Για πρώτη φορά από το 2021, ο τίτλος των οδηγών και των κατασκευαστών του WRC θα κριθούν στον τελευταίο γύρο του θεσμού, στο Ράλλτ Ιαπωνίας από αύριο Πέμπτη 22 Νοεμβρίου μέχρι την Κυριακή.
Ο αγώνας που θα συμπεριλαμβάνεται για άλλα τρία χρόνια στο WRC, προσμετράει για τρίτη φορά στο πρωτάθλημα και εξελίσσεται σε ασφάλτινο, ιδιαίτερα απαιτητικό τερέν. Στα βουνά, πάνω από την Toyota City και όλοι ακόμα και οι λιγότερο συναισθηματικοί όπως ίσως οι Ιάπωνες μάνατζερ αναρωτιούνται. Για το αν είναι διαχειρίσιμη η επιτυχία της Hyundai με Neuville ή Tanak, για τον τίτλο των οδηγών, ενώ αρνούνται να σκεφτούν και ως ιδέα ότι οι Κορεάτες είναι φαβορί και για τον τίτλο των Κατασκευαστών. Προτεραιότητα και του οικοδεσπότη, της Toyota και του φαβορί, της Hyundai.
Για το φινάλε της σεζόν…
Υπολογίστε συνολικά 44 συμμετοχές, με οκτώ Rally1, 18 Rally2 και δύο πληρώματα με Rally3.
Eιδικότερα, οι Κορεάτες επιμένουν στη σύνθεση με τρία πληρώματα και δεν αποτελεί έκπληξη ότι ο Andreas Mikkelsen πλαισιώνει τους Thierry Neuville και Ott Tanak. Ο Νορβηγός, το ατού στη μάχη των κατασκευαστών όπου η Hyundai προηγείται με 15 βαθμούς της Toyota. Οι Ιάπωνες απαντούν με τρία GR-Yaris και τον Sebastien Ogier πλαισιώνουν οι Elfyn Εvans και Takamoto Katsuta. Υπενθυμίζουμε το 1-2-3 της Toyota πριν 12 μήνες και κακά τα ψέματα, ο Latvala θα ήθελε να συνδυάσει τον τίτλο των κατασκευαστών με νίκη του Katsuta. Το ιδανικό σενάριο, που δεν επηρεάζεται από τους Andrien Fourmaux και Gregoire Munster με τα Ford Puma, που ήδη προετοιμάζονται για το 2025, με τα Rally1, χωρίς υβριδική υποστήριξη στον κινητήρα, ελαφρύτερο αμάξωμα κατά ογδόντα κιλά και διαφορετικό περιοριστή αέρα μειωμένο στα 35 χλστ.
WRC2
O τίτλος, θα κριθεί επίσης στην Ιαπωνία, με έναν από τους δύο διεκδικητές να δίνει το «παρών». Ο επικεφαλής του πρωταθλήματος Oliver Solberg έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα των επτά αγώνων και θα παρακολουθεί όπως και εμείς, τον αγώνα από τον καναπέ συνδεδεμένος με το ewrc-results.com. Ο Sami Pajari επιστρέφει στην κατηγορία μετά από δύο συμμετοχές με Rally1 και με νίκη ή και με δεύτερη θέση, αρκεί για να στεφθεί Πρωταθλητής με Τoyota GR Yaris Rally2 στην έδρα τους.
Μπορούν να τον αμφισβητήσουν, ο Nikolay Gryazin με το «Σε Τρουά» και οι «Fabia», Kajetan Kajetanowicz και Gus Greensmith, που δεν το κρύβει, ότι θέλει να βοηθήσει τονSolberg Jr, team mate του στην Toksport, στη διεκδίκηση του τίτλου. «Παρών» και ο Josh McErlean με ακόμα ένα Toksport Fabia που όμως, επίσης δεν μπορεί να εξασφαλίσει βαθμούς.
Για την ιστορία, υπολογίστε ότι απο τα 17 αυτοκίνητα WRC2 στην Ιαπωνία, τα οκτώ είναι Toyota GR Yaris Rally2. Ανάμεσά τους και οChris Ingram, στον πρώτο του αγώνα στο WRC με το Castrol -GR Yaris, πουκέρδισε το Βρετανικό Πρωτάθλημα rally.
Προσθέσετε το δίδυμο του Toyota Challenge Program, Yuki Yamamoto και Hikaru Kogure, τον πρώην οδηγό της Formula 1, Heikki Kovalainen, όπως και άλλους, κυρίως Ιάπωνες που συμμετέχουν στο εθνικό πρωτάθλημα.
Όπως ο Γιώργος Βασιλάκης στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, που στην Ιαπωνία συμμετέχει με Ford Fiesta Rally2 και συνοδηγό του τον «Έλληνα» Alan Harriman. Μαζί τους εκεί ο Car Center Champion Νώντας Καρανικόλας.
WRC3
Μόλις δύο αυτοκίνητα στο WRC3. Ο Ντιέγκο Ντομίνγκεζ με Fiesta, ήδη πρωταθλητής και μάλιστα, πρόσφατα, οδήγησε Toyota Rally2 στο Ράλλυ Καταλονίας.O συναγωνισμός (;) από τον Giovvani Rossi με Clio, παρόνστο Μόντε, στην Πορτογαλία, στη Σαρδηνία και στη Χιλή
Σεβασμός…
Όλων τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στον Didier Auriol. Τριάντα χρόνια από τότε που έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής με την Toyota, ο Γάλλος οδηγεί ένα JN-1 GR Yaris. «Aντίπαλος» του, με Subaru WRX, ο τοπικός θρύλος Toshi Arai.
Η διαδρομή…
…παρόμοια με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και με τροποποιήσεις. Το Toyota Stadium είναι για άλλη μια φορά η τοποθεσία όπου το SP και η SS την Πέμπτη, το βράδυ του Σαββάτου, αλλά και την Κυριακή.
Tην Παρασκευή θα εξελιχθεί η μεγαλύτερη ημέρα του ράλλυ με 128 χλμ. ε.δ. με «αφετηρία» την ε.δ. Isegami’s Tunnel -1 των 24 χλμ. που επαναλαμβάνεται. Όπως και οι άλλες δυο ε,δ. της ημέρας που συνδυάζονται με μια επαναλαμβανόμενη SS πριν την επιστροφή στο SP.
Το Σάββατο ο αγώνας θα εξελιχθεί βορειοανατολικά για έναν ακόμη επαναλαμβανόμενο κύκλο τριών ε.δ. με αφετηρία μια καινούργια ε,δ. στο όρος Kasagi. Ακολουθούν οι κλασικές, Nenoue και Kougen και η SSστο Toyota City πριν το βραδινό service…
Tην Κυριακή τα σπουδαία, λόγω βαθμολογίας και το τελευταίο σκέλος, θα εξελιχθεί νοτιοανατολικά προς το Shinshiro. Πρόγραμμα με δύο επαναλαμβανόμενες ε.δ. και πριν την PS έχει προγραμματιστεί service και μια ακόμα SS στο Toyota Stadium. Τα δεύτερα περάσματα αυτών των δύο σταδίων χωρίζονται από ένα τελευταίο σέρβις και σούπερ ειδική στο Toyota Stadium. Στη λίμνη Mikawako η Power Stage των 13.98 km, στις 07:15 δική μας ώρα, με απευθείας τηλεοπτική κάλυψη.
Δύο τα ερωτήματα: Neuville ή Tanak και Hyundai ή Toyota; Εσείς τι λέτε; _ Σ.Χ.
Επιλέγμένες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ιαπωνίας θα μεταδοθούν ζωντανά από την Cosmote TV και την αθλητική συχνότητα sport5HD τις παρακάτω ημέρες και ώρες:
Πέμπτη 21 Νοεμβρίου
SS1 Toyota Stadium SSS1: 12:00
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου
SS7 Shinsiro 2: 09:00
SS8 Okazaki SSS1: 11:35
SS9 Okazaki SSS2: 11:55
Σάββατο 23 Νοεμβρίου
SS13 Mt Kasagiyama 2: 06:00
SS14 Nenoe Kougen 2: 07:05
SS15 Ena 2: 08:15
SS16 Toyota Stadium SSS2: 12:05
Κυριακή 24 Νοεμβρίου
SS20 Toyota Stadium SSS3: 05:15
SS21 Lake Mikawako 2 Wolf Power Stage: 07:00