Η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσε πτώση για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, καθώς και ο Φεβρουάριος έκλεισε με αρνητικό πρόσημο.
Τον Φεβρουάριο του 2025 ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 9.818 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, αντί των 11.451 του αντίστοιχου μήνα του 2024. Αυτό μεταφράζεται σε μείωση, της τάξης του 14,3%. Για το πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς, οι ταξινομήσεις έπεσαν κατά 15,4% (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2025: 20.477 μονάδες, Iανουάριος-Φεβρουάριος 2024 24.203 μονάδες). Αντίστοιχη ήταν η πτώση και για τα επαγγελματικά οχήματα, ελαφρά και βαρέα, καθώς κατέγραψαν πτώση 17,2%.
Όπως ήταν επόμενο, όλες οι κατηγορίες αμαξωμάτων έχασαν μέρος από τα ποσοστά τους επί του συνόλου της τρέχουσας χρονιάς, σε σύγκριση με το πρώτο δίμηνο του προηγούμενου έτους, εκτός από τα supermini SUV (+4,3%) και τα μικρομεσαία SUV (+4,6%). Τις μεγαλύτερες ποσοστιαίες ζημιές υπέστησαν τα hatchback supermini (-7%) και τα mini μοντέλα πόλης (κατηγορία Α, -1,5%). Τον Φεβρουάριο του 2025 το ποσοστό των SUV ανεξαρτήτως εμπορικής κατηγορίας και αμαξώματος έφτασε στο 65,4% επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας άνοδο 10% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της περασμένης χρονιάς.
Από πλευράς καυσίμου, τα ήπια υβριδικά συστήματα σε συνδυασμό με βενζινοκινητήρα βρίσκονται στην πρώτη θέση, ενώ τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα ανεβαίνουν σταθερά. Το πρώτο δίμηνο του 2025, το 49,4% ανήκει στα ήπια υβριδικά συστήματα. Στη δεύτερη θέση τοποθετείται η βενζίνη, με ποσοστό 33,1%. Την πρώτη τετράδα κλείνουν τα μοντέλα με κινητήρα diesel και ποσοστό 3,4% (που ήταν 17,7% τον Αύγουστο του 2021, με τις διαθέσιμες στην αγορά εκδόσεις τους να περιορίζονται συνεχώς και ασφυκτικά). Η επίδοση αυτή αποτελεί αρνητικό ρεκόρ για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, ποτέ πριν δεν είχαν βρεθεί τόσο χαμηλά, από τότε που έπαυσε η απαγόρευση της κυκλοφορίας τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Στην τρίτη θέση από πλευράς αγοραστικών επιλογών κατατάσσονται τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα (αμιγώς ηλεκτρικά με μπαταρία 6,1% και plug-in υβριδικά 6,7%) με 12,8% συνολικά (που ήταν 11,3% τον Οκτώβριο του 2024, με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο να βρίσκεται σήμερα στο 22,4%). Οι επιλογές σε φυσικό αέριο ήταν μηδενικές και το υγραέριο δεν ξεπέρασε το 1,3% της συνολικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων.