X
Αγώνες

WRC: Ταξίδι στο άγνωστο

Μετά από πέντε χρόνια το Ράλλυ Πολωνίας επιστρέφει στο καλαντάρι του WRC και οι οδηγοί του θεσμού ταξιδεύουν σε νέα μέρη, γεγονός που πιθανότατα θα παίξει το ρόλο του στην εξέλιξη του αγώνα.

Αισίως φτάσαμε στα μισά του Πρωταθλήματος με την τέλεση του 7ου γύρου του WRC, με το θίασο του θεσμού να μεταφέρεται στην Πολωνία μετά από πέντε χρόνια. Ο συγκεκριμένος αγώνας είχε αποτελέσει μέρος του WRC μία φορά το 1973 και άλλη μία το 2009, με αποτέλεσμα αυτή να είναι η 3η φορά στην ιστορία του που συμπεριλαμβάνεται στο θεσμό. Ο αγώνας της Πολωνίας ουσιαστικά είναι αυτός που αντικατέστησε το δικό μας Ακρόπολις, και όπως όλα δείχνουν αυτή τη φορά ήρθε για να μείνει. Η παρουσία πλήθους κόσμου στις ειδικές (η οργανωτική επιτροπή του αγώνα περιμένει φέτος περισσότερους από 150.000 θεατές), το γεγονός ότι η Πολωνία αλλά και η γειτονική Τσεχία αποτελούν αναπτυσσόμενες αγορές, παίζουν το ρόλο τους στην παρουσία του αγώνα στο θεσμό. Βέβαια, δεν πρέπει να λησμονούμε και την παρουσία της Lotos, της γνωστής εταιρίας πετρελαιοειδών που στηρίζει τον Robert Kubica στην προσπάθεια του στο WRC, η οποία και επενδύει σημαντικά ποσά στον πολωνικό αγώνα, αποτελώντας εγγύηση για την οικονομική του ευρωστία.

 

Σε αγωνιστικό επίπεδο, ο αγώνας θα είναι τελείως καινούργιος για όλους. Μπορεί να είχε κάνει την εμφάνιση του μόλις πριν από πέντε χρόνια στο WRC, αλλά μόλις μία από τις 24 συνολικά ειδικές είναι ίδια με τότε. Οι περισσότερες είναι τελείως καινούργιες, ενώ άλλες έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ακόμα και οι οδηγοί που είχαν λάβει μέρος σε εκείνον τον αγώνα, να αντιμετωπίζουν επίσης ένα ταξίδι στο άγνωστο, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την εξέλιξη του αγώνα, αφού η γνώση του δρόμου είναι στοιχείο που δεν θα αποτελέσει πλεονέκτημα για κανέναν, πέρα από τους Πολωνούς οδηγούς. Έτσι λοιπόν, οι αναγνωρίσεις πριν τον αγώνα αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σημαντικές, αφού όλοι θα ξεκινήσουν τις σημειώσεις τους από λευκό χαρτί. Σας θυμίζουμε ότι τα πληρώματα του WRC μπορούν να κάνουν δύο περάσματα από κάθε ειδική, κάτι που ουσιαστικά μεταφράζεται σε ένα πέρασμα γράψιμο της ε.δ., και απλά τσεκάρισμα στο δεύτερο.

 

Αυτό που πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί για τον αγώνα είναι ότι πολύ γρήγορες και απαιτητικές, αφού σε αρκετά σημεία ο δρόμος είναι αρκετά στενός. Αξίζει να σημειώσετε ότι η μέση ωριαία ταχύτητα του 2009 άγγιξε τα 112.67 χλμ. την ώρα! Η δράση ξεκινάει από την Πέμπτη κιόλας, με την τέλεση δύο ειδικών το απόγευμα και μίας σούπερ ειδικής το βράδυ. Την Παρασκευή, ο αγώνας (στα πρότυπα της Σουηδίας που είχε ειδικές στη Νορβηγία) περνάει σε λιθουανικό έδαφος και κοντά στα σύνορα με την Λευκορωσία. Το Σάββατο, τα πληρώματα θα επιστρέψουν στην περιοχή του Μικολάκι, που θα αποτελεί και το επίκεντρο του αγώνα και θα πραγματοποιήσουν συνολικά δέκα ειδικές διαδρομές. Το γεγονός ότι μέσα στην ημέρα περιλαμβάνεται μόλις ένα σέρβις, κάνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο των πληρωμάτων, αφού θα πρέπει να κάνουν πέντε ε.δ. πριν μπορέσουν να συναντήσουν και πάλι τους μηχανικούς τους. Γεγονός που μεταφράζεται σε καταστροφή αν παρουσιαστεί κάποιο μηχανικό πρόβλημα. Την Κυριακή, τα πληρώματα θα κάνουν τις ειδικές της Πέμπτης, με την προσθήκης μίας ε.δ. 15 περίπου χλμ., η οποία θα καλυφθεί ζωντανά και θα αποτελέσει την Power Stage του αγώνα.

 

Η μορφολογία των χωμάτινων ειδικών, με τις αμμώδεις επιφάνειες, αλλά και το σκληρό χώμα σε κάποιες ειδικές, σημαίνει ότι η σειρά εκκίνησης θα παίξει το ρόλο της. Στοιχείο σημαντικό, είναι και το γεγονός ότι τα πληρώματα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και τα μεγάλα αυλάκια που θα έχουν δημιουργήσει οι τροχοί των αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στο δεύτερο πέρασμα. Όλα αυτά είναι στοιχεία που συναντήσαμε και στη Σαρδηνία και αναμφίβολα έδωσαν νέο ενδιαφέρον στον αγώνα. Κάτι που πιθανότατα να δούμε και στην Πολωνία. Βλέπετε, εδώ θα ξεχωρίσουν οι κορυφαίοι από τους απλά καλούς, αφού όλοι θα ξεκινήσουν με ίδια γνώση του δρόμου, στοιχείο αρκετό για να προκαλέσει ενδιαφέρον σε επίπεδο συναγωνισμού._Π.Τ.

VW Motorsport

Αν οι Citroen και Ford έχουν μία μικρή ιδέα για το τι θα συναντήσουν στην Πολωνία, λόγω της παρουσίας τους εκεί το 2009, η VW δεν έχει την παραμικρή! Η γερμανική ομάδα θα κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση της εκεί, και για αυτόν ακριβώς το λόγο πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών τριών ημερών πριν τον αγώνα, έτσι ώστε να συλλέξει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορεί. Και οι τρεις οδηγοί της ομάδας είχαν λάβει μέρος στον αγώνα το 2009, αλλά όλοι είχαν εγκαταλείψει! Αυτό είναι κάτι που οι Ogier, Latvala και Mikkelsen, θέλουν να αλλάξει φέτος. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής και ο Φινλανδός ομόσταυλος του, λογικά θα διεκδικήσουν αμφότεροι τη νίκη. Οι δυο τους έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στην κορυφή στους τελευταίους αγώνες, και ειδικά σε Αργεντινή και Σαρδηνία παρακολουθήσαμε σπουδαίες μάχες. Σίγουρα, και οι δύο έχουν όλα τα απαραίτητα εφόδια να κερδίσουν, με τον Ogier βέβαια να δηλώνει ότι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να τερματίσει αποκομίζοντας βαθμούς, έτσι ώστε να μην μειωθεί η διαφορά του από τον Latvala στη βαθμολογία των Οδηγών. Από την πλευρά του, ο Φινλανδός γνωρίζει ότι μία ενδεχόμενη εγκατάλειψη του, πιθανότατα θα θέσει τέλος στις όποιες ελπίδες του για τίτλο.


ABU DHABI CITROEN WRT

Στο στρατόπεδο της Citroen ταξίδεψαν στην Πολωνία με δύο DS3 WRC για τους συνήθεις ύποπτους, Mads Ostberg και Kris Meeke. Η γαλλική ομάδα, πραγματοποίησε και αυτή με τη σειρά της μία σειρά δοκιμών στην Πολωνία πριν τον αγώνα, έτσι ώστε να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για τον επόμενο γύρο του θεσμού. Φυσικά, η ομάδα έχει πληροφορίες από τον αγώνα, αφού το 2009 ο Dani Sordo είχε τερματίσει δεύτερος στον αγώνα, την ώρα που ο Sebastien Loeb είχε εγκαταλείψει από έξοδο. Ο Μads Ostberg θα αποτελέσει και πάλι την αιχμή του δόρατος για τους Γάλλους. Ο νεαρός Νορβηγός είναι ένας από τους ελάχιστους συνδυασμούς που έχει καταφέρει να σταθεί απέναντι στους οδηγούς της VW, αλλά ακόμα δεν έχει βρει αυτό το κάτι που θα του επιτρέψει να κερδίσει αγώνες. Πάντως, η βελτίωση του είναι σημαντική από αγώνα σε αγώνα, και για αυτόν ακριβώς το λόγο οι άνθρωποι της Citroen δουλεύουν πολύ μαζί του. Από την άλλη ο Kris Meeke δεν έχει καταφέρει να δικαιολογήσει ακόμα όλο το θόρυβο που γίνεται γύρω από το όνομα του. Ο Βρετανός είτε θα είναι εκτός δρόμου, είτε μακριά από τις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης. Στη Σαρδηνία, αδυνατούσε να περάσει ακόμα και τον άπειρο Elfyn Evans! Ο ίδιος θεωρεί ότι οι δικαιολογίες θα τελειώσουν από το Ράλλυ Φινλανδίας και έπειτα, αφού τους εναπομείναντες αγώνες του θεσμού τους γνωρίζει πολύ καλά έχοντας αγωνιστεί εκεί στο παρελθόν. Ο καιρός που θα κριθεί αυστηρά πλησιάζει.

 

Μ-Sport WRT

Στη Ford ο Malcolm Wilson ακόμα προσπαθεί να ξεπεράσει το σοκ της ολοκληρωτικής καταστροφής του Fiesta WRC του Mikko Hirvonen, το οποίο και του στοίχισε περίπου 400.000 λίρες, αφού το αυτοκίνητο δεν ήταν ασφαλισμένο για τις απλές διαδρομές, αλλά για τις ειδικές, με αποτέλεσμα να μην έχει κάλυψη! Βέβαια, ο Βρετανός μάνατζερ θα πρέπει να αισθάνεται σαφώς πιο άνετα κοιτώντας τη λίστα των συμμετοχών. Τριανταεννέα από τα 71 αυτοκίνητα που συμμετέχουν στον αγώνα, είναι Ford Fiesta διάφορων προδιαγραφών, από WRC μέχρι και R2. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο δαιμόνιος Wilson έχει στήσει μία εξαιρετική επιχείρηση. Αναφορικά με την M-Sport WRT, τα εργοστασιακά αυτοκίνητα θα είναι όπως πάντα δύο, για τους Mikko Hirvonen και Elfyn Evans. Ο Φινλανδός από τη στιγμή που άρχισε να δείχνει πως βρίσκει ρυθμό στο τιμόνι του Fiesta, μία σειρά από ατυχίες δεν του έχουν επιτρέψει να επιβεβαιώσει αυτή του την βελτίωση. Στον πολωνικό αγώνα έχει εξαιρετική παράδοση, αφού αυτός είχε επικρατήσει το 2009 οδηγώντας το Ford Focus WRC 09. Μπορεί να επαναλάβει κάτι αντίστοιχο φέτος; Η ιστορία θα δείξει. Πάντως, ο Mikko θα το προσπαθήσει! Στον αντίποδα, ο Elfyn Evans αναμένεται να συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο με τους προηγούμενους αγώνες και αν καταφέρει να τερματίσει και πάλι στην πεντάδα θα είναι μεγάλη επιτυχία, ειδικά από τη στιγμή που ο αγώνας του είναι τελείως άγνωστος.

 

Shell Hyundai WRT

Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα μετά τη Σαρδηνία, η Hyundai θα κατέβει σε αγώνα με το δίδυμο των Thierry Neuville και Juho Hanninen στο τιμόνι των i20 WRC. Όπως και στη Σαρδηνία, η Hyundai θα έχει και ένα τρίτο αυτοκίνητο για την δεύτερη ομάδα της, με τον νεαρό Νεοζηλανδό Hayden Paddon στα πηδάλια. Η ομάδα πραγματοποίησε και αυτή με τη σειρά της μία τριήμερη σειρά δοκιμών στην Πολωνία, με όλους τους οδηγούς να έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν το i20 WRC από μία ημέρα σε παρόμοιες με του αγώνα ειδικές. Όλοι στην κορεάτικη ομάδα, θέλουν να δουν αντίστοιχες με τη Σαρδηνία επιδόσεις, όταν τα Hyundai ήταν στις δύο πρώτες θέσεις της γενικής μέχρι την 5η ειδική, γνωρίζοντας όμως ότι για να γίνει αυτό θα πρέπει να βελτιωθεί η αξιοπιστία των αυτοκινήτων. Στην Πολωνία, με δεδομένο το γεγονός ότι κανείς από τους τρεις οδηγούς της ομάδας δεν έχει βρεθεί ποτέ εκεί στο παρελθόν, στόχος είναι ο τερματισμός και η αποκόμιση πληροφοριών. Αυτό που περιμένουν οι κ.κ. Neuville, Hanninen και Sordo, είναι το Ράλλυ Φινλανδίας, όπου τα i20 WRC θα έχουν σημαντικές αλλαγές, με την κορεάτικη ομάδα να έχει σχεδιάσει για την 1η Ιουλίου να ομολογκάρει νέα μηχανικά μέρη για τον κινητήρα και το αμάξωμα, τα οποία σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας Michele Nandan, θα βελτιώσουν τόσο την απόδοση όσο και την αξιοπιστία του i20 WRC.

 

The best of the rest

Όπως είναι λογικό, όλα τα φλας της δημοσιότητας θα είναι στραμμένα επάνω στον Robert Kubica. Ο Πολωνός πρώην πιλότος της F1 θα αγωνίζεται στην πατρίδα του και αναμένεται να έχει την τεράστια υποστήριξη των συμπατριωτών του στις ειδικές διαδρομές. Βέβαια, αυτό δεν έχει σχέση με τις επιδόσεις του στις ειδικές. Ο Πολωνός μπορεί στη Σαρδηνία να βελτίωσε τις επιδόσεις του στο χώμα, και να πραγματοποίησε μία από τις καλύτερες του εμφανίσεις σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, αλλά και πάλι δεν απέφυγε το λάθος που τον έβγαλε εκτός δρόμου. Στην Πολωνία θα δούμε και πάλι τον Henning Solberg με το Ford Fiesta WRC, ενώ με δύο ίδια αυτοκίνητα θα ξεκινήσουν στον αγώνα και οι Πολωνοί Michal Solowow και Krzysztof Holowczyc. Ο τελευταίος ήταν πολύ καλός στα νιάτα του, έχοντας παρουσία σε αγώνες τόσο του ERC, όσο και του ERC, ενώ έχει συμμετάσχει και στο Ντακάρ!

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!