X
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Ιαπωνίας: Last dance

Στην Ιαπωνία ο επίλογος του WRC για το 2023, με οικοδεσπότη την Toyota, ό,τι προκαλεί τη Hyundai για την υπέρβαση, ενώ προσκαλεί την M-Sport.

Τελευταίος γύρος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στην Ιαπωνία, σε ασφάλτινο τερέν-πρόκληση για τα αστέρια του WRC και τα υβριδικά αυτοκίνητά τους τύπου Rally1.

Πέρα από τη νίκη κύρους για οποιονδήποτε στον αγώνα με οικοδεσπότη την Toyota, επικοινωνιακά προκύπτει ενδιαφέρον και για τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Μόλις 7 βαθμοί χωρίζουν τους Έβανς και Νεβίλ, που θα ανταγωνιστούν σε τερέν που τους ταιριάζει, ό,τι ισχύει και για τις ισότιμες -όπως αποδεικνύεται- πολεμικές μηχανές που έχουν στη διάθεσή τους.

Ουσιαστικά μόνος ο Νεβίλ εναντίον και του Οζιέ, που δε θα χαριστεί σε κανέναν, έχοντας δυνατό παρελθόν εκεί, ενώ ξέρει καλά πόσο θέλουν τα αφεντικά του νίκη στο Toyota City. Έχουν δύο τίτλους, αλλά θέλουν και τις εντυπώσεις, στον επίλογο μέσα στο σπίτι.

Προβλέψεις δε χωρούν, αλλά αν στοιχηματίζεις δίνεις προβάδισμα στον Γάλλο και ίδιες πιθανότητες σε Έβανς και Νεβίλ, με κλασικά outsider τον Τάνακ, που μαθηματικά «βλέπει» και τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα των Οδηγών, ενώ για τη νίκη ουδείς μπορεί να υποτιμήσει τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Ο Ροβάνπερα θα έχει πολλή δουλειά σε διάφορες εκδηλώσεις ακόμα και το Σάββατο, με τον αγώνα να εξελίσσεται, αλλά αν κάτι τον αποσυντονίσει, αυτό αφορά το τι θα κάνει το 2024, δίνοντας και τέλος σε φήμες που τον θέλουν με περιορισμένο πρόγραμμα. Ο Ροβάνπερα, που δηλώνει κουρασμένος, ενώ οδηγεί τη Supra του και σε εκδηλώσεις Drift, όταν είναι σε εκκρεμότητα και η στρατιωτική του θητεία…

Να θυμηθούμε ότι η Toyota, με ομάδα που συντονίζει ο Λάτβαλα, έκανε το νταμπλ εξασφαλίζοντας στη Χιλή τον τίτλο των Κατασκευαστών, και με τον Ροβάνπερα των Οδηγών στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης. Όπως και ο Μίκελσεν, και μάλιστα με τους βαθμούς στην PS.

WRC: Πόκερ με τα λάστιχα

Πάνοπλη η Pirelli, θα προμηθεύσει τα σκληρά και μαλακά ελαστικά P Zero RA WRC για το Forum8 Rally Japan, καθώς και το ελαστικό Cinturato RWB σε περίπτωση βροχής. Η σκληρή γόμα είναι η πρώτη επιλογή για ζεστό και ξηρό καιρό, ενώ η μαλακή είναι για δροσερές και υγρές συνθήκες, που αναμένονται κατά τις πρώτες πρωινές ώρες σε ειδικές σε ορεινές περιοχές.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν έως και 28 ελαστικά για κάθε συμμετοχή, μαζί με 4 για το Shakedown.

Σε εορταστική ατμόσφαιρα

Πριν από τον αγώνα διοργανώνεται εκδήλωση έναρξης από την οργανωτική Επιτροπή του Forum8 Rally Japan 2023, στο Τόκιο, την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου. Παρόντες και εκπρόσωποι της ιαπωνικής κυβέρνησης και άλλοι από διάφορους φορείς, που συνδέονται με τις μεταφορές, τον τουρισμό και την ενέργεια. Στη συνάντηση και ο πυρήνας του WRC, με εκπροσώπους των κατασκευαστών που συμμετέχουν στο θεσμό, της FIA και βέβαια του Promoter. Σε ανησυχία διαρκείας, μήπως αποχωρήσει η Ford και ακολουθήσει η Hyundai.

Για το Σάββατο έχουν προγραμματιστεί εκδηλώσεις με οδηγούς, που θα συναντήσουν τα Μέσα Ενημέρωσης αλλά και τους Ιάπωνες φίλους του WRC.

Η διαδρομή

Χρησιμοποιούνται οι «κλειστές» ειδικές γύρω από την Toyota City, όπου και η SS, στην επαρχία Aichi, μόλις 40 χιλιόμετρα από τη Nagoya. Σε σχέση με το παρελθόν έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στη διαδρομή, με αξιοσημείωτη την προσθήκη μιας Super Stage στο Toyota Stadium, όπου και το πάρκο εκδηλώσεων.

Το στάδιο φιλοξενεί συνήθως αγώνες ποδοσφαίρου και ράγκμπι, αλλά έχει μετατραπεί ώστε να διεξαχθεί η SS μήκους 2,10 χιλιομέτρων την Πέμπτη, την Παρασκευή και το Σάββατο!

Γενικότερα, ο αγώνας ακολουθεί το συνηθισμένο μοτίβο των αγώνων του WRC με επαναλαμβανόμενες ε.δ., που αθροίζουν τα 300 χλμ. σε 22 ε.δ. για αγώνα των 900 χλμ.

Συμμετοχές

Οι συνήθεις ύποπτοι, με την τετράδα της Toyota να έχει απέναντι τους τρεις με τα Hyundai, όπου ο Σόρντο αντικαθιστά τον Σούνινεν, ενώ στην M-Sport τον Τάνακ υποστηρίζει ο Φουρμό, που επιστρέφει έπειτα από καιρό στο δεύτερο Puma…

Θα είναι ο τελευταίος αγώνας του Εσθονού με το Puma, που κέρδισε αγώνες αλλά δεν πείστηκε και επιστρέφει στην κορεατική μηχανή για ακόμα ένα man-to-man με τον φίλο του(;) Nεβίλ. Πονοκέφαλος για τους ιθύνοντες, ενδιαφέρον για το θεσμό.

Από εκεί και πέρα

Ουσιαστικά, είναι τιμητική η συμμετοχή του Αντρέας Μίκελσεν, Πρωταθλητή WRC-2, που θα έχει αγωνιστικά απέναντι τον φιλόδοξο Γκριάζιν, ενώ οι ειδικοί θα θέλουν να αναλύσουν και τις επιδόσεις του ex-F1 Χέικι Κοβαλάινεν, που του αρέσουν οι προκλήσεις. Υπολογίστε δέκα τις συμμετοχές στο WRC-2, όταν στο αντίστοιχο Challenger στοχεύει ο τρεις φορές πρωταθλητής Ευρώπης Καγιετάν Καγιετάνοβιτς, ενώ ο Αλεξάντερ Βιλανουέβα μπορεί να σφραγίσει το Masters’ Cup. Ο Καναδός Τζέισον Μπέιλι συμμετέχει για τη νίκη στην WRC-3 με Ford Fiesta.

Για όσους πιστούς

Η γιορτή αρχίζει την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου με το shakedown στις 02.00 δική μας ώρα. Το μεσημέρι, 12.00 στην Ελλάδα, η αφετηρία και η SS στο Toyota Stadium. Τα σπουδαία την επόμενη ημέρα, την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου…_ Σ.Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!