X
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Σαφάρι: Με χαρακτήρα διαχρονική αξία

Σεμνά όμως, γιατί στην Κένυα η υπερβολή στοιχίζει, ότι δεν συνάδει με το βαθμολογικό ενδιαφέρον σε θεσμό που έχει μπει με το δεξί στην αντιπαράθεση των ειδικών διαδρομών.

Παραμένει διαφορετικός, ιδιαίτερος για να είμαστε ακριβείς ο αγώνας στην Κένυα, όπου επικεντρώνεται το ενδιαφέρον του μηχανοκίνητου αθλητισμού τις επόμενες ημέρες.

Αγώνας με χαρακτήρα το Ράλλυ Σαφάρι, όπως το Μόντε και η Σουηδία, όπως όμως και με στιλ, ακόμα και με κακοτοπιές, με γεγονός ότι το απρόβλεπτο δεν συνάδει με το υπεροπτικό ύφος, που ευτυχώς σπάνια προκύπτει στο WRC. Το Σαφάρι, με χαρακτήρα, όπως και το δικό μας ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τον Ιούνιο και αργότερα, τον Αύγουστο ο αγώνας στη Φινλανδία.

Αγώνες παγκόσμιο γεγονός που διατηρείται ο χαρακτήρας τους, ότι υποστηρίζει και την εμπειρία των νεότερων και εκτός μπάκετ. Στην οργάνωση και στην προετοιμασία των αυτοκινήτων.

Εντός μπάκετ άλλωστε, η προσαρμογή σε αγώνες διαφορετικού τύπου, προσδιορίζει τους καλύτερους, με γεγονός πως σήμερα οι πρωταγωνιστές θεωρούνται παντός εδάφους και καιρού, με τη δυναμική τους να εκφράζεται σε κάθε τερέν.

Στο παρελθόν ήταν αλλιώς και οι σπεσιαλίστες είχαν τον πρώτο λόγο και δεν είναι τυχαίο ότι ο αείμνηστος Σέκαρ Μέτα με πέντε νίκες είναι πολυνίκης στην Κένυα, όπως ο Στιγκ Μπλόμκβιστ στη Σουηδία και οι Φινλανδοί στις 1000 Λίμνες, όπως ονομαζόταν το Ράλλυ Φινλανδίας. Ονομασία που  χαρακτηρίζει αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα με τα άλματα να ευνοούν τους τοπικούς και να προβληματίζουν τους Ευρωπαίους, από την πλευρά της Μεσογείου. Άλλα χρόνια αλλά ακόμα και σήμερα οι κατασκευαστές δεν κρύβουν το ενδιαφέρον τους για το Σαφάρι, καθρέπτης αξιοπιστίας, με ιδιαίτερη μάλιστα ευαισθησία όπως χαρακτηρίζεται η προσέγγιση της Toyota, πολυνίκης στην Κένυα, ενώ το πάλαι ποτέ ενδιέφερε και τη Nissan.

Τον καιρό εκείνο…

Θέλεις πολλές, ακόμα και ηλεκτρονικές «σελίδες» για να ταξιδέψεις στο Σαφάρι, όπως και για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και επί του προκειμένου από τον αγώνα στην Αφρική, κρατάμε εικόνες από λασπωμένες ειδικές διαδρομές και τοπικούς να παρακολουθούν συντροφιά με τετράποδα με την αντίδραση τους να διαφέρει. Κοινή η προσέγγιση των κατασκευαστών με ενισχυμένο, ιδιαίτερα βαρύ αμάξωμα και τις χαρακτηριστικές μπάρες προστασίας, σε συνδυασμό με τα παραπάνω φώτα. Για τη νύχτα, σε ατελείωτες ε.δ. όσο σήμερα δύο σκέλη ενός σύγχρονου αγώνα. Με διαφορετικά κράνη οι οδηγοί και διαιρούμενες φόρμες. Διαφορετικός και ο ρυθμός τους με τους Βαλτεγκαρντ και Κάνκουνεν να πυροβολούν από το πρώτο μέτρο, ώστε ιδανικά να κτίσουν διαφορά, ενώ άλλοι όπως οι Μέτα και Αάλτονεν αξιοποιούσαν τη γνώση του δρόμου, την ευφυΐα τους και την αξιοπιστία των Datsun, αργότερα Nissan. Την εποχή που τα ελικόπτερα των ομάδων λειτουργούσαν και ως πλοηγοί ώστε να ενημερώνονται τα πληρώματα για το τι ακολουθεί είτε σε σχέση με το δρόμο σε ποιότητα ή σε κυκλοφορία, είτε σε σχέση με ζώα που δεν ήταν πάντα ελεγχόμενα. Μακριές οι σχέσεις μετάδοσης, οι τελικές ταχύτητες περισσότερα από 200 χλμ./ώρα, οπότε η ενημέρωση έπαιζε το ρόλο της.

Στο Σαφάρι, η τελευταία νίκη του Χάνου Μίκολα στο WRC το 1987 με Audi 200 και η τελευταία συμμετοχή του Μπγιορν Βάλτεγκαρντ το 1992 με τη Deltona στα χρώματα Martini.

Η Toyota και άλλοι

Εμβληματικό αυτοκίνητο, το «θηρίο», η Celica Group Β με τον κινητήρα των 2.1 λίτρων και την κίνηση πίσω, που οδήγησε εκτός των Βάλτεγκαρντ και Κάνκουνεν και ο Σάντρο Μουνάρι! Λευκή η Celica, με τα σήματα-χορηγία της Agip.

Στο Σαφάρι, η Toyota νικητής με όλη τη γκάμα των Celica, αλλά στη σύγχρονη εποχή, με την επιστροφή του αγώνα στο WRC από το 2021 και με το θαυματουργό GR Yaris. Σημειώστε 4/4 και οι Οζιέ και Ροβάνπερα, σημείωσαν από δύο νίκες.

Safari Rally 2025

Με Ροβάνπερα χωρίς Oζιέ στο GR Yaris Rally 1 και τον Φινλανδό παγκόσμιο πλαισιώνουν οι Έβανς, Κατσούτα και Πάγιαρι. Σε φόρμα ο Ουαλός, ικανός για όλα ο Ιάπωνας με τις ευχές των συμπατριωτών του για τη νίκη, που θα εκτοξεύσει και τη δημοσιότητα, εκπαιδεύεται ο νεότερος Φινλανδός, αλλά σε Σαφάρι ποτέ μη λες ποτέ και αν συναντήσετε τον Βάτανεν, ρωτείστε τον πως κέρδισε το ‘83 στην τελευταία απλή διαδρομή προς τη Μομπάσα, τον Σαλονεν που ήταν μακράν μπροστά του.

Opel vs Nissan: 1.

Στον φετινό αγώνα όπως και στους προηγούμενους η αντιπαράθεση αφορά την Toyota vs Hyundai και στα i20 N Rally 1, βρίσκουμε τους Νεβίλ, Τάνακ και Φουρμό και το μόνο σίγουρο ότι οι Κορεάτες εκεί δεν πάνε μόνο για τους βαθμούς. Για την Toyota και τη Nissan η νίκη εκεί στο παρελθόν ισοδυναμούσε με πρωτάθλημα και δεν απέχει η άποψη ότι οι Κορεάτες θέλουν πολύ τη νίκη σε αγώνα καθρέπτης αξιοπιστίας.

Η Ford; Στο Σαφάρι και τα Puma και ίσως κάπου κάποτε απαντηθεί το ερώτημα για το πότε θα τους ευνοήσει η ατυχία των άλλων και θα προκύψει η δική τους διάκριση. Εννοείται πως διαφωνούμε ότι ο Μούνστερ βελτιώνεται, ενώ είναι σαφές πως ο ΜcErlean εκπαιδεύεται, ενώ ο Σερδερίδης συμμετέχει.

Συμμετοχές

Συνολικά 34 οι συμμετοχές και υπολογίστε, δέκα Rally 1, 15 Rally 2 με το περιβραχιόνιο στον Όλιβερ Σολμπεργκ με το Τογιότα GR Yaris Rally 2 και την όμορφη εικόνα της μικρότερης κατηγορίας συμπληρώνουν ο gentleman Γιώργος Βασιλάκης με τον ελληνοποιημένο πλέον Αllan Harriman, ένας δικός μας, που με τη Fiesta τους ζουν τη στιγμή. Διδάσκοντας το σεμνά και διακριτικά που ταιριάζει και στον CarCenter Nώντα Γ. Καρανικόλα που τους υποστηρίζει και σε κάθε τους διεθνή συμμετοχή.

Το μενού

Από την Πέμπτη αγώνας και αν το πρωί θα παρακολουθήσουμε το shakedown που εκεί έχει λόγο, η πανηγυρική εκκίνηση έχει προγραμματιστεί για τις 10.26 ενώ ακολουθούν η SS και ακόμα μια ε.δ.

Την Παρασκευή, το πρόγραμμα περιλαμβάνει οκτώ ε.δ. (τέσσερις επαναλαμβανόμενες) και το Σάββατο έξι, (τρείς επαναλαμβανόμενες).

Tην Κυριακή επαναλαμβάνεται η ε.δ. της Πέμπτης, η δεύτερη του αγώνα και ακολουθούν δύο ε.δ. που επαναλαμβάνονται. Η Hell’s gate στις 8:05 που επαναλαμβάνεται ως PS, κλασικά στις 13.15…

Στα πρωταθλήματα προηγούνται στους οδηγούς ο Έβανς και στους κατασκευαστές η Toytota.

Μείνετε συντονισμένοι, στα ηλεκτρονικά Μέσα του WRC και στην εξαιρετική τηλεοπτική μετάδοση μέσω CosmoteTV._Σ.Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!