top icon
Αγώνες

WRC: Το «μάθημα» της Hyundai από το «πάθημα» του Ράλλυ Ιαπωνίας

Ο Cyril Abiteboul αναγνώρισε την ανωτερότητα της Toyota, η οποία κατέκτησε το στέμμα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, εκφράζοντας μεταξύ άλλων την άποψη ότι η Hyundai πρέπει να μάθει εν όψει της νέας χρονιάς από το… πάθημα την τελευταία ημέρα του αγώνα.

Η Hyundai «πρέπει να τα πάει καλύτερα» και να μάθει από το ατύχημα του Ott Tanak στο Ράλλυ Ιαπωνίας που συνέβαλε στην «οδυνηρή», όπως την χαρακτήρισε, ήττα της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του WRC, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας Cyril Abiteboul.

Αν και επικεφαλής, με διαφορά 15 βαθμών, από την Toyota πριν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, αλλά και πρώτη, με απόσταση 11 βαθμών, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του σκέλους του Σαββάτου, η Hyundai έχασε την Κυριακή τη δυνατότητα να κατακτήσει για πρώτη φορά το στέμμα στο WRC μετά το 2020 εξαιτίας της εγκατάλειψης του Ott Tanak αλλά και των επιδόσεών της στην Power Stage.

Cyril Abiteboul

Όταν ρωτήθηκε από το motorsport.com για τα συναισθήματα του ίδιου και της ομάδας όταν είδαν τον Thierry Neuville να κερδίσει το Πρωτάθλημα Οδηγών και την Hyundai, λίγες ώρες αργότερα, να χάνει τον τίτλο στους κατασκευαστές, ο Cyril Abiteboul είπε: «Σίγουρα, ήμασταν πολύ κοντά, και όταν σου λείπει αυτό το κάτι για να κερδίσεις, αυτό είναι πάντα λίγο ενοχλητικό και απογοητευτικό».

Και συμπλήρωσε: «Όμως πρέπει να κάνουμε αναφορά στους Thierry και Martijn για αυτά που έχουν κάνει και για όσα έχουν πετύχει. Τους αξίζουν πραγματικά. Ακριβώς όπως αισθάνομαι ότι αξίζει ο Thierry [για όλα όσα πέτυχε], νιώθω ότι αξίζει και στην Toyota να βρίσκεται εκεί που είναι, στην κορυφή. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι εκεί πρέπει να είναι, και το είδαμε όταν ο Seb [Ogier] πίεσε στην τελευταία ειδική και ο Thierry δεν μπορούσε να τον πιάσει. Πρέπει να το πάρουμε ως έμπνευση αλλά και ως απόδειξη ότι υπάρχει ακόμα ένα βήμα που πρέπει να κάνουμε για να φτάσουμε στο επίπεδό τους. Το οποίο νομίζω ότι μπορούμε να το κάνουμε την επόμενη χρονιά».

Ο Cyril Abiteboul παραδέχτηκε ότι η ήττα ήταν «οδυνηρή» για κάθε μέλος της Hyundai και αισθάνεται ότι ως ομάδα μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα αυτές τις καταστάσεις όταν διακυβεύονται τίτλοι.

Cyril Abiteboul

WRC: Ζήτημα… επικοινωνίας;

Ο Γάλλος πίεσε για αλλαγές στους κανονισμούς που θα επέτρεπαν στις ομάδες να μεταδίδουν περισσότερα δεδομένα και να έχουν περισσότερη επικοινωνία με τους οδηγούς κατά τη διάρκεια των αγώνων. Στο παρελθόν, οι ομάδες ήταν σε θέση να επικοινωνούν με τα πληρώματα τους ενδιάμεσους χρόνους στις ειδικές διαδρομές. Ωστόσο, αυτό απαγορεύτηκε από τη FIA το 2015 με το σκεπτικό ότι οι οδηγοί, αν γνώριζαν ότι δεν θα κινδυνεύουν, δεν θα πίεζαν στο μέγιστο και ως εκ τούτου θα έκαναν «ασφαλείς διελεύσεις» στις ε.δ. με αποτέλεσμα τη μείωση του θεάματος.

Ott Tanak - WRC

Ott Tanak

«Είναι δύσκολο, είναι οδυνηρό για κάθε μέλος της ομάδας –όπως ήταν οδυνηρό και για τον ίδιο [Ott Tanak]», πρόσθεσε ο Cyril Abiteboul όταν ρωτήθηκε για τη έξοδο του Εσθονού και τον αντίκτυπό της στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών απέναντι στην Toyota.

«Θα είμαι ειλικρινής: ακόμα αγωνίζομαι να υπολογίσω σε ποιο βαθμό [οι οδηγοί] γνωρίζουν το επίπεδο του ρίσκου που αναλαμβάνουν σε αυτά τα αυτοκίνητα. Δεν πρόκειται για αγώνες πίστας όπου γύρο με τον γύρο μπορείς να [τους] πεις ότι πρέπει να πάνε ένα δέκατο πιο γρήγορα ή ένα δέκατο πιο αργά. Δεν είναι έτσι. Ξεκινάνε και μετά είναι μόνοι τους.

«Είμαστε στην εποχή της συνδεσιμότητας και των δεδομένων, αλλά δεν υπάρχει τίποτα από αυτά. Και μερικές φορές, αυτό που είναι προφανές σε εμάς κοιτάζοντας τους ενδιάμεσους χρόνους… ήταν προφανές ότι [ο Tanak] ήταν πολύ γρήγορος. Ήταν προφανές σε εμάς, αλλά ήταν προφανές στον ίδιο; Δεν ξέρω.

«Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο. Είπαμε ότι έπρεπε να είμαστε [στην κατάταξη της Κυριακής] στις θέσεις 3 και 5, όχι στις 1 και 2. Δεν υπήρχε καμία ανάγκη να πιέσει τρελά όπως συνέβη. Αλλά το βασικό ερώτημα είναι: σε ποιο βαθμό γνωρίζουν [οι οδηγοί] ότι πιέζουν τόσο πολύ;

«Ξεκινούσε τελευταίος και νομίζω ότι στην ειδική διαδρομή υπήρχε κάλυψη δικτύου. Δεν υπάρχει πληροφόρηση μέσα στο αυτοκίνητο για τους ενδιάμεσους χρόνους. Πρέπει να δικαιολογήσω τον εαυτό μου για την έλλειψη εμπειρίας στη γνώση της ικανότητάς τους να το αξιολογήσουν.

«Αυτό ήταν κάτι που αποτέλεσε μεγάλη απογοήτευση πέρυσι και είναι κάτι που δεν κατάφερα να εισαγάγω, να έχω δηλαδή κάποια μορφή επικοινωνίας με τους οδηγούς πριν από μια ειδική διαδρομή ή μετά σχετικά με τα επίπεδα ρίσκου που πρέπει να αναλάβουν. Νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το κάνουμε καλύτερα – ίσως η Toyota τα κάνει καλύτερα, δεν ξέρω το πρωτόκολλό τους. Θέλω να πιστεύω ότι όλοι θα μάθουμε και θα βελτιωθούμε».

WRC - Thierry Neuville - Japan

Thierry Neuville

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ