O Τhierry Neuville μπορεί να κέρδισε το Ράλλυ Ισπανίας, αλλά ο Ott Tanak ήταν αυτός που πανηγύρισε τον τίτλο για το 2019 μαζί με τον Martin Jarveoja, όντας ο πρώτος Εσθονός που το καταφέρνει και ο πρώτος Πρωταθλητής στο WRC μετά από 15 χρόνια που δεν αποκαλείται Sebastien!
Με μία εμφάνιση αντάξια ενός Πρωταθλητή, ο Ott Tanak εξασφάλισε και μαθηματικά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για το 2019. Ο Εσθονός, μαζί με τον Martin Jarveoja, έδωσαν μία μοναδική παράσταση σήμερα στις ειδικές του Ράλλυ Ισπανίας σημειώνοντας ένα αποτέλεσμα που τους έφερε στην κορυφή του κόσμου. Από την αρχή του τρίτου σκέλους έδειξαν ικανοί για το κάτι παραπάνω, αλλά με την πίεση για το αποτέλεσμα και τους απαραίτητους βαθμούς για λογαριασμό της Toyota, κράταγαν το καλύτερο για το τέλος. Ο Tanak μπήκε στην Power Stage και με έναν εντυπωσιακό χρόνο όχι μόνο διέσυρε τον ανταγωνισμό, αλλά ξεπέρασε και τον Dani Sordo ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
Μία μοναδική παράσταση από έναν οδηγό που φέτος δικαιούταν τον τίτλο περισσότερο από κάθε άλλον. Και μάλιστα σε έναν αγώνα που ένιωσε τεράστια πίεση. Όχι μόνο για το αποτέλεσμα, αλλά και με όσα διέρευσαν την Παρασκευή περί συμφωνίας του με τη Hyundai. Ο ίδιος έκλεισε τα αυτιά του, συγκεντρώθηκε στον αγώνα, εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο φιλώντας το σήμα της Toyota στον τερματισμό της Power Stage. Παράλληλα, το αποτέλεσμα αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και για την ιαπωνική ομάδα, αφού παραμένει σε απόσταση βολής από την Hyundai στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών, όντας 18 βαθμούς πλέον πίσω από τους κορεάτες.
Ο Thierry Neuville από την πλευρά του έκανε ότι ήταν δυνατόν για να παραμείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου. Ο Βέλγος πίεσε, ήταν με διαφορά ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα και δικαίως κατέκτησε την 12η νίκη της καριέρας του, και μάλιστα την πρώτη του μετά από αρκετούς μήνες. Βλέπετε, η τελευταία φορά που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ήταν στο Ράλλυ Αργεντινής.
Τον Βέλγο προσπάθησε να βοηθήσει σήμερα και ο Dani Sordo με το δεύτερο Hyundai i20 WRC, ο οποίος ένιωθε από νωρίς το πρωί την ανάσα του Tanak. Ο Ισπανός κατάφερε να ανοίξει τη διαφορά του από τον Εσθονό στις τρεις πρώτες ειδικές, οδηγώντας εξαιρετικά γρήγορα και δείχνοντας ότι θα βοηθήσει τη Hyundai να εξασφαλίσει ένα εξαιρετικά σημαντικό 1-2. Όμως, ο Sordo (όπως και κανείς άλλος) δεν είχε απάντηση στον ασσύληπτο χρόνο του Tanak στην Power Stage, με αποτέλεσμα να πέσει τρίτος μόλις για 0,4 δλ.
Πιο πίσω, οι μέτριες επιδόσεις του Sebastien Loeb στην άσφαλτο συνεχίστηκαν και σήμερα. Ο Γάλλος 9άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής αντιμετώπισε πρόβλημα με τη ρύθμιση των διαφορικών του, αντιμετωπίζοντας έντονο σπινάρισμα των τροχών. Αυτό δεν του επέτρεψε να πιέσει όσο ήθελε και στο τέλος απειλήθηκε από τον Jari Matti Latvala. Όμως, μία σειρά από αλλαγές στις ρυθμίσεις του i20 WRC στο τελευταίο loop του επέτρεψαν να κρατήσει τον Φινλανδό πίσω του και να κατακτήσει την 4η θέση της γενικής.
Ο Jari Matti Latvala μπορεί να μην γοήτευσε με τις επιδόσεις του, αλλά προσπάθησε και βελτίωσε τις επιδόσεις του κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μάλιστα, σήμερα κινήθηκε γρήγορα και σε συνδυασμό με τις κακές επιδόσεις του Loeb έφτασε στο σημείο να απειλεί τον 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στη μάχη της 4ης θέσης. Στο τέλος, μπορεί να μην κατάφερε να τον ξεπεράσει, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Φινλανδός έπρεπε να τερματίσει οπωσδήποτε τον αγώνα εξασφαλίζοντας πολύτιμους βαθμούς για λογαριασμό της Toyota στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών. Κάτι που φυσικά δεν φρόντισε να κάνει ο Kris Meeke, ο οποίος σήμερα επέστρεψε υπό καθεστώς Rally2, χωρίς να εμπλακεί στη μάχη της κορυφής. Μάλιστα, στην Power Stage πριν τον τερματισμό της ε.δ. τόσο ο Βρετανός, όσο και ο Latvala μείωσαν σημαντικά ρυθμό για να μην υπάρχει πιθανότητα να κόψει βαθμούς από τον Ott Tanak.
Στο στρατόπεδο της M-Sport, σίγουρα περίμεναν περισσότερα από τον αγώνα της Ισπανίας. Οι επιδόσεις του Elfyn Evans στην άσφαλτο, αλλά και ο υψηλός βαθμός ανταγωνιστικότητας του Fiesta WRC σε αυτού του είδους τις επιφάνειες είχαν δημιουργήσει πολλές προσδοκίες στη βρετανική ομάδα. Εν τέλει, τα δύο Fiesta WRC περιορίστηκαν στην 6η και 7η θέση της γενικής. Ο Evans σήμερα βελτίωσε σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις του και θύμισε τον οδηγό που έχασε για ένα κλατάρισμα τη νίκη στην Κορσική πριν από μερικούς μήνες. Παράλληλα, στον ίδιο ρυθμό με χθες κινήθηκε και ο Teemu Suninen, με τον Φινλανδό να κινείται αξιοπρεπώς στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αν και στην Power Stage δεν απέφυγε το λάθος. Έφτασε πολύ γρήγορα σε μία δεξιά στροφή, η τροχιά του Fiesta άνοιξε με αποτέλεσμα να χτυπήσει εμπρός αριστερά. Ευτυχώς για τον ίδιο, αλλά και την M-Sport, αυτό το λάθος δεν του κόστισε κάτι περισσότερο εκτός από κάποια χαμένα δευτερόλεπτα.
Αντίθετα, όχι και τόσο ικανοποιημένος με τη σημερινή ημέρα δεν μπορεί να είναι ο Sebastien Ogier. Ο Γάλλος εξάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, προβληματίστηκε σήμερα με τη ρύθμιση των διαφορικών του C3, έχοντας αρκετό σπινάρισμα. Ο ίδιος προσπάθησε να βελτιώσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με μία σειρά από αλλαγών στις ρυθμίσεις, αλλά δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σίγουρα, ο Γάλλος θα θέλει να ξεχάσει το φετινό Ράλλυ Ισπανίας, αφού για πρώτη φορά μετά από έξι χρονιά βρίσκεται εκτός διεκδίκησης τίτλου πριν την ολοκλήρωση του θεσμού και μάλιστα σε έναν αγώνα που το ’14 και το ’16 είχε πανηγυρίσει τον τίτλο. Ένα συναίσθημα που είχε νιώσει εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά είναι σίγουρο ότι θα του δώσει ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο για την επόμενη και τελευταία του χρονιά στο WRC.
Και με αυτόν τον τρόπο, μετά από 15 ολόκληρα χρόνια ο Ott Tanak έσπασε το γαλλικό κατεστημένο στο WRC. Ένας τίτλος που δικαιούταν σύμφωνα με τις επιδόσεις και τη συνολική του εικόνα φέτος. Η μάχη όμως δεν τελειώνει εδώ, αφού στην Αυστραλία θα κριθεί ο δεύτερος σημαντικότερος τίτλος. Αυτός των Κατασκευαστών και είναι είναι δεδομένο ότι θα κριθούν στις λεπτομέρειες._Π.Τ.