Η κινεζική BYD (Build Your Dreams) ξεκινά την εμπορική της δραστηριότητα στην Ελλάδα, αρχικά με δύο αμιγώς ηλεκτρικά LCV μοντέλα, ενώ έπεται και συνέχεια…
Εισαγωγέας των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων και λεωφορείων της BYD στην Ελλάδα είναι η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, η οποία εφέτος συμπληρώνει 100 χρόνια επιτυχημένης επιχειρηματικής παρουσίας στη χώρα μας. Εξουσιοδοτημένος έμπορος και επισκευαστής για τον νομό Αττικής, είναι η PNT CARS – PANTOPIKOS, στις εγκαταστάσεις της οποίας έγινε η πρώτη γνωριμία των πολλαπλών ηλεκτρικών προτάσεων της κινεζικής εταιρείας με τους ανθρώπους του Ειδικού Τύπου.
Η BYD (Build Your Dreams) είναι ένας παγκόσμιος τεχνολογικός κολοσσός. Δραστηριοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, τα προηγμένα ηλεκτρονικά και τους υπέργειους ηλεκτρικούς σιδηρόδρομους μονής τροχιάς. Διαθέτει δυναμικό 290.000 εργαζομένων, ανάμεσά τους 40.000 μηχανικοί σε 11 ερευνητικά κέντρα σε περισσότερα από 30 βιομηχανικά πάρκα, σε 6 ηπείρους. Παράλληλα, είναι η κορυφαία εταρεία ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη, με περισσότερα από 2.600 οχήματα (σε κυκλοφορία ή στάδιο παραγγελίας) σε 23 χώρες
Η BYD είναι ένας παγκόσμιος τεχνολογικός κολοσσός αφοσιωμένος σε ένα ενεργειακά βιώσιμο μέλλον για όλη την ανθρωπότητα. Αυτό αποτυπώνεται και στο όραμα της εταιρείας, «Τεχνολογικές Καινοτομίες για μία Καλύτερη Ζωή». Έδρα της είναι η Σενζέν (Shenzhen), μία πόλη 13 εκατομ. κατοίκων, επονομαζόμενη και Silicon Valley της Κίνας, περίπου 30 χλμ. βόρεια του Χονγκ-Κονγκ.
Η εξέλιξη της BYD ήταν ραγδαία. Σημεία σταθμοί της εταιρείας ήταν η ίδρυση θυγατρικής (BYD Europe) στην Ολλανδία το 1998, το πρώτο βιομηχανικό της πάρκο το 2000, η συνεργασία με τις Motorola και Nokia την ίδια χρονιά και το 2002, αντίστοιχα. Το ίδιο έτος η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ-Κονγκ. Το 2003 η BYD εισήλθε στον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας δύο χρόνια αργότερα το πρώτο της μοντέλο, ενώ το 2007 ολοκληρώθηκε το βιομηχανικό πάρκο στη Σενζέν, όπου βρίσκονται οι κεντρικές της εγκαταστάσεις.
Μόλις ένα χρόνο μετά, παρουσιάζεται το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της εταιρείας ενώ το 2010 η BYD δημιουργεί κοινοπραξία με τη Daimler AG στη Σενζέν. Ήδη από το 2008, ο μεγαλοεπενδυτής Warren Buffet έχει δείξει την εμπιστοσύνη του στο όραμα της εταιρείας, έχοντας αποκτήσει σημαντικό μέρος του μετοχικού της πακέτου.
Μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την BYD στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρείται η τεχνολογία BLADE, που έχει αναπτύξει η εταιρεία για τις μπαταρίες ηλεκτροκίνησης. Οι συγκεκριμένες μπαταρίες θεωρούνται οι κορυφαίες σε ασφάλεια, με εξαιρετικές επιδόσεις σε αυτονομία, αξιοπιστία και διάρκεια ζωής.
Η BYD Europe έχει έδρα στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, με την εταιρεία να λειτουργεί εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ουγγαρία, ενώ παράλληλα έχει συνάψει συνεργασίες με πολλούς κατά τόπους κατασκευαστές. Τα τελευταία χρόνια η BYD διαθέτει στην Ευρώπη και τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματά της, ενώ έχει ξεκινήσει και το λανσάρισμα των ηλεκτρικών επιβατικών μοντέλων της μάρκας. Τα τελευταία, ήδη είναι διαθέσιμα και πολύ δημοφιλή στη Νορβηγία, πριν λίγες εβδομάδες ξεκίνησαν οι πωλήσεις στην Ολλανδία, μέχρι τέλος του 2022 ξεκινούν σε Γερμανία, Σουηδία, Δανία και Ισραήλ, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες να ακολουθούν σταδιακά.
BYD ETP3 ηλεκτρικό panel van
Το ETP3 είναι το αμιγώς ηλεκτρικό panel van της BYD, με μικτό βάρος 2.420 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά. Οι διαστάσεις του είναι 4,46 μ. μήκος, 1,72 μ. πλάτος και 1,875 μ. ύψος, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,725 μέτρα. Με χώρο φόρτωσης 3,5 κ.μ., το ETP3 μπορεί να καλύψει μεγάλο εύρος αναγκών και του πιο απαιτητικού επαγγελματία.
Το όχημα κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη (synchronous) υψηλής ενεργειακής απόδοσης, μέγιστης ισχύος 100 kW (136 PS) και μέγιστης ροπής 180 Nm. Την απαιτούμενη για την κίνηση ενέργεια παρέχει μπαταρία λιθίου – φωσφορικού άλατος σιδήρου (LiFePO4), χωρητικότητας 44,9 kWh. Η μπαταρία είναι τεχνολογίας BLADE της BYD.
Η φόρτιση του οχήματος γίνεται τόσο με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) όσο και με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC), με ισχύ 50 kW. Η φόρτιση από το 20% έως το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας γίνεται σε μόλις 30’ της ώρας ή σε 5,5 ώρες, με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα αντίστοιχα. Αυτονομία 275 χιλιόμετρα (αστικό περιβάλλον), 233 χιλιόμετρα (συνδυαστικά). H προτεινόμενη τιμή λιανικής πώλησης για το BYD ETP3 είναι 34.820 ευρώ (συν ΦΠΑ). Το όχημα επιδοτείται με το μέγιστο ποσό (8.000 ευρώ) από το Κινούμαι Ηλεκτρικά 2. Στην επιδότηση αυτή μπορούν να προστεθούν ακόμα 1.000 ευρώ αν υπάρξει απόσυρση παλιού αυτοκινήτου και επιπλέον 4.000 ευρώ αν η έδρα του αγοραστή βρίσκεται σε νησί.
BYD ETM6 ηλεκτρικό φορτηγό αστικών μεταφορών & διανομών
Το ETM6 είναι το αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό της BYD, μικτού βάρους 7.490 κιλών. Πρόκειται για το ιδανικό φορτηγό για αστικές μεταφορές/διανομές, με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις, που διαφέρουν στο μήκος του μεταξόνιου. Αποτελεί έργο της σχεδιαστικής ομάδας της εταιρείας με επικεφαλής τον Wolfgang Egger. Το όχημα διαθέτει αεροδυναμική καμπίνα, εξοπλισμένη με πλήθος ευκολιών για τον οδηγό: πολυλειτουργικό τιμόνι, TFT ψηφιακή οθόνη λειτουργιών στον πίνακα οργάνων και LED οθόνη αφής ελέγχου στην κεντρική κονσόλα, εκκίνηση/παύση λειτουργίας κινητήρα με κουμπί, άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, εξαιρετική εργονομία κλπ.
Τον οδηγό προστατεύουν πολλά συστήματα ασφαλείας, από προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (Lane Deaprture Warning – LDW) και ειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης (Forward Collision Warning – FCW), έως προσαρμοζόμενο cruise control (ACC) και πέδηση έκτακτης ανάγκης (Advanced Emergency Braking System).
Το όχημα κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη (synchronous). Η συμπαγής γραμμή ισχύος έχει ενεργειακή απόδοση άνω του 95%, με ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση. Η μέγιστη ισχύς είναι 150 kW (204 PS) και η μέγιστη ροπή 550 Nm. Την απαιτούμενη για την κίνηση ενέργεια παρέχει μπαταρία λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου (LiFePO4), χωρητικότητας 126 kWh. Η φόρτιση του οχήματος γίνεται αποκλειστικά με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC). Η ισχύς φόρτισης είναι 120 kW. Η φόρτιση από το 20% έως το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε μόλις μία ώρα. Η αυτονομία με πλήρες φορτίο είναι 200 χιλιόμετρα.
Μεταξόνιο 3,36 μ: μήκος 5,95 μ., πλάτος 2,095 μ., ύψος 2,94 μ.,
ωφέλιμο φορτίο χωρίς την υπερκατασκευή και οδηγό 3.810 κιλά
Μεταξόνιο 4,2 μ.: μήκος 7,645 μ., πλάτος 2,095 μ., ύψος 2,94 μ.,
ωφέλιμο φορτίο χωρίς την υπερκατασκευή και οδηγό 3.740 κιλά
Πέρα από αυτά τα δύο πολύ ενδιαφέροντα LCV, η εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα και ως κατασκευαστής ηλεκτρικών λεωφορείων, με αιχμή του δόρατος το 12μετρο μοντέλο της (το οποίο είδαμε για πρώτη φορά το 2019 στο Ζάππειο), που θα λάβει μέρος με αξιώσεις στον διαγωνισμό για την προμήθεια 350 ηλεκτρικών λεωφορείων από τον ΟΑΣΑ, όποτε αυτός διεξαχθεί. Η BUD έχει ολοκληρωμένες προτάσεις και για τα ηλεκτρικά απορριματοφόρα, έχοντας ήδη συνεργασία με την Καούσης. Σε ερώτηση για το αν θα έρθουν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου τα ηλεκτρικά επιβατικά μοντέλα της κινεζικής εταιρείας, η απάντηση ήταν πως τέτοιο θέμα δεν έχει τεθεί ακόμη από την μητρική εταιρεία, ωστόσο δεν αποκλείεται στο μέλλον.