«Θεοί» οι πολυνίκες Μπλόμκβιστ, Βάλντεγκαρντ, σεβασμός στους Κάρλσον, «αντίπαλος» ο mate Έκλουντ, φίλοι μας ο Κένετ και ο Μίκαελ Έρικσον, αλλά είναι ο αγώνας όπου στο τέλος κερδίζει Φινλανδός…
Τελευταία φορά νικητής Σουηδός εκεί ήταν το 1997 o Κένετ Έρικσον με Subaru. Ο Κένετ, τρεις φορές νικητής στα πάτρια εδάφη, τις άλλες δύο με «Mitsu», Galant και EVO.
Στον φετινό αγώνα, από μεθαύριο την Πέμπτη στις οθόνες μας, παραδοσιακά ο δεύτερος γύρος του WRC, και φέτος δεν προβλέπεται να κερδίσει Σουηδός. Φαβορί είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο εξής ένας Φινλανδός στον αγώνα με αυτοκίνητο τύπου Rally1, και συγκεκριμένα GR Yaris. Όπως και ο παντός εδάφους Έβανς και ο Φινλανδός Πάγιαρι, που αναμένεται βελτιωμένος σε σχέση με το Μόντε, ενώ ποτέ μη λες ποτέ για τον Κατσούτα, που συμπληρώνει την ιαπωνική αρμάδα επί σουηδικού εδάφους.
Ιδιαίτερος αγώνας, με δεκαοκτώ ε.δ. συνολικού μήκους 300 χλμ., όπου, εκτός από τον έλεγχο σε χιόνι και πάγο, απαιτείται και εμπειρία και ευφυΐα, ό,τι με απόδειξη διαθέτουν και τα αφεντικά της αγωνιστικής ομάδας της Toyota, Λάτβαλα και Κάνκουνεν, με τον πρώτο να έχει τέσσερις νίκες εκεί. Εμπειρία που δε διαθέτει η Hankook, αλλά έχει γίνει επίπονη δουλειά και δεν αναμένονται προβλήματα προσαρμογής.
Εμπειρία στη Σουηδία δε διαθέτει ούτε ο ex-πίστας boss της Hyundai, αλλά διαθέτουν οι οδηγοί των i20 N-R1, Nεβίλ και Τάνακ.
Ο Παγκόσμιος του 2024 θέλει την απάντηση στο Μόντε και ο Εσθονός τη διάκριση σε τερέν που του ταιριάζει, και μην υποτιμήσετε τον Φουρμό. Οι σύγχρονοι αστέρες του WRC προσαρμόζονται γρήγορα, και πλέον η εποχή του ειδικού έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ανατροπή με υπογραφή Σάινθ και γαλλικές σφραγίδες, με τους Λεμπ και Οζιέ να έχουν αλλάξει τα δεδομένα και τα περί μονοπωλίων των Σκανδιναβών στα εδάφη τους.
Αναβαθμισμένη η Ford, με την προσθήκη του Σεσκς δίπλα στους McErlean και Μουνστέρ, ενώ Puma R1 οδηγεί και ο Σερδερίδης.
Η ελληνική σημαία και στο Fiesta Rally3 του gentleman Γιώργου Βασιλάκη, που έχει δίπλα του τον πολιτογραφημένο Έλληνα Άλαν Χάριμαν. Συχνά, άλλωστε, ο Άλαν σε ice skating με τον καλυτερότερο Έλληνα διαχρονικά σε τέτοιες συνθήκες, τον πρωταθλητή σκι και ράλλυ, Γιάννη Παπαδημητρίου.
Συνολικά υπολογίστε έντεκα Rally1, ενώ στη Football league, στη WRC-2, το φαβορί έχει σουηδικό διαβατήριο, και όλοι αναμένουν την επιστροφή του Σόλμπεργκ Jr στην κορυφή αξιοποιώντας την εμπειρία του εκεί, και βέβαια το Toyota GR Yaris Rally2. Υπολογίστε είκοσι WRC-2 σε μάχη Yaris vs Fabia, όσα και τα Rally3 σε μάχη Clio vs Fiesta, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στην κατηγορία Junior του θεσμού.
Για όσους πιστούς, Πέμπτη βράδυ στις 20.05 το πρώτο σφύριγμα, και το τελευταίο την Κυριακή, κλασικά στις 13.05 για την PS.
Θυμίζουμε ότι στο Μόντε, πρώτο γύρο του θεσμού, το βάθρο ήταν υπόθεση των Oζιέ, Έβανς και Φουρμό…_ Σ. Χ.