X
Αγώνες

WRC Ράλλυ Σουηδίας: Νικητής ο Mikko Hirvonen

Χωρίς να επιτρέψει στον Loeb να ανατρέψει την κατάσταση, ο Hirvonen πιστοποίησε την ανωτερότητα του στη Σουηδία και ξεκίνησε με το δεξί τη νέα χρονιά, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη για το 2010

Χωρίς να επιτρέψει στον Sebastien Loeb να σκεφτεί το ενδεχόμενο να ανατρέψει την κατάσταση, ο Mikko Hirvonen πιστοποίησε την ανωτερότητα του την τελευταία μέρα του αγώνα της Σουηδίας, και ξεκίνησε με το δεξί τη νέα χρονιά, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη για το 2010 και αποδεικνύοντας ότι ο Γάλλος θα έχει ακόμα πιο δύσκολο έργο σε σχέση με πέρσι για να κατακτήσει τον τίτλο. Ο Φιλανδός, ξεκίνησε σήμερα με διαφορά 16 δευτερολέπτων από τον Loeb, αλλά με τους χρόνους του και το ρυθμό του, δεν άφησε κανένα περιθώριο στον Γάλλο να ελπίζει για κάτι παραπάνω. Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, λοιπόν, ο Hirvonen έδειξε αν διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα του επιτρέψουν να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο. Και ποια είναι αυτά; Ταχύτητα, ωριμότητα και πλέον σωστή επιλογή στρατηγικής, σε συνδυασμό με αποφασιστικότητα. Γνωρίζοντας ότι στο χιόνι είναι ίσως ότι ταχύτερο διαθέτει ο θεσμός, ο Hirvonen δεν μπορούσε να χάσει τον αγώνα, σκεπτόμενος πάντα ότι το φετινό Πρωτάθλημα περιλαμβάνει τέσσερις ασφάλτινους αγώνες, αγαπημένη επιφάνεια του μεγάλου του αντίπαλου. Αποφασισμένος όσο ποτέ, δεν άφησε την ευκαιρία και σημείωσε μία πολύ σημαντική για τον ίδιο και τη συνέχεια του Πρωταθλήματος νίκη.

Ο Loeb από την πλευρά του έκανε ότι μπορούσε για να ξεπεράσει τον Hirvonen, αλλά αυτό δεν στάθηκε δυνατό. Αρχικά, έχασε χρόνο στο δεύτερο σκέλος, επιλέγοντας λάθος στρατηγική αναφορικά με τα ελαστικά του, ενώ σήμερα όταν ξεκίνησε και πίεσε στο όριο, αλλά η διαφορά του από τον αντίπαλο του ήταν ελάχιστη, αποφάσισε να κόψει ρυθμό και να διατηρήσει τη δεύτερη θέση στην κατοχή του. Ιπποτικά, μάλιστα, ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ότι εντυπωσιάστηκε από το ρυθμό του, αλλά και την αξιοπιστία του Hirvonen, υποστηρίζοντας ότι δεν ήταν μόνο η ταχύτητα που του χάρισε τη νίκη, αλλά και το γεγονός ότι δεν πραγματοποίησε το παραμικρό λάθος. Πάντως, αυτό το αποτέλεσμα δεν απογοητεύει τον Loeb, αφού και ο ίδιος γνώριζε ότι αυτός είναι ένας αγώνας που δεν έχει την καλύτερη παράδοση, έχοντας κερδίσει μόλις μία φορά στην καριέρα του.

Τα χαμόγελα στο στρατόπεδο της Ford, όμως, έρχονται και για τον Jari Matti Latvala, ο οποίος κατάφερε να κάνει ότι ακριβώς θέλει η ομάδα του από αυτόν φέτος. Δηλαδή να τερματίζει και μάλιστα μπροστά από τον Dani Sordo. Ο Φιλανδός, που στη Σουηδία το 2008 είχε σημειώσει την παρθενική του νίκη στο WRC, δεν ήταν όσο ταχύς περίμεναν οι περισσότεροι πριν την έναρξη του αγώνα. Ειδικά την πρώτη μέρα ήταν εκτός ρυθμού, ενώ από το δεύτερο όταν και υιοθέτησε τις επιλογές του Hirvonen στο στήσιμο του Focus κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις του. Από εκεί και πέρα, εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα του Sordo και χωρίς να παρασυρθεί έφτασε στον τερματισμό χωρίς να ρισκάρει και να χαλάσει τον αγώνα της Ford. Ουσιαστικά, αυτή είναι η εικόνα που θέλει να βλέπει ο Malcolm Wilson από τον νεαρό Φιλανδό.

Την ίδια ώρα, στο στρατόπεδο της Citroen έχει αρχίσει η γκρίνια, ειδικά μετά από το χθεσινό περιστατικό, το οποίο και προκάλεσε την υπερθέρμανση στον κινητήρα της C4 του Sordo. Ο Dani κατηγόρησε ανοικτά τον συνοδηγό του, Marc Marti, αναφέροντας ότι ο πολύπειρος Ισπανός ευθύνεται για το πρόβλημα, αφού πριν την έναρξη της ειδικής δεν έβγαλε τα προστατευτικά από την εισαγωγή της C4, γεγονός που προκάλεσε την υπερθέρμανση, αφού δεν υπήρξε σωστή ψύξη του κινητήρα. Ο Sordo, προσπάθησε να υπερασπιστεί τον εαυτό του απέναντι σε έναν αρκετά εκνευρισμένο Olivier Quesnel, ο οποίος εμφανίστηκε φανερά ενοχλημένος από το περιστατικό, χαρακτηρίζοντας ηλίθιο το λάθος του Marti! Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι στο επαγγελματικό επίπεδο που αγωνίζονται τέτοια λάθη είναι ανεπίτρεπτα! Πέρα από αυτό το μαύρο σύννεφο, η παρουσία του Sordo στην Σουηδία ήταν εξαιρετική. Ο Ισπανός ήταν ο μοναδικός που έδειχνε ικανός να ακολουθήσει τους Hirvonen και Loeb, αποδεικνύοντας ότι φέτος θα είναι ακόμα καλύτερος σε σχέση με πέρσι.

Μία ακόμα Citroen C4 WRC και συγκεκριμένα αυτή του Sebastien Ogier, ακολούθησε στην 5η θέση της γενικής, με τον νεαρό Γάλλο να αποδεικνύεται ταχύς και ουσιαστικός στην πρώτη του συμμετοχή στον σουηδικό αγώνα, και μόλις στη δεύτερη παρουσία του σε αγώνα με χιόνι. Αναμφίβολα, ο Ogier θα συγκεντρώσει τα φλας του ενδιαφέροντος επάνω του στη διάρκεια της φετινής χρονιάς, την ώρα που ο Quesnel έχει δηλώσει ανοικτά ότι είναι υποψήφιος για το μπάκετ της εργοστασιακής Citroen τη νέα χρονιά! Πίσω από τον Γάλλο, ακολούθησε ο Henning Solberg, στην πρώτη του με την Ilka Minor στο δεξί του μάκετ. Ο Νορβηγός δεν εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του, αλλά μένοντας μακριά από προβλήματα και αξιοποιώντας την εμπειρία του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, σημείωσε ένα θετικό για τον ίδιο, αλλά και την ομάδα του, αποτέλεσμα. Την πρώτη βαθμολογούμενη οκτάδα, συμπλήρωσαν οι Matthew Wilson και Mads Ostberg, με την μεταξύ τους σειρά να καθορίζεται στις σημερινές ειδικές. Συγκεκριμένα, ο Νορβηγός έχασε χρόνο από πρόβλημα στα φρένα του Subaru Impreza S12b, με αποτέλεσμα ο Βρετανός αντίπαλος του να τερματίσει χωρίς άγχος έβδομος.

Απογοητευμένος, όμως, ήταν ο Petter Solberg στο τέλος του αγώνα, αφού ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 περίμενε να είναι περισσότερο ανταγωνιστικός και να βρεθεί στη μάχη της κορυφής. Πέρα από τα λάθη την πρώτη μέρα που του κόστισαν πολύτιμο χρόνο με το καλημέρα, ο Solberg σε ελάχιστες στιγμές σημείωσε χρόνους κορυφής, μένοντας μακριά από τον καλό του εαυτό. Μάλιστα, αυτόν προβλημάτισε πολύ και τον ίδιο, ο οποίος υποστήριξε ότι είχε το ίδιο στήσιμο με τον Loeb, αλλά παρόλα αυτά δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ίδιο ρυθμό. Αντίστοιχα συναισθήματα, όμως, μπορούσε να διακρίνει κανείς και στον Marcus Gronholm, ο οποίος κέρδισε μία ειδική στον αγώνα, αλλά προβλήματα δεν του επέτρεψαν να τερματίσει στη βαθμολογούμενη οκτάδα. Πάντως, οι επιδόσεις του δεν ήταν αυτές που είχαμε συνηθίσει, γεγονός λογικό, αφού ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε να αγωνιστεί πολύ καιρό. Βέβαια, οι φήμες αναφέρουν ότι ήδη προετοιμάζεται για ακόμα μία συμμετοχή και συγκεκριμένα στην αγαπημένη του Πορτογαλία. Μακάρι θα προσθέσουμε εμείς! Τέλος, στον τερματισμό έφτασε και ο Kimi Raikkonen, ο οποίος παρά τα προβλήματα και τις εξόδους που του κόστισαν χρόνο, κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα χωρίς superally, αποκομίζοντας σημαντική εμπειρία για τη συνέχεια. Ιδιαίτερα θετικό πάντως ήταν το γεγονός ότι μετά από κάθε ειδική εμφανιζόταν βελτιωμένος, κάτι που κάνει τον ίδιο να αισιοδοξεί για τη συνέχεια.

Στο SWRC, ο Per Gunnar Andersson κατάφερε να χριστεί ως ο πρώτος νικητής στην ιστορία της νεοσύστατης κατηγορίας οδηγώντας ένα Skoda Fabia S2000. Ο Σουηδός ήταν αφεντικό στην πατρίδα του, τερματίζοντας μάλιστα και στην πρώτη δεκάδα της γενικής, γεγονός που αποδεικνύει τη δική του δυναμική, αλλά και των αυτοκινήτων προδιαγραφών S2000. Οι Janne Tuohino και Martin Prokop συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα της κατηορίας, συμμετέχοντας αμφότεροι με Ford Fiesta S2000. Στο PWRC, ο Patrik Flodin με το Subaru Impreza δεν είχε πρόβλημα να παραμείνει στην κορυφή, ελέγχοντας ουσιαστικά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα τους αντιπάλους του και μη επιτρέποντας σε κανέναν να τον αμφισβητήσει. Ο Andreas Grondal προσπάθησε αρχικά, αλλά αυτό στάθηκε αδύνατο στη συνέχεια, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει δεύτερος γενικής, την ώρα που ο Armindo Araujo τερμάτισε τρίτος, αρκετά μακριά από την κορυφή.

Το Ράλλυ Σουηδίας, όμως, έχει περάσει ήδη στην ιστορία και πλέον όλοι ανυπομονούν για την επόμενη συνάντηση της χρονιάς στα χώματα του Μεξικού. Εκεί, θα έχουμε και το πρώτο ουσιαστικά δείγμα για το τι θα παρακολουθήσουμε φέτος, αφού ο σουηδικός αγώνας είναι μία πολύ ιδιαίτερη περίπτωση. Πόσο σημαντική θα είναι η διαφορά μεταξύ Loeb και Hirvonen στο χώμα; Θα παίξει το ρόλο της και πάλι η στρατηγική και η σειρά εκκίνησης; Θα μπορέσουν οι Sordo και Latvala να μπουν σφήνα ανάμεσα τους; Και πως θα αντιδράσει ο Petter Solberg μετά από την απογοητευτική αρχή της φετινής χρονιάς; Όλα αυτά είναι ερώτημα που θα μας απαντηθούν στις 5-7 Μαρτίου στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα μετά το τέλος του αγώνα.

Mikko Hirvonen: «Είμαι ευτυχής. Είναι φανταστικό αποτέλεσμα. Οι ειδικές ήταν πολύ δύσκολες για τα ελαστικά και είχα τεράστιο άγχος. Ελπίζω η συνέχεια να είναι αντίστοιχη. Δεν είχα κερδίσει ποτέ τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και ελπίζω να συνεχίσω με αυτόν τον τρόπο. Είναι πολύ καλό αποτέλεσμα για εμάς και περιμένω πλέον με ανυπομονησία το Μεξικό. Θα προσπαθήσω να συνεχίσω όπως σε αυτόν αγώνα και στους επόμενους».

Sebastien Loeb: «Ήταν δύσκολος αγώνας και ο Mikko έκανε έναν τέλειο αγώνα. Εμείς κάναμε ένα λάθος χθες, αλλά και πάλι δεν ξέρω τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ακόμα και αν δεν είχε γίνει αυτό. Έκανα ότι μπορούσα και απλά ο Mikko ήταν ταχύτερος και δεν είχα απάντηση στο ρυθμό του».

Jari Matti Latvala: «Δεν ήταν εύκολος αγώνας για εμάς, ειδικά την πρώτη μέρα που δεν είχαμε την απαιτούμενη ταχύτητα. Μετά βελτιώσαμε τις επιδόσεις μας και είμαι πολύ ικανοποιημένος που τερματίσαμε στο πόντιουμ».

Dani Sordo: «Πέρα από το χθεσινό λάθος, όλα ήταν καλά για εμάς και είμαι πολύ ικανοποιημένος από τις επιδόσεις μας σε αυτόν τον αγώνα. Τώρα ανυπομονώ για τον αγώνα του Μεξικό».

Sebastien Ogier: «Είναι πολύ καλό αποτέλεσμα για εμάς, για την ομάδα, για όλους. Ο αγώνας ήταν πολύ καλός την πρώτη μέρα, αλλά μετά είχαμε κάποια προβλήματα, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι τερματίσαμε και μάλιστα στην 5η θέση σε έναν καινούργιο αγώνα για εμάς. Αυτό βελτιώνει την αυτοπεποίθηση μας και θα μας βοηθήσει να εξελιχθούμε κι άλλο στη διάρκεια της χρονιάς».

Petter Solberg: «Ο αγώνας δεν πήγε όπως θέλαμε. Δεν ξέρω τι είπε λάθος, θα το βρούμε. Θα επιστρέψουμε στο Μεξικό. Δεν είχα αυτοπεποίθηση. Προβληματίστηκα επειδή είχα αντίστοιχο στήσιμο με τον Loeb και ήμουν αρκετά πίσω».

Marcus Gronholm: «Eίναι πολύ δύσκολο να προφυλάξεις τα ελαστικά. Είναι πολύ δύσκολος αγώνας. Δεν έχω ιδέα αν θα επιστρέψω, αλλά θα δούμε. Χρειάζομαι πολύ προπόνηση και χιλιόμετρα για να επιστρέψω».

Kimi Raikkonen: «Είχαμε κάποιες ατυχίες, βγήκαμε αρκετές φορές στα snowbanks. Δεν είναι εύκολο αγώνας να ξεκινήσεις την συμμετοχή σου και τώρα περιμένω τον επόμενο αγώνα. Βέβαια, δεν έχω αγωνιστεί στο χώμα, αλλά θα αντιμετωπίσουμε και αυτή την πρόκληση».

Per Gunnar Andersson: «Φανταστικό αποτέλεσμα και μάλιστα σε έναν αγώνα που συμμετείχαμε για πρώτη φορά με αυτοκίνητο προδιαγραφών S2000. Ελπίζω να μπορούμε να κάνουμε και κάποιους άλλους αγώνες μέσα στη χρονιά».

Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!