Μια ειδική έκδοση του αναβαθμισμένου Μazda CX-5 με την ονομασία Homura είναι πλέον διαθέσιμη στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Η παρουσίαση της ειδικής έκδοσης Homura φιλοδοξεί να προσθέσει ένα ακόμη πλεονέκτημα στη γκάμα του Mazda CX-5 του 2021. Homura σημαίνει φωτιά ή φλόγα στα ιαπωνικά και αυτό αντικατοπτρίζεται στο μαύρο χρώμα του αμαξώματος, τις εσωτερικές στιλιστικές λεπτομέρειες, τις μοναδικές ταπετσαρίες με τις κόκκινες εμφανείς ραφές και τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών. Η γκάμα της Homura ξεκινά με τον κινητήρα βενζίνης των 165 ίππων, σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στην τιμή των 36.865 ευρώ (40.713 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση, που γίνονται 43.973 αν αυτή συνδυάζεται με το αυτόματο). Για τον βενζινοκινητήρα των 194 ίππων, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η τιμή ορίζεται στα 41.691 ευρώ. (44.299 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση). Στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή της, η Homura ξεκινά με τον diesel κινητήρα των 150 ίππων, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που προσφέρεται ως δικίνητη με 40.788 ευρώ και ως τετρακίνητη με 44.788 ευρώ (η τετρακίνητη με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τιμάται 48.941 ευρώ).
Οι πολλές επεμβάσεις και βελτιώσεις στον κινητήρα, έχουν ως αποτέλεσμα την εξασφάλιση καλύτερης και περισσότερο φιλικής προς το περιβάλλον οδηγικής εμπειρίας. Μεταξύ αυτών και η βελτιωμένη λειτουργία του γκαζιού, η καλύτερη απόκριση του κινητήρα στις εντολές του οδηγού, η αναβαθμισμένη απόκριση του αυτόματου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων και οι περιορισμένες εκπομπές του CO2. Επιπλέον, ο diesel κινητήρας Skyactiv-D 2.2, απόδοσης 135 kW/184 PS, συνδυάζεται για πρώτη φορά και με σύστημα κίνησης στους εμπρός τροχούς. Το 2021 CX-5 διατηρεί τα εξαιρετικά πρότυπα παθητικής και ενεργητικής ασφαλείας που περιμένουν όλοι από ένα Mazda. Η γκάμα των προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης i-Activsense, εξασφαλίζει κορυφαίο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας.
Το Mazda CX-5 του 2021 διαθέτει αναβαθμισμένη τεχνολογία επικοινωνίας οδηγού-αυτοκινήτου (Human Machine Interface/HMI), για περισσότερη ευκολία, ηρεμία και ασφάλεια. Αντίστοιχη αναβάθμιση έχουν δεχθεί ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης, για καλύτερη απόκριση και οδηγική εμπειρία, ενώ μειωμένες εμφανίζονται και οι εκπομπές του CO2. Το αναβαθμισμένο σύστημα HMI περιλαμβάνει μία νέα, ταχύτερη και ευκρινέστερη κεντρική οθόνη 10.25 ιντσών, και ακόμα πιο διαισθητικό έλεγχο μέσω του Commander με διευρυμένη γκάμα δικτυωμένων υπηρεσιών, που λειτουργούν μέσω του τελευταίου MyMazda App (διαθέσιμο στην Ελλάδα από το τέλος του 2021). Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με πολυάριθμα συστήματα και λειτουργίες που συμβάλλουν στην ηρεμία και τη διευκόλυνση, όπως είναι το εξ αποστάσεως κλείδωμα των θυρών, το σύστημα εύρεσης της θέσης του αυτοκινήτου (Vehicle Finder), ο εξ αποστάσεως προγραμματισμός πολλαπλών προορισμών πλοήγησης, το σύστημα ενημέρωσης για την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου (Vehicle Health Report), κλείσιμο ραντεβού για service, οδική βοήθεια και προειδοποίηση κινδύνου (Security Alert).
Βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα του CX-5, το εξελιγμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης στην πόλη (Advanced Smart City Brake Support/Advanced SCBS) χρησιμοποιεί μία κάμερα που εντοπίζει οχήματα και πεζούς μπροστά στο αυτοκίνητο – τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα – και βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων ή τον περιορισμό των επιπτώσεων στην περίπτωση που η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Το σύστημα σταματά ή μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου, όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με το όχημα ή τον πεζό μπροστά του. Άλλες βασικές τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης i-Activsense που περιλαμβάνονται ως βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα, είναι το σύστημα υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας κυκλοφορίας (Lane-keep Assist) της Mazda και το σύστημα παρακολούθησης τυφλών σημείων με ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας.
Ο έλεγχος των τυφλών σημείων ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν όταν, για παράδειγμα, εκείνος αλλάζει λωρίδα. Η λειτουργία προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert) παρακολουθεί το περιβάλλον όταν το αυτοκίνητο ξεπαρκάρει με όπισθεν, προειδοποιώντας τον οδηγό όταν εντοπίσει οχήματα που πλησιάζουν από τα πλάγια. Το Mazda Radar Cruise Control (MRCC), στον βασικό εξοπλισμό των πλούσιων εκδόσεων, με λειτουργία Stop and Go (μόνο με αυτόματο κιβώτιο), διατηρεί αυτόματα την κατάλληλη ταχύτητα και τη βέλτιστη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, και σταματά το αυτοκίνητο μόλις σταματήσει και το προπορευόμενο.
Ακόμη, ο βασικός εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει ένα 4κάναλο ABS (4W-ABS) με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD) και Υποβοήθηση Πέδησης, Δυναμικό Έλεγχο Ευστάθειας (DSC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ειδοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης (ESS), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HLA) και αυτόματη λειτουργία φώτων, που ανάβουν περίπου 30 λεπτά πριν από το ηλιοβασίλεμα, διευκολύνοντας τους πεζούς και τα άλλα αυτοκίνητα να το δουν. Δελτίο Τύπου