top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Αυστραλίας: Έκτο στη σειρά!

Ο Sebastien Ogier εξασφάλισε τον 6ο συνεχόμενο τίτλο του, ενώ η Toyota επέστρεψε στο θρόνο της μετά από 19 ολόκληρα χρόνια κατακτώντας το 4ο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με τον Jari Matti Latvala να κερδίζει το Ράλλυ Αυστραλίας για λογαριασμό της.

Και στο τέλος μίλησε η εμπειρία και ο Sebastien Ogier. Στο τελευταίο δύσκολο και απαιτητικό σκέλος του Ράλλυ Αυστραλίας, ο πλέον πιο έμπειρος συνδυασμός του WRC σήμερα ήταν αυτός που στο τέλος χαμογέλασε. Ο Γάλλος έξι φορές πλέον Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ήξερε τι ήταν αυτό που ήθελε και κατάφερε στο τέλος να το κατακτήσει. Με τις καιρικές συνθήκες να μεταβάλλονται σημαντικά, αφού επιτέλους είδαμε την πολυαναμενόμενη βροχή, ο Ogier ήταν αυτός που δεν έκανε το λάθος κατακτώντας ακόμα ένα Πρωτάθλημα. Ο Thierry Neuville ήταν αυτός που αρχικά τέθηκε εκτός, αφού έχασε έναν τροχό, ενώ λίγο αργότερα αντίστοιχη τύχη και ο Ott Tanak όταν και χτύπησε σε ένα δέντρο το Yaris WRC.

Οι δύο νεότεροι οδηγοί ρίσκαραν, πίεσαν και εν τέλει δεν δικαιώθηκαν, αφού δεν απέφυγαν το λάθος. Στον αντίποδα, ο Ogier ήξερε από την πρώτη ε.δ. του σκέλους τι είναι αυτό που θέλει και το πήρε. Χωρίς να παρασυρθεί, χωρίς να κάνει λάθος στις δύσκολες καιρικές συνθήκες, αλλά και με έναν ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ε.δ., την Power Stage. Οι Γάλλοι κατακτούν τον τίτλο για 15η συνεχόμενη χρονιά των τίτλο των Οδηγών και ο Ogier παίρνει μαζί του το Νο1 στη Citroen για το 2019.

Όμως, δεν ήταν μόνο ο Ogier και η M-Sport που πανηγύριζαν, αλλά και η Toyota με τον Tomi Makkinen. Ο Φινλανδός μάνατζερ που έχει ακούσει αρκετά τα τελευταία χρόνια για τις επιλογές του, δικαίωσε τους Ιάπωνες για την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο τους χαρίζοντας τους τον 4ο τίτλο Κατασκευαστών. Με τον Tanak να τίθεται εκτός μετά από δικό του λάθος, το βάρος έπεσε στις πλάτες του Jari Matti Latvala για να εξασφαλίσει τον τίτλο για λογαριασμό της ιαπωνικής ομάδας.

Ο Φινλανδός οδηγός δεν είναι μυστικό ότι είναι μεταμορφωμένος προς το καλύτερο στο δεύτερο μισό της χρονιάς και η γενικότερη παρουσία του επιβραβεύτηκε με τη δίκαιη νίκη του στις ειδικές της Αυστραλίας. Μάλιστα, με αυτή του την επιτυχία “γλίτωσε” ένα αρνητικό ρεκόρ που θα μπορούσε να είχε δημιουργηθεί αν δεν είχε κερδίσει, αφού αν δεν κέρδιζε στην Αυστραλία, θα ήταν η πρώτη φορά από το 1995 όπου ένας Φινλανδός δεν θα επικρατούσε έστω σε έναν αγώνα του WRC!

Πίσω στην Αυστραλία, τον Latvala στο βάθρο ακολούθησαν ο Hayden Paddon και ο Mads Ostberg. Ο Νεοζηλανδός, ουσιαστικά στον αγώνα της πατρίδας του, κινήθηκε γρήγορα και σημείωσε το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα. Δεν παρασύρθηκε στο ρυθμό του Latvala, ενώ στο τελευταίο σκέλος δεν έκανε το παραμικρό λάθος σε αντίθεση με αρκετούς συνομήλικους του. Ένα αποτέλεσμα που χρειαζόταν, ειδικά από τη στιγμή που ακόμα δεν έχει εξασφαλίσει το μέλλον του στο θεσμό. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Mads Ostberg! Ο Νορβηγός οδηγός για ακόμα έναν αγώνα ανέβηκε στο βάθρο, και συγκεκριμένα για 2η φορά μετά τη Φινλανδία, πιστοποιώντας ότι αξίζει μία θέση στο θεσμό και τη νέα χρονιά. Και το σημαντικότερο; Διασκεδάζοντας τις εντυπώσεις για τη Citroen, αλλά και δίνοντας τη δική του απάντηση σε όσους θεωρούν ταχύτερο τον Craig Breen, αλλά και ποιος από τους δύο δικαιούται μία θέση στην ομάδα τη νέα χρονιά.

Μία θέση μακριά από το βάθρο βρέθηκε ο Esapekka Lappi στην τελευταία του εμφάνιση με τα χρώματα της Toyota. Ο Φινλανδός, λίγο πριν την μεταπήδηση του στην Citroen, έκανε ότι ακριβώς του ζητήθηκε. Έμεινε μπροστά από τον Ogier, προσπαθώντας να βοηθήσει τον Tanak στην προσπάθεια του για κατάκτηση του τίτλου. Μάλιστα, όπως και ο ίδιος παραδέχθηκε, ήταν ένας από τους αγώνες που το Yaris ήταν ακριβώς όπως το ήθελε. Ειρωνεία; Ίσως!

Με τον Πρωταθλητή του 2018 Sebastien Ogier 5ο, ο Elfyn Evans ήταν αυτός που συμπλήρωσε την πρώτη εξάδα. Ο Βρετανός αποτέλεσε ασπίδα για τον Ogier, κρατώντας τον Thierry Neuville πίσω του και προφυλάσσοντας τις πιθανότητες του Γάλλου για τον τίτλο. Μάλιστα, με εξαίρεση την πρώτη ε.δ. της σημερινής ημέρας, διαχειρίστηκε ιδανικά τη μεταξύ τους διαφορά παίζοντας το ρόλο του στην κατάκτηση του τίτλου από τον Ogier.

Κάτι που δεν κατάφερε ο Teemu Suninen, ο οποίος δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα στην πρώτη του εμφάνιση στην Αυστραλία, εγκαταλείποντας εν τέλει στην πρώτη του εμφάνιση στον συγκεκριμένο αγώνα. Με αυτόν τον τρόπο ο Craig Breen ανέβηκε στην 7η θέση της γενικής, παρά τη σωρεία λαθών που πραγματοποίησε σήμερα. Ο Ιρλανδός για ακόμα μία φορά όχι απλά δεν κατάφερε να ξεχωρίσει, αλλά ήταν πιο αργός από τον ομόσταυλο του, με το μέλλον του να μην είναι εξασφαλισμένο στο θεσμό και τη νέα χρονιά. Οι αρκετές εγκαταλείψεις που είχαμε σήμερα, έφεραν χαμόγελα και στον Ιορδάνη Σερδερίδη, ο οποίος και κατάφερε να τερματίσει στον αγώνα με το Ford Fiesta WRC ’17 και μάλιστα στη 10η θέση της γενικής.

Με αυτόν τον δραματικό τρόπο ολοκληρώθηκε το Ράλλυ Αυστραλίας και μαζί η φετινή χρονιά. Sebastien Ogier και Toyota ήταν οι μεγάλοι νικητές, αλλά οι περισσότεροι ήδη ακονίζουν τα μαχαίρια τους για τη νέα χρονιά, η οποία αναμένεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα με όσες αλλαγές και ανακατατάξεις που θα δούμε στις τάξεις των ομάδων._Π.Τ.


Διαβάστε εδώ την περιγραφή του δεύτερου σκέλους του αγώνα

Διαβάστε εδώ την περιγραφή του πρώτου σκέλους του αγώνα


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ