top icon
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Ιαπωνίας: Νικητής ο Ogier!

Ο Sebastien Ogier κατάφερε στις ειδικές διαδρομές της Ιαπωνίας να σημειώσει τη δεύτερη φετινή του νίκη αλλά και μια ακόμα για τη Citroen, ακολουθώντας μία έξυπνη στρατηγική σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Ο Sebastien Ogier κατάφερε στις ειδικές διαδρομές της Ιαπωνίας να σημειώσει τη δεύτερη φετινή του νίκη αλλά και μια ακόμα για τη Citroen, ακολουθώντας μία έξυπνη στρατηγική σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
 
Ο νεαρός Γάλλος ήταν αυτός που βγήκε κερδισμένος τη σημερινή τελευταία ημέρα του αγώνα, καταφέρνοντας να ξεπεράσει τα εμπόδια των αντιπάλων του και παράλληλα να αποφύγει τυχόν προβλήματα, με δεδομένο το γεγονός ότι το τελευταίο σκέλος του αγώνα δεν περιελάμβανε ενδιάμεσα σέρβις. Από την πρώτη ειδική διαδρομή, έδειξε ότι αυτό που ήθελε είναι να κερδίσει και με το καλημέρα πέρασε στην κορυφή της κατάταξης. Την ίδια ώρα, ο Petter Solberg αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της ημέρας πρόβλημα με τα αμορτισέρ, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να συναγωνιστεί τον Γάλλο. Την ίδια ώρα, προβλήματα αντιμετώπισε και ο Hirvonen με ένα πρόβλημα στην αντλία του διαφορικού, αφήνοντας έτσι τον Ogier μόνο του στην κορυφή. Η στρατηγική του νεαρού, λοιπόν, απέδωσε με αποτέλεσμα να πανηγυρίζει για δεύτερη φορά φέτος, αποδεικνύοντας μάλιστα ότι δεν διαθέτει μόνο ταχύτητα, αλλά και την απαιτούμενη ωριμότητα για να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις. Και όλα αυτά, κατά την πρώτη του επίσκεψη στην Ιαπωνία, σε έναν από τους πλέον δύσκολους και ιδιαίτερους αγώνες του θεσμού.

Ο Petter Solberg από την πλευρά του μόνο άτυχος μπορεί να χαρακτηριστεί. Πάλεψε για τρεις ημέρες με τον ανταγωνισμό, έχοντας στη διάθεση του την ιδιωτική του ομάδα, ενώ σαν μην έφτανε μόνο αυτό ταλαιπωρήθηκε από ίωση και σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Μάλιστα, αν δεν είχε πρόβλημα με το σπασμένο αμορτισέρ, ίσως να ήταν αυτός που στο τέλος του σημερινού αγώνα να πανηγύριζε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Πάντως, παρόλα τα προβλήματα του, κατάφερε να τερματίσει στη δεύτερη θέση της γενικής, αποδεικνύοντας ότι παραμένει το ίδιο ανταγωνιστικός, για κάποιους ίσως και καλύτερος, και πως η παρουσία του στο Πρωτάθλημα και τη νέα χρονιά είναι επιβεβλημένη. Μακάρι, η Citroen να του εξασφαλίσει ένα DS3, αφού πληροφορίες από τη Νορβηγία αναφέρουν ότι η επίσημη Citroen της πατρίδας του είναι έτοιμη να ανανεώσει τη μεταξύ τους συμφωνία. 

P. Solberg

Όμως, το χειροκρότημα δεν το κέρδισε μόνο ο Petter Solberg, αλλά και ο Jari Matti Latvala. Ο Φινλανδός είδε τον αγώνα του να καταστρέφεται εχθές από ένα κομμένο ημιαξόνιο, με αποτέλεσμα να πέσει από την κορυφή της κατάταξης στην 5η θέση της γενικής. Παρόλα αυτά, δεν απογοητεύτηκε (σημάδι ωριμότητας) και στο τελευταίο σκέλος του αγώνα κατάφερε να ξεπεράσει τους Loeb και Sordo, τερματίζοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Μία επίδοση που άξιζε ο Latvala για την παρουσία του τις τρεις ημέρες του αγώνα. Ο Dani Sordo που ακολούθησε τον Φινλανδό, προσπάθησε να πιέσει και να περάσει αυτός στο βάθρο, αλλά τελικά έχασε κατά κράτος από τον αντίπαλο του. Μάλιστα, ο Ισπανός δεν μπορούσε να καταλάβει τον τρόπο, αφού σύμφωνα με την τηλεμετρία έχασε το μεγαλύτερο μέρος στα κλειστά κομμάτια των ειδικών. Γεγονός που τον προβλημάτισε, αφού όπως υποστήριξε ο ίδιος, οδήγησε πολύ καθαρά και με ιδανικές γραμμές, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δικαιολογία για αυτού του είδους τη διαφορά. Πάντως, με δεδομένο το γεγονός ότι διατήρησε πίσω του τον Sebastien Loeb, η επίδοση του Ισπανού μόνο απαρατήρητη δεν περνάει, ικανοποιώντας παράλληλα και τον Olivier Quesnel.

Ο Loeb προσπάθησε σήμερα να ανακάμψει και να βρει το ρυθμό του. Εν μέρει το κατάφερε, αφού σήμερα κέρδισε τις τρεις από τις οκτώ ειδικές διαδρομές. Όμως, αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να του επιτρέψει να βελτιώσει ιδιαίτερα τη θέση του. Παρόλα αυτά, κατάφερε να ανέβει στην 5η θέση της γενικής, επικρατώντας στο τέλος επί του περσινού διεκδικητή του τίτλου, Mikko Hirvonen. Πάντως, η εικόνα των δύο μεγάλων αντιπάλων της περσινής χρονιάς να παλεύουν για την 5η θέση της γενικής, μόνο φυσιολογική δεν φαίνεται. Τουλάχιστον, αυτό είναι ένα θετικό σημάδι αναφορικά με το επίπεδο του συναγωνισμού, το οποίο φέτος είναι σαφώς μεγαλύτερο από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι φέτος σε δέκα αγώνες, έχουμε συνολικά τέσσερις διαφορετικούς νικητές. Πίσω στον Loeb, ο Γάλλος μπορεί να μην πανηγύρισε ούτε την 60η του νίκη, αλλά ούτε τον 7ο συνεχόμενο τίτλο του, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο να γίνει στον επόμενο αγώνα, στην πατρίδα του, όπου ο Γάλλος πρέπει να κατακτήσει επτά περισσότερους βαθμούς από τον δεύτερο στη βαθμολογία Sebastien Ogier. Ουσιαστικά, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να κερδίσει. 

H. M. Latvala

Ο Mikko Hirvonen, προσπάθησε όσο μπορούσε για να διασκεδάσει τις μέτριες επιδόσεις του τελευταίου διαστήματος, αλλά τελικά στάθηκε άτυχος. Προσπάθησε και πίεσε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, δείχνοντας να έχει βρει τη χαμένη του αυτοπεποίθηση, αλλά στο τέλος ένα πρόβλημα στο διαφορικό ήταν αυτό που έβαλε ταφόπλακα στις όποιες ελπίδες του για νίκη ή έστω έναν τερματισμό στο βάθρο. Οι δύο επόμενοι αγώνες σε Γαλλία και Ισπανία, σίγουρα δεν επιτρέπουν στον οδηγό της Ford να σκέφτεται ότι μπορεί να ανακάμψει, αλλά ίσως ο αγώνας στη Μ. Βρετανία να είναι η μεγάλη του ευκαιρία να επιστρέψει στις νίκες, έστω στην τελευταία στροφή του Πρωταθλήματος. Και ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα είναι πολύ σημαντικό για την ψυχολογία του ίδιου, ο οποίος είδε φέτος τον εαυτό του από διεκδικητή του περσινού τίτλου, να γίνεται έρμαιο στις διαθέσεις ακόμα και του Jari Matti Latvala. Πάντως, μοιάζει δεδομένο ότι ήδη σκέφτεται την επόμενη χρονιά.

Έτσι, ύστερα από διάλειμμα ενός αγώνα, ο θίασος του WRC ετοιμάζεται να επιστρέψει και πάλι στην άσφαλτο, και μάλιστα για δύο συνεχόμενες συναντήσεις σε Γαλλία και Ισπανία. Ίσως στην Αλσατία, στην ιδιαίτερη πατρίδα του Loeb, να έχουμε και την απονομή του τίτλου. Αυτό όμως λίγη σημασία έχει, αφού το να χάσει ο Loeb τον τίτλο μοιάζει σχεδόν με σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι φέτος ο θεσμός έχει συναγωνισμό και αυτό αποτελεί εγγύηση για το θέαμα που θα παρακολουθήσουμε τη νέα χρόνια. Πλέον είναι φανερό ότι ο θεσμός έχει περάσει σε τροχιά ανόδου. _Π.Τ.

S. Ogier

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ