X
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Πορτογαλίας: Τέρμα οι δικαιολογίες…

Ο θίασος του WRC επιστρέφει στην Ευρώπη, αφού οι πρωταγωνιστές του θεσμού ετοιμάζονται για την 3η αναμέτρηση της χρονιάς, η οποία και θα διεξαχθεί στις ειδικές διαδρομές της Πορτογαλίας.

Ο θίασος του WRC επιστρέφει στην Ευρώπη, αφού οι πρωταγωνιστές του θεσμού ετοιμάζονται για την 3η αναμέτρηση της χρονιάς, η οποία και θα διεξαχθεί στις ειδικές διαδρομές της Πορτογαλίας.
Στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στη Σουηδία, κανείς δεν θεώρησε ότι το… δείγμα ήταν αντιπροσωπευτικό για ότι θα δούμε μέσα στο 2011, αφού εκτός από το γεγονός ότι ήταν η επίσημη πρώτη της νέας γενιάς αυτοκινήτων, ο συγκεκριμένος αγώνας είναι μοναδικός, αφού διεξάγεται σε χιονισμένες επιφάνειες. Μάλιστα, το γεγονός ότι οι συνθήκες ήταν ακραίες είχε σαν αποτέλεσμα να θυμίσει αγώνες του παρελθόντος, όπου οι Σκανδιναβοί είχαν τον πρώτο λόγο. Στο Μεξικό από την άλλη, αν και ο αγώνας διεξήχθη σε χωμάτινες επιφάνειες, το μεγάλο υψόμετρο, το οποίο προκαλεί μεγάλη απώλεια ισχύος στους κινητήρες (και συγκεκριμένα σε αυτούς της Ford) είχε σαν αποτέλεσμα και πάλι ο αγώνας να μην θεωρηθεί ως δείγμα γραφής για τη διαφορά μεταξύ των ομάδων. Πλέον, όμως, στην Πορτογαλία οι δικαιολογίες τελειώνουν για όλους. Εκεί, θα έχουμε επιτέλους τη δυνατότητα να δούμε τις πραγματικές ικανότητες ανθρώπων και μηχανών, χωρίς να μπορεί κανείς να εκφέρει την παραμικρή δικαιολογία.

Ο αγώνας θα έχει και φέτος επίκεντρο την πόλη του Faro, με την σχεδίαση του να παραμένει αντίστοιχη με τα προηγούμενα χρόνια. Ειδοποιός διαφορά; Η σούπερ ειδική στο κέντρο της Λισσαβόνας, η οποία και θα διεξαχθεί την Πέμπτη 24 Μαρτίου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, το shakedown να πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, αντί για την επόμενη, όπως παραδοσιακά έχουμε συνηθίσει σε όλους τους γύρους του θεσμού. Η περιοχή της Algarve στην οποία και βρίσκονται οι ειδικές διαδρομές, χαρακτηρίζονται ως μέτριες και γρήγορες σε σκληρές επιφάνειες. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, τόσο η σειρά εκκίνησης, όσο και η φθορά των ελαστικών διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Κάτι που θα γίνει και φέτος.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Mikko Hirvonen με το Ford Fiesta, αναμένεται όπως και στο Μεξικό να έχει δύσκολο έργο. Ο Φινλανδός αναμένεται και πάλι να χάσει χρόνο στο εναρκτήριο σκέλος του αγώνα, αφού ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας θα εκκινεί πρώτος στις ειδικές διαδρομές. Το σημαντικό στοιχείο για τον ίδιο, είναι να μην χάσει πολύτιμο έδαφος, έτσι ώστε να μπορεί να αναπληρώσει το χαμένο χρόνο τις επόμενες δύο ημέρες. Από την άλλη πλευρά, ο ομόσταυλος του Jari Matti Latvala δείχνει να συγκεντρώνει σαφώς περισσότερες ελπίδες διάκρισης από τον συμπατριώτη του. Βλέπετε, δεν είναι μόνο η καλύτερη σειρά εκκίνησης που του δίνει ένα προβάδισμα, αλλά και το γεγονός ότι είναι ταχύτερος από τον Hirvonen στις περισσότερες των περιπτώσεων. Όμως, ο νεαρός Φινλανδός δεν έχει και τις καλύτερες αναμνήσεις από τον αγώνα της Πορτογαλίας, αφού ακόμα δεν έχει ξεπεράσει το τρομακτικό ατύχημα που είχε το 2009, όταν και κατέληξε σε γκρεμό σε βάθος 200 μέτρων.

Στην αντίπερα όχθη, στην Citroen περισσότερο απασχολούνται με την εσωτερική μάχη των Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, παρά με τους αντιπάλους τους. Κακά τα ψέματα. Αυτή τη στιγμή ο Olivier Quesnel έχει τους δύο ταχύτερους οδηγούς του θεσμού στην ομάδα του, που αμφότεροι θέλουν να κερδίσουν. Κάτι που όπως είδαμε και στο Μεξικό είναι δυνατόν να στοιχίσει στην εργοστασιακή ομάδα της Citroen πολύτιμους βαθμούς. Στο Μεξικό, ο Loeb εκμεταλλεύθηκε την εμπειρία και την ταχύτητα του, ακολουθώντας σοφή στρατηγική, και αποφεύγοντας το λάθος (με τον μοναδικό τρόπο που μόνο αυτός γνωρίζει σε τέτοιους ρυθμούς) κατάφερε να σημειώσει την πρώτη νίκη της χρονιάς. Έτσι, και στην Πορτογαλία θα προσπαθήσει να πάρει τη νίκη, αν και αυτή τη φορά το γεγονός ότι θα ξεκινάει δεύτερος στις ειδικές, είναι δεδομένο ότι θα τον δυσκολέψει. Αντίθετα, ο Ogier μετά την εγκατάλειψη του στο Μεξικό έχει χάσει αρκετές θέσεις στη βαθμολογία, με αποτέλεσμα να έχει ιδανική σειρά εκκίνησης. Ο νεαρός Γάλλος έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι θέλει να κερδίσει, και για να το καταφέρει αυτό θα πρέπει να πιέσει πολύ στο πρώτο σκέλος, έτσι ώστε να εξασφαλίσει μία σημαντική διαφορά που θα του επιτρέψει να διατηρήσει τη νίκη στις επόμενες δύο.

Πέρα των δύο εργοστασιακών ομάδων, ο άνθρωπος που είναι δεδομένο ότι θα προσπαθήσει να διεκδικήσει τη νίκη στην Πορτογαλία, είναι ο Petter Solberg. Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, έχει σταθεί άτυχος τόσο στη Σουηδία, όσο και στο Μεξικό, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο έδαφος στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Παρόλα αυτά, σε κάθε περίπτωση έχει δείξει ότι είναι ανταγωνιστικός και πως μπορεί να κάνει φέτος την υπέρβαση και να κερδίσει. Σε αυτή του την προσπάθεια, θα έχει το πλεονέκτημα της σειράς εκκίνησης, αφού με το DS3 WRC της ιδιωτικής του ομάδας, όντας και πέμπτο αυτοκίνητο στις ειδικές. Ο ίδιος και ο Ogier, αναμένεται να είναι οι πρωταγωνιστές της πρώτης ημέρας.

Από εκεί και πέρα, όλες οι ομάδες Μ2 θα δώσουν το παρών στον αγώνα. Η Stobart Ford θα είναι στον αγώνα με τρία Fiesta WRC για τους Henning Solberg, Mads Ostberg και Matthew Wilson, με τους δύο πρώτους να έχουν δικαίωμα συγκομιδής βαθμών για λογαριασμό της ομάδας στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Solberg έχει ξεκινήσει απογοητευτικά τη χρονιά και δύσκολα θα καταφέρει κάτι καλύτερο στην Πορτογαλία, με αποτέλεσμα να μοιάζει επιτυχία ένας τερματισμός στην πεντάδα. Αντίθετα, ο Mads Ostberg είναι ο άνθρωπος στον οποίο είναι όλα στραμμένα όλα τα βλέμματα. Ο νεαρός Νορβηγός έκλεψε τις εντυπώσεις στην Σουηδία, ενώ στο Μεξικό ήταν ανταγωνιστικός και θα μπορούσε να είχε σημειώσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα αν δεν είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, το οποίο τον έριξε πίσω στην κατάταξη. Παράλληλα, ο Wilson συνεχίζει τις μέτριες έως απογοητευτικές εμφανίσεις του και στην Πορτογαλία θα διεκδικήσει έναν τερματισμό στους βαθμούς. Κάτι σχετικά δύσκολο, αναφορικά με τον αριθμό και την ποιότητα των συμμετοχών.

Ο Federico Villagra, ετοιμάζεται για τη δεύτερη του εμφάνιση με το Ford Fiesta WRC, και στην Πορτογαλία θα προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω, έχοντας ως σύμμαχο την καλή παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα. Παράλληλα, στη δράση θα επιστρέψει ο Kimi Raikkonen, ο οποίος δεν έλαβε μέρος στον αγώνα του Μεξικού και στην Πορτογαλία θα επιστρέψει στο μπάκετ του DS3 WRC. Στη Σουηδία ο Φινλανδός έδειξε στοιχεία βελτίωσης, ειδικά την τελευταία μέρα, και τώρα όλοι περιμένουν να δουν τις επιδόσεις του στις χωμάτινες ειδικές. Την πρώτη του εμφάνιση με ίδιο αυτοκίνητο θα κάνει και ο Ολλανδός Van Merksteijn, την ώρα που ντεμπούτο με το Fiesta θα κάνει και ο νεαρός Πορτογάλος Bernando Sousa. Βέβαια, από τον αγώνα δεν θα λείπει και ο Ken Block, ο οποίος αυτή τη φορά θέλει να ξεπεράσει την ατυχία που τον ταλαιπωρεί φέτος και του έχει στοιχίσει στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς.
Όμως, εκτός από τους κορυφαίους συνδυασμούς, τα μάτια θα είναι συγκεντρωμένα και στα πίσω αυτοκίνητα, αφού εκεί θα δούμε την πρώτη επίσημη εμφάνιση των Mini John Cooper Works, προδιαγραφών S2000. Τα γερμανο-βρετανικά αυτοκίνητα, θα τα δούμε στα χέρια των Armindo Araujo και Daniel Oliveira, ενώ από τον αγώνα της Σαρδηνίας και έπειτα αμφότεροι θα χρησιμοποιήσουν τα Mini προδιαγραφών WRC. Ο αγώνας προσμετράει στην κατηγορία του PWRC, ενώ στην Πορτογαλία θα δούμε για πρώτη φορά και τους συμμετέχοντες στην κατηγορία του WRC Academy._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!