Ας δούμε ποια ήταν η συνολική συμπεριφορά της αγοράς αυτοκινήτου στη γηραιά ήπειρο τον μήνα που μας πέρασε.
Οι επιδόσεις της ευρωπαϊκής αγοράς τον περασμένο μήνα ήρθαν να διαψεύσουν –έστω και προσωρινά, όπως όλοι ελπίζουν- τις προσδοκίες για αύξηση των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο για το 2017. Πιο συγκεκριμένα, ύστερα από τρεις διαδοχικούς μήνες ανόδου, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 7,1% τον μήνα που μας πέρασε περιοριζόμενες στις χώρες της ΕΕ στις 1,22 εκ. μονάδες. Αυτή ήταν και η μεγαλύτερη πτώση της αγοράς αυτοκίνητου από τον Μάρτιο του 2013 μέχρι και σήμερα. Ωστόσο, κατά το πρώτο 4μηνο της τρέχουσας χρονιάς, η άνοδος της αγοράς διατηρείται σε απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα φτάνοντας το 4,5% και τις 5,49 εκ. μονάδες σε απόλυτα νούμερα.
Κατά τον Απρίλιο, το VW Group είδε τις ταξινομήσεις του να συρρικνώνονται, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιό του να μειωθεί από το 25,4% στο 24,8%. Η μητρική εταιρεία έχασε ποσοστιαία τον Απρίλιο 13,9%, η Audi 9,1%, η Skoda 4,5% και η Porsche 16,6%, ενώ ανοδικά κινήθηκε μόνο η Seat σε σχέση με τα «βασικά» μέλη του γερμανικού Ομίλου, ανεβάζοντας την επιρροή της κατά 15,3%.
Οι πωλήσεις του γκρουπ PSA μειώθηκαν ποσοστιαία κατά 6,7%, με την Peugeot να χάνει 4,6%, την Citroen 6,5% και την DS, ούτε λίγο ούτε πολύ, 44,5%. Κατά 10,8% και 13,5% μειώθηκαν και οι πωλήσεις των Ford και Opel/Vauxhall αντίστοιχα, ενώ πολύ μικρές απώλειες είχε μόνο η FCA, κυρίως λόγω του σημαντικού άλματος της Alfa Romeo, που με την αρωγή της Stelvio είδε τις πωλήσεις της να ανεβαίνουν κατά 54,3%. Από τη μεριά τους, οι Fiat και Jeep έχασαν τον Απρίλιο 2,9% και 7,9% αντίστοιχα.
Από τους κερδισμένους του παιχνιδιού, από τις μεγάλες εταιρείες ξεχωρίζουν οι Toyota και Suzuki, με την άνοδο και στις δύο περιπτώσεις να φτάνει το 2,5% και 9,1% αντίστοιχα. Σε αντίθεση, οι επίσης απω-ανατολίτες Nissan και Hyundai έχασαν αντίστοιχα από 14,5% και 10,7%.
Η πτώση των πωλήσεων τον μήνα που μας πέρασε εν πολλοίς καθορίστηκε από την καθοδική «συμπεριφορά» των μεγαλύτερων αγορών της γηραιάς ηπείρου. Στη Γερμανία, πιο συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις έπεσαν κατά 8%, ενώ στο Ην. Βασίλειο, κατά 19,8%, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Jato. Σε Γαλλία και Ιταλία, η τάση ήταν ανάλογη (-6,2% και -5,2% αντίστοιχα), ενώ από τους «μεγάλους» μόνο η Ισπανία κατέγραψε μικρό αλλά θετικό πρόσημο (+0,8%).
Σε ότι αφορά στις κατηγορίες, αυτή των κόμπακτ αυτοκινήτων (C segment) εμφανίζεται να έχει χάσει το 11,9% της εμπορικής της απήχησης τον Απρίλιο, με τα MPV μοντέλα να πέφτουν σχεδόν με τον διπλάσιο ρυθμό (-21,3%). Σε αντίθεση, τα SUV ανεβαίνουν, με τη βελτίωση των εμπορικών επιδόσεων της εν λόγω κατηγορίας να ανέρχεται τον περασμένο μήνα στο 7,2%.
Best seller μοντέλο του μήνα ήταν το VW Golf απαριθμώντας πάνω από 35.000 πωλήσεις και σχεδόν 150.000 αυτοκίνητα από την αρχή της χρονιάς. Ωστόσο, οι επιδόσεις του γερμανικού «χατς» δεν θα πρέπει να ικανοποιούν και τόσο τους ιθύνοντες του VW Group, μιας και το Golf έχει χάσει το 16,1% της επιρροής του κατά το πρώτο 4μηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016 και το 28,1% τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της περασμένης χρονιάς. Πίσω από το Golf, ακολουθούν τα Renault Clio, VW Polo και VW Tiguan, με το τελευταίο να πραγματοποιεί ένα εμπορικό άλμα που υπερβαίνει το 75% στο σύνολο του 4μηνου.
Την ίδια στιγμή, ο Απρίλιος ήταν ένας μήνας που σηματοδότησε και την κάμψη των πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα ντίζελ «έπεσαν» κατά 15% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016 καταλαμβάνοντας πλέον μερίδιο επί του συνόλου της αγοράς που ανέρχεται στο 46%, έναντι 50% τον Απρίλιο του 2016._X.A.