Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2021 παρουσίασαν σημαντική πτώση, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, τότε που ακόμη δεν είχε ξεσπάσει ο κορονοϊός…
Πιο συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2021 ταξινομήθηκαν 7.767 νέα αυτοκίνητα, αντί των 9.785 του αντίστοιχου μήνα του 2020 (πτώση 20,6%). Από πλευράς εμπορικών κατηγοριών ο πρώτος μήνας της χρονιάς είδε όλες σχεδόν τις υποκατηγορίες των SUV μοντέλων να κρατούν σταθερά τη θέση τους έναντι του αντίστοιχου περισυνού χρονικού διαστήματος, ενώ η supermini κατηγορία (χωρίς τα SUV που αντιστοιχούν σε αυτήν) έχει αυξηθεί κατά 2,2% σε σχέση με πέρισυ (η mini, επίσης χωρίς τα Α-SUV, μειώθηκε κατά 2%). Συνολικά τα SUV, σε όλες τις κατηγορίες αμαξωμάτων, έφτασαν σε μερίδιο το 44,7% (από 44,5% τον Ιανουάριο του 2020).
Στον τομέα των καυσίμων, τα πρωτεία έχει η βενζίνη, με 48,2% επί του συνόλου της αγοράς (58,3% ήταν τον Ιανουάριο του 2020, πριν ξεσπάσει η παγκόσμια υγειονομική κρίση). Επίσης, τα υβριδικά μαζί με τα mild-hybrid ανήλθαν στο 22,1% επί του συνολικού μεριδίου από 11,7% τον Ιανουάριο του 2020, ενώ τα ηλεκτρικά μοντέλα μαζί με τα plug-in υβριδικά έφτασαν το 5% της «πίτας» της ελληνικής αγοράς (0,6% ήταν το μερίδιό τους τον Ιανουάριο του 2020, αρκετούς μήνες πριν την έναρξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»).
Τέλος, τα ελαφρά και βαρέα καινούργια φορτηγά κατέγραψαν αύξηση 7,1% (739 μονάδες έναντι 690 το 2020), τα καινούργια λεωφορεία μεγάλη μείωση κατά 48% (26 μονάδες έναντι 50 το 2020) εξαιτίας των περιοριστικών περιστάσεων και τα δίκυκλα μείωση κατά 25,1% (1.704 μονάδες έναντι 2.274 το 2020). Δείτε πιο αναλυτικά τα προαναφερόμενα στοιχεία, στους πίνακες που σας παραθέτουμε στο επισυναπτόμενο αρχείο PDF στο τέλος του άρθρου (πηγή: Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).