top icon
Πωλήσεις

Mεγάλη άνοδος στις ταξινομήσεις ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων κατέγραψαν περίπου 779.000 νέα οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2024, σημειώνοντας μεγάλη άνοδο σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους.

Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων κατέγραψαν περίπου 779.000 νέα οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2024. Αυτή η αύξηση κατά 24% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι αποτελεί ένδειξη ότι η αγορά επανέρχεται στην κανονικότητα, αν και όχι όσο το πρώτο εξάμηνο του 2019, όταν 1,1 εκατομμύρια οχήματα προστέθηκαν στους στόλους ενοικιαζόμενων οχημάτων σε όλη την Ευρώπη. Οι τιμές ενοικίασης αυτοκινήτων μειώνονται, μια άλλη ένδειξη ότι η αγορά επιστρέφει στην κανονικότητα, σημειώνει η Dataforce, η οποία συγκέντρωσε στοιχεία για τις ταξινομήσεις ενοικιαζόμενων οχημάτων από 20 ευρωπαϊκές χώρες.

Η μεγαλύτερη αγορά για τις νέες ταξινομήσεις ενοικιαζόμενων οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν η Γερμανία (περίπου 190.000 μονάδες), ακολουθούμενη από την Ισπανία (152.000), τη Γαλλία (132.000), το Ηνωμένο Βασίλειο (95.000) και την Ιταλία (84.000). Αυτές οι πέντε μεγάλες αγορές αντιπροσωπεύουν το 84% των ταξινομήσεων που κατέγραψαν οι ειδικοί στα δεδομένα οχημάτων. Οι υπόλοιπες είναι η Δανία και η Ολλανδία (και οι δύο 17.000), η Σουηδία (16.000), το Βέλγιο, η Ελβετία και η Νορβηγία (όλες από 10.000), η Αυστρία (9.000), η Πορτογαλία (8.000) και η Πολωνία (7.000), η Φινλανδία (5.000), η Ισλανδία και η Τσεχία (αμφότερες 4.000), η Λιθουανία (3.000) και η Λετονία και η Σλοβακία (αμφότερες 2.000).

rental cars

Η άνοδος οφείλεται στην επιστροφή της σταθερότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού, η οποία επέτρεψε στους επαγγελματίες να επικεντρωθούν εκ νέου στους πελάτες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Οι ισχυρές επιδόσεις της βιομηχανίας ενοικίασης αυτοκινήτων σημαίνουν ότι 1 στα 10 οχήματα που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν ενοικιαζόμενο.

Ως σημαντικός προορισμός διακοπών, η Ισπανία έχει την υψηλότερη διείσδυση ενοικίασης, με ένα στα τέσσερα οχήματα που ταξινομήθηκαν στη χώρα να είναι ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. Η Ισπανία είναι η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων συνολικά, παράλληλα όμως είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, μετά τη Γερμανία. Η μεγαλύτερη σχετική αύξηση στις ταξινομήσεις ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων σημειώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου αυξήθηκαν κατά 111% σε ετήσια βάση. Μια άλλη αξιοσημείωτη εξέλιξη είναι η συρρίκνωση του μεριδίου των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στις ταξινομήσεις ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, το οποίο μειώθηκε από 6,4% το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 3,8% την ίδια περίοδο φέτος (ή συνολικά λίγο κάτω από 30.000).

Δύο σημαντικοί παράγοντες εξηγούν την αντιδημοτικότητα των ηλεκτρικών στον κλάδο των ενοικιάσεων. Πρώτον, η ζήτηση των πελατών είναι χαμηλή, λόγω της μη εξοικείωσης με την ηλεκτρική οδήγηση, των ανησυχιών σχετικά με την εμβέλεια και τη φόρτιση και των ερωτημάτων σχετικά με το αν και πώς θα επιστρέψει το όχημα «γεμάτο». Το άλλο σημαντικό μειονέκτημα είναι πως λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τις υπολειμματικές αξίες, οι εταιρείες ενοικίασης αναγκάζονται να χρεώνουν σχετικά υψηλές τιμές για την ενοικίαση ηλεκτρικών οχημάτων, μειώνοντας τόσο τη διάθεσή τους να προσφέρουν αυτή την επιλογή, όσο και τη ζήτηση των πελατών για ενοικίαση ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα περισσότερα (57,3%) από τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν το πρώτο εξάμηνο του 2024 εξακολουθούν να είναι βενζινοκίνητα, ακολουθούμενα από ντίζελ (26,9%), ήπια υβριδικά (6,1%), plug-in υβριδικά (4,8%), και μόνο στη συνέχεια τα ηλεκτρικά με μπαταρία (3,8%), αναφέρει η Dataforce.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ