top icon
Αγώνες

WRC: Τέλος τα «ψέματα»!

Μετά από δύο… «ειδικούς» αγώνες, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μεξικό, επιφάνεια που θα διεξαχθούν οι περισσότεροι αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος.

Μετά τις παγωμένες ασφάλτινες ειδικές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο και τις αντίστοιχες χιονισμένες του σουηδικού αγώνα, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στο Ράλλυ Μεξικό, για την πρώτη συνάντηση της φετινής χρονιάς σε χωμάτινη επιφάνεια. Μέχρι σήμερα, δηλαδή στους δύο πρώτους γύρους του θεσμού, οι «σπεσιαλίστες» του είδους είχαν τον πρώτο λόγο, με τους Sebastien Loeb και Jari Matti Latvala να δικαιώνουν τον τίτλο των φαβορί που τους αποδόθηκαν πριν από κάθε αγώνα. Τώρα, όμως, τα «ψέματα» τελειώνουν, με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ να περνάει στο χώμα και ουσιαστικά στην επιφάνεια που θα διεξαχθούν οι περισσότεροι από τους εναπομείναντες αγώνες του WRC. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορούμε να αποκτήσουμε και μία πιο σαφή εικόνα σχετικά με τις επιδόσεις τόσο των οδηγών, όσο και των αυτοκινήτων.
 
Ο συγκεκριμένος αγώνας, μπορεί να έχει μικρή ιστορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αφού η πρώτη του εκδοχή συμπεριλήφθηκε στο καλαντάρι του WRC το 2004, αλλά σε κάθε περίπτωση αποτελεί πρόκληση για ανθρώπους, και ιδιαίτερα μηχανικούς και αυτοκίνητα! Βλέπετε, το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος των ειδικών διαδρομών βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο, έχει σαν αποτέλεσμα οι μηχανικοί των ομάδων να πρέπει να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της χαμηλής ατμοσφαιρικής πίεσης, κάτι που μεταφράζεται σε μειωμένη απόδοση των κινητήρων. Η εκδοχή του 2012, θα έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με το παρελθόν, αφού θα περιλαμβάνει νέες ειδικές διαδρομές, περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα, αλλά και μία ε.δ. 55 χλμ.(!) την τελευταία ημέρα. Αυτή είναι πολύ πιθανό να διαδραματίσει και σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Βέβαια, το στοιχείο που επίσης περιμένουμε να δούμε σε αυτή την πρώτη φετινή χωμάτινη συνάντηση της χρονιάς, είναι και η χρήση της Qualifying Stage, αλλά και η αντίστροφη σειρά εκκίνησης τη δεύτερη και τρίτη ημέρα του αγώνα. Ουσιαστικά, δεν αναμένεται να δούμε στρατηγικές και οδηγίες μεταξύ οδηγών, αφού λογικά οι κορυφαίοι συνδυασμοί θα συναγωνιστούν επί ίσοις όροις.
 
Όπως είναι φυσιολογικό, η Citroen και η Ford θα είναι οι ομάδες που θα ξεχωρίσουν και θα διεκδικήσουν τη νίκη. Η γαλλική ομάδα, θα έχει όπως είναι λογικό αιχμή του δόρατος τον Sebastien Loeb. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, εκτός από την ταχύτητα του στο χώμα, στο Μεξικό διαθέτει και εξαιρετική παράδοση, αφού μετράει συνολικά πέντε νίκες, και μάλιστα συνεχόμενες από το 2005 και έπειτα! Αυτό που θα έχει ενδιαφέρον, είναι να δούμε τις επιδόσεις του τώρα που δεν θα έχει το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, ένας παράγοντας που λίγο έλειψε πέρσι να τον οδηγήσει στην απόφαση να αποσυρθεί από την ενεργό δράση! Σε κάθε περίπτωση, ο Loeb μετά το αποτέλεσμα της Σουηδίας θέλει αναμφίβολα τη νίκη, τόσο για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, όσο και για να αποσπαστεί από τους αντιπάλους του στη βαθμολογία. Αν μπορεί να το καταφέρει; Για να μην το επαναλαμβάνουμε κάθε φορά, από τη στιγμή που το Ράλλυ της Σουηδίας πέρασε στην ιστορία, ο Γάλλος θα εκκινεί από εδώ και έπειτα ως φαβορί σε κάθε αγώνα. Μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, θα έχει να δούμε την πρώτη εμφάνιση του Mikko Hirvonen στο χώμα με το Citroen DS3 WRC. Ο Φινλανδός οδηγός, μετά από τον αγώνα προσαρμογής στο Μόντε Κάρλο, έδειξε να βρίσκει τον εαυτό του στις χιονισμένες επιφάνειες της Σουηδίας, αν και στον συγκεκριμένο αγώνα παραδοσιακά σημειώνει καλές επιδόσεις. Έτσι, η πρώτη χωμάτινη συνάντηση της χρονιάς, θα αποτελέσει και κριτήριο αναφορικά με τις επιδόσεις του για φέτος. Πάντως, ο Φινλανδός πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών πριν τον αγώνα, και συγκεκριμένα στην Ισπανία, αν και οι έντονες χιονοπτώσεις στην περιοχή είχαν σαν αποτέλεσμα να μην αντιμετωπίσει συνθήκες αντίστοιχες με αυτές που θα συναντήσει στο Μεξικό.
 
Στο στρατόπεδο της Ford, η αισιοδοξία μετά τη νίκη του Jari Matti Latvala στη Σουηδία είναι ευδιάκριτη. Ο Φινλανδός έδειξε στη Σουηδία ικανός να σηκώσει το βάρος της «φανέλας του πρώτου οδηγού», όχι τόσο από την πλευρά των απόλυτων χρόνων, όσο από τη διαχείριση της εγκατάλειψης του στο Μόντε Κάρλο. Ο Latvala άφησε πίσω του την κακή αρχή στο Πριγκιπάτο και κατάφερε να επικρατήσει σε έναν αγώνα που θεωρούταν από τα φαβορί. Είναι δεδομένο ότι αν θέλει να διεκδικήσει τον τίτλο από τον Loeb, σε αγώνες που διαθέτει ταχύτητα και εμπειρία θα πρέπει να σημειώνει νίκες. Και στη Σουηδία το κατάφερε. Στο Μεξικό, είναι μία άλλη ιστορία, αν και οι επιδόσεις του στο χώμα είναι δεδομένα ανταγωνιστικές. Από την άλλη πλευρά, ο Petter Solberg που διανύει μερικές από τις καλύτερες ημέρες της καριέρας του στη Ford, ετοιμάζεται και αυτός (όπως ο Hirvonen) για την πρώτη του στο χώμα με το Fiesta. Ο Νορβηγός διαθέτει την απαιτούμενη ταχύτητα σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, ενώ έχει και καλή παράδοση στο Μεξικό, διαθέτοντας μάλιστα και μία νίκη στο ενεργητικό του στο συγκεκριμένο αγώνα το 2004, ενώ δύο ακόμα φορές έχει τερματίσει δεύτερος γενικής. Η ομάδα του Malcolm Wilson, πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών σε πολύ σκληρές επιφάνειες στη Γαλλία, έτσι ώστε να δοκιμάσει την αξιοπιστία του Fiesta, ενώ στη συνέχεια συνέχισε σε χωμάτινες διαδρομές στην Ισπανία τη δοκιμή διαφόρων ρυθμίσεων στο στήσιμο του αυτοκινήτου.
 
Η Μ-Sport Ford, η δεύτερη ομάδα της Ford, θα αγωνιστεί στο Μεξικό με τους νεαρούς και ταλαντούχος Ott Tanak και Evgeny Novikov. Ο νεαρός Ρώσος, κατάφερε να σημειώσει μερικές εντυπωσιακές επιδόσεις στο Ράλλυ της Σουηδίας, α και λάθη απειρίας είχαν σαν αποτέλεσμα να μην συνδυάσει τους χρόνους στις ειδικές διαδρομές με το τελικό αποτέλεσμα. Σίγουρα, στο Ράλλυ του Μεξικό, και συγκεκριμένα στις χωμάτινες επιφάνειες, θα είναι στο στοιχείο του, αφού εκεί διακρίνεται για τις επιδόσεις του. Παράλληλα, ο Novikov έχει εντυπωσιάσει μέχρι τώρα με τις επιδόσεις του, αλλά και τη σταθερότητα που τον διακρίνει! Ο Ρώσος έχει τερματίσει έως τώρα και στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς, και μάλιστα στην 5η θέση της γενικής, παρά το γεγονός ότι και στους δύο δεν διέθετε σημαντική εμπειρία. Αυτό που είναι πιο σημαντικό, όμως, είναι το γεγονός ότι και στις δύο περιπτώσεις απέφυγε τα λάθη και τις εξόδους, κάτι που τον χαρακτήριζε μέχρι πέρσι, με αρκετούς να θεωρούν ότι σε αυτό έχει σημαντικό μερίδιο ευθύνης και ο πολύπειρος συνοδηγός του, Dennis Giraudet. Με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά στα χρώματα της Adapta WRT θα δούμε και τον Νορβηγό Mads Ostberg! Ο νεαρός οδηγός που στο Ράλλυ της Σουηδίας τερμάτισε 3ος, στις περισσότερες από τις χωμάτινες συναντήσεις πέρσι ήταν ο ταχύτερος «ιδιώτης», όντας πίσω μόνο από τις εργοστασιακές συμμετοχές. Φέτος, θέλει να κάνει ένα βήμα παραπάνω και απομένει να δούμε αν μπορεί να το καταφέρει.
 
Δύο Citroen DS3 WRC, πέρα από αυτά των Loeb και Hirvonen, θα προετοιμάσει η Citroen Racing, για τους Nasser Al Attiyah και Thierry Neuville. Ο οδηγός από το Κατάρ, ανυπομονεί για τη δεύτερη εμφάνιση του με το γαλλικό αυτοκίνητο, αφού η πρώτη στη Σουηδία περισσότερο προβλημάτισε. Ο ίδιος δεν δείχνει να ανησυχεί, αφού θεωρεί ότι στο χώμα, το οποίο και είναι η αγαπημένη του επιφάνεια, θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικός. Από την άλλη πλευρά, ο Neuville θα προσπαθήσει να συνεχίσει την εμπλοκή του με στόχο την συλλογή εμπειριών, αν και είναι δεδομένο ότι θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικός στο χώμα, από ότι ήταν στο χιόνι, στο οποίο και είχε μηδαμινή εμπειρία. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο νεαρός Βέλγος πριν από το σουηδικό αγώνα είχε περάσει μερικές ημέρες στη σχολή του Tommi Makkinen για να μάθει τα μυστικά της οδήγησης στο χιόνι.
 
Η ομάδα της Mini θα εκπροσωπηθεί για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα από την ομάδα της Motorsport Italia. Οι Armindo Araujo και Paolo Nobre θα οδηγήσουν τα μαύρα JCW WRC στις ειδικές του Μεξικό, χωρίς να έχει κανείς ιδιαίτερες απαιτήσεις για επιδόσεις αντίστοιχες με αυτές του Dani Sordo. Κακά τα ψέματα, η ιταλική ομάδα ελπίζει σε καλό αποτέλεσμα μόνο στο Ράλλυ Πορτογαλίας, όπου και ο Araujo θα οδηγήσει στην πατρίδα του, διαθέτοντας το πλεονέκτημα της γνώσης του δρόμου. Ο Nobre από την πλευρά του, δεν κρύβει και ο ίδιος ότι ουσιαστικά στόχος του είναι η προσωπική ευχαρίστηση, όντας αυτό που ονομάζουμε gentleman driver. Πάντως, η Prodrive ετοιμάζει ήδη τη νέα ομολογκασιόν και την νέα έκδοση του JCW WRC, η οποία στα χέρια του Dani Sordo και του Patrick Sandell, ίσως και να κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην Πορτογαλία.
 
Τέλος, στο Μεξικό θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση και η Monster WRT με τον Ken Block να διαθέτει για πρώτη φορά ομόσταυλο στην ομάδα του! Ο λόγος για τον Αυστραλό Chris Atkinson, ο οποίος μετά από τρία χρόνια επιστρέφει στο WRC, και μάλιστα στο τιμόνι ενός εργοστασιακού αυτοκινήτου. Ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Subaru, διαθέτει την ταχύτητα να διακριθεί στον αγώνα του Μεξικό, αλλά είναι δεδομένο ότι η μειωμένη του εμπειρία από το αυτοκίνητο θα παίξει το ρόλο της στην εξέλιξη του αγώνα. Πάντως, δεν αποκλείεται να δούμε μερικές εντυπωσιακές επιδόσεις σε μεμονωμένες περιπτώσεις, αφού ο Atkinson δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει και καλή παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα, έχοντας τερματίσει μέχρι και 2ος στο Μεξικό στο παρελθόν. Ο Block από την πλευρά του, ανακοίνωσε και το πρόγραμμα συμμετοχής του στο θεσμό για το 2012, το οποίο και θα είναι σημαντικά μειωμένο. Ο Αμερικανός θα λάβει μέρος μόλις σε τρεις αγώνες, και συγκεκριμένα σε αυτούς του Μεξικό, της Ν. Ζηλανδίας και της Φινλανδίας. Ο Atkinson ευελπιστεί να βρεθεί και αυτός στο τιμόνι του Fiesta WRC έστω σε αυτούς του αγώνες._Π.Τ.
 
Ράλλυ Μεξικό
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 8-11 Μαρτίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2004
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 7
Συν. Μήκος: 1.174,76  χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 24
Συν. Χλμ. Ειδικών: 407,87 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 22η Guanajuatito (54,30 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η Street Stage Guanajuato (1,05 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2011: 93,84 χλμ./ώρα (Λεμπ-Ελενά Citroen DS3 WRC))
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2005 – 96,60 χλμ./ώρα (Σόλμπεργκ-Μιλς Subaru Impreza WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 5, Σόλμπεργκ 1, Μάρτιν 1
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 5, Subaru 1, Ford 1
Βάθρο 2011
1 Λεμπ – Ελενά (Citroen DS3 WRC)
2 Χίρβονεν-Λέχτινεν (Ford Fiesta WRC)
3 Λάτβαλα-Αντίλα (Ford Fiesta WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 31
Οδηγοί P1: 14
Οδηγοί P2: 4
PWRC: 10
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Ελεύθερες δοκιμές: 08:00 – 10:00 πμ
Qualifying Stage: 10:33 πμ
Εκκίνηση: 20:00 μμ – Silao
SSS Street Stage Guanajuato: 20:09 μμ
Παρασκευή                   
Ωράριο: 07:00 πμ – 20:48 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 11 + 147,21
Σάββατο
Ωράριο: 06:00 πμ – 20:38 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 183,80
Κυριακή
Ωράριο: 08:30 πμ – 15:00 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 74,76
 
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallymexico.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ