X
Πωλήσεις

Αγορά 2016: Ποιά κυβικά προτίμησαν οι Έλληνες…

Και πάλι πρωτιά για τα 1400-1600 κ.εκ., ενισχυμένα τα 1.200-1400 κ.εκ., όλο και περισσότερο διευρύνουν το μερίδιό τους οι τρικύλινδροι 1.000ρηδες τούρμπο. Νέο αίμα!

Το 2011, στην πιο άγρια ίσως χρονιά της πολύχρονης οικονομικής κρίσης που ακόμη μας τυρρανά, ο μέσος όρος κυβισμού της ελληνικής αγοράς κατέβηκε από τα 1.603 στα 1.349 κ.εκ. Από τα μέσα του 2014, σταδιακά αυτός άρχισε να ανεβαίνει. Στο τέλος εκείνης της χρονιάς, η κατηγορία κυβισμού από 1.201 έως 1.400 κ.εκ. που είχε ανεβεί στην πρώτη θέση των προτιμήσεων λόγω κρίσης, πέρασε δεύτερη στην κατάταξη. Στην κορυφή εγκαταστάθηκε, με βραχεία κεφαλή, η κατηγορία κυβισμού από 1.401 έως 1.600 κ.εκ. Από τότε παραμένει εκεί και απλά κάθε χρόνο αυξάνει τη διαφορά της από τον δεύτερο. Παρακάτω σας παραθέτουμε την κατάταξη, έτσι όπως διαμορφώθηκε στο κλείσιμο του 2016.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΥΒΙΣΜΟΥ

Έως 1.000 κ.εκ.: 12.145 (μερίδιο 15,4%)

Από 1.001 έως 1.200 κ.εκ.: 7.683 (μερίδιο 9,7%)

Από 1.201 έως 1.400 κ.εκ.: 19.125 (μερίδιο 24,2%)

Από 1.401 έως 1.600 κ.εκ.: 35.391 (μερίδιο 44,9%)

Από 1.601 έως 1.800 κ.εκ.: 617 (μερίδιο 0,8%)

Από 1.801 έως 2.000 κ.εκ.: 3.175 (μερίδιο 4,1%)

Aπό 2.001 κ.εκ. και άνω: 736 (μερίδιο 0,9%)


Το πρώτο που θα σχολιάσουμε είναι πως δεν υπήρξε παρά μόνο μία μεταβολή στην επτάδα, σε σχέση με το 2015 κι αυτή όχι στην κορυφή. Οι πέντε πρώτοι διατήρησαν τις θέσεις τους και φέτος, όμως υπάρχουν επιμέρους μεταβολές, οι οποίες αξίζουν παρατήρησης και κριτικής.


1.401-1.600 κ.εκ.

Η απόσταση από την δεύτερη σε δημοτικότητα κατηγορία διευρύνθηκε πλέον περαιτέρω. Βασικός συντελεστής αυτής της πρωτιάς είναι ο κινητήρας diesel της Renault-Nissan των 1.461 κ.εκ., που χρησιμοποιείται από την Dacia, αλλά και από την Mercedes-Benz (7.930 ταξινομήσεις). Δεύτερος πιο επιτυχημένος κινητήρας της κατηγορίας αναδείχθηκε ο diesel της PSA Peugeot Citroen των 1.560 κ.εκ., τον οποίο προτίμησαν 5.430 αγοραστές. Στην τρίτη θέση του άτυπου βάθρου κατατάχθηκε ο diesel των 1.598 κ.εκ. του Volkswagen Group, που χρησιμοποιείται από την VW, την Audi, τη Skoda και τη Seat (3.214 μονάδες). Ακολουθούν ο diesel των 1.598 κ.εκ. της Opel (2.744) και ο diesel των 1.496 κ.εκ. της BMW (2.532). Η πρώτη εξάδα κλείνει με τον 1.499 κ.εκ. βενζίνης της Ford (2.052 ταξινομήσεις).

1.201-1.400 κ.εκ.

Στη δεύτερη σε δημοτικότητα κατηγορία κυβισμού της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου υπάρχουν πολλοί σημαντικοί κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου, με αρκετά χρόνια προϋπηρεσία. Πρώτος σε ταξινομήσεις αναδείχθηκε ο γνωστός μας diesel των 1.248 της GM (κληροδοτημένος στο τότε Fiat Group από την εποχή που επρόκειτο να εξαγοραστεί από την πρώτη, αλλά τελικά η συνεργασία ναυάγησε και η καριέρα του στην Ιταλία συνεχίστηκε με τη μορφή joint-venture). Χρησιμοποιείται από την Fiat, τη Lancia, την Alfa Romeo, τη Suzuki, την Opel και τη Citroen (στο Nemo) και ταξινόμησε 4.457 μονάδες. Ακολούθησε ο diesel των 1.364 κ.εκ. της Toyota (ο επίσης γνωστός μας D-4D), με 3.941 πωλήσεις. Τρίτος της κατηγορίας σε απόλυτους αριθμούς για το 2016 είναι ο βετεράνος βενζίνης των 1.242 κ.εκ. (και αυτός από την παρολίγον ένωση της GM με την Opel) που εφοδιάζει μοντέλα της Fiat, της Lancia και της Suzuki με 3.630 ταξινομήσεις. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο βενζίνης των 1.329 κ.εκ. της Toyota με 1.806 πωλήσεις. Την πεντάδα κλείνει ο turbo βενζίνης του VW Group που τοποθετείται σε μοντέλα της VW, της Audi, της Seat και της Skoda, ο οποίος κατέγραψε 1.646 ταξινομήσεις.

Έως 1.000 κ.εκ.

H κατηγορία αυτοκινήτων έως 1.000 κ.εκ. ανέβασε το 2016 το μερίδιό της στην ελληνική αγορά κατά 40% περίπου, χάρις στους τρικύλινδρους βενζίνης turbo που έφτασαν στη χώρα μας από το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και έπειτα. Κατά πάσα πιθανότητα θα αυξήσουν εκ νέου τη δύναμή τους τη χρονιά που διανύουμε, κυρίως σε βάρος των diesel μηχανικών συνόλων, καθώς είναι το νέο αίμα και όχι μόνο για τη δική μας αγορά. Τις περισσότερες ταξινομήσεις για την κατηγορία κάτω του λίτρου κατέγραψε ο κινητήρας των τρίδυμων μοντέλων (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) με 3.835 μονάδες. Στη δεύτερη θέση κατατάχθηκε ο τρικύλινδρος του VW Group (με εφαρμογή στα μοντέλα των VW, Audi, Seat, Skoda) με 3.727 πωλήσεις, συνεπικουρούμενος και από την ήσυχη έκδοση που τοποθετείται κάτω από το καπό των VW Up!, Seat Mii και Skoda Citigo. Τρίτος, ο γνωστός μας 1.0 Ecoboost της Ford με 1.214 ταξινομήσεις. Την τετράδα συμπλήρωσε το μηχανικό σύνολο της Suzuki, με 1.102 μονάδες. Περιττό να προσθέσουμε ότι ο diesel στην κατηγορία αυτή αποτελεί ισχνή μειοψηφία, καθώς τα πλεονεκτήματά του δύσκολα αναδεικνύονται με αυτόν τον κυβισμό.

1.0011.200 κ.εκ.

Τα μηχανικά σύνολα βενζίνης είναι κυρίαρχα και σε αυτή την κατηγορία, που σημείωσε επίσης αύξηση, αν και όχι στο βαθμό της αμέσως μικρότερης. Από τεχνολογικής πλευράς έχει και αυτή να παρουσιάσει σύγχρονους turbo κινητήρες, με μεγάλα περιθώρια εξέλιξης και προοπτικές στην αγορά. Τις περισσότερες πωλήσεις σε αυτή την ομάδα έκανε ο τρικύλινδρος των 1.198 κ.εκ. της Nissan, τοποθετημένος κάτω από το καπό του απερχόμενου Micra (άλλωστε είναι και ο μοναδικός που εφοδιάζει το μοντέλο στη χώρα μας), αλλά και του πολυμορφικίζοντος Note, με το σύνολο των πωλήσεών του να ανέρχεται στις 3.209 μονάδες. Δεύτερος ο βενζίνης των 1.199 κ.εκ. της PSA Peugeot Citroen (1.996 πωλήσεις), τρίτος ο 1.2 TSI του Volkswagen Group (1.197 κ.εκ., 762 ταξινομήσεις) και τέταρτος ο 1.197 κυβικών εκατοστών βενζίνης της Renault-Nissan (736 μονάδες).

1.801-2.000 κ.εκ.

Απρόσμενη ήταν η επίδοση αυτής της κατηγορίας για το 2016, η οποία βρίσκεται και πάλι επάνω απο την ομάδα κυβισμού 1.601-1.800 κ.εκ., αλλά και από τα αυτοκίνητα άνω των δύο λίτρων, με μεγαλύτερη όμως διαφορά από όση περιμέναμε. Η πρωτιά πήγε στον diesel των 1.968 του Volkswagen Group, με 848 πωλήσεις. Δεύτερος πιο δημοφιλής κινητήρας με πολύ μικρή διαφορά από τον πρώτο αποδείχτηκε ο diesel των 1.995 κ.εκ. της BMW, που τοποθετείται και στα μοντέλα της Mini, με 821 ταξινομήσεις. Την τρίτη θέση στο άτυπο βάθρο των νικητών κατέλαβαν οι κινητήρες των 1.969 κ.εκ. βενζίνης και πετρελαίου της Volvo, με 593 μονάδες.

2.000 κ.εκ και άνω

Στη μεγαλύτερη των κατηγοριών δεν υπάρχει καμιά έκπληξη, αφού πρωταγωνιστής ήταν ο ίδιος με πέρισυ, που δεν είναι άλλος από τον κινητήρα πετρελαίου των 2.143 κυβικών εκατοστών της Mercedes-Benz (329 ταξινομήσεις).

1.601-1.800 κ.εκ.

Ο ουραγός στις κατηγορίες κυβισμού (το 2015 ήταν στην προτελευταία θέση) είχε ως πρωταγωνιστή στις πωλήσεις του την υβριδική μονάδα της Toyota, της οποίας ο κινητήρας εσωτερικής καύσης που συνδυάζεται με τον ηλεκτρικό έχει χωρητικότητα 1.798 κ.εκ. και κατέγραψε 363 πωλήσεις.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!