H ομορφιά και το σκληρό πρόσωπο των αγώνων Ράλλυ διαμόρφωσε το αποτέλεσμα στην Κορσική, με ένα κλαταρισμένο ελαστικό στο Ford Fiesta του Elfyn Evans να χαρίζει στον Thierry Neuville τη νίκη στην τελευταία ειδική.
Όσο συναρπαστική ήταν η εξέλιξη του Ράλλυ Κορσικής και τις τρεις ημέρες του αγώνα, άλλο τόσο δραματική αποδείχθηκε στην τελευταία ε.δ. Ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην Power Stage έκρινε το τελικό αποτέλεσμα, με τον Elfyn Evans να πέφτει από την κορυφή και να χαρίζει στον Thierry Neuville την πρώτη του φετινή νίκη. Ο νεαρός Βρετανός οδηγός της M-Sport ξεκίνησε εντυπωσιακά την ημέρα και κέρδισε την πρώτη από τις συνολικά δύο ειδικές του σκέλους, και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο.
Όχι απλά κάλυψε τη διαφορά των 4,5 δευτερολέπτων που τον χώριζε από τον Neuville μετά το τέλος της χθεσινής ημέρας, αλλά δημιούργησε μία ακόμα μεγαλύτερη που άγγιξε τα 11,5 δευτερόλεπτα! Με μόλις 19 χλμ. να τον χωρίζουν από μία σπουδαία νίκη, όλα έδειχναν ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να του στερήσει τη 2η νίκη της καριέρας του. Όμως, ο Θεός των αγώνων είχε διαφορετική άποψη και ένα εμπρός δεξί κλαταρισμένο ελαστικό στοίχισε περισσότερο από ένα λεπτό στον Evans ρίχνοντας τον στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Με αυτόν τον τρόπο, η τύχη χαμογέλασε στον Thierry Neuville, ο οποίος έφτασε στον τερματισμό για να συνειδητοποιήσει τι έχει συμβεί και να πανηγυρίσει δεόντως τη νίκη. Αυτή ήταν η πρώτη του φετινή, την οποία τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα χρειάζονταν για λόγους αυτοπεποίθησης, αν και στη Hyundai γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτός που την άξιζε ήταν ο Evans. Κάτι που παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Βέλγος στο τέλος του αγώνα, υποστηρίζοντας ότι ο Βρετανός ήταν ταχύτερος. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, τόσο ο ίδιος όσο και η Hyundai βρέθηκαν στην κορυφή της κατάταξης Οδηγών και Κατασκευαστών, αλλάζοντας άρδην την κατάσταση.
Βέβαια, η τύχη δεν χαμογέλασε μόνο στον Neuville, αλλά και στoν Sebastien Ogier που φεύγει από την Κορσική έχοντας κατακτήσει τη 2η θέση της γενικής. Ο Γάλλος ταλαιπωρήθηκε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά και σήμερα, από τη συμπεριφορά και το στήσιμο του C3. Όμως, εκτός από την ατυχία του Evans, ο Γάλλος εκμεταλλεύθηκε και την εμπειρία του για να φύγει από το νησί της Κορσικής με σημαντικούς βαθμούς που τον διατηρούν στη μάχη του τίτλου, όντας μόλις δύο βαθμούς πίσω από τον Neuville στη βαθμολογία των Οδηγών. Κάτι που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί να ανοίξει το δρόμο στις χωμάτινες ειδικές της Αργεντινής…
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής και αναμφίβολα ο πλέον άτυχος οδηγός του αγώνα, ο Elfyn Evans, σίγουρα μόνο ικανοποιημένος δεν μπορεί να είναι από την 3η θέση που κατέκτησε. Ο Βρετανός κοίταξε στα μάτια και ήταν ταχύτερος από τους βασικούς διεκδικητές του τίτλου και άξιζε τη νίκη. Ειδικά ο χρόνος του στην πρώτη ε.δ. της σημερινής ημέρας ήταν εντυπωσιακός και μακάρι στη συνέχεια να αποδείξει ότι αυτή του η επίδοση στην Κορσική δεν ήταν ακόμα ένα πυροτέχνημα, αλλά θα τον γεμίσει αυτοπεποίθηση και θα τον βοηθήσει να καθιερωθεί ανάμεσα στους διεκδικητές της νίκης.
Η Hyundai είχε κάθε λόγο να πανηγυρίζει όχι μόνο για τη νίκη του Neuville, αλλά και για το γεγονός ότι με την 4η θέση του Dani Sordo τέθηκε επικεφαλής της βαθμολογίας Κατασκευαστών με 114 βαθμούς, την ώρα που Citroen και Toyota ακολουθούν με 102 και 98 βαθμούς, αντίστοιχα. Ο Ισπανός σήμερα αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τα φρένα του i20, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να κυνηγήσει τον Ogier στη μάχη του βάθρου. Πάντως, τόσο ο ίδιος, όσο και ο Neuville, δεν κρύφτηκαν στις δηλώσεις τους, υποστηρίζοντας ότι χρειάζεται δουλειά και εξέλιξη το i20 για τη συνέχεια.
Αντίθετα, εξαιρετικά ανταγωνιστικό εμφανίζεται το Ford Fiesta WRC, κάτι που αποδεικνύεται όχι μόνο από τους χρόνους του Elfyn Evans, αλλά και αυτούς του Teemu Suninen! Ο νεαρός Φινλανδός έκανε πολύ καλούς χρόνους και σήμερα, καταφέρνοντας να διατηρήσει πίσω του τον Ott Tanak με το Toyota Yaris WRC. Κάτι που αναμφίβολα μόνο εύκολο δεν είναι για οποιονδήποτε σήμερα… Ο Εσθονός οδηγός της ιαπωνικής ομάδας, απογοητεύτηκε χθες με το κλαταρισμένο ελαστικά και έχασε κάθε πιθανότητα διεκδίκησης της νίκης. Σήμερα, τα “βρήκε σκούρα” στο κυνήγι του Suninen και ουσιαστικά περιορίστηκε στην 6η θέση της γενικής. Παρόλα αυτά, η πικρία του μετριάστηκε από το δεύτερο χρόνο στην Power Stage, με τη συνολική του συγκομιδή να τον κρατάει σε επαφή με την κορυφή της βαθμολογίας, όντας πέντε βαθμούς πίσω από τον Neuville και τρεις από τον Ogier.
Οι Esapekka Lappi και Sebastien Loeb συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα σε έναν αγώνα που αμφότεροι θα ήθελαν να ξεχάσουν. Αμφότεροι ταλαιπωρήθηκαν από το στήσιμο των Citroen C3 και Hyundai i20, ενώ και οι δύο από ένα σημείο και έπειτα έχασαν το κίνητρο τους. Σε αντίστοιχη διάθεση βρέθηκαν και οι οδηγοί της Toyota, Kris Meeke και Jari Matti Latvala. Ο Βρετανός, όμως, φρόντισε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις κερδίζοντας την Power Stage, και αφού νωρίτερα είχε πάει εξαιρετικά αργά στην προηγούμενη ε.δ. για να μη φθείρει τα ελαστικά του. Πονηρή τακτική, η οποία όμως απέδωσε.
Και κάπως έτσι, με δραματικό και ίσως άδικο τρόπο για τον Elfyn Evans, ολοκληρώθηκε ο 4ος γύρος του θεσμού, με το θίασο του WRC να επιστρέφει στις χωμάτινες επιφάνειες και μάλιστα για δύο συνεχόμενες αναμετρήσεις στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Αργεντινή και Χιλή στο προσκήνιο, με το ενδιαφέρον στα κόκκινα!_Π.Τ.