O 5 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει τον πρώτο λόγο στην υπόθεση τίτλος, με τον Mads Ostberg να βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης σε έναν αγώνα που η σειρά εκκίνησης παίζει καθοριστικό ρόλο.
Το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Αυστραλίας επιφύλασσε αρκετές εκπλήξεις, τόσο σε επίπεδο γενικής κατάταξης, όσο και στη μάχη του τίτλου. Η βροχή που όλοι περίμεναν εν τέλει δεν ήρθε, οι ειδικές ήταν στεγνές, με αποτέλεσμα η σειρά εκκίνησης να κρίνει σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη του αγώνα στο πρώτο σκέλος. Όμως, αυτό που ενδιαφέρει τους περισσότερους δεν είναι ποιος θα κερδίσει τον αγώνα, αλλά ποιος θα στεφθεί στο τέλος Πρωταθλητής. Και αυτός που απέκτησε σημαντικό προβάδισμα στο τέλος της πρώτης ημέρας είναι ο Sebastien Ogier. Ο Γάλλος 5 φορές Πρωταθλητής, μπορεί να ταλαιπωρήθηκε σε όλη τη διάρκεια του σκέλους ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους, αλλά στο τέλος είδε την τύχη να του κλείνει πονηρά το μάτι. Ο μεγάλος του αντίπαλος, ο Thierry Neuville, είδε στην 6η ε.δ. το ελαστικό του να “ξεζαντάρει” μετά από ένα άλμα, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερο από ένα λεπτό και να πέσει στην 10η θέση της γενικής.
Το στοιχείο που μειώνει δραματικά τις ελπίδες του Βέλγου για τον τίτλο δεν είναι μόνο η διαφορά των σχεδόν 30 δευτερολέπτων από τον μεγάλο του αντίπαλο, αλλά και το γεγονός ότι αύριο θα αναγκαστεί να ανοίγει το δρόμο για τους υπόλοιπους. Κάτι που σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να πιέσει όσο μπορεί και να “μαζέψει” τη διαφορά του από τον Ogier. Γεγονός που χρίζει τον Γάλλο αυτή τη στιγμή ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Neuville είδε τους Evans και Sunninen να κόβουν πριν τον τερματισμό της 6ης ε.δ., έτσι ώστε να πέσουν πίσω από τον Ogier στην κατάταξη και ο Γάλλος να έχει καλύτερη σειρά εκκίνησης στο δεύτερο αυριανό σκέλος.
Με τον Γάλλο να έχει το πλεονέκτημα στη μάχη του τίτλου, το ενδιαφέρον στρέφεται στη μάχη της κορυφής, όπου η σειρά εκκίνησης έπαιξε σημαντικό ρόλο έκρινε σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη. Ο Mads Ostberg με το Citroen C3 εκμεταλλεύθηκε τον καθαρό δρόμο και κατάφερε στο τέλος της ημέρας να τεθεί επικεφαλής. Ο Νορβηγός θυμίζει τον οδηγό που διεκδίκησε τη νίκη στο Ράλλυ Φινλανδίας φέτος, όντας ταχύς και αποτελεσματικός. Μάλιστα, το εντυπωσιακό είναι ότι μετά από αρκετά χρόνια έχουμε δύο Citroen να κάνουν το 1-2 (έστω και για λίγο) σε αγώνα του WRC! Ο Craig Breen, εκμεταλλευόμενος και αυτός τη σειρά εκκίνησης, κινήθηκε γρήγορα και απέφυγε τα λάθη, με αποτέλεσμα να φιγουράρει στη 2η θέση της γενικής κατάταξης.
Βέβαια, ο Jari Matti Latvala με το Toyota Yaris ακολουθεί με μικρή διαφορά πιέζοντας τους οδηγούς της γαλλικής ομάδας. Ο Φινλανδός είναι σε απόσταση βολής και ουσιαστικά αύριο έχοντας αντίστοιχη σειρά εκκίνησης με τους ανταγωνιστές του θα διεκδικήσει την πρώτη του φετινή νίκη. Την οποία και επιθυμεί διακαώς!
Από κοντά, όμως, ακολουθούν ακόμα δύο οδηγοί που θέλουν να ανέβουν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, και συγκεκριμένα οι Hayden Paddon και Ott Tanak. O Νεοζηλανδός οδηγός της Hyundai, σε έναν αγώνα που γνωρίζει πολύ καλά κινήθηκε γρήγορα χωρίς να πραγματοποιήσει κάποιο λάθος. Ο Paddon αναζητά και αυτός με τη σειρά του ένα καλό αποτέλεσμα, το οποίο μπορεί να έρθει στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Αυστραλίας. Στη διεκδίκηση της νίκης βρίσκεται και ο Ott Tanak με το Toyota Yaris, παρά το χρόνο που έχασε στην 6η ε.δ. Εκεί, σε ένα γρήγορο πέρασμα από νερά, ο Εσθονός είδε τον εμπρός προφυλακτήρα του αυτοκινήτου του να καταστρέφεται και μαζί όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Αυτό του κόστισε κάποια δευτερόλεπτα, αφού σύμφωνα με τον ίδιο το μπροστινό μέρος του Yaris έγινε στη συνέχεια αρκετά δυσκολοδήγητο. Βέβαια, αύριο έχοντας επισκευάσει το αυτοκίνητο και με καλή σειρά εκκίνησης στη διάθεση του, μόνο δύσκολο δεν θα είναι για τον Tanak να ψαλιδίσει τη διαφορά του από την κορυφή.
Μέχρι την 6η ε.δ., κοντά στους πρώτους βρισκόταν και ο Esapekka Lappi με το τρίτο Yaris. Ο Φινλανδός, στο ίδιο πέρασμα από τα νερά που ο Tanak “τραυμάτισε” το εμπρός μέρος του δικού του Toyota, είδε τον κινητήρα του να αρχίζει να ρετάρει. Ευτυχώς για τον ίδιο μετά από 15-20 δευτερόλεπτα το Yaris άρχισε να λειτουργεί κανονικά, αλλά με τίμημα μερικές θέσεις στην κατάταξη. Με τους Evans και Sunninen να σταματάνε σχεδόν πριν τον τερματισμό της 6η ε.δ., ο Ogier φιγουράρει στην 7η θέση της γενικής και έχοντας την κατάσταση στα χέρια του. Ο Malcolm Wilson δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και χωρίς σκέψη έδωσε τις σχετικές οδηγίες στους νεότερους σε ηλικία οδηγούς του, προσφέροντας τη δυνατότητα στον Ogier να έχει καλύτερη σειρά εκκίνησης αύριο.
Με τους Evans και Sunninen μπροστά του, ο Thierry Neuville γνωρίζει ότι πλέον η προσπάθεια του να κατακτήσει τον τίτλο είναι πολύ δύσκολη. Δεν είναι μόνο η σειρά εκκίνησης που αυτομάτως μεταφράζεται σε μειονέκτημα, αλλά και η διαφορά του από τον Ogier. Ο Βέλγος χρειάζεται τη βοήθεια της τύχης για να μπορέσει να αλλάξει την κατάσταση. Και ίσως του καιρού! Αν οι προβλέψεις για έντονες βοροχοπτώσεις αύριο επαληθευτούν, τότε o Neuville ίσως να έχει τη δυνατότητα να ανατρέψει την κατάσταση.
Επειδή λοιπόν πρόκειται για αγώνες Ράλλυ, όπου οι εξωγενείς παράγοντες και φυσικά η τύχη παίζουν σημαντικό ρόλο, πρέπει να περιμένουμε με υπομονή το τέλος του αγώνα. Αυτή η μοναδική μορφή αγώνων είναι γνωστό ότι κρύβει εκπλήξεις και πως μπορείς να είσαι σίγουρος για το τελικό αποτέλεσμα μόνο στη ράμπα του τερματισμού. Η αυριανή δεύτερη ημέρα του αγώνα είναι και η πλέον κρίσιμη, αφού με 130,66 αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι η μεγαλύτερη του Ράλλυ Αυστραλίας. Για όσους θαρραλέους, να σημειώσουμε ότι η πρώτη ε.δ. ξεκινάει στις 22:08 μμ ώρα Ελλάδος._Π.Τ.