Για τους περισσότερους είναι ο κορυφαίος αγώνας του WRC. Σε κάθε περίπτωση είναι ο ταχύτερος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Μετά το Ακρόπολις και τον ένα μήνα «διακοπών» οι πρωταγωνιστές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ επιστρέφουν στις επάλξεις στο πλαίσιο του 8ου γύρου του θεσμού. Το ραντεβού έχει δοθεί στις ειδικές διαδρομές ίσως του πιο φημισμένου αγώνα του WRC, του Ράλλυ Φινλανδίας. Του αγώνα, που πολλοί έχουν ονομάσει ως το Grand Prix του WRC. Η υψηκή μέση ωριαία ταχύτητα, οι εξαιρετικά καλές επιφάνειες που περισσότερο θυμίζουν άσφαλτο παρά χώμα, σε συνδυασμό με τα συνεχόμενα άλματα, είναι τα στοιχείαπου τον διαφοροποιούν σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο αγώνα του θεσμού. Σε αυτό, αξίζει να προσθέσετε και την ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι χιλιάδες παθιασμένοι με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, έτσι ώστε να συμπληρώσετε το παζλ και ουσιαστικά να αποκτήσετε μία ιδέα για τους λόγους που πολλοί χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο αγώνα ως τον κορυφαίο του θεσμού.
Φέτος, όπως και πέρσι, ο αγώνας ακολουθεί ένα διαφορετικό format, με τρεις ημέρες δράσης, αλλά με τα πληρώματα να ολοκληρώνουν την προσπάθεια τους το Σάββατο το βράδυ. Έτσι, το πρόγραμμα του αγώνα έχει μετατεθεί, με το παραδοσιακό shakedown να πραγματοποιείται την Πέμπτη και στη συνέχεια η εκκίνηση θα συνδυαστεί με τρεις ειδικές διαδρομές, ενώ η πλήρης δράση θα ολοκληρωθεί μετά από δύο ημέρες μονομαχιών το Σάββατο το βράδυ.
Ο φετινός αγώνας, όμως, συγκεντρώνει τεράστιο αγωνιστικό ενδιαφέρον. Βλέπετε, η λίστα των συμμετοχών είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει φέτος στον αγώνα, ενώ στις ειδικές της Φινλανδίας θα δούμε και τα περισσότερα WRCars σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο φετινό αγώνα. Οι εργοστασιακές ομάδες, αναμένεται να έχουν και φέτος τον πρώτο λόγο, αλλά η διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι η παρουσία ισχυρών ιδιωτών, και μάλιστα Φινλανδών, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με τις επιδόσεις τους να κεντρίσουν τα βλέμματα.
Παραδοσιακά, οι Φινλανδοί και οι Σκανδιναβοί είναι αυτοί που έχουν τον πρώτο λόγο για τη νίκη. Έτσι, αυτός είναι ίσως ο μοναδικός αγώνας του θεσμού που οι οδηγοί της Ford, o Mikko Hirvonen και ο JariMatti Latvala ξεκινούν ως φαβορί. Ο πρώτος, μάλλον θα θέλει να ξεχάσει την περσινή του έξοδο στον αγώνα, η οποία ήταν σφοδρή και ουσιαστικά τον έθεσε εκτός αγώνα, την ώρα που ο Latvala θα ήθελε να επαναλάβει την περσινή του επιτυχία, όταν και μπροστά στους συμπατριώτες του ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Αν κρίνουμε από τις επιδόσεις του φέτος στους προηγούμενους γύρους του θεσμού, το μόνο που χρειάζεται ο νεαρός Φινλανδός είναι να έχει την τύχη με το μέρος του, αφού η ατυχία είναι αυτή που του έχει στερήσει φέτος τη δυνατότητα να κατακτήσει τη νίκη. Πάντως, αμφότεροι εμφανίζονται ιδιαίτερα αισιόδοξοι, ειδικά μετά από μία σειρά δοκιμών που πραγμ ατοποίησαν με το Fiesta, δηλώνοντας ότι το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης σε σχέση με πριν.
Στην αντίπερα όχθη, στη Citroen, τα πνεύματα έχουν ηρεμήσει μετά από όσα έγιναν στο Ακρόπολις. Ο Sebastien Loeb γνωρίζει πόσο δύσκολος είναιο αγώνας της Φινλανδίας και ήδη έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται να πάρει ρίσκα για να διεκδικήσει τη νίκη. Και κάτι λογικό, αν αναλογιστούμε ότι στη συνέχεια θα διεξαχθούν τρεις ασφάλτινοι αγώνες στους οποίους και μπορεί να εξασφαλίσει τον όγδοο συνεχόμενο τίτλο του. Οι βαθμοί θα είναι το πρώτο και σημαντικότερο στοιχείο για τον Γάλλο οδηγό. Αντίθετα, ο Sebastien Ogier δηλώνει ότι θα διεκδικήσει τη νίκη. Για αυτό στηρίζεται στην περσινή του επίδοση, όταν και τερμάτισε δεύτερος με μικρή διαφορά από τον Latvala, αλλά και στην καλή φόρμα που βρίσκεται. Βέβαια, κατά τη διάρκεια των δοκιμών που πραγματοποίησε η γαλλική ομάδα πριν τον αγώνα είχε μία σφοδρή έξοδο, όταν και τούμπαρε το DS3 WRC, αλλά όπως υποστήριξε αυτό είναι κάτι που δεν θα τον επηρεάσει στον αγώνα. Πάντως, αξίζει να έχει στο μυαλλό του ο Γάλλος, ότι αυτός είναι ένας απαιτητικός και διαφορετικός αγώνας που θέλει τεράστια αυτοσυγκέντρωση και εμπειρία.
Όμως, στη Φινλανδία θα δούμε και την 3η εργοστασιακή ομάδα του θεσμού, την Mini, η οποία και μετά τη Σαρδηνία θα κάνει τη δεύτερη φετινή της εμφάνιση. Οι Sordo και Meeke θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν εμπειρίες για τη νέα χρονιά, αλλά και να συνεχίσουν την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Βέβαια, ο Ισπανός πρώην εργοστασιακός οδηγός της Citroen εξέφρασε μετά τη σειρά δοκιμών με το αυτοκίνητο στη Φινλανδία, ότι ο κινητήρας χρειάζεται εξέλιξη, αφού δεν δείχνει να διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ. Στην ίδια περίοδο δοκιμών, ο Kris Meeke είχε μία έξοδο, με αποτέλεσμα να μην λάβει μέρος η ομάδα στο Ράλλυ Εσθονίας, όπως αρχικά είχε προγραμματίσει.
Σε επίπεδο ιδιωτών, τώρα, πρώτος και καλύτερος ανάμεσα σε αυτούς που θα διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω, είναι ο Petter Solberg. O Νορβηγός, ο οποίος είναι συγκλονισμένος με όσα συνέβησαν την προηγούμενη εβδομάδα στην πατρίδα του, θα προσπαθεί να συγκεντρωθεί στον αγώνα και να διεκδικήσει τη νίκη. Στη Φινλανδία, ο Solberg έχει πολύ καλή παράδοση, αν και ποτέ δεν έχει καταφέρει να κερδίσει. Ίσως, το πλήρωμα του χρόνου να έχει φτάσει, αν και οι αντικειμενικές δυσκολίες είναι πολλές. Παράλληλα, από τους οδηγούς που συμμετέχουν κανονικά στο θεσμό, αυτός που αναμένεται να ξεχωρίσει είναι ο Mads Ostberg, με το Fiesta της Stobart, ο οποίος έδειξε ότι είναι σε καλή φόρμα, κερδίζοντας το Ράλλυ Εσθονίας πριν από μερικές εβδομάδες. Παράλληλα, πολλοί πιστεύουν ότι σε αυτόν τον αγώνα ιδιαίτερα ανταγωνιστικός θα είναι και ο Kimi Raikkonen, ο οποίος θα λάβει μέρος για 3η φορά στον αγώνα της πατρίδας του, και πως η εμπειρία που έχει αποκτήσει θα τον βοηθήσει να ξεχωρίσει. Όμως, όλα τα βλέμματα θα είναι στραμένα σε δύο Φινλανδούς, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να κάνουν την υπέρβαση. Ο λόγος για τους Matti Rantanen και Jari Ketomaa, οι οποίοι θα λάβουν μέρος με Mini JCW WRC και Ford Fiesta WRC, αντίστοιχα. Μάλιστα, για τον πρώτο, οι περισσότεροι από τους Φινλανδούς, όπως ο Mikko Hirvonen, αλλά και ο Markku Alen, είναι σίγουροι ότι θα λάμψει με την παρουσία του. Εμείς από την πλευρά μας κρατάμε μία επιφύλαξη, όχι τόσο για τις επιδόσεις του, αφού έχει δείξει την ταχύτητα του το 2009 όταν και είχε λάβει μέρος με Focus WRC, όσο για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, του οποίου μάλιστα την υποστήριξη έχει αναλάβει η ιταλική Griffone. Ο Ketomaa από την πλευρά του, διαθέτει επίσης την ταχύτητα που απαιτείται, αλλά όμως έχει στην κατοχή του και ένα σαφώς πιο ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο καθρέφτης και για τους δύο θα είναι οι ειδικές διαδρομές, αλλά αξίζει να τους έχουμε στα υπόψην για μερικούς εντυπωσιακούς χρόνους!
Παράλληλα, στις ειδικές της Φινλανδίας, θα δούμε τόσο τους πρωταγωνιστές του SWRC, όσο και αυτούς του PWRC, αλλά και τους «πιτσιρικάδες» του WRC Academy. Μαζί και η VW Motorsport στην πρώτη της εμφάνιση στο θεσμό, με τα Skoda Fabia S2000, ξεκινώντας και το πρόγραμμα αναζήτησης ταλέντων. Στη Φινλανδία, ο επικεφαλής του τμήματος, Kris Nissen, θα έχει τη δυνατότητανα δει τους Lindros και Mikkelsen, αλλά και τους μηχανικούς της ομάδας να προσπαθούν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του θεσμού. Όπως καταλαβαίνει εύκολα κανείς, το μενού αναμένεται συναρπαστικό!_Π.Τ.