Ο Thierry Neuville έκανε αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση της νίκης στο Ράλλυ Ισπανίας, αλλά την ίδια ώρα ο Ott Tanak βρίσκεται ακόμα πιο κοντά στην εξασφάλιση του τίτλου.
Μετά από τις χωμάτινες ειδικές στο πρώτο σκέλος του Ράλλυ Ισπανίας, οι πρωταγωνιστές του WRC βρέθηκαν σήμερα στις ασφάλτινες διαδρομές της Tarragona. Με τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών να εκκρεμούν, όλοι οι κορυφαίοι συνδυασμοί είχαν κίνητρο να πιέσουν για διαφορετικούς λόγους. Όπερ και εγένετο, με τη Hyundai να προσπαθεί να διατηρήσει το 1-2-3 στην κατοχή της, αφού με αυτόν τον τρόπο ο Thierry Neuville αυξάνει τις πιθανότητες να μείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου, την ώρα που η κορεάτικη ομάδα θα μπορέσει να αυξήσει σημαντικά τη διαφορά της από την Toyota στο κυνήγι του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Όμως, αυτό που δεν έχουν υπολογίσει ο Andrea Adamo και οι οδηγοί της Hyundai είναι ο Ott Tanak, που έχει αποφασίσει να μπει σφήνα ανάμεσα τους.
Ο πρώτος οδηγός της Hyundai, o Thierry Neuville, έκανε αυτό που περιμέναμε οι περισσότεροι. Από την πρώτη ε.δ. της ημέρας έβαλε το κεφάλι κάτω, σημείωσε κορυφαίους χρόνους και ουσιαστικά τέθηκε με χαρακτηριστική ευκολία επικεφαλής του αγώνα. Μπορεί κάποια στιγμή να “τρόμαξε” στην 9η ε.δ. όταν και έμεινε από φρένα, αλλά κατάφερε να βγει αλώβητος δημιουργώντας μία διαφορά ασφαλείας, η οποία μοιάζει δύσκολο να χάσει υπό φυσιολογικές συνθήκες. Όμως, ο Βέλγος γνωρίζει ότι για να μείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου δεν του αρκεί η νίκη. Για να ταξιδέψει στην Αυστραλία και να έχει πιθανότητες να κατακτήσει το Πρωτάθλημα, θα πρέπει να φύγει από την Ισπανία έχοντας αποκομίσει 13 βαθμούς τουλάχιστον παραπάνω από τον Εσθονό.
Αυτό σημαίνει ότι βασίζεται στους ομόσταυλους του, Dani Sordo και Sebastien Loeb, οι οποίοι σήμερα δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Αμφότεροι δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το ρυθμό του Tanak, με αποτέλεσμα ο Εσθονός να μειώσει δραματικά τη μεταξύ τους διαφορά. Ο Sordo έδειξε να αντέχει περισσότερο, αν και ο ίδιος ήταν απογοητευμένος υποστηρίζοντας ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω διατηρώντας με… νύχια και με δόντια τη 2η θέση. Την ίδια ώρα, ο Loeb δυσκολεύτηκε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας να σημειώσει ανταγωνιστικούς χρόνους. Κάτι που προβλημάτισε τον ίδιο, είναι πως ενώ αισθανόταν ότι πίεζε, οι επιδόσεις του δεν ήταν αυτές που ο ίδιος περίμενε, με αποτέλεσμα να πέσει τέταρτος και να χάσει τη θέση του από τον Tanak.
Ο Εσθονός αρχικά δεν κινήθηκε στο όριο. Βλέπετε, πρώτος του στόχος είναι η εξασφάλιση και μαθηματικά του τίτλου των Οδηγών, ενώ την ίδια ώρα έδειξε ότι δεν είχε τον απαιτούμενο ρυθμό. Όμως, ο ομόσταυλος του Kris Meeke φρόντισε να του προσθέσει ένα επιπλέον άγχος. Ο Βρετανός, ξεκίνησε εντυπωσιακά κερδίζοντας την πρώτη ε.δ., αλλά αμέσως μετά φρόντισε όπως πάντα να γκρεμίσει ό,τι έχτισε με τόσο κόπο. Έφτασε με πολύ περισσότερα χιλιόμετρα σε μία στροφή, φρέναρε απότομα, το Yaris υπέρστρεψε, το πίσω μέρος χτύπησε στη μπαριέρα με αποτέλεσμα να χάσει έναν τροχό. Σε εκείνο το σημείο, ο Tanak πήρε το πράσινο φως να πιέσει παραπάνω για να περάσει τα Hyundai. Δεν είναι τυχαίο ότι από εκείνο το σημείο και έπειτα κέρδισε όλες (!) τις ειδικές, πετώντας το γάντι στον ανταγωνισμό. Στο τέλος της ημέρας ξεπέρασε το εμπόδιο του Loeb, ενώ ο Dani Sordo είναι μόλις τρία δευτερόλεπτα μπροστά του.
Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι σημερινές ειδικές ευνοούσαν ιδιαίτερα τα Yaris WRC με την ακραία αεροδυναμική σχεδίαση, κάτι που είχαμε διαπιστώσει και πέρσι στις ίδιες ειδικές διαδρομές. Αυτό εκμεταλλεύθηκε και ο Jari Matti Latvala, ο οποίος σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους αυξάνοντας τη διαφορά του από τα δύο Ford Fiesta WRC της M-Sport. Με τον Meeke εκτός και τους προπορευόμενους συνδυασμούς αρκετά μπροστά, ο Φινλανδός περιορίστηκε στη δική του οδήγηση με στόχο να φέρει το Yaris στον τερματισμό αύριο εξασφαλίζοντας σημαντικούς βαθμούς για την ομάδα του.
Στις δύο επόμενες θέσεις, στην 6η και την 7η, συναντάμε τους οδηγούς της M-Sport. Νικητής στην εσωτερική μάχη της βρετανικής ομάδας μπορεί να είναι μέχρι στιγμής ο Elfyn Evans, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι ο Ουαλός οδηγός προβλημάτισε με τις επιδόσεις του σήμερα. Με την ταχύτητα του στην άσφαλτο να είναι δεδομένο, οι περισσότεροι περιμέναμε σαφώς πιο ανταγωνιστικούς χρόνους. Όμως, ο Evans δεν είχε αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του Fiesta και αναλώθηκε όλη την ημέρα σε αλλαγές στο set up του αυτοκινήτου χωρίς εν τέλει να βρει κάτι που να τον ικανοποιεί. Αντίθετα, ο Suninen εμφανίστηκε ικανοποιημένος με τις ρυθμίσεις του δικού του Fiesta και κατάφερε να σημειώσει ταχύτερους χρόνους από τον ομόσταυλο του μειώνοντας τη μεταξύ τους διαφορά.
Τέλος, την πρώτη οκτάδα κλείνει ο Sebastien Ogier με το Citroen C3 WRC, ο οποίος έχει χάσει μεγάλο μέρος από το κίνητρο του. Παρόλα αυτά, ο Γάλλος εξάκις Πρωταθλητής οδήγησε γρήγορα σήμερα και δεν είναι τυχαίο ότι αν ο αγώνας ξεκινούσε σήμερα θα ήταν 3ος σε απόσταση βολής από τους Neuville και Tanak! Ο Ogier δοκίμασε μία σειρά από αλλαγές στο αυτοκίνητο, με τον ίδιο να δείχνει ικανοποιημένος και το C3 σαφώς πιο ανταγωνιστικό στην άσφαλτο σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες σε Κορσική και Γερμανία.
Η αυριανή τελευταία ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας αναμένεται να είναι και η σημαντικότερη. Όλοι θα περιμένουν στον τερματισμό να μάθουν αν για πρώτη φορά από το 2003, όταν ο Petter Solberg είχε κατακτήσει τον τίτλο, θα έχουμε Πρωταθλητή που δεν κατάγεται από τη Γαλλία. Την ίδια ώρα, η μάχη των Κατασκευαστών καλά κρατεί και περιθώρια απωλειών ή λαθών όπως αυτό του Meeke σήμερα, απαγορεύονται δια ροπάλου! Οι αυριανές τέσσερις ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 75 χιλιομέτρων είναι κρίσιμες για τους περισσότερους, και μάλιστα για διαφορετικούς λόγους._Π.Τ.