top icon
Αγώνες

WRC: Στη χώρα των καγκουρό!

Μετά από ένα σύντομο διάλλειμα στις ασφάλτινες ειδικές του Ράλλυ Γερμανίας, ο θίασος του WRC επιστρέφει στις χωμάτινες επιφάνειες και συγκεκριμένα σε αυτές της Αυστραλίας

Μετά από σύντομο διάλλειμα στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Γερμανίας, ο θίασος και οι πρωταγωνιστές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, επιστρέφουν στις χωμάτινες επιφάνειες. Συγκεκριμένα, το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί, το WRC θα βρίσκεται στην Αυστραλία, στο πλαίσιο του 10ου γύρου του θεσμού. Με δεδομένο το γεγονός ότι απομένουν μόλις τέσσερις αγώνες για την ολοκλήρωση και του φετινού Πρωταθλήματος το ενδιαφέρον κορυφώνεται, αφού τίποτα ακόμα δεν είναι σίγουρο σε επίπεδο Οδηγών, όσο και Κατασκευαστών. Βέβαια, και στις δύο περιπτώσεις τα φαβορί έχουν ξεχωρίσει, με τον Sebastien Loeb να μοιάζει με φαβορί για τον όγδοο συνεχόμενο τίτλο του, ενώ η Citroen δείχνει δεδομένο ότι θα προσθέσει ακόμα ένα Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην τροπαιοθήκη της. 
 
Η δέκατη φετινή συνάντηση, θα διεξαχθεί σε έναν από τους κλασσικούς αγώνες του θεσμού, παρά τη σύντομη ιστορία του, το Ράλλυ Αυστραλίας. Ο αγώνας, που έμεινε εκτός προγράμματος το 2010, επιστρέφει με τελείως νέα σχεδίαση, επίκεντρο και φυσικά ειδικές διαδρομές. Η οργανωτική επιτροπή, τον μετέφερε στην περιοχή Coffs Coast, η οποία και βρίσκεται 535 χιλιόμετρα μακριά από το Σύδνευ. Ο αγώνας περιλαμβάνει 26 ειδικές διαδρομές, και τα αγωνιστικά χιλιόμετρα αγγίζουν τα 369! Σύμφωνα με τους οδηγούς, οι νέες ειδικές περιλαμβάνουν σχεδόν τα πάντα, με γρήγορες ειδικές σαν αυτές που έχουμε συνηθίσει στον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά και με άλλες πιο στενές μέσα σε δασικούς δρόμους. Το γεγονός ότι οι ειδικές είναι καινούργιες για όλους, αναμένεται να παίξει το ρόλο του στο επίπεδο του συναγωνισμού. Παράλληλα, μπορεί στην Αυστραλία να είναι χειμωνιάτικες οι συνθήκες, αλλά σύμφωνα με τα δελτία καιρού αναμένεται να μην υπάρχουν βροχοπτώσεις.
 
Σε αυτή την περίπτωση, η σειρά εκκίνησης είναι δεδομένο ότι και πάλι θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Οι δύο οδηγοί της Citroen, οι Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, θα έχουν το σημαντικότερο μειονέκτημα ξεκινώντας στις δύο πρώτες θέσεις την πρώτη ημέρα του αγώνα, αλλά αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά. Με δεδομένο το γεγονός ότι οι δοκιμές εκτός Ευρώπης απαγορεύονται, καμία από τις ομάδες δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει δοκιμές στην Αυστραλία, με αποτέλεσμα να ταξιδεύουν στο άγνωστο. Βέβαια, η επικράτηση των DS3 σε όλους τους φετινούς χωμάτινους αγώνες δίνει το προβάδισμα στους Γάλλους και η λογική λέει ότι οι δύο οδηγοί της ομάδας θα είναι και αυτοί που ξεκινούν ως τα φαβορί για τη νίκη. Ο Loeb αισθάνεται πολύ μικρότερο άγχος, αφού η διαφορά του από τον Ogier αγγίζει τους 25 βαθμούς, και με δύο ασφάλτινους αγώνες να ακολουθούν σε Γαλλία και Ισπανία, είναι το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Αν ο επτάκις Πρωταθλητής δεν πιέσει για τη νίκη σε αυτόν τον αγώνα, δεν θα προκαλέσει σε κανέναν εντύπωση. Αντίθετα, ο Ogier θέλει οπωσδήποτε νίκη για να διατηρηθεί στο κυνήγι του τίτλου, αλλά και των εντυπώσεων, ειδικά μετά από όσα συνέβησαν στις σχέσεις του με τον Loeb μετά το τέλος του Ράλλυ Γερμανίας.
 
Στη Ford αναζητούν αγωνιωδώς την επιστροφή τους στις νίκες. Τα Fiesta μετρούν μόλις νίκη, και αυτή στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Σουηδίας στην έναρξη της χρονιάς, ειδικά από τη στιγμή που ολόκληρο το πρόγραμμα της Ford στο WRC βρίσκεται αυτή τη στιγμή στον αέρα. Η Ford ακόμα δεν έχει ανακοινώσει την απόφαση της στην ομάδα του Malcolm Wilson και όπως είναι φυσικό, μία σειρά από νίκες θα βοηθούσαν στην επίτευξη της συμφωνίας και στην ανανέωση της παρουσίας της εταιρίας στο θεσμό. Ο Mikko Hirvonen και ο Jari Matti Latvala διαθέτουν αναμφίβολα τις δυνατότητες να διεκδικήσουν τη νίκη στις χωμάτινες ειδικές. Το Fiesta δείχνει να έχει μικρύνει την ψαλίδα από το DS3 και απομένει να δούμε αν οι δύο Φινλανδοί καταφέρουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Ο Hirvonen μπορεί να έχει καλή παράδοση εκεί (είχε κερδίσει το 2009) αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι ο Φινλανδός θα πιάσει υψηλά στάνταρ απόδοσης. Ο Latvala από την πλευρά του, διακρίνεται από μεγαλύτερη σταθερότητα φέτος στις επιδόσεις του, αλλά για πρώτη φορά δεν έχει την τύχη με το μέρος του. Αν η τελευταία αλλάξει, θα έχει αρκετές ελπίδες για διάκριση!
 
Τρία ακόμα Ford Fiesta θα δούμε στις ειδικές της Αυστραλίας για τους Matthew Wilson, Henning Solberg και Evgeny Novikov, με τον Βρετανό και τον Ρώσο να είναι δηλωμένοι από την Stobart Ford για συγκομιδή βαθμών στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Από τους παραπάνω, ενδιαφέρον έχει η παρουσία του Novikov, ο οποίος και διαθέτει την απαιτούμενη ταχύτητα για να διακριθεί, αλλά παραμένει ερωτηματικό κατά πόσο θα αποφύγει το λάθος, στοιχείο το οποίο και φέτος αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά του. Ο αγώνας της Αυστραλίας, δεν συγκεντρώνει γενικά μεγάλο αριθμό συμμετοχών, και συγκεκριμένα με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, αφού το κόστος ελέω της απόστασης από την Ευρώπη είναι μεγάλο. Αυτός ήταν και ο λόγος που οδηγοί όπως ο Kimi Raikkonen και ο Mads Ostberg δεν θα λάβουν μέρος στο Ράλλυ της Αυστραλίας. Βέβαια, αυτός που δεν θα λείπει από τον αγώνα, δεν είναι άλλος από τον Petter Solberg, ο οποίος θα δώσει κανονικά το παρών και θα προσπαθήσει να επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις. Ο Νορβηγός, στους τελευταίους αγώνες έχει μείνει μακριά από τις εργοστασιακές συμμετοχές, παρά τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλει. Σύμφωνα με τον ίδιο, αλλά και με πληροφορίες, ο πρώην Πρωταθλητής του 2003 δεν έχει στη διάθεση του τις τελευταίες εξελίξεις που έχουν υποστεί τα Citroen DS3 και για αυτό αδυνατεί να ακολουθήσει το ρυθμό τους. Αυτός, είναι και ένας από τους λόγους που ο Solberg σκέφτεται πολύ σοβαρά πλέον το ενδεχόμενο να μην συνεχίσει τη νέα χρονιά με την δική του ομάδα, και να συνεχίσει στο θεσμό μόνο ως εργοστασιακός οδηγός.
 
Ο αγώνας, ξεκινάει την Πέμπτη με την τέλεση της σούπερ ειδικές, η οποία θα διεξαχθεί σε ασφάλτινες επιφάνειες, και θα συνεχιστεί τις επόμενες τρεις ημέρες στα δάση της Αυστραλίας._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ