Τι και αν λόγω σειρά εκκίνησης είχε μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων; Ο Sebastien Loeb βρήκε τον τρόπο και την ταχύτητα για να τεθεί επικεφαλής στο τέλος του πρώτου σκέλους, και μάλιστα με σημαντική διαφορά.
Τι και αν λόγω σειρά εκκίνησης είχε μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων; Ο Sebastien Loeb βρήκε τον τρόπο και την ταχύτητα για να τεθεί επικεφαλής στο τέλος του πρώτου σκέλους, και μάλιστα με σημαντική διαφορά. Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, αφού ξεπέρασε το σοκ της πρώτης ειδικής της ημέρας, όταν και αντιμετώπισε σημαντικό πρόβλημα με το καθάρισμα του δρόμου, άλλαξε τακτική, οδήγησε στο όριο και κατάφερε να δημιουργήσει στο τέλος της ημέρας μία σημαντική διαφορά από τους διώκτες του. Ο Γάλλος, είχε ρυθμό, ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων εξέπληξε τους αντιπάλους του με την ταχύτητα του. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Mikko Hirvonen, ο οποίος και υποστήριξε ότι «ο Loeb βρήκε μία παραπάνω ταχύτητα σε σχέση με τους υπόλοιπους». Βέβαια, ο Γάλλος γνωρίζει ότι και αύριο θα έχει μειονέκτημα ανοίγοντας το δρόμο, αλλά στο τέλος προτίμησε να μην κόψει ρυθμό και να πιέσει, διατηρώντας την πρώτη θέση της γενικής στην κατοχή του. Ρίσκο; Οι επόμενες δύο ημέρες του αγώνα θα δείξουν αν έπραξε σωστά.
Πίσω του, ακολουθεί ο Petter Solberg με το ιδιωτικό DS3 WRC της ομάδας του, με τον Νορβηγό να ξεπερνά κατά τη διάρκεια της ημέρας ένα πρόβλημα που αντιμετώπισε με την πίεση του τούρμπο. Ο πρώην Πρωταθλητής του 2003 έχασε πολύτιμο χρόνο από το συγκεκριμένο πρόβλημα, το οποίο και επισκεύασε σε απλή διαδρομή. Βρισκόμενος 33 δευτερόλεπτα πίσω από τον προπορευόμενο Loeb, o Νορβηγός προτίμησε να μην ακολουθήσει τακτικές και αύριο θα εκκινήσει δεύτερος ρισκάροντας ακόμα και μία θέση στο βάθρο. Βέβαια, για να βρεθεί στη δεύτερη θέση ο Νορβηγός χρειάστηκε η ατυχία να χτυπήσει την πόρτα του Mikko Hirvonen με το εργοστασιακό Ford Fiesta.
Ο Φινλανδός οδηγός της Ford, εμφανίστηκε μεταμορφωμένος στις ιταλικές ειδικές διαδρομές. Ταχύς, αποτελεσματικός και μακριά από λάθη, κατάφερε να πιέσει τον Loeb μέχρι την προτελευταία ειδική του σκέλους, διεκδικώντας την πρώτη θέση της γενικής. Όμως, σε εκείνο το σημείο, το Fiesta πλαγιολίσθησε λίγο παραπάνω με αποτέλεσμα να χτυπήσει το πίσω ελαστικό του σε ένα τοιχίο και να κλατάρει. Κάπου εκεί, έχασε περίπου 50 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας να βρίσκεται 53 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. Βέβαια, το άγχος του Hirvonen είναι ακόμα μεγαλύτερο, αφού ο ομόσταυλος του Jari Matti Latvala εγκατέλειψε πολύ νωρίς, και συγκεκριμένα στην πρώτη ειδική διαδρομή. Αυτή τη φορά, όμως, το λάθος δεν ήταν δικό του. Η ευθύνη βαραίνει τον συνοδηγό του, Mikka Anttila, ο οποίος διάβασε λάθος σημείωση, με αποτέλεσμα να βγουν από το δρόμο. Φυσικά, ο Φινλανδός δεν καταλόγισε το παραμικρό στον συνοδηγό του, αναφέροντας ότι μετά από τόσα χρόνια, αυτή είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιεί κάποιο λάθος.
Την πρώτη τετράδα συμπληρώνει ο Sebastien Ogier, ίσως στην πιο μέτρια εμφάνιση του το τελευταίο διάστημα. Ο νεαρός Γάλλος είναι μακριά από τον καλό του εαυτό, δηλώνοντας μάλιστα ότι δεν μπορεί να βρει το ρυθμό του, όσο και αν πιέζει. Βέβαια, μετά τα προβλήματα του Hirvonen σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση της γενικής, αλλά στην τελευταία ειδική προτίμησε να κόψει ρυθμό, έτσι ώστε να πέσει στην τέταρτη θέση της γενικής και να έχει καλύτερη σειρά εκκίνησης αύριο. Μάλιστα, δεν δίστασε να υποστηρίξει ότι είναι απίθανο να κερδίσει, υποστηρίζοντας ότι μετά το λάθος του στο Μεξικό, αυτό που έχει σημασία τώρα είναι να προσφέρει βαθμούς στην ομάδα του. Μήπως κάποιος κύριος ονόματι Olivier Quesnel έβαλε το χέρι του;
Ένα ακόμα Ford Fiesta και συγκεκριμένα στα χρώματα της Stobart, με τον Mads Ostberg στα πηδάλια, ακολουθεί από την 5η θέση της γενικής. Ο νεαρός Νορβηγός που είχε κλέψει τις εντυπώσεις στο Ράλλυ Σουηδίας, όταν και είχε τερματίσει δεύτερος, προσπάθησε να πιέσει, βρέθηκε κάποια στιγμή στο βάθρο, αλλά ένα πρόβλημα στα φρένα του κόστισε πολύτιμο χρόνο. Βέβαια, όταν το αυτοκίνητο λειτουργούσε ιδανικά ο Νορβηγός δεν ήταν ικανοποιημένος με τον εαυτό του και τις επιδόσεις του. Παρόλα αυτά, μετά από τις δύο συνεχόμενες εγκαταλείψεις στους τελευταίους αγώνες αυτό που θέλει είναι οπωσδήποτε να τερματίσει και μάλιστα στους βαθμούς.
Πίσω από τον Νορβηγό, ακολουθεί το πρώτο Mini JCW WRC, και συγκεκριμένα αυτό με τον Dani Sordo στα πηδάλια. Ο Ισπανός οδηγός έχει καταφέρει να πλασαριστεί στην πρώτη εξάδα, αποφεύγοντας τα ρίσκα και ουσιαστικά προστατεύοντας το αυτοκίνητο. Βλέπετε, οι άνθρωποι της βρετανικής ομάδας επέλεξαν να ακολουθήσουν διαφορετική τακτική με τα δύο αυτοκίνητα, αφήνοντας τον Kris Meeke να επιτεθεί. Και μάλιστα αυτή η στρατηγική είχε αποτέλεσμα! Έστω για λίγο. Βλέπετε, ο Βρετανός οδηγός μέχρι την 3η ειδική, όταν και βγήκε από το δρόμο, είχε καταφέρει να σκαρφαλώσει στην 3η θέση της γενικής! Μία αναμφίβολα εξαιρετική επίδοση. Όμως, σε εκείνο το σημείο κόλλησε το γκάζι του Mini, με αποτέλεσμα ο Meeke να βγει από το δρόμο και να χτυπήσει σε ένα βράχο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα πρώτα δείγματα γραφής είναι θετικά.
Την πρώτη οκτάδα συμπληρώνουν οι Ott Tanak και Matthew Wilson, με Ford Fiesta προδιαγραφών S2000 και WRC, αντίστοιχα. Μάλιστα, ο πρώτος είναι και επικεφαλής στην κατηγορία του SWRC. Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της ημέρας, περιλαμβάνονται και αυτές των Henning Solberg και Evgeny Novikov, με τον νεαρό Ρώσο να σημειώνει εντυπωσιακές επιδόσεις (5ος γενικής) μέχρι τη στιγμή που βγήκε από το δρόμο, προκαλώντας μάλιστα μεγάλη ζημιά στο Fiesta._Π.Τ.