X
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Ιορδανίας: Τέταρτη συνάντηση!

Ο θίασος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ επιστρέφει στη δράση, με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να αντιμετωπίζουν τα χώματα της Ιορδανίας.

Ο θίασος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ επιστρέφει στη δράση, με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να αντιμετωπίζουν τα χώματα της Ιορδανίας. Ο τέταρτος γύρος του θεσμού, και τρίτος κατά σειρά χωμάτινος, δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους δυνατούς οιωνούς. Βλέπετε, μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες παρέμενε άγνωστο αν ο αγώνας θα διεξαχθεί, ελέω των αναταραχών που υπάρχουν στη Συρία! Βλέπετε, ήταν προγραμματισμένο το καράβι που μεταφέρει τον εξοπλισμό των ομάδων και της North One Sport να κατεβάσει τα φορτηγά στο λιμάνι της Συρίας και από εκεί οδικώς να περάσουν στην Ιορδανία και συγκεκριμένα στην περιοχή της Νεκράς Θάλασσας που αποτελεί και το επίκεντρο του αγώνα. Τελικά, επιλέχθηκε διαφορετική διαδρομή, με το καράβι να δένει στο λιμάνι της Χάιφας και από εκεί να περνάει οδικώς στην Ιορδανία, με αποτέλεσμα να μην ακυρωθεί ο αγώνας. Όμως, και σε αυτή την περίπτωση η τύχη δεν ήταν με το μέρος του WRC. Βλέπετε, το πλοίο έπαθε βλάβη στον έναν κινητήρα με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η αφίξη του στη Χάιφα! Έτσι, αυτή τη στιγμή το σέρβις παρκ στη Νεκρά Θάλασσα είναι άδειο, την ώρα που οι αγωνιζόμενοι πραγματοποιούν τις αναγνωρίσεις με αυτοκίνητα παραγωγής, και συγκεκριμένα τζιπ, αφού και τα «μουλάρια» της κατηγορίας Ν που χρησιμοποιούν συνήθως, βρίσκονται και αυτά στο καράβι. Μάλιστα, πολύ αναφέρουν ότι επειδή ο αγώνας ξεκινάει κανονικά την Πέμπτη και τελειώνει το Σάββατο, με αποτέλεσμα να είναι πιθανή η ακύρωση του πρώτου σκέλους, να υπάρξει διαφοροποίηση στο πρόγραμμα του αγώνα. Σύμφωνα με τους κανονισμούς για να προσμετρήσει ένας αγώνας βαθμολογικά, πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί το 66% των αγωνιστικών χιλιομέτρων. Έτσι, σε περίπτωση που ακυρωθεί το πρώτο σκέλος, οι οργανωτές σκέφτονται να προσθέσουν από μία ειδική στο δεύτερο και τρίτο, έτσι ώστε να συμπληρωθεί το απαιτούμενο ποσοστό.

Αυτό, όμως, είναι κάτι που θα μάθουμε σύντομα. Μέχρι τότε, μένουμε στο αγωνιστικό μέρος, με τον τρίτο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς να συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον, αφού είναι φανερό ότι η κόντρα στην κορυφή έχει φουντώσει πλέον για τα καλά. Οι ειδικές διαδρομές, με εξαίρεση αυτή που είναι παράλληλα στο Νεκρά Θάλασσα, δεν είναι πολύ σκληρές, με αποτέλεσμα ο αγώνας να είναι σχετικά γρήγορος. Η σχεδίαση του δεν έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον των περισσοτέρων να εστιάζεται στο πως θα αντιδράσουν τα νέα ελαστικά της Michelin στους δρόμους της Ιορδανίας. Βλέπετε, τα κρούσματα ήταν πολλά στην Πορτογαλία, με αποτέλεσμα η Michelin να παρουσιάσει ένα νέο ελαστικό με πιο σκληρή γόμα και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. 

Στον αγώνα, θα βρεθούν συνολικά δεκατρία αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Η επικεφαλής στην βαθμολογία των Κατασκευαστών Ford, θα έχει δύο αυτοκίνητα για τους Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala. Η ομάδα του Malcolm Wilson πραγματοποίησε συνολικά τέσσερις ημέρες δοκιμών κάνοντας χρήση των νέων ελαστικών και δηλώνοντας ικανοποιημένοι από όσα είδε. Το έργο των οδηγών της Ford θα είναι και πάλι δύσκολο. Ο Hirvonen από την πλευρά του που θα ξεκινάει πρώτος στις ειδικές, θα έχει και πάλι το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης. Ο Φινλανδός έχει βελτιώσει τις επιδόσεις του σε σχέση με φέτος, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει να κερδίσει σε χωμάτινο αγώνα από την Αυστραλία το 2009! Ο ομόσταυλος του, όμως, δείχνει ταχύτερος, αλλά μηχανικά προβλήματα και ατυχίες δεν του έχουν επιτρέψει να διεκδικήσει τη νίκη. Όμως, και στους τρεις αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί ως τώρα, έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο. Και αν υπάρχει κάποιος με Ford στον οποίο θέλετε να ποντάρετε, αυτός είναι ο Latvala.

Στο στρατόπεδο της Citroen, από την άλλη, περισσότερο ασχολούνται με την εσωτερική μάχη των Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, παρά με τους αντιπάλους τους. Το DS3 είναι φανερό ότι υπερισχύει έναντι του Fiesta, αλλά απομένει να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των ανθρώπων της Ford. Μέχρι τότε, οι Loeb και Ogier θα συνεχίσουν την μάχη, χωρίς να μπορεί κανείς με σιγουριά ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Ο επτάκις Πρωταθλητής, θα ξεκινήσει την πρώτη ημέρα δεύτερος, πίσω από τον Hirvonen, και ξέρει πολύ καλά ότι δύσκολα θα ακολουθήσει το ρυθμό του Ogier. Ο Loeb θα προσπαθήσει να μην χάσει επαφή με την κορυφή, έτσι ώστε τις επόμενες δύο μέρες να διεκδικήσει τη νίκη. Ο Ogier, είναι δεδομένο ότι εκκινώντας τέταρτος την πρώτη ημέρα θα είναι από τους μεγάλους πρωταγωνιστές. Σε αντίθεση με τον Loeb θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας, την οποία και θα πρέπει να διατηρήσει στη συνέχεια. Όμως, το στοιχείο που κάνει τη διαφορά στην Ιορδανία σε σχέση με κάθε άλλο του θεσμού, είναι ότι οι δρόμοι καθαρίζουν συνέχεια με το κάθε πέρασμα, ελέω του συνδυασμού χώματος και άμμου. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί οι εναλλαγές να είναι ακόμα περισσότερες σε σχέση με ότι άλλο έχουμε συνηθίσει ως τώρα.

Από εκεί και πέρα, ο μοναδικός που είναι δεδομένο ότι θα προσπαθήσει να μπει σφήνα ανάμεσα στις δύο εργοστασιακές συμμετοχές, είναι ο Petter Solberg. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, θα έχει στη διάθεση του ο DS3, το οποίο και φυσικά είναι αυτοκίνητο κορυφής, αλλά και ιδανική σειρά εκκίνησης, όντας πέμπτος στις ειδικές την πρώτη ημέρα, και λογικά θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος για τον Ogier. Ο Νορβηγός διαθέτει ταχύτητα και εμπειρία στο χώμα, αλλά μέχρι τώρα ατυχίες και μηχανικά προβλήματα δεν του έχουν επιτρέψει να διακριθεί. Σας θυμίζουμε το πρόβλημα με το γκάζι στο Μεξικό και τα τέσσερα κλαταρίσματα στην Πορτογαλία! Είναι καιρός η τύχη να του χαμογελάσει.

Οι παραπάνω συνδυασμοί είναι δεδομένο ότι θα παλέψουν για τη νίκη, αλλά και τις θέσεις στο βάθρο. Από εκεί και πέρα, όμως, υπάρχουν αρκετοί συνδυασμοί που θα διεκδικήσουν βαθμούς, αλλά και το κάτι παραπάνω ειδικά σε περίπτωση που οι προαναφερθέντες αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Ανάμεσα σε αυτούς είναι οι οδηγοί της Stobart Ford, με τους Henning Solberg, Mads Ostberg και Matthew Wilson. Ο Νορβηγός θα λάβει μέρος για 100η φορά στην καριέρα του σε αγώνα του WRC και θέλει να συνδυάσει την επιτυχία του με ένα καλό αποτέλεσμα. Αντίθετα, ο Ostberg μετά από τον κακό αγώνα της Πορτογαλίας θέλει να επιστρέψει στα καλά αποτελέσματα, αν και αυτό είναι δύσκολο λόγω του γεγονός ότι αυτή είναι και η πρώτη του συμμετοχή στην Ιορδανία. Μάλιστα, μία ίωση μερικές ημέρες πριν τον αγώνα, τον αποδυνάμωσε αρκετά. Ο Wilson από την πλευρά του, μπορεί και φέτος να μην εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, αλλά καταφέρνει να σημειώνει θετικά αποτελέσματα τερματίζοντας στους βαθμούς. Κάτι που λογικά θα δοκιμάσει και στην Ιορδανία.
Πέντε ακόμα συνδυασμοί θα εκκινήσουν τον αγώνα με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Ανάμεσα τους, είναι ο Kimi Raikkonen με το Citroen DS3 WRC, ο οποίος ταξίδεψε στη Μέση Ανατολή μετά από την επίσκεψη του στην Αμερική, όπου και δοκίμασε για πρώτη φορά αυτοκίνητο του Nacsar Truck Series. Ο Φινλανδός έχει αγωνιστεί και πέρσι στον συγκεκριμένο αγώνα και θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί την εμπειρία του για να σημειώσει ένα θετικό αποτέλεσμα. Ποιο θα είναι αυτό; Ένας τερματισμός στους βαθμούς. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τον Federico Villagra, αλλά και τους Peter Van Merkstejn, Dennis Kuipers και Khalid Al Qassimi. Μάλιστα, ο τελευταίος ίσως και να έχει έναν λόγο παραπάνω, αφού αγωνίζεται εντός έδρας, και σίγουρα θα προσπαθεί να εκμεταλλευθεί τη γνώση των δρόμων και της εμπειρίας του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο αγώνας προσμετράει και στο SWRC, με οκτώ συνδυασμούς να δίνουν το παρών. Η λογικά λέει ότι το προβάδισμα για τη νίκη έχει ο Nasser Al Attiyah, πολυπρωταθλητής Μέσης Ανατολής, ο οποίος μάλιστα μέχρι τεθεί εκτός αγώνα στον τελικό τεχνικό έλεγχο, ήταν ο νικητής του αγώνα στο Μεξικό._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!