Για πρώτη φορά ύστερα από πολλούς μήνες οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων παρουσίασαν πτώση, με την πετρελαιοκίνηση να υποχωρεί περαιτέρω και τα SUV να έχουν το 60% του συνολικού μεριδίου.
Τον Μάρτιο του 2024 ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 12.478 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, αντί των 13.284 του αντίστοιχου μήνα του 2023. Αυτό μεταφράζεται σε πτώση, της τάξης του 6,1%. Στο σύνολο του τριμήνου, η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων παρουσιάζεται αυξημένη κατά 8,6% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 (Ιανουάριος-Μάρτιος 2024: 36.681 μονάδες, Iανουάριος-Μάρτιος 2023: 33.772 μονάδες). Μεγάλος κερδισμένος του Μαρτίου 2024 είναι η κατηγορία των supermini SUV μοντέλων, η πιο εμπορική στην Ελλάδα και όχι μόνο, αφού διεύρυνε το μερίδιό της επί του συνόλου της αγοράς (που είναι 31,5%) κατά 4,6%.
Οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίζονται στα hatchback supermini, των οποίων το συνολικό μερίδιο μειώθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2024, κατά 4,5%. Kερδισμένη τον Μάρτιο του 2024 είναι και η μεσαία κατηγορία, ενώ τα μικρομεσαία SUV έπεσαν κατά 2,4%.
Από πλευράς επιλογής καυσίμου η βενζίνη είναι η πρώτη επιλογή στην αγορά, τα ήπια υβριδικά συστήματα σε συνδυασμό με βενζινοκινητήρα αυξάνονται, ενώ τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα ανεβαίνουν σταθερά. Από τις ταξινομήσεις του Μαρτίου 2024, το 40,5% χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη (πτώση 3,7% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023). Στη δεύτερη θέση τοποθετούνται τα υβριδικά μοντέλα με ήπιο υβριδικό σύστημα και αυτά που συνδυάζουν βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα, με ποσοστό 37,3% (μεγάλη άνοδος σε σχέση με πέρισυ, που αγγίζει το 10,2%).
Την πρώτη τριάδα κλείνουν τα μοντέλα με κινητήρα diesel και ποσοστό 10,6% (που ήταν 17,7% τον Αύγουστο του 2021, με τις διαθέσιμες στην αγορά εκδόσεις τους να περιορίζονται σε σταθερή βάση). Στην τέταρτη θέση από πλευράς αγοραστικών επιλογών κατατάσσονται τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα (BEV-PHEV) με μερίδιο 9,8% (διευρυμένο κατά 0,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023).