X
Πωλήσεις

Αγορά – τα supermini ζουν και βασιλεύουν

H πιο εμπορική κατηγορία στη χώρα μας και όχι μόνο, το πρώτο τρίμηνο του 2021 ξεπέρασε πλέον το 50% επί του συνολικού μεριδίου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων.

Η κατηγορία των supermini μοντέλων είχε πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε αγορά, πόσο μάλλον και στη δική μας, στην οποία εδώ κατέχει εδώ και χρόνια ηγετική θέση. Το μερίδιό της στην ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων ήταν πάντα υψηλό, ακόμη και το πρώτο τρίμηνο του 2004, που ήταν χρονιά Ολυμπιάδας για τη χώρα μας και η οικονομική κρίση δεν υπήρχε ακόμη σαν έννοια για τους πολλούς (ποσοστό supermini 30,6%). Τις παραμονές της κρατικής οικονομικής κρίσης, όταν ακόμη όλοι πίστευαν ότι ζούσαμε σε άνετους καιρούς το ποσοστό των supermini έπεσε στο 26,7% (πρώτο τρίμηνο 2009, το χαμηλότερο της νέας χιλιετίας), καθώς πολλοί αγοραστές είχαν στρέψει την προσοχή τους σε μεγαλύτερα και πιο premium μοντέλα.

Το πρώτο τρίμηνο του 2012, όταν πια είχε ξεσπάσει για τα καλά η οικονομική κρίση, η supermini κατηγορία ήταν σχεδόν η μοναδική επιλογή για όποιον μπορούσε να διαθέσει λεφτά σε αγορά αυτοκινήτου. Έτσι, το μερίδιό της εκτοξεύτηκε στο 42,6%, για να φτάσει το 45,3% το 2015 και να πέσει στο 38,7% δύο χρόνια αργότερα, αλλά και να πάει στο 47,6% το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021 το συνολικό μερίδιο της supermini κατηγορίας βρέθηκε ακόμη πιο ψηλά, στο 50,65% της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων, ποσοστό που μεταφράζεται σε 11.873 ταξινομήσεις (23.439 έγιναν συνολικά, σε όλες τις κατηγορίες αμαξωμάτων). Από αυτές, 7.215 μονάδες αφορούν τα «συμβατικά» supermini μοντέλα και 4.658 τα B-SUV, που η δημοφιλία τους συνεχίζει να αυξάνεται και να πληθύνεται.

Το μοντέλο που πρωταγωνιστεί στο σύνολο της κατηγορίας, αλλά και στα «συμβατικά» της μοντέλα, δεν είναι άλλο από το Toyota Yaris. Το ιαπωνικό supermini είναι άλλωστε εδώ και χρόνια το best-seller στην Ελλάδα με όποιο μηχανικό σύνολο κι αν συνδυάζεται (βενζίνη, πετρέλαιο, υβριδικό). Σε αυτούς τους πίνακες κατάταξης, ακολουθείται από το Peugeot 208 και το Opel Corsa, που κλείνουν την πρώτη τριάδα. Στα B-SUV τον πρώτο λόγο έχει το Peugeot 2008, ενώ το άτυπο βάθρο συμπληρώνουν το Suzuki Vitara και το Ford Puma.

ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2021
SUPERMINI
TA 10 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
1 TOYOTA YARIS 1.554
2 PEUGEOT 208 1.137
3 OPEL CORSA 954
4 CITROEN C3 815
5 RENAULT CLIO 548
6 HYUNDAI i 20 508
7 VOLKSWAGEN POLO 362
8 NISSAN MICRA 325
9 FORD FIESTA 318
10 SUZUKI SWIFT 290

ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2021
SUPERMINI SUV (Β-SUV)
TA 10 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
1 PEUGEOT 2008 817
2 SUZUKI VITARA 454
3 FORD PUMA 430
4 VOLKSWAGEN T‐ROC 408
5 KIA MOTORS STONIC 375
6 VOLKSWAGEN T‐CROSS 357
7 SKODA KAMIQ 315
8 HYUNDAI KONA 272
9 OPEL CROSSLAND X 254
10 JEEP RENEGADE 198

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!