Το Skoda Kodiaq, το πρώτο μοντέλο της τσέχικης εταιρείας στην κατηγορία των μεγάλων οικογενειακών SUV, είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.
Το εξωτερικό του είναι στιβαρό με καθαρές, ακριβείς δυναμικές γραμμές, με διπλά φωτιστικά σώματα και εμβληματική μάσκα. Το δυναμικό προφίλ του ενισχύει παράλληλα και η αεροδυναμική του αμαξώματος. Οι εξωτερικές διαστάσεις το κατατάσσουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των compact SUV μοντέλων. Το συνολικό μήκος είναι 4,697 μ., το πλάτος 1,882 μ. και το ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ. Με χωρητικότητα από 720 λίτρα (5θέσια έκδοση) έως 2.065 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), το Kodiaq προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του. Αποτελεί επίσης το πρώτο 7θέσιο μοντέλο της μάρκας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου διατίθενται δύο ακόμα θέσεις με την προσθήκη 3ης σειράς καθισμάτων. Σε αυτή την περίπτωση το μοντέλο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς στο εσωτερικό του φορτίων μήκους έως και 2,8 μέτρων.
Για πρώτη φορά στο Kodiaq, η λειτουργία SmartLink+, η οποία αποτελεί βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, ενσωματώνει και τη λειτουργία SmartGate, σε συνδυασμό με το υπάρχον λογισμικό Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Όλες οι δημοφιλείς υπηρεσίες διαθέσιμες σε μία μόνο εφαρμογή: δεδομένα πλοήγησης, μουσική και ειδήσεις, στοιχεία λειτουργίας του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος infotainment , ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού.
Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 22.000 ευρώ. Το Kodiaq είναι διαθέσιμο με δύο TSI και δύο TDI κινητήρες. Τόσο οι βενζινοκίνητες όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού ενώ πληρούν τις προδιαγραφές EU6. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Stop & Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, τα οποία συμβάλλουν στον περιορισμό της κατανάλωσης. Ο βασικός βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσης, σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6,0 λιτ./100χλμ., και οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γρ./χλμ. . Διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT –Active Cylinder Technology– που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Προσφέρεται με χειροκίνητο 6άρι ή 6άρι DSG και 4κίνηση.
Ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη έχει ισχύ 150 ίππους, ροπή 340 Nm και χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα diesel για κάθε 100 χλμ. ενώ εκπέμπει 131 γρ. CO2/km. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η 4κίνητη έκδοση προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 190 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 400 Nm. Ο κινητήρας αυτός επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δλ. (0-100 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Διαθέτει στάνταρ 7άρι κιβώτιο DSG και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της ŠKODA.
Στις 4κίνητες εκδόσεις η μονάδα ελέγχου υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα. Η οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης θεωρητικά εξαφανίζεται χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου που λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στον πίσω άξονα φθάνει το 90%, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν αγγίζει το 85% σε ένα μόνο τροχό. Το Kodiaq βασίζεται στην πλατφόρμα MQB (modular transverse matrix) του ομίλουVolkswagen και ζυγίζει 1.502 κιλά, με τον βασικό κινητήρα TSI και κίνηση στους εμπρός τροχούς και 1.610 κιλά με τον κινητήρα 1.4 TSI και σύστημα 4κίνησης. Διατίθεται στην Ελλάδα, με δύο επίπεδα εξοπλισμού, Ambition και Style.