X
Αγορά

Auto Athina 2024: Η γιορτή του αυτοκινήτου ξεκίνησε

Με έμφαση στις νέες τεχνολογίες αιχμής και τις ενεργειακές λύσεις που δείχνουν το μέλλον των μετακινήσεων, καθώς και με σχεδόν 30 πανελλήνιες πρεμιέρες νέων μοντέλων, ξεκίνησε στο Metropolitan Expo η έκθεση «Auto Athina 2024».

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας, Χρήστος Αποστολόπουλος
Φωτογραφίες: Μανώλης Σαλούρος

Με την ημέρα Τύπου και τη διεξαγωγή των εγκαινίων από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα ξεκίνησε και επίσημα η έκθεση αυτοκινήτου «Auto Athina 2024», που φιλοξενείται στο Metropolitan Expo και θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 5 μέχρι τις 13 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με όσα είδαμε στις δημοσιογραφικές παρουσιάσεις η έκθεση αποδεικνύεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, καθώς μας μεταφέρει όλες τις τεχνολογίες αιχμής, αλλά και όλες τις τάσεις που αυτή τη στιγμή επικρατούν στον κόσμο της Αυτοκίνησης. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά περισσότερα από 200 νέα μοντέλα, εκ των οποίων περίπου τα 30 πραγματοποιούν εκεί την πανελλήνια πρεμιέρα τους. Όπως στο Ανόβερο πριν λίγες εβδομάδες στην διεθνή έκθεση των επαγγελματικών, έτσι και στην Αθήνα, η παρουσία κατασκευαστών από την Κίνα είναι έντονη, ενίοτε και εντυπωσιακή.

Το κοινό θα έχει επίσης την δυνατότητα να γνωρίσει από κοντά την εξέλιξη των νέων τεχνολογιών, όπως και ό,τι νεότερο υπάρχει στον νευραλγικό τομέα των συστημάτων κίνησης: Κινητήρες εσωτερικής καύσης με ή χωρίς ήπια ή πλήρως υβριδική «συνοδεία», plug-in υβριδικές μονάδες και αμιγώς ηλεκτρικές λύσεις κίνησης.

AUTO ATHINA 2024
5 -13 ΟκτωβρίουMetropolitan expo
Ωράριο Λειτουργίας
Δευτέρα έως Παρασκευή: 14:00-21:00
Σάββατο & Κυριακή: 10:00-21:00
Τιμή εισιτηρίου: 10€
Η είσοδος είναι δωρεάν για τα ΑμεΑ και για παιδιά έως 12 ετών
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της έκθεσης www.autoathina.gr

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδας (ΣΕΑΑ) και φυσικά εμπλουτίζεται και με εκθέματα που αφορούν το after sales και τον τομέα των ελαστικών και των ανταλλακτικών. Στους εξωτερικούς χώρους υπάρχει και test drive, για όσους από τους επισκέπτες της έκθεσης επιθυμούν μια πρώτη γνωριμία με τα νέα μοντέλα. Ασφαλώς, οι πανελλήνιες πρεμιέρες, τις οποίες σας παρουσιάζουμε στη συνέχεια με αλφαβητική σειρά, θα είναι αυτές που θα συγκεντρώσουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

ALFA ROMEO JUNIOR
Η Junior, το πρώτο B-SUV μοντέλο της ιταλικής εταιρείας, και συνάμα το μικρότερο μετά τις Tonale και Stelvio, διατίθεται με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης και με αμιγώς ηλεκτρικό. Η υβριδική έκδοση εφοδιάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων με απόδοση 136 ίππων, που υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η ηλεκτρική έκδοση αποδίδει 156 ίππους, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα.

BMW X3
Ύστερα από περισσότερες από 3,5 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 2003 μέχρι και σήμερα, η νέα, τέταρτης γενιάς Χ3 έρχεται με περισσή δυναμική, εισάγοντας μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση και γλώσσα. Η πολυσχιδής γκάμα της νέας X3 εκκινεί με την έκδοση «20 xDrive», που τροφοδοτείται από έναν 2λιτρο και 4κύλινδρο κινητήρα με ισχύ 208 ίππων. Δίλιτρος και 4κύλινδρος, επίσης με 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, είναι και ο ντίζελ της «20d xDrive», αποδίδοντας 197 ίππους.

CITROEN C3
Η 4η γενιά του C3 είναι η πρώτη που φέρει το νέο σήμα της Citroen. Είναι επίσης το πρώτο Citroen και το πρώτο μοντέλο της Stellantis που βασίζεται στην πλατφόρμα «Smart Car». Συγκριτικά με το C3 τρίτης γενιάς, το νέο είναι πιο τετραγωνισμένο και πιο κοντά στα πρότυπα του υπάρχοντος Aircross. Οι διαστάσεις του είναι αυξημένες, όπως και οι χώροι στο εσωτερικό. Εισαγωγικός κινητήρας είναι ο 1.2 Puretech των 100 ίππων με στάνταρντ χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Ακολουθεί μία υβριδική παραλλαγή επίσης με 100 ίππους και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6, ενώ έπονται και δύο ηλεκτρικές (η πρώτη με αυτονομία 200 χλμ., η δεύτερη με 320 χλμ).

CITROEN C3 AIRCROSS
Το νέο C3 Aircross δίνει μια νέα προοπτική, όχι μόνο λόγω της «multi-energy» προσέγγισής στα συστήματα κίνησης, αλλά και για το γεγονός ότι είναι το πρώτο B-SUV με δυνατότητα μεταφοράς 7 επιβατών. Βασιζόμενο στην νέα πλατφόρμα Smart Car, το νέο C3 Aircross είναι σχεδιασμένο να ικανοποιεί ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων. Η εισαγωγική έκδοση έχει τον κινητήρα των 1,2 λίτρων Puretech που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αποδίδοντας 100 ίππους. Η δεύτερη έκδοση (υβριδική) εξοπλίζεται με τον ίδιο βενζινοκινητήρα, που θα συνεργάζεται με έναν ενσωματωμένο στο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ηλεκτροκινητήρα 21 kW (συνδυαστική απόδοση 136 ίπποι). Η τρίτη έκδοση θα είναι η αμιγώς ηλεκτρική, με ηλεκτροκινητήρα των 83 kWh (113 ίπποι) και αυτονομία 300 χλμ. Tο 2025 θα έχει και μια μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, με αυτονομία 400 χλμ.

CUPRA TAVASCAN
Το Tavascan είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV κουπέ της Cupra και το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μετά το Born. Χαρακτηρίζεται από μία χαρακτηριστική σχεδιαστική γλώσσα με σπορ αναλογίες και έρχεται να οδηγήσει την Cupra σε μία μεγαλύτερη κατηγορία, όπως είναι αυτή των D-SUV, απευθυνόμενη σε μία νέα γενιά οδηγών. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις: τις 77 KWh 286 PS Endurance και 77 KWh 340 PS VZ 4WD, ενώ εξασφαλίζει αυτονομία έως 568 χιλιόμετρα, συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση και τις επιδόσεις.

FANGCHENGBAO BAO 5
H Fangchengbao είναι θυγατρική της BYD και δημιουργήθηκε για να εισάγει στην αυτοκινητοβιομηχανία μια σειρά εξειδικευμένων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας «DMO Super Hybrid Off-Road». Στην έκθεση Auto Athina 2024 μας έφερε το Bao 5, έναν Plug-in hybrid εκτός δρόμου «πύραυλο» με ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ. και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα. Η μονάδα κίνησης αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο «Xiaoyun» των 1,5 λίτρων και τους δύο ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική ισχύ 681 ίππων.

FORD CAPRI
Επίσημη πανελλαδική πρεμιέρα και για το ηλεκτρικό Capri στην Auto Athina 2024, με την Ford να επαναφέρει σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο ένα εμβληματικό όνομα, με νέα όμως χαρακτηριστικά, αλλά και διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με το παρελθόν. Που για την περίσταση έχει ως σημείο αναφοράς ένα SUV αμάξωμα με κουπέ σχεδίαση και -φυσικά- την ηλεκτροκίνηση. Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Capri διατίθεται με μπαταρία Εκτεταμένης Χωρητικότητας (Extended Range) είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD), είτε με τετρακίνηση (AWD), μέσω της χρήσης εξαιρετικά αποδοτικών ηλεκτροκινητήρων σταθερού μαγνήτη. Η πισωκίνητη έκδοση RWD αποδίδει μέγιστη ισχύ 286 ίππων και  ροπή 545 Nm, ενώ στην τετρακίνητη AWD οι αντίστοιχες τιμές είναι 340 ίπποι και 679 Nm.

HONDA CIVIC TYPE R
Η σχεδίαση του Civic Type R έκτης γενιάς έγινε με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Οι εισαγωγές είναι απόλυτα μελετημένες για να παρέχουν την απαραίτητη δύναμη που απαιτείται, ώστε να αποδίδει τα μέγιστα. Την κίνηση στο νέο Type R προσφέρει μια ανανεωμένη εκδοχή του δίλιτρου και τετρακύλινδρου σε σειρά VTEC κινητήρα της Honda, που τροφοδοτούσε με την αρωγή υπερσυμπιεστή την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Αποδίδει 329 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ τα 420 Nm της ροπής είναι διαθέσιμα σταθερά από τις 2.200 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ., με το όριο περιστροφής της μονάδας να είναι οι 7.000 σ.α.λ.

ΗONDA HR-V
Το HR-V, το ιαπωνικό υβριδικό SUV, ανανεώθηκε, αποκτώντας πιο φρέσκια σχεδίαση και αναβαθμισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. O εμπρός προφυλακτήρας είναι νέος, με ανασχεδιασμένη μάσκα. Επιπλέον, νέα είναι και τα φώτα ημέρας, ενώ οι ανώτερες εκδόσεις διαθέτουν και προσαρμοζόμενη δέσμη φωτός. Το Honda HR-V e:HEV διαθέτει το σύστημα Honda Sensing που είναι ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα πακέτα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων νέα κάμερα 360 μοιρών, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν, ενώ μπορεί να γίνει και το πάτημα ενός πλήκτρου, επιλέγοντας μάλιστα τη θέαση.

HYUNDAI SANTA FE
Με τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Open for More», το πέμπτης γενιάς Santa Fe εντυπωσιάζει με την αισθητική του. Τα 4,8 μέτρα μήκους υπόσχονται εξαιρετικούς χώρους στο εσωτερικό, με τις τρεις σειρές καθισμάτων να φιλοξενούν ως 7 επιβάτες. Στην πενταθέσια διάταξη, το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 725 λίτρων. Το νέο Santa Fe ήρθε στην Ευρώπη με δύο εξηλεκτρισμένους κινητήρες. Έναν πλήρως υβριδικό 1.6 λίτρων με απόδοση 230 ίππων και έναν plug-in hybrid που συνδυάζει τον ίδιο 1.600άρη βενζινοκινητήρα με ηλεκτρικό μοτέρ, έχοντας συνδυαστική ισχύ 265 ίππων.

ΗΥUNDAI TUCSON
Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Tucson διατηρεί το «προχωρημένο» DNA του, με επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, με νέας αισθητικής προστατευτικά κάτω από αυτούς. Τα Parametric Hidden Lights έχουν επίσης επανασχεδιαστεί, με νέα τεχνολογία που προσδίδει στα «Angel Wings» φώτα ημέρας LED μια πιο λαμπερή εμφάνιση. H τέταρτη γενιά μέχρι τώρα μας είχε συστηθεί μόνο μέσα από τις βενζινοκίνητες παραλλαγές του και στις τρείς βαθμίδες υβριδισμού (mild, full και Plug-in hybrid). Πλέον, διαθέσιμος στο μοντέλο είναι και ο 1.600αρης Smart Stream πετρελαιοκινητήρας, που αποδίδει 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ.

KIA EV3
Το μικρό αμιγώς ηλεκτρικό EV3 της Kia θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, με την εισαγωγική να είναι η Earth των 204 ίππων, με μπαταρία 58,3 kWh. Από εκεί και πέρα θα διατίθεται μια έκδοση με μεγαλύτερο συσσωρευτή (λέγε με Long Range) χωρητικότητας 81,4 kWh. Οι δύο παραλλαγές του μοντέλου προσφέρουν, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, αυτονομία 410 έως 560 χιλιομέτρων. Επιπλέον, το νέο ΕV3 θα διαθέσιμο με τη μεγάλη μπαταρία και στην εξοπλιστική έκδοση GT-Line με σπορ χαρακτηριστικά.

LEAPMOTOR T03
Την επίσημή της πρεμιέρα  στην Ελλάδα πραγματοποίησε στην Auto Athina 2024 η Leapmotor, με δύο νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το πρώτο είναι το T03, ένα αυτοκίνητο πόλης μήκους 3,62 μ. που με μόλις €15.850, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και της προωθητικής ενέργειας λανσαρίσματος €1.000, αποτελεί την πιο προσιτή πρόταση της κατηγορίας. Την κίνηση αναλαμβάνει ένας ηλεκτρικός κινητήρας με απόδοση 95 ίππους ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία χωρητικότητας 37,3 kWh που εξασφαλίζει μικτή αυτονομία 265 χλμ. και έως 395 χλμ.

LEAPMOTOR C10
Το δεύτερο μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Auto Athina 2024 είναι τo C10. Η ναυαρχίδα της κινεζικής Leapmotor -η οποία έχει συστήσει μια κοινοπραξία με την Stellantis- είναι ένα πολυτελές ηλεκτρικό D-SUV με μήκος 4,7 μ. και προηγμένη τεχνολογία, η τιμή του οποίου ξεκινάει από τις €30.900. Η μπαταρία που διαθέτει έχει χωρητικότητα 69,9 kWh και εξασφαλίζει συνδυασμένη αυτονομία 420 χλμ., με τον σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη να αποδίδει 218 ίππους κινώντας τους πίσω τροχούς.

MAZDA CX-80
Η Mazda αποκάλυψε στην έκθεση το νέο CX-80, το δεύτερο από τα νέα μοντέλα για την ευρωπαϊκή γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας που βασίζεται στην πλατφόρμα Large Product Group. Και, συνάμα, το πρώτο 7θέσιο της εταιρείας μετά το 5 MPV. Το νέο CX-80, αρχικά, θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης κίνησης: την e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ διαθέσιμη θα είναι και μια ντίζελ έκδοση που τροφοδοτείται από τον 6κύλινδρο σε σειρά e-Skyactiv D της Mazda, σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V της εταιρείας.

MG CYBERSTER
Εξαιρετικά δυναμική είναι και η παρουσία της MG Motor. Το αμιγώς ηλεκτρικό και… ξεσκούφωτο για την περίσταση Cyberster -το οποίο θα βρείτε στο περίπτερο της MG στην Auto Athina 2024 από την προσεχή Κυριακή και μετά- παίρνει κίνηση από έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, ανάλογα με την έκδοση. Για τις πισωκίνητες παραλλαγές διατίθεται δύο μπαταρίες, μία χωρητικότητας 64 kWh για την έκδοση με απόδοση 314 ίππων, ενώ η δυνατότερη παραλλαγή των 340 ίππων τροφοδοτείται από μία μπαταρία 77 kWh. Αυτή τροφοδοτεί με ενέργεια και την τετρακίνητη, που ξεπερνά σε απόδοση του 500 ίππους.

Φωτογραφία: Αρχείο

MG HS
Το νέο HS συγκέντρωσε και αυτό τα φλας της δημοσιότητας στην Auto Athina 2024. Η γκάμα των διαθέσιμων μονάδων κίνησης του ολοκαίνουργιου SUV έχει αφετηρία μια βενζινοκίνητη έκδοση, η οποία παρουσιάζει αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν απόδοση. Συγκεκριμένα, ο 1.500άρης κινητήρας τούρμπο που τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς αποδίδει πλέον 125 kW, δηλαδή 169 ίππους και ροπή 275 Nm. Η δεύτερη παραλλαγή του νέου SUV της MG είναι η plug-in hybrid. Εδώ, ο 1.500άρης κινητήρας των 105 kW (142 ίπποι) «παντρεύεται» με έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 154 ίππων, εξασφαλίζοντας συνδυαστικά μέγιστη ισχύ κοντά στους 300 ίππους.

MG ZS MAX HYBRID+
Εντυπωσιακή και η παρουσία του νέου υβριδικού ZS Max Hybrid+, το οποίο θα πλαισιώσει το γνώριμο ZS που συνεχίζει την πορεία του στην αγορά ως B-SUV. Κάτω από το καπό του νέου C-SUV των 4,43 μ. φιλοξενείται το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που είδαμε στο μικρότερο σούπερ μίνι MG 3, αποδίδοντας συνδυαστική ισχύ 196 ίππων. Στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Excite, Exclusive και Luxury.

MINI ACEMAN
Το νέο Aceman αποτέλεσε τον κεντρικό πόλο έλξης στο περίπτερο της MINI. Πρόκειται για ένα κόμπακτ crossover, το οποίο έρχεται να μπει… σφήνα, αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, ανάμεσα στο νέο Cooper και το μεγαλύτερο Countryman. Έχει μήκος 4,07 μέτρα, με την βασική έκδοση E να είναι προσθιοκίνητη, με μπαταρία 42,4 kWh, αποδίδοντας 184 ίππους. Το πιο ισχυρό Aceman SE χρησιμοποιεί επίσης έναν ηλεκτρικό κινητήρα, με αυξημένη ισχύ στους 218 ίππους. Εν προκειμένω, η μπαταρία έχει αποθηκευτική δυναμική 54,2 kWh.

MINI COOPER 5D
Πανελλαδική πρεμιέρα και για το νέο 5θυρο Cooper, το οποίο διαθέτει μεγαλύτερο μήκος κατά 172 χλστ. σε σχέση με το 3θυρο μοντέλο. Είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης. Η πρώτη έκδοση ονομάζεται Cooper C και εφοδιάζεται με έναν 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,5 λίτρων, απόδοσης 156 ίππων. Η επόμενη παραλλαγή του μοντέλου είναι η Cooper S και εφοδιάζεται με ένα 4κύλινδρο κινητήρα turbo 2,0 λίτρων, με απόδοση 204 ίππων.

OPEL FRONTERA
Το νέο Frontera που έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στην Autο Αthina 2024 σηματοδοτεί την επιστροφή ενός ακόμα εμβληματικού ονόματος για την Opel. Θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις αμιγώς ηλεκτρικές και σε ήπια υβριδικές 48V. Όσον αφορά τις τελευταίες, εφοδιάζονται με ένα υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με απόδοση 100 ή 136 ίππων. Επίσης, το γερμανικό SUV, θα είναι διαθέσιμο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με δυο επιλογές μπαταρίας και αυτονομία που θα φτάνει έως και τα 400 χιλιόμετρα.

OPEL GRANDLAND
Η Opel πραγματοποίησε στην έκθεση και την πανελλήνια πρεμιέρα του νέου Grandland. Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική STLA Medium της Stellantis, την επίπεδη τοποθέτηση της μπαταρίας με χωρητικότητα έως και 98 kWh, τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς και πλήθος χαρακτηριστικών εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η αντλία θερμότητας, το νέο Grandland Electric είναι σε θέση να προσφέρει μια ηλεκτρική αυτονομία έως και περίπου 700 χλμ. Εκτός από αμιγώς ηλεκτρικό θα είναι διαθέσιμο σε μια full-hybrid έκδοση, καθώς και σε μια plug-in hybrid παραλλαγή με ηλεκτρική αυτονομία έως και 85 χλμ.

PEUGEOT 5008
Το νέο 5008 κέντρισε το ενδιαφέρον, μαζί με το νέο 3008, στο περίπτερο της γαλλικής εταιρείας στην Auto Athina 2024. Βασιζόμενο στην πλατφόρμα STLA Medium, η οποία υποστηρίζει πληθώρα συστημάτων πρόωσης, διατίθεται ως ηλεκτρικό στην έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 214 ίππων και μπαταρία 73 kWh που εξασφαλίζει 500 χιλιόμετρα αυτονομίας, στην Long Range με κινητήρα 231 ίππων και μπαταρία 98 kWh που προφέρει με τη σειρά της αυτονομία 660 χλμ. και στην κορυφαία τετρακίνητη, η οποία αποδίδει 320 ίππους. Ταυτόχρονα, διατίθεται και σε μια ήπια υβριδική παραλλαγή με κινητήρα 1,2 λίτρων με απόδοση 136 ίππους, ενώ από την επόμενη χρονιά θα προσφέρεται και μια plug-in υβριδική παραλλαγή.

PORSCHE MACAN
Η Porsche γιόρτασε στην Auto Athina 2024 την πρεμιέρα της νέας αμιγώς ηλεκτρικής Macan. Εκτός των κορυφαίων εκδόσεων «4» και «Turbo» με απόδοση 408 και 639 ίππων, η ατζέντα του νέου EV της γερμανικής εταιρείας που βασίζεται στην προηγμένη πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPΕ) που έχει εξελιχθεί σε στενή συνεργασία με την ομογάλακτη Audi έχει ενισχυθεί με την έκδοση «4S» και την βασική πισωκίνητη παραλλαγή που φέρει την λιτή ονομασία «Macan», αποδίδοντας αντίστοιχα 448 και 340 ίππους.

PORSCHE 911
Δυναμικό «παρών» στην έκθεση έδωσε ασφαλώς και η αειθαλής 911 που γυρίζει σήμερα μία σημαντική σελίδα στην 61χρονη ιστορία της ενστερνιζόμενη και αυτή το εξηλεκτρισμένο δόγμα της σύγχρονης αυτοκίνησης. Το υβριδικό σύστημα T-Hybrid, το οποίο… φοράει η νέα 911 Carrera GTS και αντλεί έμπνευση από εκείνο της αγωνιστικής 919 Hybrid, έχει -πριν από οτιδήποτε άλλο- στην καρδιά του έναν νέο θερμικό κινητήρα που διαθέτει έναν επίσης νέο υπερσυμπιεστή καυσαερίων (eTurbo) που ελέγχεται ηλεκτρικά. Συνολικά, η ισχύς του συστήματος κίνησης είναι 398 kW (541 ίπποι), με την ροπή να φτάνει τα 610 Nm.

SUBARU FORESTER
To νέο Forester έρχεται μετά και την επίσημη πρεμιέρα του στην έκθεση Auto Athina 2024 με ακόμα περισσότερα όπλα στην φαρέτρα του μετρώντας ήδη 27 χρόνια αδιάλειπτης εμπορικής πορείας. Κάτω από το εμπρός καπό του συναντάμε τον επίπεδο e-Boxer κινητήρα των 2,0 λίτρων με ήπια υβριδικό σύστημα. Με μια σημαντική αλλαγή όμως, καθώς με τις νέες ρυθμίσεις, για χάρη των ρύπων και την οικονομίας, παρουσιάζεται λιγότερο ισχυρός αποδίδοντας 136 ίππους, από 150 PS που είχε, με τη ροπή να ορίζεται στα 182 Nm.

TESLA CYBERTRUCK
Το εντυπωσιακό Cybertruck της Tesla ήταν αναμφίβολα μια από τις ούκ ολίγες ατραξιόν της φετινής έκθεσης. Πρόκειται για ένα σπάνιο αυτοκίνητο που διαφημίζεται ότι κατασκευάστηκε για κάθε… πλανήτη. Είναι τόσο ανθεκτικό, που μπορεί να κινηθεί παντού, αντιμετωπίζοντας όλες τις συνθήκες. Διαθέτει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση που του χαρίζει καθαρή απόσταση από το έδαφος 406 χλστ., ενώ έχει διαδρομή 305 χλστ. Το αμάξωμa δεν έχει βαφή, με τον εξωτερικό σκελετό να είναι από ανοξείδωτο χάλυβα, ανθεκτικό στις ζημιές και τα βαθουλώματα, αλλά και τη διάβρωση. Επιπλέον, διαθέτει θωρακισμένο γυαλί, με μεγάλη αντοχή και εξαιρετική ηχομόνωση.

VOLVO EX90
Το στολίδι της Volvo, επίσης σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση, στην Auto Athina 2024 ήταν φυσικά το ηλεκτρικό EX90. Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της σουηδικής εταιρείας έχει επιβλητική σχεδίαση και μήκος πάνω από 5 μέτρα και τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, σε συνδυασμό με μία μπαταρία με χωρητικότητα 111 kWh, αποδίδοντας από κοινού στην παραλλαγή υψηλών επιδόσεων Twin Motor Performance 517 ίππους. Από εκεί και πέρα, η μέγιστη ισχύ της ίδιας κινητήριας διάταξης την απλή» έκδοση Twin Motor είναι 408 ίπποι.

YANGWANG U8
Το U8 της κινεζικής Yangwang -της premium μάρκας της BYD- βασίζεται σε δύο καινοτόμες τεχνολογίες προκειμένου να παρέχει τη μέγιστη απόδοση και ασφάλεια: την πλατφόρμα e4 και το DiSus-P, με την πρώτη να ενσωματώνει ένα σύστημα κίνησης όπου κάθε τροχός ελέγχεται από έναν ανεξάρτητο ηλεκτρικό κινητήρα που διαθέτει τεχνολογία κατανομής της ροπής με συνολική απόδοση 1.200 ίππων και την δεύτερη να ανιχνεύει διαρκώς τις συνθήκες που επικρατούν στο οδόστρωμα και να προσαρμόζει άμεσα και με ακρίβεια την ανάρτηση. Παράλληλα το U8 διαθέτει δυνατότητα περιστροφής επί τόπου (γνωστή και ως στροφή τανκ), βελτιώνοντας την ευελιξία σε εκτός δρόμου διαδρομές.

YANGWANG U9
Πρεμιέρα και για το U9, το supercar της Yangwang, στην Auto Athina 2024, το οποίο μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,36 δευτερόλεπτα. Και αυτό χάρη στην τρομακτική ισχύ των 1.300 ίππων των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων του, η οποία συνοδεύεται από αντίστοιχη ροπή που αγγίζει τα 1.700 Nm. Ταυτόχρονα, είναι το 5μετρο και εξαιρετικά αεροδυναμικό U9 είναι εξοπλισμένο με την έξυπνη πλατφόρμα DiLink150, που τροφοδοτείται από επεξεργαστή 4nm 5G. η οποία είναι ειδικά σχεδιασμένη για οδήγηση στην πίστα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!