Σημαντική μείωση, σε ποσοστό της τάξης του 21,4% έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του προηγούμενου έτους, κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Αύγουστο του 2024.
Τον Αύγουστο του 2024 ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 8.153 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, αντί των 10.368 του αντίστοιχου μήνα του 2023. Αυτό μεταφράζεται σε πτώση, της τάξης του 21,4%. Στο σύνολο της τρέχουσας χρονιάς, η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων παρουσιάζεται αυξημένη κατά 5,7% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023 (Ιανουάριος-Αύγουστος 2024: 98.378 μονάδες, Iανουάριος-Aύγουστος 2023: 93.109 μονάδες). Κερδισμένος του Αυγούστου 2024 είναι η κατηγορία των supermini SUV μοντέλων, η πιο εμπορική στην Ελλάδα και όχι μόνο, αφού διεύρυνε το μερίδιό της επί του συνόλου της αγοράς κατά 5,3%. Οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίζονται στα μικρομεσαία, των οποίων το συνολικό μερίδιο μειώθηκε την τρέχουσα χρονιά κατά 3,9%. Kερδισμένη τον Αύγουστο του 2024 είναι και η κατηγορία των μίνι μοντέλων, αφού ανέβηκε κατά 1,3%.
Από πλευράς καυσίμου, τα ήπια υβριδικά συστήματα σε συνδυασμό με βενζινοκινητήρα βρίσκονται στην πρώτη θέση, ενώ τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα ανεβαίνουν σταθερά. Από τις ταξινομήσεις του οκταμήνου, το 40,7% ανήκει στα ήπια υβριδικά συστήματα. Στη δεύτερη θέση τοποθετείται η βενζίνη, με ποσοστό 39,1%.
Την πρώτη τετράδα κλείνουν τα μοντέλα με κινητήρα diesel και ποσοστό 8,4% (που ήταν 17,7% τον Αύγουστο του 2021, με τις διαθέσιμες στην αγορά εκδόσεις τους να περιορίζονται πλέον πάρα πολύ). Στην τρίτη θέση από πλευράς αγοραστικών επιλογών κατατάσσονται τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα (BEV-PHEV) με μερίδιο 10,2%. Είναι η δεύτερη φορά που τα υβριδικά μοντέλα ξεπέρασαν τα βενζινοκίνητα στο σύνολο της τρέχουσας χρονιάς και είναι επίσης η τέταρτη φορά που τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα ξεπέρασαν τα diesel, οπότε μπορούμε πλέον να μιλήσουμε για αλλαγή φρουράς στη σχετική κατάταξη.