X
Αγώνες

WRC: The master is here!

Ο Sebastien Loeb είναι εδώ και νωρίς «πέταξε» το γάντι στον Sebastien Ogier περνώντας στην κορυφή του Ράλλυ Μόντε Κάρλο! Ο τελευταίος αντέδρασε άμεσα και πλέον όλοι είναι σίγουροι ότι τις επόμενες τρεις μέρες θα δούμε μία σπουδαία μάχη!

Ποτέ μην υποτιμάς την καρδιά του Πρωταθλητή, και ειδικά όταν πρόκειται για τον κορυφαίo στην ιστορία του σπορ. Τι και αν είναι 41 ετών και απέχει ενάμιση χρόνο από το WRC; Ο Sebastien Loeb παραμένει αθλητής, ενεργός και έχει πάντα την θέληση να κερδίζει. Και φυσικά αυτό το μοναδικό χάρισμα που διακρίνει ελάχιστους, όχι στους αγώνες Ράλλυ, αλλά γενικότερα, που ονομάζεται μοναδικό ταλέντο. Ειδικά όταν μιλάμε για έναν άνθρωπο που ζει και αναπνέει για τις προκλήσεις. Μπορεί πολλοί να θεωρούσαν ότι δεν θα καταφέρει να ακολουθήσει καν τον συνδυασμό Ogier και τα VW Polo, αλλά ο Master όπως τον αποκαλούν φρόντισε να τους διαψεύσει από πολύ νωρίς και συγκεκριμένα μετά τις δύο πρώτες νυκτερινές ειδικές.

Όπως είχαμε αναφέρει αρκετές φορές μέσα από τη σελίδα μας στο διαδίκτυο, οι καιρικές συνθήκες είναι σημαντικός παράγοντας στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και αυτό αποδεικνύεται για ακόμα μία φορά. Οι δύο σημερινές νυκτερινές ε.δ. ήταν καινούργιες για όλους, αφού η πρώτη χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά το 1993, ενώ η δεύτερη το 2000. Αυτό όμως που τις έκανε ιδιαίτερα δύσκολες, ήταν οι μικτές συνθήκες που επικρατούσαν. Η πρώτη είχε αρκετό χιόνι και πάγο, ενώ η δεύτερη με αντίστοιχες συνθήκες ήταν πιο βρεγμένη και με περισσότερη λάσπη. Έτσι, η σειρά εκκίνησης όπως συνηθίζεται στους αγώνες Ράλλυ έπαιξε το ρόλο της.

Με όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν ελαστικά με καρφιά (άρα χωρίς πλεονέκτημα λόγω ελαστικών) ο Sebastien Loeb κατακεραύνωσε τον συναγωνισμό στην πρώτη ειδική προκαλώντας τον θαυμασμό όλων. Με τον Ogier να δυσκολεύεται λογικά όντας πρώτος στο δρόμο, έδωσε μία μοναδική παράσταση που όμοια της καιρό είχαμε να δούμε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και πήρε 22 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Ott Tanak και 31 από τον νυν κάτοχο του τίτλου, Sebastien Ogier. Δεν είναι τυχαίο ότι τα social media πήραν φωτιά, με την ίδια τη VW να αναφέρει «βγάζουμε τον καπέλο στον κ. Loeb»!

Στη συνέχεια, όμως, με τις συνθήκες να αλλάζουν και τον Ogier να έχει καθαρό δρόμο μπροστά του, την ώρα που η ειδική γέμιζε λάσπη όσο περνούσαν τα αγωνιστικά, ο Γάλλος πήρε την εκδίκηση του και κάνοντας έναν εξαιρετικό χρόνο ψαλίδισε τη διαφορά του από τον Loeb στα 13.3 δευτερόλεπτα. Ο τελευταίος, έχασε αρκετό χρόνο παλεύοντας στη λάσπη, αλλά μη χάνοντας την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης από τα χέρια του. Είναι δεδομένο ότι ο Ogier δεν πρόκειται να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και σίγουρα αν «πιάστηκε» στον ύπνο στην πρώτη ειδική, αναμένεται να αντιδράσει αύριο ακόμα πιο επιθετικά. Πάντως, ένα στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, το οποίο και πρέπει όλοι όσοι ακολουθούν το θεσμό να έχουν στο μυαλό τους, είναι πως πλέον δεν υπάρχει ενημέρωση ενδιάμεσων χρόνων στα πληρώματα, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν τους χρόνους των αντιπάλων τους και να μην μπορούν να ελέγξουν το ρυθμό τους.

Πίσω από τους δύο μεγάλους πρωταγωνιστές του αγώνα, ακολουθεί ο Jari Matti Latvala, ο οποίος και δυσκολεύτηκε από τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες και τον συνεχώς διαφορετικό βαθμό πρόσφυσης από στροφή. Ο Φινλανδός προσπάθησε να αποφύγει το λάθος και τα κατάφερε, αν έμεινε 36 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. Βέβαια, μόλις δύο δευτερόλεπτα πίσω του βρίσκεται η μεγάλη έκπληξη που δεν είναι άλλη πέρα από τον Ott Tanak. Ο Εσθονός έκανε τον δεύτερο χρόνο στην πρώτη ε.δ., αλλά στη συνέχεια η λάσπη στο δρόμο του κόστισε πολύτιμο χρόνο και μαζί τη δεύτερη θέση. Πίσω τους, την πρώτη εξάδα, συμπληρώνουν οι Βρετανοί Elfyn Evans και Kris Meeke, με τον νεαρό οδηγό της Ford να κάνει έναν εντυπωσιακό χρόνο στην δεύτερη νυκτερινή, την ώρα που ο δεύτερος δυσκολεύτηκε από τις καιρικές συνθήκες και έχασε έδαφος, ειδικά στη δεύτερη ε.δ.

Όμως, υπήρξαν και συνδυασμοί που αντιμετώπισαν προβλήματα, όπως ο Bryan Bouffier που είχε μία έξοδο με το Fiesta WRC στη δεύτερη νυκτερινή ε.δ. με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να παραμένει άγνωστο αν θα εκκινήσει αύριο. Σημαντικό χρόνο, όμως, έχασε και ο Dani Sordo στην πρώτη, όταν βγήκε από το δρόμο και αναγκάστηκε να βγει από το αυτοκίνητο ο συνοδηγός του Marc Marti και να σπρώξει έτσι ώστε να επαναφέρουν το i20 στην ειδική. Ακόμα περισσότερο χρόνο, όμως, έχασε ο Robert Kubica, ο οποίος αντιμετώπισε ηλεκτρικά προβλήματα με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί η προβολιέρα του αρχικά και εν συνεχεία ο κινητήρας. Εν τέλει έφτασε στο τέλος της ε.δ. έχοντας χάσει περισσότερα από τέσσερα λεπτά.

Η αυριανή ημέρα, περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, οι οποίες στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι βρεγμένες ή στεγνές. Χιονισμένα κομμάτια υπάρχουν, αλλά όλα θα εξαρτηθούν από τη σημερινή βραδιά. Τα δελτία καιρού αναφέρουν ότι δεν θα έχουμε χιονοπτώσεις τις επόμενες μέρες. Σε αυτή την περίπτωση, ο Ogier θα είναι αυτός που θα έχει πλεονέκτημα, αφού ο Loeb ως 14η διέλευση είναι δεδομένο ότι θα συναντήσει σημαντικό πρόβλημα με το χώμα στο δρόμο. Αν όμως χιονίσει ή διατηρηθεί σε μεγάλο μέρος των ε.δ. ο πάγος και το χιόνι, τότε οι ισορροπίες αλλάζουν και ο μικρόσωμος εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα είναι αυτός που έχει το πάνω χέρι. Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία του Loeb έχει εκτοξεύσει το ενδιαφέρον του εναρκτήριου αγώνα του WRC για το 2015 και πλέον εύκολα καταλαβαίνει κανείς τι είναι αυτό που λείπει από το θεσμό. Ούτε προβολή, ούτε Κατασκευαστές, αλλά οδηγοί. Οδηγοί προσωπικότητες, ήρωες που θα δίνουν μάχη στα δευτερόλεπτα στις ειδικές διαδρομές. Ας απολαύσουμε αυτή όσο διαρκέσει._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!