Getz 6.255
2. Opel Corsa 5.861
3. Ford Fiesta 4.654
4. Seat Ibiza 4.604
5. Toyota Yaris 4.466
6. Peugeot 206 3.975

Η δεύτερη σε μέγεθος κατηγορία της ελληνικής αγοράς δεν έχει ακριβώς τους ίδιους πρωταγωνιστές, σε σύγκριση με πέρισυ. Το Getz έχει πάρει τα πρωτεία από το Corsa, η διαφορά όμως μεταξύ τους είναι μικρή κι οι «ανατροπές» παραμένουν εντός των πιθανοτήτων. Το Fiesta και το 206 είναι τα νέα μέλη του club των έξι πρώτων, ενώ το Polo έχει υποχωρήσει ελαφρά και το Punto αρκετά. Όμως, το ιταλικό supermini έχει στα «κρατούμενα» τον αναμενόμενο –περίπου- διάδοχό του, το Grande Punto. Όσο για το γερμανικό supermini, η νέα γενιά του ήδη πωλείται στην Ελλάδα και δεν αποκλείεται να «σκαρφαλώσει» σε πιο ψηλές θέσεις στην κατάταξη, μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το Yaris πρώτης γενιάς παραμένει «εγγύηση» στο χρηματιστήριο της κατηγορίας, παρά το γεγονός ότι ο διάδοχός του θα είναι από τον Ιανουάριο στην πατρίδα μας.

KATHΓΟΡΙΑ C
(ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ)
Σύνολο πωλήσεων: 62.436
Μερίδιο αγοράς: 31.2%
1. Τoyota Corolla 6.838
2. Opel Astra 6.630
3. VW Golf 6.012
4. Ford Focus 5.769
5. Hyundai Accent 5.278
6. Skoda Octavia 4.061

Στην πολυπληθέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς γίνεται «μάχη» μεταξύ των Corolla και Astra, της οποίας η τελική έκβαση θα αναδείξει και το best seller του 2005. Σε σχέση με τον περασμένο χρόνο από την πρώτη εξάδα λείπει το Peugeot 307, που τώρα έχει υποχωρήσει στη 10η θέση. «Σταθερές αξίες» μεταξύ των Ελλήνων αγοραστών -όπως αναμενόταν άλλωστε- είναι τα Golf, Accent & Octavia. Ενισχυμένο από τον οκτάμηνο εμπορικό αγώνα εμφανίζεται το Focus, στη δεύτερη γενιά του όμως, με 1.000 περίπου πωλήσεις περισσότερες και πέντε θέσεις παραπάνω στον πίνακα της κατηγορίας.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ D
(ΜΕΣΑΙΑ)
Σύνολο πωλήσεων: 23.750
Μερίδιο αγοράς: 11.9%
1. Τοyota Avensis 2.202
2. Audi A4 1.943
3. VW Passat 1.940
4. Mercedes C Class 1.727
5. BMW 3 Series 1.614
6. Ford Mondeo 1.502

Το Avensis είναι στην κορυφή για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και δεν μοιάζει να απειλείται από κανέναν, στην πολύ ενδιαφέρουσα μεσαία κατηγορία. Εντυπωσιάζει ο ανταγωνισμός μεταξύ των A4 και Passat, αφού μόλις τρείς μονάδες χωρίζουν τα δύο αυτοκίνητα, που «πολεμούν» αμφότεροι με τα νέα τους μοντέλα. Μεγαλύτερη «απόσταση» μοιάζει να έχει καλύψει το Passat, καθώς πέρισυ απουσίαζε από την εξάδα και είχε περίπου 100 πωλήσεις λιγότερες. Από την φετινή εξάδα λείπει και το Vectra (3ο πέρισυ, 7ο το 2005), ενώ η «3άρα» υποχώρησε από τη 2η στην 5η θέση. Ελαφρά οπισθοχώρηση παρουσιάζει και το Μazda 6, «παραδοσιακή» αξία το Μondeo, νέο μέλος του «Top 6» η Mercedes C Class.

KATHΓΟΡΙΑ 4Χ4 SUV
Σύνολο πωλήσεων: 6.910
Μερίδιο αγοράς: 3.5%
1. Toyota RAV4 1.612
2. Honda CR-V 1.075
3. Ford Maverick 1.061
4. Nissan X-Trail 927
5. Hyundai Tucson 803
6. Mazda Tribute 371

Τίποτα δεν ταράζει την πρωτοπορία του RAV4, ενώ η τρίτη γενιά του «πρώτου διδάξαντα» της SUV κατηγορίας αναμένεται στα τέλη Φεβρουαρίου του 2006. «Διαφορά στήθους» μέχρι στιγμής υπάρχει ανάμεσα στα CR-V & Maverick, με το X-Trail να διατηρείται με άνεση στα επίπεδα της περισυνής του εμπορικής επιτυχίας, τηρουμένων των αναλογιών και της συνολικότερης -ελαφρά πτωτικής σε σχέση με το 2004- πορείας της αγοράς. Νέα «μέλη» της εξάδας τα Tucson & Tribute, που διαδέχθηκαν στις αντίστοιχες θέσεις το Honda HR-V και το Hyundai Santafe.

KATHΓΟΡΙΑ 4Χ4 ΑΤV
Σύνολο πωλήσεων: 12.704
Μερίδιο αγοράς: 6.3%
1. Suzuki Grand Vitara 2.917
2. Suzuki Jimny 1.865
3. Daihatsu Terios 1.615
4. Jeep Cherokee 1.145
5. KIA Sportage 959
6. KIA Sorento 664

«Βασιλιάς» η Suzuki στα τετρακίνητα με εκτός δρόμου δυνατότητες, τη στιγμή μάλιστα που το νέο Grand Vitara είναι εδώ και οι ταξινομήσεις του θα αρχίσουν άμεσα. Το Cherokee –που «τερμάτισε» τρίτο σε πωλήσεις στο τέλος του 2004- είναι ο μοναδικός εκτός Άπω Ανατολής συντελεστής της πρώτης εξάδας. «Εγγύηση» παραμένει το Τerios για τις πωλήσεις της Daihatsu, ενώ η γενικότερη ανοδική πορεία της ΚΙΑ επιβεβαιώνεται με την παρουσία των Sportage & Sorento στην 5η και 6η θέση. Απόντες από το «Top 6» το Mitsubishi Pajero (7ο το πρώτο οκτάμηνο του 2005) και το Lada Niva. Το «τίμιο» και αξιόπιστο ρωσικό τετρακίνητο βρίσκεται λίγο πιο κάτω, στην 8η θέση, διατηρώντας πιστό αγοραστικό κοινό.

KATHΓΟΡΙΑ MPV
(ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΑ)
Σύνολο πωλήσεων: 11.584
Μερίδιο αγοράς: 5.8%
1. Ηyundai Matrix 2.063
2. Honda Jazz 1.311
3. Mercedes A Class 1.236
4. Ford Focus C Max 853
5. Renault Scenic 804
6. Opel Meriva 759

Σταθερά πρώτο στα πολυμορφικά αυτοκίνητα και το 2005 είναι το Μatrix, χωρίς να κινδυνεύει να χάσει τη θέση του από κανέναν. Η Α Class και το Meriva είναι τα νέα στελέχη της πρώτης εξάδας, ενώ το Focus C Max διατηρεί την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού και συνεχίζει την πορεία του στην 4η θέση, όπως πέρισυ. Από το «Top 6» λείπουν το Ford Fusion και η Citroen Picasso, με το γαλλικό πολυμορφικό να βρίσκεται κοντά στο τέλος της εξαιρετικά επιτυχημένης πολύχρονης σταδιοδρομίας του στην παγκόσμια αγορά. Ανερχόμενη δύναμη το μίνι πολυμορφικό της Honda, που βρέθηκε από την 5η στη 2η θέση, ωστόσο υπάρχουν κάποιες πιθανότητες η Α Class να το ανταγωνιστεί σε πωλήσεις.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ε
(ΜΕΓΑΛΑ)
Σύνολο πωλήσεων: 2.622
Μερίδιο αγοράς: 1.3%
1. Μercedes E Class 929
2. Hyundai Sonata 680
3. BMW 5 Series 459
4. Audi A6 198
5. Subaru Legacy 108
6. Saab 9-5 59

Γνωστοί μας και οι έξι από πέρισυ, έχουν αλλάξει θέσεις μόνο μεταξύ τους από τον 2ο μέχρι τον 4ο, χωρίς να «ταράξουν» την Ε Class από την μοναξιά της πρώτης θέσης. Η Sonata το 2004 ήταν τέταρτη, η «5άρα» δεύτερη και το Α6 τρίτο. Συνολικότερα η κατηγορία Ε παρουσιάζει μείωση σε σύγκριση με το πρώτο οκτάμηνο του προηγούμενου έτους, αφού το ποσοστό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς δείχνει μείωση κατά 0.5% και 1.308 λιγότερες ταξινομήσεις.

KATHΓΟΡΙΑ F
Σύνολο πωλήσεων: 120
Μερίδιο αγοράς: 0.1%
1. ΒΜW 7 Series 32
2. Mercedes S Class 22
3. Jaguar S Type 22
4. Peugeot 607 17
5. Audi A8 13
6. Mercedes CLS Class 4

Ευμετάβλητη κι ολιγομελής η πολυτελής αυτή κατηγορία, ήταν φυσιολογικό να παρουσιάζει μεγάλες μεταβολές ως προς τα μοντέλα που απαρτίζουν τις έξη της πρώτες θέσεις. Οι τρείς του «βάθρου» είχαν και πέρισυ παρουσία στο «Τop 6», ενώ γενικότερα το μερίδιο της «F» έχει ιδιαίτερα μειωθεί: στο πρώτο οκτάμηνο του 2004 πραγματοποιήθηκαν 321 ταξινομήσεις, ενώ στο αντίστοιχο φετινό χρονικό διάστημα μόλις 120.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ G
Σύνολο πωλήσεων: 24
Μερίδιο αγοράς: 0%
1. Μercedes CLS Class 11
2. Jaguar XJ Type 5
3. Mercedes 300C 3
4. Lexus LS 430 2
5. Maserati Quattroporte 2

Ακριβώς η ίδια εικόνα από πλευράς πωλήσεων (24 έναντι 24) με πέρισυ, με διαφορετικούς όμως πρωταγωνιστές το 2005. Jaguar, Lexus & Maserati ήταν και το 2004 εκεί…

SPORT CABRIOLET
Σύνολο πωλήσεων: 1.838
Μερίδιο αγοράς: 0.9%
1. Peugeot 307 CC 590
2. Peugeot 206 CC 378
3. Citroen C3 Pluriel 158
4. Renault Megane CC 130
5. Volkswagen Beetle 127
6. Saab 9-3 89

Κυρίαρχος είναι η Peugeot σε αυτό το «παιχνίδι», έχοντας πίσω της τα ίδια μοντέλα σε σύγκριση με το 2004. Η κατηγορία παρουσιάζει μεγάλη πτώση στις πωλήσεις της και χαρακτηριστικά παραθέτουμε τους αριθμούς: Ιανουάριος –Αύγουστος 2004 2.784 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 1.3%, Ιανουάριος –Αύγουστος 2005 1.838 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 0.9%.

SPORT COUPE
Σύνολο πωλήσεων: 2.693
Μερίδιο αγοράς: 1.3%
1. Mazda RX8 997
2. Mercedes CLK Class 472
3. Alfa Romeo GT Coupe 403
4. Hyundai Coupe 349
5. Mercedes CLS Class 164
6. Porsche 911 84

Πολύ μικρή είναι η μείωση των πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία, μόλις 136 μονάδες σε σχέση με τους πρώτους οκτώ μήνες της περασμένης χρονιάς. Νέο μέλος η διαχρονική Porsche 911, που εκτόπισε από την 6η θέση την Toyota Celica. Εντυπωσιάζει η άνοδος των ταξινομήσεων του RX8, που βρέθηκε από την τέταρτη θέση στην πρώτη, πραγματοποιώντας και… 633 περισσότερες πωλήσεις.

SPORT ROADSTER
Σύνολο πωλήσεων: 2.292
Μερίδιο αγοράς: 1.1%
1. Opel Tigra 861
2. Mercedes SLK Class 669
3. BMW Z Series 158
4. Mazda MX5 125
5. Audi TT 88
6. Porsche Boxter 77

Σοβαρά διαφοροποιημένη είναι η εικόνα αυτής της κατηγορίας σε σύγκριση με το πρώτο οκτάμηνο του 2004, με το Τigra να κάνει τη μεγάλη διαφορά και να παίρνει την πρωτιά, διευρύνοντας συνάμα την «Sport Roadster»: 1.331 πωλήσεις και μερίδιο 0.6% πέρισυ, 2.292 ταξινομήσεις και μερίδιο 1.1% το 2005. Οι λοιποί «συνεργάτες» παραμένουν ως έχουν, με εξαίρεση το MGF και το Smart Roadster, που λείπουν. Τη θέση του τελευταίου κατέλαβε η Porsche Boxter.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ VAN
Σύνολο πωλήσεων: 634
Μερίδιο αγοράς: 0.3%
1. Hyundai H1 329
2. Fiat Scudo 52
3. VW Transporter 43
4. Nissan Primastar 35
5. Citroen Jumpy 28
6. Ford Tourneo 25

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!