X
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Ισπανίας: Έκτη συνεχόμενη!

Τη δική του απάντηση έδωσε ο Sebastien Loeb σε όσους θεωρούν ότι τη νέα χρονιά δεν θα είναι το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο του Πρωταθλητή, κερδίζοντας για μια ακόμα φορά το Ράλλυ Ισπανίας.

Τη δική του απάντηση έδωσε ο Sebastien Loeb σε όσους θεωρούν ότι τη νέα χρονιά δεν θα είναι το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο του Πρωταθλητή, κερδίζοντας για μια ακόμα φορά το Ράλλυ Ισπανίας.
Στις ειδικές διαδρομές της Ισπανίας, ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής απέδειξε και έμπρακτα ότι σε καμία περίπτωση δεν έχει χάσει όχι μόνο την ταχύτητα του, αλλά και το κίνητρο του για νίκες. Πόσο μάλλον στην άσφαλτο, όπου είναι το απόλυτο αφεντικό τα τελευταία τουλάχιστον πέντε χρόνια. Όπως εξάλλου σας έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, ο Γάλλος έχει να χάσει στην άσφαλτο από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 2006, και αυτό δεν συνέβη τελικά ούτε στην Ισπανία. Όταν στο τέλος του πρώτου χωμάτινου σκέλους, ο Loeb ήταν επικεφαλής της κατάταξης, όλοι κατάλαβαν ότι ο Γάλλος είχε βάλει πλώρη για την 61η νίκη της καριέρας του. Όπερ και εγένετο. Τη δεύτερη ημέρα κέρδισε τις περισσότερες από κάθε άλλον ειδικές διαδρομές, δημιούργησε μία διαφορά ασφαλείας, και ουσιαστικά στο σημερινό και τελευταίο σκέλος, απλά διατήρησε την πρώτη θέση της γενικής στην κατοχή του, σημειώνοντας την έκτη και μάλιστα συνεχόμενη νίκη του στο Ράλλυ Ισπανίας.

Πιο πίσω, όμως, τα πράγματα ήταν αρκετά πιο ρευστά. Ο Petter Solberg, ο Dani Sordo και ο Jari Matti Latvala είχαν να δώσουν τη δική τους μάχη με φόντο τη δεύτερη θέση της γενικής. Ο Sordo άρχισε να πιέζει από πολύ νωρίς, αφού η σημερινή ημέρα περιελάμβανε μόλις δύο ειδικές διαδρομές, και ροκάνιζε τη διαφορά του από τον Νορβηγό πρώην Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Την ίδια ώρα, ο Latvala έβλεπε από πολύ νωρίς ότι η προσπάθεια του να πιάσει τις δύο Citroen C4 ήταν μάταιη, με αποτέλεσμα να περιορίζεται στην 4η θέση αποφεύγοντας τα ρίσκα. Έτσι,ο Sordo προσπάθησε και μείωσε τη διαφορά του από τον Solberg, αλλά ο Πρωταθλητής του 2003 κατάφερε να διατηρήσει τη διαφορά τους μέχρι το τέλος, τερματίζοντας για 7η φορά σε 12 αγώνες στο βάθρο, και μάλιστα στη δεύτερη θέση της γενικής. Ο Solberg υποστήριξε με δηλώσεις του, ότι αν δεν είχε αντιμετωπίσει μία σειρά από προβλήματα με τη ρύθμιση της ανάρτησης της C4 θα μπορούσε να ήταν πιο ανταγωνιστικός τη δεύτερη ημέρα και φυσικά πιο κοντά στον Loeb. Η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι με υποθέσεις δεν έρχονται τα αποτελέσματα και η αλήθεια είναι ότι ο Solberg έχει καταφέρει φέτος να κερδίσει τις εντυπώσεις και εξακολουθεί να το κάνει μέχρι και σήμερα. Η παρουσία του και τη νέα χρονιά στο θεσμό είναι κάτι περισσότερο από επιβεβλημένη, αφού ο Νορβηγός έχει ακόμα πολλά να δώσει.

Ο Sordo προσπάθησε στα δύο καθαρά ασφάλτινα μέρη του αγώνα να αναπληρώσει το πολύτιμο έδαφος που έχασε την πρώτη ημέρα στις χωμάτινες ειδικές. Πίεσε, κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές, αλλά και πάλι δεν στάθηκε δυνατό να ξεπεράσει το εμπόδιο του Solberg. Ο Ισπανός έκανε ότι ήταν δυνατόν σήμερα, αλλά το συνολικό μήκος των ειδικών δεν του επαρκούσε για να ανακάμψει πλήρως. Πάντως, ο Ισπανός έχασε μία σπουδαία ευκαιρία να σημειώσει την πρώτη του νίκη και με δεδομένο ότι ακόμα δεν έχει υπογράψει με καμία ομάδα για τη νέα χρονιά, παραμένει άγνωστο πότε και αν θα τα καταφέρει. Πάντως, ο Olivier Quesnel της Citroen Racing, δείχνει θετικός στο να συνεργαστεί και πάλι με τον Sordo, αλλά για τη δεύτερη ομάδα της Citroen, την Junior Team. Η σύνθεση της συγκεκριμένης ομάδας παραμένει ένα ερωτηματικό, αφού η παρουσία και του Kimi Raikkonen, μόνο δεδομένη δεν πρέπει να θεωρείται.

Στο στρατόπεδο της Ford, όπως είναι λογικό δεν περίμεναν κάτι καλύτερο από την 4η και 5η θέση της γενικής. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα Focus ήταν μέσα στο συναγωνισμό στις πρώτες χωμάτινες ειδικές του εναρκτήριου σκέλους, αλλά από τη στιγμή που ο αγώνας πέρασε στην άσφαλτο, έχασαν επαφή με την κορυφή. Για ακόμα μία φορά, ο Latvala ήταν ο ταχύτερος οδηγός της Ford, προσπαθώντας να πιέσει τις Citroen. Όμως, όταν είδε ότι αυτό είναι σχεδόν αδύνατο, προτίμησε να αποφύγει τα ρίσκα και να περιοριστεί στην τέταρτη θέση της γενικής. Ο Hirvonen, τερμάτισε πέμπτος αλλά για ακόμα έναν αγώνα έδειξε μακριά από τους υπολοίπους. Βέβαια, μπορεί να έχασε πολύτιμο χρόνο εχθές από πρόβλημα στο τούρμπο, γεγονός που δικαιολογεί τη μεγάλη του διαφορά από τους τέσσερις προπορευόμενους συνδυασμούς, αλλά και πάλι σε μεμονωμένες περιπτώσεις οι επιδόσεις του δεν αντίστοιχες έστω με αυτές του Latvala. Η συνάντηση στη Μ. Βρετανία είναι η μεγάλη και τελευταία ευκαιρία του Φινλανδού να διασκεδάσει φέτος τις εντυπώσεις εν όψει της νέας χρονιάς και ουσιαστικά να αφήσει πίσω τη φετινή μέτρια σεζόν.

Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσε ο Matthew Wilson με το Ford Focus της Stobart, ο οποίος κατάφερε για ακόμα μία φορά να τερματίσει σχετικά ψηλά στους βαθμούς, εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των αντιπάλων του. Συγκεκριμένα, οι Federico Villagra και ο Ούγγρος Turan, ήταν οι δύο οδηγοί που τέθηκαν σήμερα εκτός μάχης με τον πρώτο να μένει εκτός από πρόβλημα στον κινητήρα και έξοδο, αντίστοιχα. Έτσι, την πρώτη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Khald Al Qassimi και Henning Solberg, την ώρα που ακολούθησαν οι Ken Block και Sebastien Ogier. Αμφότεροι επέστρεψαν σήμερα υπό καθεστώς superally, με τον Αμερικανό να σημειώνει και τους πρώτους του βαθμούς στο WRC!

Έτσι, με αυτόν τον τρόπο στην ιστορία πέρασε και ο αγώνας της Ισπανίας, με τον Loeb να αναδεικνύεται για ακόμα μία φορά βασιλιάς της ασφάλτου. Πλέον, στη Μ. Βρετανία η ψαλίδα του συναγωνισμού σε σχέση με τους υπόλοιπους συνδυασμούς θα είναι μικρότερη, την ώρα που η ομάδα της Ford θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστική. Έτσι, στα βρετανικά δάση, είναι σχεδόν σίγουρο ότι το θέαμα και ο συναγωνισμός θα είναι σαφώς μεγαλύτερος. _Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!