X
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Αυστραλίας: O Tanak τις εντυπώσεις, ο Ogier την ουσία

Ο Ott Tanak πέρασε στην κορυφή της κατάταξης του Ράλλυ Αυστραλίας, αλλά ο Sebastien Ogier είναι αυτός που ελέγχει τη μάχη του τίτλου, κρατώντας το έκτο Πρωτάθλημα στα χέρια του.

 

Η βροχή που όλοι περίμεναν στην Αυστραλία δεν ήρθε σε όλη τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του αγώνα, αλλά στην σούπερ ειδική του αγώνα λίγο πριν κλείσει το σκέλος, φροντίζοντας να προβληματίσει τους οδηγούς έστω για λίγο. Έτσι, σε όλο το δεύτερο σκέλος και ουσιαστικά σε στεγνές συνθήκες, αλλά και με την σειρά εκκίνησης να διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο, όσα είδαμε στο δεύτερο σκέλος του αγώνα ήταν αναμενόμενα και ουσιαστικά κρίνουν σε μεγάλο μέρος τη μάχη του τίτλου. Ο Ott Tanak “με το καλημέρα” πάτησε το γκάζι στο πάτωμα και ουσιαστικά δεν άφησε σε κανέναν το περιθώριο να αμφισβητήσει την ταχύτητα του. Ο Εσθονός ήταν για ακόμα μία φορά ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα, και με τον Tommi Makinen να μη δίνει σχετικές εντολές, δεν είχε κανένα πρόβλημα να ξεπεράσει το εμπόδιο του Jari Matti Latvala σημειώνοντας κορυφαίους χρόνους.

Όμως, ακόμα και αν ο αγώνας τελειώσει με αυτό τον τρόπο και ο Εσθονό κερδίσει επιπλέον και την Power Stage, ο τίτλος δεν θα καταλήξει στα χέρια του, αλλά σε αυτά του Sebastien Ogier. Ο Γάλλος στάθηκε αδύνατο να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων και ουσιαστικά διατηρήθηκε στην 6η θέση της γενικής, η οποία και του εξασφαλίζει το έκτο συνεχόμενο Πρωτάθλημα. Ο πολύπειρος Ogier κρατάει την τύχη στα χέρια του, γνωρίζοντας ότι αν η τελευταία δεν του γυρίσει την πλάτη στο τέλος του αγώνα θα είναι αυτός που θα πανηγυρίζει στην οροφή του Fiesta WRC. Αντίθετα, τις ελπίδες του να ελαχιστοποιούνται είδε τη δεύτερη ημέρα ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος, ξεκινώντας 2ος στις ειδικές πίσω από τον Ιορδάνη Σερδερίδη, δεν είχε καμία τύχη απέναντι στους υπόλοιπους. Το μόνο που κατάφερε ήταν να ανέβει μία θέση περνώντας μπροστά από τον Teemu Suninen και από εκεί και πέρα περιμένει τη βοήθεια της τύχης ή ακόμα καλύτερα αυτή του “Θεού των αγώνων”.

Με τον Tanak σε δαιμονιώδη ρυθμό, τη βροχή να μην εμφανίζεται εν τέλει ποτέ, εκτός από τη σειρά εκκίνησης η επιλογή των ελαστικών είχε επίσης σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του δεύτερου σκέλους. Η επιλογή των Jari Matti Latvala να πάρει δύο ρεζέρβες μαζί του στο Yaris WRC δεν αποδείχθηκε η ενδεδειγμένη, με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να μην καταφέρει να κρατήσει πίσω του τον ομόσταυλο του. Παρόλα αυτά, ο Φινλανδός συμπληρώνει ένα εμφατικό 1-2 για την ιαπωνική ομάδα, η οποία βρίσκεται αγκαλιά με τον τίτλο των Κατασκευαστών και μόνο με θαύμα θα χάσει!

Το ρυθμό των δύο Toyota προσπάθησε να ακολουθήσει ο Hayden Paddon, ο οποίος εκμεταλλευόμενος την καλή σειρά εκκίνησης και τη γνώση των ειδικών διαδρομών, κινήθηκε γρήγορα και κράτησε ζωντανές τις ελπίδες της Hyundai σχετικά με τον τίτλο των Κατασκευαστών. Ο Νεοζηλανδός θέλει να τελειώσει με ένα καλό αποτέλεσμα τη χρονιά και σίγουρα έχει την ευκαιρία στα χέρια του. Κάτι που θα μπορούσε να πει και ο Mads Ostberg, αλλά ο Νορβηγός τη 2η ημέρα δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων. Με τους αντιπάλους του να έχουν αντίστοιχη σειρά εκκίνησης, όπως αναμενόταν ο Ostberg δεν κατάφερε να κρατηθεί στην κορυφή της κατάταξης, με αποτέλεσμα να πέσει στην 4η θέση της γενικής.

Σαν να μην φτάνει αυτό, ο Νορβηγός πρέπει να ανησυχεί και για τον Esapekka Lappi, ο οποίος έχει ψαλιδίσει τη μεταξύ τους διαφορά και ουσιαστικά ετοιμάζεται να περάσει μπροστά του. Ο Φινλανδός, στον τελευταίο του αγώνα με το Toyota Yaris WRC, ήταν εξαιρετικά γρήγορος στο 2ο σκέλος κερδίζοντας ε.δ., όντας εξαιρετικά ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο του. Αρκετά πίσω του και ήρεμος βρίσκεται ο Sebastien Ogier, με τον Elfyn Evans να είναι αυτός που χωρίζει τον Γάλλο με τον Thierry Neuville. Ο Βρετανός δεν γοήτευσε με τις επιδόσεις του, αλλά σίγουρα έκανε αυτό που του ζητήθηκε. Να “καθαρίζει” το δρόμο για τον Ogier και να βρίσκεται μπροστά από τον Neuville. Ο Βέλγος είναι φανερά απογοητευμένος, ενώ προσπαθώντας να πιέσει δεν απέφυγε ένα μικρό λάθος το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να στραβώσει ένα ψαλίδι. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει την τύχη του στα χέρια του και ουσιαστικά πρέπει να περιμένει από τους αντιπάλους του να κάνουν λάθος.

Ο Teemu Suninen στην πρώτη του συμμετοχή στο Ράλλυ Αυστραλίας δυσκολεύτηκε με την ολισθηρότητα του δρόμου, ειδικά από το σημείο που ξεκινούσε, και δεν κατάφερε να διατηρήσει τον Neuville πίσω του. Για τον νεαρό Φινλανδό αυτό που έχει σημασία είναι οι εμπειρίες και ο Teemu συνεχίζει να τις συλλέγει αποφεύγοντας τα λάθη! Κάτι που δεν κατάφερε ο Craig Breen, ο οποίος πλήγωσε την πίσω αριστερή ανάρτηση του C3 χάνοντας χρόνο και πολύτιμες θέσεις στην κατάταξη, τη στιγμή μάλιστα που διεκδικούσε μία θέση στο βάθρο.

Πλέον, έξι ειδικές διαδρομές και περίπου 83 αγωνιστικά χιλιόμετρα μας χωρίζουν από το να μάθουμε τους φετινούς κατόχους των τίτλων. Ogier και Toyota έχουν τον πρώτο λόγο και απομένει να δούμε αν το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ μας κρύβει μερικές ακόμα εκπλήξεις. Όπως η πολυαναμενόμενη βροχή που έστω στο τέλος έκανε για λίγο την εμφάνιση της, με τις πιθανότητες να συμβεί το ίδιο και αύριο, να είναι αυξημένες!_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!