Το πρώτο δίμηνο του 2025 οι Κινέζοι κατασκευαστές, με αρκετούς από αυτούς να βρίσκονται στην πρώτη χρονιά πλήρους εμπλοκής τους στην ελληνική αγορά, έκτισαν ήδη ένα σεβαστό μερίδιο σε αυτήν και συνεχίζουν…
Το πρώτο δίμηνο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά έφτασαν τις 20.477 μονάδες. Από αυτές, οι 1.408 αντιστοιχούν στους Κινέζους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας το πρώτο δίμηνο του 2025. Αυτό σημαίνει πως οι κατασκευάστριες εταιρείες από τη μεγάλη ασιατική χώρα κατέχουν αυτή τη στιγμή το 6,9% του συνόλου της αγοράς μας.
Aπό πλευράς μοντέλων, πρώτο σε ταξινομήσεις με προέλευση από την Κίνα είναι το ΜG ZS Max, με 382 μονάδες, που μάλιστα κατέχει και την περίοπτη τέταρτη θέση στην εμπορική κατάταξη όλων των μικρομεσαίων SUV μοντέλων. Δεύτερο πιο επιτυχημένο στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς είναι το BYD Dolphin, με 268 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση των νέων αυτοκινήτων κινεζικής προέλευσης βρίσκεται το MG3, με 232 μονάδες, αριθμός που του δίνει και την τρίτη θέση στον εμπορικό πίνακα όλων των μικρομεσαίων hatchback μοντέλων. Ακολουθούν το ΜG ZS με 132 αυτοκίνητα, το Lynk & Co 01 με 131 μονάδες και το BYD Atto 3 με 107.
Παρουσία στην ηλεκτροκίνηση
H παρουσία των Κινέζων στα νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας, είναι ιδιαίτερα δυναμική. Επί συνόλου 1.245 ταξινομήσεων EV μοντέλων την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, προέλευση από τη μεγάλη ασιατική χώρα είχαν οι 467. Για την ώρα, με την επίδοση αυτή, οι Κινέζοι κατέχουν το 37,5% της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Το πιο εντυπωσιακό είναι πως –επίσης για την ώρα- η BYD με 406 ταξινομήσεις στο πρώτο δίμηνο του 2025, ξεπέρασε στην κατάταξη των εταιρειών την Tesla, που με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της ήταν συνεχώς στην πρώτη θέση από το 2021.
Πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο της ελληνικής αγοράς στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς είναι το BYD Dolphin, με 268 ταξινομήσεις, που του δίνουν την πρώτη θέση στον εμπορικό πίνακα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, εκτοπίζοντας από αυτήν το Tesla Μοdel Y. Ένα ακόμη BYD, το Atto 3, βρίσκεται στην δεύτερη θέση της κατάταξης των νέων EVs στη χώρα μας, με 107 ταξινομήσεις (το ακολουθεί το Tesla Model 3 με 78).
Παρουσία στα plug-in υβριδικά
Eπί του συνόλου των 1.364 ταξινομήσεων στην κατηγορία των plug-in υβριδικών μοντέλων του πρώτου διμήνου του 2025, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν πραγματοποιήσει τις 161, επίδοση που τους δίνει μερίδιο 11,8% επί όλων των PHEV. Kορυφαίος εκπρόσωπος της Κίνας στα plug-in υβριδικά είναι το Lynk & Co 01, με 131 μονάδες.
Παρουσία στα υβριδικά
Eπί του συνόλου των 5.002 ταξινομήσεων στην κατηγορία των πλήρως ή με ήπιο σύστημα υβριδικών μοντέλων του πρώτου διμήνου του 2025, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν πραγματοποιήσει τις 583, επίδοση που τους δίνει μερίδιο 11,7% επί όλων των νέων υβριδικών. Όλες οι προαναφερθείσες ταξινομήσεις είναι της MG και φυσικά πρώτο κινεζικό μοντέλο στην κατηγορία αυτή είναι το ΖS Max (382 μονάδες).
Παρουσία στα βενζινοκίνητα
Eπί του συνόλου των 8.410 ταξινομήσεων στην κατηγορία των πλήρως ή με ήπιο σύστημα υβριδικών μοντέλων του πρώτου διμήνου του 2025, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν πραγματοποιήσει τις 195, επίδοση που τους δίνει μερίδιο 2,3% επί όλων των νέων βενζινοκίνητων. Πρώτο κινεζικό μοντέλο στην ομάδα αυτή είναι το MG ZS, με 132 μονάδες.
Συνολική παρουσία
Σε απόλυτους αριθμούς, πρώτος σε ταξινομήσεις κατασκευαστής από την Κίνα στην Ελλάδα είναι η MG. Η άλλοτε βρετανική εταιρεία, που εδώ και πολλά χρόνια έχει εξαγοραστεί από κινεζικό όμιλο και συνεχίζει την πορεία της στην Αυτοκίνηση με άλλη εθνικότητα, έχει 796 ταξινομήσεις και βρίσκεται ένατη στη γενική κατάταξη μεταξύ όλων των εταιρειών με μερίδιο 3,9% επί του συνόλου της αγοράς. Δεύτερος πιο επιτυχημένος μέχρι στιγμής κατασκευαστής είναι η BYD.
01-02/2025
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1 MG 796
2 BYD 408
3 Lynk & Co 131
4 Leapmotor 40
5 DFSK 27
6 Omoda 4
7 Jaecoo 2
Προοπτικές
Έχοντας ακόμη οκτώ και πλέον μήνες μέχρι το τέλος της χρονιάς, μπορούμε να πούμε πως εκτός συγκλονιστικού απροόπτου τα μεγέθη των κινεζικών εταιρειών στην Ελλάδα θα αυξηθούν, ασφαλώς και τα ποσοστά τους. Ίδωμεν…