Ο Sebastien Ogier απέδειξε σε όλους γιατί είναι ο "Monte Master", ο Kalle Rovanpera ξεκίνησε με το δεξί την υπεράσπιση του τίτλου του, ενώ οι υπόλοιποι προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που τους δόθηκαν. Διαβάστε το debrief του πρώτου αγώνα της χρονιάς.
Το φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο μπορεί να μην είχε ούτε νιφάδα χιονιού στις ειδικές διαδρομές ώστε να αλλάξει τις ισορροπίες, ωστόσο μας πρόσφερε μια ακόμη ξεχωριστή παράσταση στην οποία βασικός πρωταγωνιστής ήταν ο “Monte Master” Sebastien Ogier.
Πριν από την εκκίνηση του αγώνα, το απόγευμα της Πέμπτης 20 Ιανουαρίου, άπαντες αναρωτιούνταν αν μπορεί ο Sebastien Ogier να κερδίσει για ένατη φορά στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, μετά από 18 ειδικές διαδρομές μήκους 325 αγωνιστικών χιλιομέτρων, η απάντηση δόθηκε από τον ίδιο τον Γάλλο. Φυσικά και μπορεί! Με τη νίκη του αυτή ο Sebastien Ogier έφτασε τις 56 νίκες στο WRC, ενώ πλέον βρίσκεται στην κορυφή όσον αφορά τις νίκες στο Μόντε, με τον Γάλλο να έχει πλέον 9 νίκες.
Sebastien Ogier: Ο Monte Master
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο Sebastien Ogier, είναι ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς που έχει δει ποτέ το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και όχι μόνο. Ο 8 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής μετά την περσινή του ήττα από τον εξίσου μεγάλο αστέρα του αθλήματος Sebastien Loeb, ήρθε στο Πριγκιπάτο του Μονακό με έναν στόχο. Να κερδίσει τον αγώνα και ταυτόχρονα να γίνει ο μόνος που έχει ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Μόντε εννέα φορές.
Η αλήθεια είναι το να ποντάρεις κατά του Ogier στο αγαπημένο του ράλλυ όπως ο ίδιος έχει δηλώσει δεν είναι ότι το καλύτερο, ωστόσο Μόντε είναι αυτό όλα μπορούν να συμβούν το έχουμε ξαναδεί.
Οι περισσότεροι φυσικά είχαν ποντάρει στον Γάλλο και φυσικά όπως φάνηκε δικαιώθηκαν. Το πλήρωμα Sebastien Ogier-Vincent Landais ξεκίνησε δυναμικά τον αγώνα σημειώνοντας με το Toyota GR Yaris Rally1 τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown. Αν και ο χρόνος δεν σήμαινε κάτι, όλοι γνώριζαν για το τι θα επακολουθούσε στη συνέχεια.
Οι Ogier-Landais κέρδισαν τις δύο πρώτεες ειδικές διαδρομές, παίρνοντας το προβάδισμα από τους διώκτες τους. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ αναμενόμενη. Ο Γάλλος οδηγός συνέχισε στον ίδιο ρυθμό κερδίζοντας ακόμη τρεις ειδικές διαδρομές. Αυτές του οι επιδόσεις του χάρισαν μια διαφορά ασφαλείας από τους δεύτερους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen
Το πλάνο του Ogier από εκεί και έπειτα, περιελάμβανε αποφυγή ρίσκων τα οποία θα μπορούσαν να του στερήσουν τη νίκη. Με το πλάνο να κυλάει περίφημα για τους Sebastien Ogier-Vincent Landais, η αντίστροφη μέτρηση είχε ξεκινήσει.
Έχοντας ξεκινήσει την τέταρτη και τελευταία ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο με διαφορά 16 δευτερολέπτων από τους δεύτερους Kalle Rovanpera–Jonne Halttunen, οι Ogier-Landais γνώριζαν πως είχαν το πάνω χέρι όσον αφορά την κατάκτηση της νίκης.
Με την ολοκλήρωση του πρώτου loop των δύο επαναλαμβανόμενων ειδικών διαδρομών συνολικού μήκους 33,94 αγωνιστικών χιλιομέτρων, οι Ogier-Landais είχαν αυξήσει τη διαφορά από τους teammate τους Rovanpera-Halttunen στα 17,2”.
Το γαλλικό πλήρωμα της Toyota με τον ταχύτερο χρόνο που πέτυχε στην προτελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα έβαλε τέλος στις ελπίδες για νίκη των Kalle Rovanpera–Jonne Halttunen, αυξάνοντας τη διαφορά στα 32,5 δευτερόλεπτα.
Έτσι, η καταληκτική Power Stage μήκους 15,12 αγωνιστικών χιλιομέτρων, απέκτησε διαδικαστικό χαρακτήρα με τους Ogier-Landais να πανηγυρίζουν τη νίκη στο φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν μπορούσε να κρύψει τη χαρά του μετά τη νίκη του, ενώ συνεχώς τόνιζε πως ο Vincent Landais έκανε εξαιρετική δουλειά ως συνοδηγός. O Γάλλος οδηγός όλα αυτά τα χρόνια έχει δημιουργήσει τη δική του δυναστεία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ενώ πλέον βάζει πλώρη για την δέκατη νίκη του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο την επόμενη χρονιά.
Toyota: Ομάδα πρωταθλητισμού
Η πρωταθλήτρια Toyota σίγουρα ήθελε να ξεκινήσει με το δεξί την υπεράσπιση των τίτλων της και φέτος. Η ομάδα του Jari-Matti Latvala στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο απέδειξε πως βρίσκεται ένα επίπεδο πάνω από τις υπόλοιπες δύο ομάδες του WRC. Το Toyota GR Yaris Rally1 πέτυχε 16 ταχύτερους χρόνους (Ogier 9, Rovanpera 6, Evans 1) σε 18 ειδικές διαδρομές και αυτό τα λέει όλα όσον αφορά το επίπεδο ετοιμότητας και απόδοσης του αυτοκινήτου.
Μπορεί τα αφεντικά της ομάδας να διαλαλούσαν πως η ομάδα της Hyundai έχει κλείσει την ψαλίδα, ωστόσο αυτό δε φάνηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Οι νικητές Sebastien Ogier-Vincent Landais απέδειξαν περίτρανα πως κανείς δεν μπορούσε να τους κερδίσει στις γαλλικές ειδικές διαδρομές και πως απλά ήλεγχαν τον ρυθμό όταν αυτό χρειαζόταν.
Από την άλλη οι πρωταθλητές Kalle Rovanpera–Jonne Halttunen, θα πρέπει να είναι χαρούμενοι με την εμφάνιση τους καθώς με τη δεύτερη θέση που πέτυχαν, καρπώθηκαν πολύτιμους βαθμούς οι οποίοι θα τους βοηθήσουν στην προσπάθεια που έχουν για να υπερασπιστούν το στέμμα τους. Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota σίγουρα θα ήθελε να κερδίσει τον διάσημο αυτό αγώνα, ωστόσο σύμφωνα με τον Latvala αυτό θα συμβεί το 2024, για να δούμε θα μαντέψει σωστά το αφεντικό της Ιαπωνικής φίρμας;
Από την πλευρά τους, οι Elfyn Evans-Scott Martin οι οποίοι τερμάτισαν στην τέταρτη θέση, ήταν αρχικά οι μόνοι που απειλούσαν τους Ogier-Landais, ωστόσο αυτό άλλαξε μετά από το κλατάρισμα που είχαν κατά τη διάρκεια του πρωινού loop της δεύτερης ημέρας. Από εκεί και έπειτα οι Evans-Martin προσπάθησαν να ανακτήσουν τον χαμένο χρόνο ωστόσο αυτό δεν έγινε ποτέ. Το βρετανικό πλήρωμα έδειξε πως έχει ακόμη την ταχύτητα που χρειάζεται για να κερδίσει το μόνο που λείπει είναι η αυτοπεποίθηση.
Από εκεί και έπειτα, σε ρηχά νεαρά κινήθηκαν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston, στον πρώτο τους αγώνα με την εργοστασιακή ομάδα της Toyota Gazoo Racing. Ο Ιάπωνας αν εξαιρέσουμε κάποιες “αναλαμπές” γρήγορης οδήγησης, έδειξε να απέχει πολύ από τις επιδόσεις των υπολοίπων πληρωμάτων της Toyota. Επιπρόσθετα λίγο έλειψε να χάσει και την έκτη θέση στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα καθώς ένα πρόβλημα στο αριστερό πίσω μέρος του Yaris τον έκανε να χάνει πολύ χρόνο. Εν τέλει ο Katsuta κατάφερε να κρατήσει την έκτη θέση.
Hyundai: Ποιος γνωρίζει το κατάλληλο set up για το Hyundai i20 N Rally1
Στη Hyundai η έλευση του Cyril Abiteboul ως νέου διευθυντή στην ομάδα δεν έφερε τελικά επιδόσεις Formula 1. Τα αγωνιστικά της Κορεατικής φίρμας φάνηκε να μην έχουν την ταχύτητα ώστε να ανταγωνιστούν στα ίσια τα Toyota GR Yaris στις γαλλικές ειδικές διαδρομές.
Επιπρόσθετα και τα τρία πληρώματα της Hyundai αντιμετώπισαν λίγο πολύ προβλήματα με το στήσιμο του αυτοκινήτου, με τον Thierry Neuville να προσπαθεί με νύχια και με δόντια να ανταγωνιστεί τις επιδόσεις των πληρωμάτων της Toyota.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe φέτος ήθελαν να βρεθούν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς. Οι βελτιώσεις που είχαν γίνει στο Hyundai i20 N Rally1, συνηγορούσαν σε αυτό το αποτέλεσμα, ωστόσο οι χρόνοι στον αγώνα έλεγαν άλλα.
Από τις πρώτες ειδικές διαδρομές του αγώνα φάνηκε πως οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe δεν μπορούσαν να κινηθούν στον ρυθμό που θα ήθελαν με αποτέλεσμα να χάνουν σενεχώς χρόνο και θέσεις. Ο Βέλγος οδηγός είχε έντονα παράπονα για το στήσιμο του αυτοκινήτου του ενώ δήλωσε στην κάμερα του WRC TV, πως δεν γίνεται να παίρνει συνεχώς ρίσκα, διότι και αυτά δεν μεταφράζονται σε ταχύτερους χρόνους.
Ο Thierry Neuville κατάφερε σε δύο περιπτώσεις να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, ωστόσο αυτό δεν έφτανε για να τον φέρει σε απόσταση βολής από τον δεύτερο Kalle Rovanpera. O Βέλγος ήταν φανερά απογοητευμένος μετά την τρίτη θέση που πέτυχε στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο καθώς σε κανένα σημείο του αγώνα δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον ρυθμό των πληρωμάτων της Toyota.
Τι να πούμε για το πλήρωμα των Dani Sordo-Candido Carrera, οι Ισπανοί δεν σταμάτησαν λεπτό να εκφράζουν την απόγνωση τους για την απόδοση του Hyundai i20 N Rally1, με τον Dani Sordo να δηλώνει στη κάμερα του WRC TV, πως δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο καθώς έχει προσπαθήσει με κάθε τρόπο ώστε να βρει τον τρόπο να πάει γρήγορα.
Εκτός όμως από το πρόβλημα με το στήσιμο του αυτοκινήτου, οι Ισπανοί είχαν να αντιμετωπίσουν και το πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα του Hyundai i20 N Rally1. Επί δύο ημέρες οι Dani Sordo-Candido Carrera πάλευαν στις ειδικές διαδρομές των γαλλικών Άλπεων χωρίς να έχουν τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος. Ο τερματισμός στην έβδομη θέση είναι κάτι που θέλει να ξεχάσει ο Dani Sordo,
Πάμε τώρα στο νέο πλήρωμα της Hyundai, αυτό των Esapekka Lappi-Janne Ferm. Άπαντες θεωρούσαν πως ο Lappi θα μπορούσε να αναπληρώσει το κενό του Ott Tanak. Αυτό ωστόσο δεν φάνηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Το πλήρωμα δεν ήταν ανταγωνιστικό, ενώ πολλές φορές ο Φινλανδός οδηγός τα έβαζε με τον εαυτό του.
Οι Esapekka Lappi-Janne Ferm, προχώρησαν σε αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκινήτου αλλά πρακτικά δεν λειτούργησαν. Το μόνο θετικό που κρατάει ο Lappi από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι τα αγωνιστικά χιλιόμετρα που μπόρεσε και διένυσε με το νέο του αυτοκίνητο και οι βαθμοί της όγδοης θέσης.
M-Sport Ford: Ο χρόνος τα γιατρεύει όλα
Στην M-Sport Ford τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται, η Βρετανική ομάδα αποφάσισε φέτος να δαπανήσει ένα μεγάλο ποσό για να φέρει ξανά στην ομάδα τους Ott Tanak-Martin Jarveoja. Ο Εσθονός οδηγός γύρισε ξανά στην ομάδα που ανδρώθηκε, έχοντας ως στόχο την επιστροφή στην κορυφή.
Αναμφίβολα το Ford Puma Rally1 έχει αποδείξει την αγωνιστική του ταχύτητα στα χέρια του Sebastien Loeb, τώρα μένει να δούμε αν στα χέρια του Tanak μπορεί να κάνει τη διαφορά. Στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο οι Ott Tanak-Martin Jarveoja, αποφάσισαν να πάνε κόντρα σε ότι μας είχαν συνηθίσει, το πλήρωμα δεν πήρε περιττά ρίσκα, ενώ συνεχώς προσπαθούσε να εξοικοιωθεί με το Ford Puma Rally1.
Ανταγωνιστικούς χρόνους μπορεί να μην είδαμε καθόλη τη διάρκεια του αγώνα, ωστόσο είδαμε έναν Tanak αναγεννημένο με διάθεση να αποδείξει πως δεν κέρδισε τυχαία έναν Παγκόσμιο τίτλο. Η αλήθεια είναι πως ο Εσθονός χρειάζεται χρόνο για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, παρολαυτά η πέμπτη θέση που πέτυχε το πλήρωμα στον εναρκτήριο αγώνα αποτελεί αισιόδοξο μήνυμα.
Από την άλλη οι Pierre-Louis Loubet-Nicolas Gilsoul δεν έκαναν και το καλύτερο ξεκίνημα στη νέα χρόνια. Το πλήρωμα είχε τις στιγμές του ενώ δεν άργησε να βγάλει νοκ άουτ το Ford Puma Rally1. Μια λάθος εκτίμηση και η επαφή με την μπαριέρα έβαλε τέλος στα όνειρα του πληρώματος για ένα απροβλημάτιστο αγώνα. Οι μηχανικοί της M-Sport Ford μαθημένοι στα δύσκολα επιδιόρθωσαν το αγωνιστικό δίνοντας την ευκαιρία στον Pierre-Louis Loubet να συγκεντρώσει πολύτιμα αγωνιστικά χιλιόμετρα, ωστόσο μια σπασμένη αντλία νερού σε συνδυασμό με τα προβλήματα στην τροφοδοσία του Ford Puma Rally1, έθεσαν οριστικά εκτός αγώνα τον Γάλλο. Το αν οι Pierre-Louis Loubet-Nicolas Gilsoul μπορούν να προσφέρουν στη Βρετανική ομάδα αυτό θα αποδειχθεί εν καιρώ.
Πάμε τώρα στο τρίτο πλήρωμα της M-Sport Ford το οποίο έλαβε μέρος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο λόγος για τους Jourdan Serderidis-Frederic Miclotte. Όλοι γνωρίζουν πως ο Σερδερίδης αποτελεί έναν gentleman driver ο οποίος αρέσκεται να απολαμβάνει τους αγώνες ράλλυ.
Οι αγωνιστικές του επιδόσεις μπορεί να κρίνονται από πολλούς με αρνητικό τρόπο ωστόσο ο ίδιος απολαμβάνει κάθε λεπτό την οδήγηση του ιδιόκτητου Ford Puma Rally1. Μπορεί η 24η θέση στην οποία τερμάτισαν οι Jourdan Serderidis-Frederic Miclotte να μην αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, αυτό όμως ελάχιστα απασχολεί τόσο την M-Sport Ford όσο και τον ίδιο τον Σερδερίδη.
WRC 2: Εκεί «χτυπά η καρδιά» των αγώνων ράλλυ
Πριν από την έναρξη της σεζόν, πολλοί οπαδοί των αγώνων πίστευαν πως η κατηγορία του WRC 2 θα είναι αυτή που θα μας απασχολήσει κατά τη διάρκεια του φετινού πρωταθλήματος. Και είχαν δίκιο με το καλημέρα.
Στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο οι συμμετοχές στην εν λόγω κατηγορία έφτασαν τις 41, με τα πληρώματα να διακρίνονται για την εξαιρετική αγωνιστική τους ποιότητα. Στο αγωνιστικό κομμάτι, οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia RS Rally2), έκλεψαν τις εντυπώσεις με την εμφάνιση τους.
Οι Ρώσοι είχαν χτίσει μια διαφορά ασφαλείας από τους υπόλοιπους διώκτες αλλά όλα άλλαξαν όταν ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην τελευταία ειδική διαδρομή της 3ης ημέρας του αγώνα τους στέρησε πολύτιμο χρόνο. Οι Gryazin-Aleksandrov κέρδισαν τον αγώνα για 4,5 δευτερόλεπτα αλλά λίγο αργότερα αυτό θα άλλαζε.
Βλέπετε η ομάδα των Yohan Rossel-Benjamin Boulloud (Citroen C3 Rally2) Ph Sport άσκησε έφεση κατά του οδηγού Nikolay Gryazin υποστηρίζοντας πως ο Ρώσος οδηγός παραβίασε το άρθρο 19.2 του 2023 του αθλητικού κανονισμού. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να δώσουν 5 δευτερόλεπτα ποινή στους Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov, με αποτέλεσμα να βρεθούν στη δεύτερη θέση. Τελικά νικητές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην κατηγορία WRC 2 αναδείχθηκαν οι Yohan Rossel-Benjamin Boulloud.
Η επόμενη αγωνιστική παράσταση στην κατηγορία WRC 2, θα έχει νέους και παλιούς πρωταγωνιστές οι οποίοι αναμένεται να μας χαρίσουν μοναδικές συγκινήσεις.
Τι μας άρεσε στο φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Η εκπληκτική ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι χιλιάδες θεατές στις ειδικές διαδρομές στις γαλλικές Άλπεις, οι καθηλωτικές νυχτερινές ειδικές διαδρομές οι οποίες μοιάζουν σαν συναυλιακός χώρος όταν περνούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, το κοσμοπολίτικο Μονακό το οποίο είναι το στολίδι του πρωταθλήματος και όχι άδικα, οι μάχες μέχρι το τελευταίο μέτρο στο WRC 2 και φυσικά η τρέλα κάθε φίλου του μηχανοκίνητου αθλητισμού που περιμένει για ώρες μέχρι να δει τους αγαπημένους του ήρωες.
Τι μας έλειψε στο φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Οι άστατες καιρικές συνθήκες και η απουσία χιονιού στις ειδικές διαδρομές. Σε αυτό πιστεύουμε θα συμφωνήσετε όλοι, κάθε φορά που βλέπαμε τα πλάνα με τις τελείως στεγνές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές σκεφτόμασταν πότε επιτέλους θα χιονίσει ώστε να δούμε ανατροπές να συμβαίνουν, τελικά αυτό δε συνέβη ποτέ. Ο ανταγωνισμός στην μεγάλη κατηγορία Rally1, κακά τα ψέματα σε κανένα σημείο του αγώνα ο Ogier δεν απειλήθηκε, ο Γάλλος όριζε τον ρυθμό που θα ακολουθήσει ώστε να φτάσει στην ένατη νίκη του σε Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Το αντίπαλο δέος, ο Sebastien Loeb, στο πίσω μέρος του μυαλού μας όλοι αναρωτιόμασταν πως θα κυλούσε ο αγώνας αν ο Αλσατός είχε αποφασίσει να συμμετάσχει στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς. Δεν πειράζει ο ίδιος ζήτησε ρεβάνς για του χρόνου (διαβάστε περισσότερα εδώ).
Μια στροφή αλλά τι στροφή!
Παραδοσιακά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο κρύβει παγίδες για όλα τα πληρώματα. Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά βίντεο από διάφορες στροφές στις ειδικές διαδρομές του αγώνα οι οποίες έχουν ταλαιπωρήσει αφάνταστα τους συμμετέχοντες. Φυσικά το ίδιο συνέβη και φέτος. Αν υπήρχε βραβείο για την στροφή με τα περισσότερα θύματα αυτό θα δινόταν επάξια στην στροφή του 10ου χιλιομέτρου της νυχτερινής ειδικής διαδρομής La Cabanette / Col de Castillon της πρώτης ημέρας.
Στην εν λόγω στροφή πολλά πληρώματα “αγόρασαν οικόπεδο” καθώς ο μαύρος πάγος που υπήρχε στο συγκεκριμένο σημείο δεν τους επέτρεπε να φρενάρουν όπως θα ήθελαν. Στα θύματα συναντάμε πληρώματα όλων των κατηγοριών, ενώ και το «0» της οργάνωσης έπεσε στην παγίδα της εν λόγω στροφής. Φυσικά οι θεατές για ακόμη μια φορά έβγαλαν τα κάστανα από τη φωτιά, βοηθώντας τα πληρώματα να επιστρέψουν όσο το δυνατόν ταχύτερα στον αγώνα.
Δείτε το βίντεο
Η λίστα με τους νικητές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Το να κερδίσει κάποιος οδηγός στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο αποτελεί σπουδαίο κατόρθωμα στην αγωνιστική του καριέρα, ωστόσο κάποιοι οδηγοί έχουν καταφέρει να αναδειχθούν νικητές στον διάσημο αγώνα περισσότερες από μία φορές. Εμείς θα εστιάσουμε σε αυτούς που έχουν τρεις και περισσότερες νίκες στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Sebastien Ogier: 9 νίκες (2009, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019. 2021, 2023)
Sebastien Loeb: 8 νίκες (2003, 2004, 2005, 2007, 2008, 2012, 2013, 2022)
Sandro Munari: 4 νίκες (1972, 1975, 1976, 1977)
Tommi Makinen: 4 νίκες (1999, 2000, 2001, 2002)
Carlos Sainz: 3 νίκες (1991, 1995, 1998)
Jean Trevoux: 3 νίκες (1939, 1949, 1951)
Η συνέχεια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα δοθεί στις χιονισμένες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Σουηδίας στις 9-12 Φεβρουαρίου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/BINTEO: WRC, Toyota, Hyundai, M-Sport Ford, AT World, Rigo Style