Η πέμπτη γενιά του υβριδικού Toyota Prius ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία στη χώρα μας σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις και μια όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Το Toyota Prius ήταν ο πρώτος διδάξας σε παγκόσμιο επίπεδο στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων και συνάμα ένα μοντέλο που εγκαινίασε, ακριβώς πριν από 25 χρόνια, μια νέα, περιβαλλοντικά πιο ευαίσθητη εποχή για την Toyota – και την αυτοκίνηση γενικότερα.
Πλέον, έχοντας στην πλάτη του τέσσερις γενιές και αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις, το Prius γυρίζει την πέμπτη κατά σειρά σελίδα του και με νέο παρουσιαστικό εντός και εκτός και ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης για την Ευρώπη, ξεκινά μια νέα καριέρα «δίπλα» στα υπόλοιπα Full Hybrid και PHEV μοντέλα του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Θυμίζουμε ότι το νέο Prius βασίζεται στο δάπεδο GA-C, που ενσωματώνεται, ως γνωστόν, στην γνωστή αρχιτεκτονική TNGA της Toyota, προσφέροντας στο επαναφορτιζόμενο μοντέλο των Ιαπώνων υψηλότερη ακαμψία, μικρότερο βάρος σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και ευφυείς λύσεις στον τομέα της «συσκευασίας» της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.
Σημαντικές διαφοροποιήσεις εντοπίζονται και στο μέγεθος του νέου Prius, με το συνολικό ύψος του αμαξώματος να έχει μειωθεί κατά 50 χλστ. (σ.σ.: για χαμηλότερο κέντρο βάρους και αεροδυναμική απόδοση), ενώ σε αντίθεση κατά 50 χλστ. αυξημένο εμφανίζεται το μεταξόνιό του (για καλύτερη χωροταξική διαρρύθμιση στο εσωτερικό). Το δε μήκος του είναι μικρότερο κατά 46 χλστ. σε σχέση με το τρέχον μοντέλο, ενώ ελαφρώς αυξητικές είναι οι τάσεις σε ότι έχει να κάνει το συνολικό του πλάτος (+22 χλστ).
Αν μη τι άλλο, το στοιχείο που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ίσως ενδιαφέρον στο νέο Prius είναι η επιλογή των Ιαπώνων να διαθέσουν στην Ευρώπη την πέμπτη γενιά του μοντέλου τους αποκλειστικά με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Εδώ, ένας 2λιτρος κινητήρας με απόδοση 111 kW (151 ίπποι) συνεπικουρείται από έναν νέο ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια με ονομαστική απόδοση 120 kW (163 ίπποι). Από όλα αυτά προκύπτει μια συνδυαστική ισχύς που ανέρχεται στα 164 kW, ήτοι στους 223 ίππους.
Το νέο, επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο της Toyota αντλεί ενέργεια αξιοποιώντας τη δυναμική μιας, επίσης, νέας μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία διαθέτει κυψέλες με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και μέγιστη χωρητικότητα 13,6 kWh.
Οι τιμές και οι εκδόσεις του νέου Toyota Prius
Στη χώρα μας η εμπορική σταδιοδρομία του νέου Prius ξεκινά με τη διάθεση μιας έκδοσης όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τριών εξοπλιστικών.
Η έκδοση Style των 47.670€ περιλαμβάνει, μεταξύ πολλών ακόμα χαρακτηριστικών και στοιχείων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, ζάντες 17 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα καθώς και μια σειρά αυτοματισμών για την είσοδο/έξοδο από το όχημα, τους υαλοκαθαριστήρες, τα φώτα κ.α.
Η αμέσως επόμενη έκδοση Lounge τιμάται στα 49.170€ διαθέτει επιπλέον πανοραμική οροφή, τροχούς 19 ιντσών και ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας.
Τέλος, η ακόμα πιο πλούσια έκδοση Lounge Plus των 54.850€ αθροίζει σε όλα τα παραπάνω αρκετά ακόμα στοιχεία άνεσης, καθώς και ηλιακό σύστημα φόρτισης οροφής.