X
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Ιαπωνίας: Με μια ματιά

Τέσσερις στροφές πριν το τέλος, το Π.Π.Ρ. επιστρέφει ύστερα από δύο χρόνια απουσίας στις ειδικές διαδρομές της Ιαπωνίας, σε έναν αγώνα που ίσως και να κρίνει την υπόθεση τίτλος.

Τέσσερις στροφές πριν το τέλος, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει ύστερα από δύο χρόνια απουσίας στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ιαπωνίας, σε έναν αγώνα που ίσως και να κρίνει την υπόθεση τίτλος.
Βέβαια, κανείς δεν έχει την απορία και την αμφιβολία ποιος θα είναι ο τελικός νικητής. Το μοναδικό ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πότε ο Sebastien Loeb θα εξασφαλίσει και μαθηματικά τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο του. Ο Γάλλος μπορεί να χριστεί Πρωταθλητής και στην Ιαπωνία, αρκεί να επικρατήσει στον αγώνα, και ο δεύτερος στην βαθμολογία Sebastien Ogier, να τερματίσει από την έκτη θέση και κάτω. Όμως, και να μην συμβεί αυτό ο Loeb μοιάζει σχεδόν σίγουρο ότι θα καταφέρει να πανηγυρίσει ακόμα ένα Πρωτάθλημα στον επόμενο γύρο του θεσμού. Και ίσως να το προτιμά! Βλέπετε, δεν είναι μόνο το γεγονός ότι πρόκειται για έναν ασφάλτινο αγώνα, αλλά και το ότι πρόκειται για το Ράλλυ Γαλλίας, το οποίο μάλιστα φέτος θα πραγματοποιηθεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Αλσατία. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να φανταστεί ιδανικότερες συνθήκες ο Γάλλος για να γιορτάσει την κατάκτηση του 7ου συνεχόμενου τίτλου του.

Ο αγώνας της Ιαπωνίας, επιστρέφει μετά από δύο χρόνια απουσίας στο καλεντάρι του WRC. Το ιαπωνικό Ράλλυ, έχει από το 2008 και έπειτα έδρα του την πόλη του Σαπόρο, το οποίο και είχε φιλοξενήσει τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972, αλλά και το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου το 2002. Αυτό που έχει σημασία, όμως, είναι η ιδιαίτερη θέρμη με την οποία ο ιαπωνικός λαός και οι κάτοικοι της περιοχής υποδέχονται το θίασο του WRC. Οι θεατές, αντιμετωπίζουν τους οδηγούς σαν ροκ σταρ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έχουμε δει και θεατές να κατασκηνώνουν έξω από τα ξενοδοχεία για να αποσπάσουν ένα αυτόγραφο! Οι ειδικές, παρά τη μεταφορά του αγώνα του 2008, παραμένουν ίδιες με το παρελθόν. Έτσι, το κύριο χαρακτηριστικό τους, είναι ότι διεξάγονται σε πολύ στενούς, αλλά πολύ γρήγορους δρόμους! Οι μεγάλες ευθείες που οδηγούν σε στροφές με γωνία 90 μοιρών, αποτελούν σύνηθες φαινόμενο και για αυτό απαιτούν πολύ δυνατά και οριακά φρένα. Όμως, επειδή οι επιφάνειες γλιστράνε αρκετά, είναι πολύ εύκολα να πραγματοποιηθεί το λάθος. Βέβαια, ακόμα ένα στοιχείο που πρέπει να σημειώσουμε είναι η καταστροφή των δρόμων, αφού το πολύ μαλακό χώμα κάνει δύσκολο το δεύτερο πέρασα, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν και τις βροχοπτώσεις, που αποτελούν σύνηθες φαινόμενο την περίοδο που διεξάγεται ο αγώνας.

Στο αγωνιστικό μέρος, όλοι θεωρούν ότι αυτός ο αγώνας θα σηματοδοτήσει και την επιστροφή του Mikko Hirvonen στις νίκες. Ο Φιλανδός έχει καλή παράδοση, αφού μετράει συνολικά δύο νίκες στον αγώνα, την ώρα που είναι δεδομένο ότι ο Sebastien Loeb δεν πρόκειται να πιέσει για να κατακτήσει την πρώτη θέση, αφού πρωταρχικός του στόχος είναι η εξασφάλιση του τίτλου. Σίγουρα, στο παιχνίδι θα είναι και ο Jari Matti Latvala, ο οποίος φέτος δείχνει ταχύτερος από τον συμπατριώτη και ομόσταυλο του στη Ford, την ώρα που κανείς δεν μπορεί να αφήσει εκτός του Sebastien Ogier, ο οποίος στο πλαίσιο του ιαπωνικού αγώνα επέστρεψε στις τάξεις της εργοστασιακής ομάδας. Όμως, αν υπάρχει κάποιος που είναι ικανός να κάνει την έκπληξη στην Ιαπωνία, αυτός είναι ο Petter Solberg! Ο Νορβηγός θέλει να κερδίσει έναν αγώνα φέτος και σίγουρα θα το προσπαθήσει στην Ιαπωνία, όπου και έχει πολύ καλή παράδοση. _Π.Τ.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 71
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 2
SWRC: 4
PWRC: 10

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 10-12 Σεπτεμβρίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2004
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 5
Συν. Μήκος: 1.220,43 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 26
Συν. Χλμ. Ειδικών: 303,54 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 12η – 15η Kamuycep (33,76 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η – 2η – 3η – 4η – 5η – 6η SSS Sapporo (1,75 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 90,89 χλμ./ώρα Χίρβονεν-Λέχτινεν (Ford Focus WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2004 – 103,65 χλμ./ώρα Σόλμπεργκ-Μιλς (Subaru Impreza WRC)
Νίκες Οδηγών: Χίρβονεν 2, Γκρένχολμ 1, Σόλμπεργκ 1, Λεμπ 1
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 2, Citroen 1, Peugeot 1, Subaru 1

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2004 Solberg – Mills (Subaru Impreza WRC ’04 – 103,65 χλμ./ώρα)
2005 Gronholm – Rautiainen (Peugeot 307 WRC Evo2 – 102,23 χλμ./ώρα)
2006 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC ‘06 – 102,52 χλμ./ώρα)
2007 Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus RS WRC ’07 – 103,02 χλμ./ώρα)
2008 Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus RS WRC ’08 – 90,89 χλμ./ώρα)
[[PAGEBREAK]]

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM

Όπως και στο Ράλλυ Φινλανδίας, ο Sebastien Loeb θα έχει στο χωμάτινο αγώνα της Ιαπωνίας μαζί του στην εργοστασιακή ομάδα, τον Sebastien Ogier. Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, γνωρίζει ότι μπορεί να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο στις ειδικές της Ιαπωνίας, αλλά έχει δηλώσει ανοικτά ότι δεν πρόκειται να πιέσει για να τον εξασφαλίσει εκεί. Ο Γάλλος θα οδηγήσει χωρίς άγχος, και με δεδομένο το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος είναι ένας από τους αγώνες που δεν συμπαθεί ιδιαίτερα, είναι μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις που δεν τον αποκαλούμε φαβορί. Βέβαια, όλοι γνωρίζουμε τι είναι ικανός να καταφέρει και πως αν κατά τη διάρκεια του πεισμώσει είναι ικανός να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο. Από την πλευρά του, ο Sebastien Ogier μπορεί να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους ταχύτερους συνδυασμούς στο χώμα αυτή την περίοδο, αλλά το γεγονός ότι αυτή θα είναι μόλις η πρώτη φορά που ταξιδεύει(!) στην Ιαπωνία, μάλλον αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα. Πόσο μάλλον, σε έναν αγώνα με αρκετές ιδιαιτερότητες. Βέβαια, ο νεαρός Γάλλος έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι ακόμα και σε αγώνες που δεν έχει εμπειρία, είναι ικανός για το κάτι παραπάνω και να κάνει την έκπληξη.
ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLΥ ΤΕΑΜ
Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο! Επιστροφή στις νίκες, και αν είναι δυνατόν τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών. Μπορεί στην άσφαλτο η διαφορά με τη Citroen και τις C4 WRC να είναι μεγάλη, αλλά στο χώμα τα Focus είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικά, την ώρα που το δίδυμο των οδηγών της ομάδας είναι ικανό να κοιτάξει στα μάτια τους αντίστοιχους της Citroen. Βέβαια, η Ιαπωνία έχει ένα σημαντικό ερωτηματικό. Και ποιο είναι αυτό; Το μεγάλο υψόμετρο! Και αν αυτό τα προηγούμενα χρόνια δεν αποτελούσε πρόβλημα, φέτος δείχνει να είναι η αχίλλειος πτέρνα του Focus. Ο Mikko Hirvonen, έχοντας χάσει και μαθηματικά κάθε ελπίδα για τον τίτλο, θα προσπαθήσει να επανέλθει μετά από ένα διάστημα περίπου οκτώ μηνών στο δρόμο των επιτυχιών. Ο Φινλανδός έχει να κερδίσει από το Ράλλυ της Σουηδίας και ο αγώνας της Ιαπωνίας είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να τα καταφέρει. Βλέπετε, έχει προλάβει να δημιουργήσει τη δική του παράδοση εκεί, αφού είναι ο νικητής του αγώνα τα τελευταία δύο χρόνια. Ο Latvala από την πλευρά του, έχει αποδείξει το τελευταίο διάστημα ότι είναι ταχύτερος από τον ομόσταυλο του την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Μάλιστα, έχει σημειώσει ήδη δύο νίκες σε Σαρδηνία και Φινλανδία και πλέον διεκδικεί τη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος από τον Sebastien Ogier.
STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Αν υπάρχει ένα συναίσθημα στην Stobart Ford πριν το Ράλλυ της Ιαπωνίας, αυτό είναι η διάχυτη αισιοδοξία! Οι Matthew Wilson και Henning Solberg θα αποτελέσουν το δίδυμο της ομάδας, με τον Νορβηγό να επιστρέφει στο Focus μετά από το «διάλειμμα» του Ράλλυ Γερμανίας, όπου και οδήγησε το Ford Fiesta S2000. Ο νεαρός Βρετανός, έχει καταφέρει στην Ιαπωνία το 2007 να σημειώσει το καλύτερο του αποτέλεσμα στο WRC, όταν και είχε τερματίσει στην 4η θέση της γενικής. Έτσι, με δεδομένο ότι είναι ταχύτερος στις χωμάτινες επιφάνειες, από ότι στην άσφαλτο, στοχεύει σε ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα και φέτος! Κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, αφού αυτή τη στιγμή ο συναγωνισμός είναι πολύ πιο δύσκολος από ότι εκείνη τη χρονιά. Ο Henning Solberg θα αισθάνεται και αυτός καλύτερα πλέον στο τιμόνι του Ford Focus, και ακόμα περισσότερο στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Βέβαια, στον συγκεκριμένο αγώνα ο Νορβηγός δεν έχει μεγάλη εμπειρία, αφού έχει λάβει μέρος μόλις δύο φορές, εκ των οποίων τη μία αντιμετώπισε πολύ νωρίς προβλήματα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ο ίδιος γνωρίζει ότι θα έχει μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, αλλά δεν χάνει την αισιοδοξία του, θεωρώντας ότι μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω. Πάντως, εμείς θεωρούμε ότι δύσκολα θα διεκδικήσει μία θέση στην πρώτη εξάδα.
CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Μετά από την εξαιρετική εμφάνιση του Ράλλυ Γερμανίας, όπου και τερμάτισε στη δεύτερη θέση της γενικής, ο Dani Sordo επιστρέφει για τις ανάγκες του Ραάλλυ Ιαπωνίας στη δεύτερη θέση της Citroen, δίπλα στον Kimi Raikkonen. Ο Ισπανός έχει καλή παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα, με αποκορύφωμα την εξαιρετική του εμφάνιση το 2007, όταν και είχε τερματίσει στη δεύτερη θέση της γενικής. Απαλλαγμένος από το άγχος της θέσης του εργοστασιακού οδηγού, ο Sordo μπορεί να κάνει την έκπληξη. Βέβαια, αυτό περιμέναμε οι περισσότεροι και στην πρώτη του εμφάνιση με τη Citroen Junior Team στη Φινλανδία, αλλά εν τέλει οι επιδόσεις του ήταν απογοητευτικές. Ίσως, με την προσθήκη του Diego Valejo, με τον οποίο και είχαν εξαιρετική συνεργασία στη Γερμανία, ο Ισπανός να είναι πιο ανταγωνιστικός, και αν βρει το ρυθμό του, τότε ίσως και να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, όσο δύσκολο και αν ακούγεται αυτό. Ο Kimi Raikkonen έχει και αυτός καλή παράδοση στην Ιαπωνία, αφού είχε καταφέρει να κατακτήσει το ομώνυμο Grand Prix το 2005! Όμως, τώρα τα πράγματα θα είναι λίγο πιο δύσκολα για αυτόν. Βλέπετε, δεν είναι μόνο ότι ο αγώνας είναι χωμάτινος, κάτι που δυσκολεύει το έργο του, αλλά και το γεγονός ότι δεν έχει καμία εμπειρία από τις ιαπωνικές ειδικές, οι οποίες είναι και από τις πλέον απαιτητικές του θεσμού. Ο τερματισμός είναι ο πρώτος και μοναδικός στόχος για τον Φινλανδό πρώην Πρωταθλητή της Formula 1, και αν επιτευχθεί θα αποτελέσει μεγάλη επιτυχία.
PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Τέσσερις στροφές απομένουν για το τέλος και ο Petter Solberg μοιάζει πιο αποφασισμένος από ποτέ να επιστρέψει στις νίκες. Ο Νορβηγός έχει δείξει στις τελευταίες του εμφανίσεις ότι μπορεί να τα καταφέρει, αποδεικνύοντας εν τέλει ότι αυτό που του έλειπε τα τελευταία χρόνια ήταν ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Η Citroen C4 WRC του προσφέρει αυτή τη δυνατότητα και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 είναι στο συναγωνισμό, ακόμα και στην άσφαλτο που δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια. Στην Ιαπωνία, ο Solberg έχει πολύ καλή παράδοση, έχοντας μάλιστα κερδίσει μία φορά στο παρελθόν, ενώ σε κάθε εμφάνιση του εκεί, ήταν ένας εκ των διεκδικητών της νίκης. Μάλιστα, την πρώτη ημέρα του αγώνα αναμένεται να έχει και το πλεονέκτημα της σειράς εκκίνησης, κάτι που θα τον χρίσει λογικά ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του πρώτου σκέλους. Βέβαια, και σε άλλες περιπτώσεις είχε αντίστοιχο πλεονέκτημα, αλλά δεν κατάφερε να κερδίσει. Αυτό σημαίνει ότι ο πρώην Πρωταθλητής αυτό που χρειάζεται να κάνει είναι να βελτιώσει τη στρατηγική του.
MUNCHIS FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά από αρκετό διάστημα μακριά από τους αγώνες, ο Federico Villagra και η Munchis Ford επιστρέφουν στο WRC. Ο πολυπρωταθλητής Αργεντινής, έχει καταφέρει παρά το γεγονός ότι δεν έχει κάνει την εμφάνιση του από το Ράλλυ Πορτογαλίας, να βρίσκεται έναν βαθμό μπροστά από τον Henning Solberg στη σχετική βαθμολογία. Και ο στόχος, είναι ξεκάθαρος για τον ίδιο. Να παραμείνει μπροστά του. Ο Villagra έχει λάβει μέρος στον αγώνα της Ιαπωνίας τρεις φορές στο παρελθόν, και με δεδομένη την εμπειρία τους πιστεύουν ότι μπορούν αν βελτιώσουν κατά πολύ τις επιδόσεις τους. Με δεδομένη την εμπειρία τους, λοιπόν, αλλά και τη ταχύτητα του Αργεντινού το πιο πιθανό είναι να έχει συναγωνισμό με τους H. Solberg, Wilson και Raikkonen, και αναμφίβολα φαβορί να τερματίσει στους βαθμούς. Βέβαια, το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η αποχή των περίπου τεσσάρων μηνών από το μπάκετ του Ford Focus WRC. Βλέπετε, μπορεί αυτό το διάστημα να συμμετέχει ανελλιπώς σε αγώνες της πατρίδας του, αλλά ο οκτώ φορές Πρωταθλητής Αργεντινής χάνει σε κάθε αγώνα σημαντικό έδαφος στην αρχή του εκάστοτε αγώνα που οδηγεί το αυτοκίνητο της Munchis, στην προσπάθεια του να προσαρμοστεί και να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο, ελέω και του περιορισμένου αριθμού δοκιμών.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!