Ο μεγάλος πρωταγωνιστής της πρώτης ημέρας δεν είναι άλλος από τον Petter Solberg, ο οποίος κατάφερε να κερδίσει την πλειοψηφία των ειδικών διαδρομών του πρώτου σκέλους.
Έτσι, ο μεγάλος πρωταγωνιστής της πρώτης ημέρας, δεν είναι άλλος από τον Petter Solberg, ο οποίος και κατάφερε να κερδίσει την πλειοψηφία των ειδικών του πρώτου σκέλους, εκμεταλλευόμενος τόσο την ιδανική κατάσταση του εδάφους, όταν αυτός βρισκόταν στις ειδικές, αλλά και την ταχύτητα του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Ο Νορβηγός, που είχε επικρατήσει το 2005 στο Μεξικό, κέρδισε τις πέντε από τις εννέα ειδικές της ημέρας, το μόνο που είχε στο μυαλό του από την αρχή ήταν να οδηγήσει στο όριο και να δει που θα τον βγάλει αυτή του επίδοση. Λογική που τον δικαίωσε, αφού μετά από πάρα πολύ καιρό βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, έστω και για ένα σκέλος, και δείχνει ικανός να διεκδικήσει ακόμα και τη νίκη! Κάτι που αν γίνει, θα σημαίνει ότι ο Νορβηγός θα γράψει ιστορία, ως ιδιώτης οδηγός.
Ακόμα μία ευχάριστη έκπληξη είναι και η επίδοση του Sebastien Ogier. Ο νεαρός Γάλλος εκμεταλλεύθηκε και αυτός τη σειρά εκκίνησης, με αποτέλεσμα να έχει ιδανική θέση στις ε.δ., με καθαρό δρόμο και αγωνιστικές γραμμές. Ο ταλαντούχος Ogier, κατάφερε να κερδίσει τις υπόλοιπες τέσσερις ειδικές διαδρομές της ημέρας, αποδεικνύοντας ότι η ταχύτητα δεν είναι το στοιχείο που του λείπε για να διακριθεί, αλλά η εμπειρία. Και όταν αυτό συμβεί, τότε η πρώτη του νίκη δεν θα είναι μακριά. Πάντως, ο ίδιος γνωρίζει ότι στο δεύτερο σκέλος το έργο του δεν θα είναι το ίδιο εύκολο, αφού η σειρά εκκίνησης θα σημαίνει ότι πλέον θα καθαρίζει αυτός το δρόμο για τους υπόλοιπους. Στοιχείο, όμως, που δεν τον προβληματίζει, αν και το αναγνωρίζει, αφού ο ίδιος θεωρεί ότι ακόμα και αυτό είναι μέσα στη διαδικασία της εκμάθησης!
Ακόμα δύο Citroen C4 WRC, και συγκεκριμένα οι εργοστασιακές συμμετοχές των Sebastien Loeb και Dani Sordo, ακολουθούν στις δύο επόμενες θέσεις της κατάταξης, με την Γάλλο έξι Παγκόσμιο Πρωταθλητή να έχει ιδανική θέση για τις ειδικές της δεύτερης ημέρας. Ο Γάλλος δυσκολεύτηκε από το γεγονός ότι ξεκινούσε δεύτερος, με αποτέλεσμα να παραδεχθεί ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι παραπάνω σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, και πως είναι ικανοποιημένος από την εξέλιξη της, όντας 27 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή. Την ίδια ώρα, ικανοποιημένος ήταν και ο Dani Sordo, ο οποίος και αυτός είχε μειονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης, ο οποίος και ακολουθεί στην τέταρτη θέση, 40 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Ο Ισπανός, θεωρεί ότι ο αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά του, και πως η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει σε κανέναν να εφησυχάσει, θεωρώντας ότι όλα θα κριθούν την τελευταία ημέρα του αγώνα.
Στο στρατόπεδο της Ford, τα χαμόγελα που είχαν μείνει στα πρόσωπα των ανθρώπων της ομάδας μετά από την επιτυχία στη Σουηδία, άρχισαν να σβήνουν. Τα πανηγύρια έχουν δώσει τη θέση τους στον προβληματισμό, αφού τα Focus αποδείχθηκαν στο πρώτο σκέλος εκτός συναγωνισμού και μακριά από τις επιδόσεις των Citroen. Μπορεί οι Latvala και Hirvonen να συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα, αλλά πλέον βρίσκονται ένα και ενάμιση λεπτό αντίστοιχα, μακριά από την κορυφή! Κάτι που είχαμε πολύ καιρό να δούμε σε αγώνα του WRC για την ομάδα του Malcolm Wilson, ειδικά μόλις από την πρώτη ημέρα. Και οι δύο οδηγοί έχουν προβληματιστεί, αφού αισθάνονται ότι δεν κάνουν λάθη, αλλά ο χρόνος δεν είναι αντίστοιχος της προσπάθειας τους! Αντίστοιχη είναι η απογοήτευση του Malcolm Wilson, με τον Βρετανό να θεωρεί ότι η σειρά εκκίνησης έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτό, την ώρα που ο Hirvonen τα έβαλε και με τον εαυτό του. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του επικεφαλής της Citroen Racing, Olivier Quesnel, ο οποίος και δήλωσε ότι στην αρχή νόμιζε πως στη Ford το κάνουν επίτηδες!
Ο Henning Solberg με το Ford Focus της Stobart, ακολουθεί στην έβδομη θέση της γενικής, μπροστά από τον ομόσταυλο του Matthew Wilson, την ώρα που οι Federico Villgra και Ken Block, συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Ο Αμερικανός οδηγός είναι ενθουσιασμένος στο ντεμπούτο του στο WRC, ενώ οι επιδόσεις του δεν είναι απογοητευτικές, όπως εξάλλου φοβόταν και ο ίδιος. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χρόνοι του σε όλες τις ειδικές ήταν μέσα στην πρώτη δεκάδα, ενώ παρόλο που χτύπησε έναν βράχο στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, είναι μόλις 15 δευτερόλεπτα από τον σαφώς πιο έμπειρο από τον ίδιο Federico Villagra! Ανάλογη, δυστυχώς, δεν ήταν η παρουσία και του άλλου μεγάλου σταρ του θεσμού, του Kimi Raikkonen, ο οποίος είχε μία έξοδο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει την προσπάθεια του. Μάλιστα, οι ζημιές στη Citroen C4 είναι τόσο μεγάλες που ο Φιλανδός δεν θα επιστρέψει στον αγώνα υπό καθεστώς superally. Βέβαια, η ατυχία του χτύπησε την πόρτα από νωρίς, αφού ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά του κόστισε πολύτιμο χρόνο στη δεύτερη ε.δ. Παρόλα αυτά, κατάφερε πριν εγκαταλείψει να κάνει επίδειξητης ταχύτητας του, σημειώνοντας σε μία ε.δ. τον 5ο χρόνο της γενικής, όντας και η καλύτερη του στο WRC μέχρι σήμερα.
Ο αγώνας του Μεξικό, όμως, περιλαμβάνει και τις δύο ανταγωνιστικές κατηγορίες του SWRC και του PWRC. Στην πρώτη, η οποία και συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον, ο Xavi Pons με το Ford Fiesta S2000 είναι αυτός που δείχνει το δρόμο, ακολουθούμενος από τον Martin Prokop με ίδιο αυτοκίνητο, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις οκτώ δευτερόλεπτα! Ο Ισπανός, όμως, βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης όταν η μεγάλη έκπληξη του αγώνα, ο Πολωνός Michal Kosziusko αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα, και ενώ έκλεβε τις εντυπώσεις, όντας επικεφαλής στην κατηγορία. Την πρώτη τριάδα κλείνει ο Nasser Al Attiyah, στην πρώτη του εμφάνιση με το Skoda Fabia S2000, ο οποίος και προσπαθεί ακόμα να προσαρμοστεί στο νέο του αυτοκίνητο. Την ίδια ώρα, η πρώτη θέση στο PWRC είναι υπόθεση δύο μόλις οδηγών και συγκεκριμένα του Armindo Araujo και του Toshihiro Arai. Οι δύο τους ακολουθούν μία δική τους ξέφρενη κούρσα, η οποία τους έχει επιτρέψει να απομακρυνθούν από τους υπόλοιπους. Από την πρώτη ως την τελευταία ειδική της ημέρας, αμφότεροι κέρδισαν ειδικές, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας ο Πορτογάλος να προηγείται μόλις με πέντε δευτερόλεπτα διαφορά από τον Ιάπωνα αντίπαλο του. Μία διαφορά που αφήνει ανοικτή τη μάχη για σήμερα.
Η δεύτερη ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει άλλες εννέα ειδικές διαδρομές, περιλαμβάνοντας 158 αγωνιστικά χιλιόμετρα! Το σημαντικότερο στοιχείο όμως είναι ότι η μορφολογία των ειδικών θα αποτελέσει σημαντικό μειονέκτημα για τους πρώτους, πάντα σύμφωνα με τους οδηγούς, με αποτέλεσμα να μην ξέρει κανείς ποιο θα είναι το αποτέλεσμα. Η λογική λέει ότι η ώρα της ανάκαμψης για τη Ford έχει έρθει, ενώ οι εργοστασιακές C4 έχουν και αυτές με τη σειρά τους ιδανική σειρά εκκίνησης και θα προσπαθήσουν να περάσουν στην κορυφή. Έτσι, απομένει να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των Solberg και Ogier κι κατά πόσο θα καταφέρουν να διατηρήσουν στην κατοχή τους τις θέσεις που ήδη έχουν. Κάτι φαινομενικά δύσκολο._Π.Τ.panost@4troxoi.gr