Η ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα της νέας GLA στη χώρα μας, η οποία θα πωλείται αρχικά στην έκδοση «200» που τροφοδοτείται από έναν κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,33 λίτρων.
Η νέα GLA είναι το όγδοο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων Mercedes. Το αυτοκίνητο βασίζεται στη δεύτερη γενιά του δαπέδου MFA της Daimler διαθέτοντας σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει τη σκυτάλη σημαντικές διαφορές σε επίπεδο διαστάσεων. Με μήκος 4,41 μ., πλάτος 1,834 μ. (2,02 μαζί με τους καθρέπτες) και ύψος 1,611 μ., η σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου είναι πιο κοντή σε μήκος κατά 14 χλστ., πιο πλατιά κατά μόλις 30 χλστ., αλλά και πιο ψηλή κατά 104 χλστ. σε σχέση με την απελθούσα γενιά – την ίδια στιγμή, το μεταξόνιό της κατασκευής έχει «προικιστεί» με επιπλέον 30 χλστ., φτάνοντας αισίως πλέον τα 2.729 χλστ., ενώ μεγαλύτερα κατά 46 χλστ. είναι και τα δύο μετατρόχια του μοντέλου.
Εκτός όλων των παραπάνω, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, η νέα Mercedes GLΑ ξεχωρίζει και για τη μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματός της από το έδαφος (+9 χλστ., 143 χλστ.), γεγονός που καταδεικνύει με σαφήνεια τις προθέσεις των δημιουργών της στα πλαίσια της αναπτυσσόμενης και πολυπληθούς πλέον κατηγορίας των SUV αυτοκινήτων. Προς αυτή την κατεύθυνση συνηγορεί και η απόφαση τω ανθρώπων από τη Στουτγάρδη να ψηλώσουν κατά 140 χλστ. τη θέση οδήγησης, σε σχέση με εκείνη της A-Class, αλλά και κατά 50 χλστ. σε σχέση με την B-Class.
Στο εσωτερικό, οι παραπομπές στις A-Class, B-Class, CLA κοκ είναι προφανείς. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και το βάθος του τραπεζικού λογαριασμού του δυνητικού αγοραστή, η νέα GLΑ διατίθεται σε εκδόσεις με δύο οθόνες αφής των 7 ιντσών, μια «7άρα» και μία δεύτερη με διαγώνιο 10,25 ίντσες ή δύο των 10,25 ιντσών. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί τύπου… τουρμπίνας του συστήματος κλιματισμού συναντώνται και εδώ, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το γνωστό και «πολυδύναμο» σύστημα πολυμέσων MBUX της εταιρείας.
Η νέα Mercedes GLA εφοδιάζεται με την πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων της εταιρείας, ενώ εμπρός συναντάμε μια διάταξη με τα γνωστά και… καταξιωμένα γόνατα Μακφέρσον. Στον τομέα της μετάδοσης η Mercedes επιστρατεύει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων που γνωρίσαμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας, αλλά και το αντίστοιχο 8τάχυτο στην κορυφαία έκδοση, καθώς και μια ανανεωμένη εκδοχή του συστήματος τετρακίνησης 4Matic, η οποία χρησιμοποιεί τη λύση του πολύδισκου συμπλέκτη που πλέον όμως δεν ενεργοποιείται υδραυλικά, αλλά ηλεκτρομηχανικά.
Σε συνδυασμό με το σύστημα 4Matic, η εταιρεία προσφέρει μέσω του Dynamic Select τη δυνατότητα μεταβολής της «ποσότητας» της ροπής που φτάνει σε κάθε άξονα. Έτσι, στο Eco/Comfort η κατανομή της ορίζεται στο 80/20 εμπρός και πίσω, στο Sport στο 70/30, ενώ στο Off Road στο 50/50. Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η νέα GLA εμπιστεύεται τους γνωστούς 4κυλινδρους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης της γκάμας της. Ως «εισαγωγική» έκδοση, η οποία είναι και η μόνη διαθέσιμη προς το παρόν στη χώρα μας με τιμή εκκίνησης τα €35.850, ανακοινώνεται η GLA 200, η οποία τροφοδοτείται από τον 1,33 κινητήρα βενζίνης των Daimler/Renualt, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 163 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ η κορυφαία 35 4Matic AMG από τον 2λιτρο των 306 ίππων και 400 Nm.
Ενδιάμεσα διατίθεται η βενζινοκίνητη έκδοση «250», η οποία παίρνει κίνηση από έναν 4κύλινδρο και 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, με απόδοση 225 ίππων και 350 Nm – η συγκεκριμένη έκδοση θα διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης. Από εκεί και πέρα, η γκάμα του γερμανικού SUV θα περιλαμβάνει και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, που έχουν ως σημείο αναφοράς ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο με χωρητικότητα 1.920 κ.εκ. Στην έκδοση «200 d» η ισχύς του ορίζεται στους 150 ίππους και τα 320 Nm, ενώ στην «220 d» στους 190 ίππους και τα 400 Nm – όλες διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και δυνητικά το σύστημα τετρακίνησης 4Matic της Mercedes.