Το πρώτο δίμηνο του 2025 στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων της ευρωπαϊκής αγοράς έδειξε την προτίμηση του κοινού στα ήπια ή πλήρως υβριδικά μοντέλα, όπως και την σημαντική αύξηση των εξηλεκτρισμένων μοντέλων.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία (BEV) κατείχαν το 15,2% του μεριδίου της αγοράς της ΕΕ τον Φεβρουάριο του 2025, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από το 11,5% την ίδια περίοδο του 2024, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα συνέχισαν την ισχυρή τους δυναμική πορεία, καταλαμβάνοντας το 35,2% της αγοράς και εδραιώνοντας τη θέση τους ως προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκε στο 38,8%, από 48,5% ένα χρόνο νωρίτερα.
Τους δύο πρώτους μήνες του 2025, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 28,4%, φτάνοντας τις 255.489 μονάδες και ενισχύοντας την αυξανόμενη παρουσία τους στην αγορά. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ -η Γερμανία (+41%), το Βέλγιο (+38%) και οι Κάτω Χώρες (+25%)- αντιπροσώπευαν το 64% του συνόλου των ταξινομήσεων BEV, καταγράφοντας η καθεμία ισχυρή διψήφια αύξηση. Αντίθετα, η Γαλλία κατέγραψε μικρή μείωση της τάξης του 1,3%. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 18,7% από την αρχή του έτους, με ισχυρές επιδόσεις στις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: Γαλλία (+51,4%), Ισπανία (+31,5%), Ιταλία (+10,4%) και Γερμανία (+9,8%). Η αύξηση αυτή οδήγησε τις συνολικές ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων σε 594.059 μονάδες, που αντιπροσωπεύουν το 35,2% του μεριδίου αγοράς.
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) μειώθηκαν κατά 5% την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, φτάνοντας συνολικά τις 124.947 μονάδες. Η πτώση οφείλεται στην απότομη συρρίκνωση σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (-65,3%) και η Γαλλία (-49,3%), μειώνοντας το μερίδιο των PHEV στο 7,4% των συνολικών ταξινομήσεων στην ΕΕ. Εν τω μεταξύ, τα ετήσια στοιχεία για τον Φεβρουάριο του 2025 ανέδειξαν αύξηση 23,7% στις πωλήσεις BEV και 19% στις πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών, ενώ οι ταξινομήσεις PHEV σημείωσαν οριακή μείωση 1,4%.