X
Αγώνες

WRC: Στο δικό του ρυθμό…

Αποφεύγοντας τα ρίσκα και κινούμενος σε έναν ρυθμό που μπόρεσε να ελέγχει τον Jari Matti Latvala, ο Sebastien Loeb έκανε ακόμα ένα βήμα για τη νίκη στο Ράλλυ Ισπανίας.

Μετά τα υπερβολικά παράπονα των οδηγών για την πρώτη χωμάτινη ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας, τα WRCars άλλαξαν περιβολή και «φόρεσαν» το ασφαλτινο κουστούμι τους, για τις δύο εναπομείναντες ημέρες του αγώνα. Με τον Sebastien Loeb να έχει χτίσει από το πρώτο σκέλος μία διαφορά ασφαλείας από τον Jari Matti Latvala που τον καταδίωκε, όλα έδειχναν ότι ο Γάλλος οδηγός της Citroen θα «καθάριζε» νωρίς τη μάχη της κορυφής. Παρόλα αυτά, ο Φινλανδός οδηγός της Ford δεν τα παράτησε και κέρδισε τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του. Την ίδια ώρα, ο Loeb κατάφερνε να σπάσει ακόμα ένα ρεκόρ, αφού στην 2η ειδική της ημέρας κέρδισε την 802η ειδική διαδρομή της καριέρας του, ξεπερνώντας τους 801 ταχύτερους χρόνους που είχε σημειώσει ο σπουδαίος Markku Alen!

Αυτό, βέβαια, μπορεί να αποτελεί ακόμα ένα… «παράσημο» για τον Loeb, αλλά αυτό είναι το λιγότερο που τον ενδιαφέρει. Στόχος του είναι ο όγδοος τίτλος και μέχρι στιγμής όλα κυλούν κατ’ ευχήν για τον ίδιο. Πίεσε όσο χρειαζόταν στη διάρκεια της ημέρας και έλεγξε τον Latvala, αν και δήλωσε εντυπωσιασμένος από τις επιδόσεις και τους χρόνους του Φινλανδού. Βέβαια, ο επτάκις Πρωταθλητής, όντας και μετρ της ασφάλτου, δεν χρειάστηκε να πιέσει στο όριο, κάτι που παραδέχθηκε και ο ίδιος στο τέλος της ημέρας, υποστηρίζοντας ότι απέφευγε τις μπούκες, έτσι ώστε να αποφύγει κάποιο κλαταρισμένο ελαστικό. Τώρα, με τη διαφορά του από το Latvala να αγγίζει τα 27,6 δευτερόλεπτα, ο Loeb είναι πολύ κοντά σε ακόμα μία νίκη. Βέβαια, ενδιαφέρον θα έχει και η Power Stage, αφού τόσο ο Hirvonen, όσο και ο Ogier θα προσπαθήσουν να κερδίσουν, έτσι ώστε να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις απώλειες τους. Κάτι αντίστοιχο, όμως, θα κάνει και ο Loeb.

Ο Jari Matti Latvala, είναι για ακόμα μία φορά η ευχάριστη έκπληξη από πλευράς Ford. Ο νεαρός Φινλανδός έμεινε σήμερα στο κυνήγι του Loeb, καταφέρνοντας να ακολουθήσει το ρυθμό του Γάλλου και να τον κάνει να αισθανθεί την πίεση του. Βέβαια, αυτό μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι, αλλά ουσιαστικά αποδεικνύει τόσο την βελτίωση του νεαρού οδηγού, ειδικά στην άσφαλτο που δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια, αλλά το βαθμό ανταγωνιστικότητας του Fiesta. Αν ο Latvala καταφέρνει να κυνηγάει τα DS3 στην άσφαλτο, τότε το «παιδί» του Christian Loriaux είναι δεδομένα ανταγωνιστικό. Κρίμα που ο Latvala, που σήμερα κέρδισε ειδικές, έκανε εκείνο το τετ α κε εχθες στη νυκτερινή ειδική, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο και μαζί την πιθανότητα να διεκδικήσει κάτι ακόμα καλύτερο! 

Όμως, ο αγώνας δεν εξελίσσεται το ίδιο καλά για τον ομόσταυλο του στη Ford, τον Mikko Hirvonen. Ο Φινλανδός που αυτή τη στιγμή φιγουράρει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας με τον Sebastien Loeb, ήταν σήμερα μακριά από τη μάχη της κορυφής χάνοντας χρόνο και κάθε ελπίδα για διάκριση. Ο ίδιος ήταν απογοητευμένος από την πρώτη ειδική του σκέλους. Όπως δήλωσε, αισθανόταν πως πίεζε στο όριο, ότι η οδήγηση του ήταν αυτή που έπρεπε, χωρίς λάθη, αλλά παρόλα αυτά, οι χρόνοι δεν ήταν ανταγωνιστικοί. Αυτό το γεγονός έχει επηρεάσει την ψυχολογία του, και αν ο Sebastien Ogier δεν είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην πρώτη ειδική της ημέρας, ίσως να είχε ήδη χάσει την 3η θέση που έχει αυτή τη στιγμή στην κατοχή του. 

Παρόλα αυτά, υπάρχει ένα οδηγός, ο οποίος πλέον τον απειλεί ανοικτά και αυτός είναι ο Dani Sordo! Ο Ισπανός οδηγός της Mini βρίσκεται από σήμερα στις αγαπημένες του ασφάλτινες επιφάνειες και έχει επιστρέψει στη μάχη της κορυφής, καταφέρνοντας να κερδίσει και μία ειδική διαδρομή. Ο Sordo, έκανε μία λάθος επιλογή ελαστικών το πρωί, με αποτέλεσμα να μην ικανοποιημένος στο πρώτο loop ειδικών και να μην πιέσει όσο θα ήθελε ή μπορούσε. Όμως, το κλατάρισμα του Sebastien Ogier πρόσφερε μία θέση στον Ισπανό, ο οποίος ανέβηκε τέταρτος, την ώρα που οι επιδόσεις του ήταν σαφώς καλύτερες από αυτές του Hirvonen. Έτσι, από το 1:09 που τους χώριζε εχθές, ο Sordo κατάφερε να μειώσει τη διαφορά στο τέλος της ημέρας στα 37,4 δευτερόλεπτα. Ακόμα και έτσι, όμως, δεν είναι εύκολο ο Ισπανός να καλύψει αυτό το χρόνο στα 100 αγωνιστικά χλιόμετρα που απομένουν…

Πίσω από τον Sordo, στην 5η θέση της γενικής, βρίσκεται ο Sebastien Ogier, του οποίου η ατυχία συνεχίστηκε και σήμερα. Ο Γάλλος οδηγός της Citroen είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο και αναγκάστηκε να σταματήσει να αλλάξει στην ειδική, χάνοντας σχεδόν δύο λεπτά. Κάπου εκεί, τελείωσε ουσιαστικά ο αγώνας για τον Ogier, την ώρα που σημαντικά ψαλιδίστηκαν και οι ελπίδες του για την κατάκτηση του τίτλου. Μάλιστα, στη συνέχεια αντιμετώπισε και κάποια προβλήματα με τα φρένα. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι επιδόσεις του δεν θύμισαν σε τίποτα αυτές της Γαλλίας. Όντας ένα λεπτό πίσω από τον Sordo, πρέπει να ελπίζει σε κάποιο λάθος των αντιπάλων του για να αποκομίσει κάτι καλύτερο.
Την πρώτη εξάδα συμπληρώνει ο Kris Meeke, ο οποίος και προτίμησε να αποφύγει τα ρίσκα που ίσως να του κόστιζαν μία εγκατάλειψη. Βέβαια, όπως δήλωσε ο ίδιος, σε κάποιες ειδικές προσπάθησε να πιέσει και δεν μπορούσε να δικαιολογήσει τη σημαντική διαφορά των χρόνων του από αυτούς του Dani Sordo. Μισό λεπτό πίσω του, βρίσκεται ο Mads Ostberg, που στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του Fiesta. Στην όγδοη θέση, φιγουράρει ο Henning Solberg, οποίος δεν αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα σήμερα, κάτι που δεν ισχύει για τον Evgeny Novikov. Ο νεαρός Ρώσος που είναι τέταρτος γενικής, αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης, για σχεδόν δύο ειδικές διαδρομές, ενώ στην πρώτη ε.δ. του δεύτερου loop ήρθε και ένα κλαταρισμένο ελαστικό για να ολοκληρώσει την ατυχία του.
Η αυριανή και τελευταία ημέρα, έχει σημαντικό ενδιαφέρον, με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξουν απρόοπτα και ατυχίες για όλους τους οδηγούς. Σε αυτή την περίπτωση, ο Loeb λογικά οδεύει για την 7η σερί νίκη του στην Ισπανία. Πιο πίσω, η Ford θα προσπαθήσει να παίξει και πάλι το παιχνίδι της στρατηγικής, με τον Latvala να «χαρίζει» για τρίτο συνεχόμενο αγώνα μία θέση στον Hirvonen. Βέβαια, το ερώτημα είναι τι γίνεται στην περίπτωση που ο Sordo μειώσει τη διαφορά του από τον Mikko! Τότε, τα πράγματα θα εμπλακούν ακόμα περισσότερο. Και μην ξεχνάμε την Power Stage! Εκεί, όλοι και μάλιστα ο καθένας για τους δικούς του λόγους, θα προσπαθήσουν να κερδίσουν. Ποιος είπε ότι ο αγώνας τελείωσε σήμερα;_Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!