Ιδιαίτερα αυξημένες εμφανίζονται οι ταξινομήσεις του Απριλίου, καθώς στον αντίστοιχο μήνα του 2020 βρισκόμασταν στο πρώτο lockdown λόγω κορονοϊού και όλες οι εμπορικές δραστηριότητες σχεδόν σταματήσει.
Tον Aπρίλιο του 2021 ταξινομήθηκαν σε όλη την επικράτεια 10.225 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, αντί των 2.434 του αντίστοιχου μήνα του 2020.
Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 320,1%, που όμως είναι συγκυριακή, καθώς η αγορά τότε έκλεισε απότομα λόγω του πρώτου κύματος του κορονοϊού Covid.
Αν αναζητώντας την κανονικότητα ανατρέξουμε στον Απρίλιο του 2019, θα παρατηρήσουμε ότι οι ταξινομήσεις του μήνα που μας πέρασε παρουσιάζουν μια πτώση σε σχέση με εκείνον, που ανέρχεται στο 17,9%.
Με τα 10.225 ταξινομημένα νέα αυτοκίνητα του Απριλίου, το σύνολο του πρώτου τετραμήνου της χρονιάς που διανύουμε παρουσιάζεται αυξημένο κατά 41,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του παρελθόντος χρόνου (Ιανουάριος-Απρίλιος 2021: 33.798 μονάδες, Ιανουάριος-Απρίλιος 2020: 23.824 μονάδες). Το 46% των 33.798 μονάδων του τρέχοντος έτους (15.628 μονάδες) καταλαμβάνουν οι εταιρικές ταξινομήσεις, με τις λιανικές πωλήσεις να αριθμούν 18.170 αυτοκίνητα (μερίδιο 54%).
Από πλευράς εταιρειών, η Τoyota είναι εκείνη που προηγείται, έχοντας πραγματοποιήσει 4.624 ταξινομήσεις στο πρώτο τετράμηνο του 2021 (3.009 λιανικές και 1.615 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 13,7% (16,6% επί των λιανικών και 10,3% επί των εταιρικών). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Peugeot με 3.981 ταξινομήσεις (2.266 λιανικές και 1.715 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 11,8% (9,4% επί των λιανικών και 14,5% επί των εταιρικών, ποσοστό που της δίνει την πρώτη θέση της εμπορικής κατάταξης μεταξύ των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται στον εταιρικό τομέα).
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Hyundai με 2.899 ταξινομήσεις (2.319 λιανικές και 580 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 8,6% (12,8% επί των λιανικών και 3,7% επί των εταιρικών). Tην τέταρτη θέση καταλαμβάνει η Opel με 2.283 ταξινομήσεις (867 λιανικές και 1.416 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 6,8% (4,8% επί των λιανικών και 9,1% επί των εταιρικών). Tην πεντάδα κλείνει η Volkswagen με 2.183 ταξινομήσεις (1.167 λιανικές και 1.016 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 6,5% (6,4% επί των λιανικών και 6,5% επί των εταιρικών).
Στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου δραστηριοποιείται και το κρατικό πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», έχουν καταγραφεί 572 ταξινομήσεις από την 1η Ιανουαρίου ως τις 30 Aπριλίου. Την πρώτη θέση στα μοντέλα μηδενικών ρύπων κατέχει το Tesla Model 3, με 194 ταξινομήσεις. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Peugeot e-208 με 60 μονάδες και στην τρίτη το Peugeot 2008 με 54 (μόλις έξι αυτοκίνητα χωρίζουν τα δύο γαλλικά μοντέλα). Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το Volkswagen ID.3 με 43 ταξινομήσεις, στην πέμπτη το Nissan Leaf με 34 και στην έκτη το ΒMW i3 με 22 ταξινομήσεις.