top icon
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Αργεντινής: Με στυλ… λατινικό!

Μετά από ένα χρόνο απουσίας, το Ράλλυ Αργεντινής επιστρέφει στο καλεντάρι του θεσμού και μαζί ο θίασος του WRC στη λατινική Αμερική.

Όπως το Ακρόπολις, έτσι και το Ράλλυ Αργεντινής, ένας από τους παραδοσιακούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, βρέθηκε εκτός προγράμματος το 2010. Ακολουθώντας σχεδόν παράλληλη πορεία, ο αγώνας της λατινικής Αμερικής, επιστρέφει φέτος στο WRC και μαζί οι πρωταγωνιστές του θεσμού, οι οποίοι και συμπεριλαμβάνουν το Ράλλυ της Αργεντινής ανάμεσα στα αγαπημένα τους. Ο λόγος; Πολύ απλός. Καταρχήν, το ρόλο τους παίζουν οι ειδικές διαδρομές, που διακρίνονται για τις καλές επιφάνειες. Όμως, το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα της Αργεντινής είναι η ατμόσφαιρα. Οι θεατές είναι αυτοί που δίνουν ένα ξεχωριστό χρώμα στις ε.δ. τόσο με την παρουσία, όσο και το τέμπο τους, όντας ότι πιο κοντινό σε αυτό που ονομάζουμε μεσογειακό. Το Ράλλυ Αργεντικής, συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο WRC το 1980, αλλά από τότε με εξαίρεση το 1980, αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι του κερδίζοντας τις καρδιές θεατών και οδηγών. 

 
Το επίκεντρο είναι η πόλη της Βίλα Κάρλος Παζ, βόρεια του Μπουένος Άϊρες, και πολύ κοντά στην Κόρντομπα. Ο αγώνας έχει χαρακτηριστικό του τα άλματα, τα περάσματα από τα νερά, αλλά και το μοναδικό τοπίο της ε.δ. Ελ Κόντορ, η οποία πραγματοποιείται σε πολύ μεγάλο υψόμετρο. Οι ειδικές μπορεί να είναι σε καλές επιφάνειες, αλλά είναι ιδιαίτερα τεχνικές και απαιτητικές, με αποτέλεσμα η εμπειρία να είναι από τα στοιχεία που συνήθως κρίνουν τον τελικό νικητή. Το μαλακό χώμα, όμως, αποτελεί πονοκέφαλο για τους οδηγούς με αποτέλεσμα η σειρά εκκίνησης να παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Όμως, αυτό που είναι σημαντικό και απασχολεί τους οδηγούς, είναι το γεγονός ότι φέτος ο αγώνας θα περιλαμβάνει κάποιες ειδικές διαδρομές, στις οποίες τα πληρώματα θα πρέπει να αγωνιστούν σε ασφάλτινες επιφάνειες! Και επειδή ακριβώς δεν θα υπάρχει η δυνατότητα για αλλαγή του set up, αλλά και των ελαστικών, παραμένει άγνωστο πως θα αντιδράσουν τα νέα ελαστικά της Michelin σε αυτή την πρόκληση, την ώρα που και η φθορά αυτών θα κρίνει πολλά στις συγκεκριμένες ε.δ. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μία ακόμα συνάντηση του WRC, η οποία όπως όλα δείχνουν θα συγκεντρώσει τεράστιο ενδιαφέρον, ενώ όπως σε κάθε περίπτωση οι προβλέψεις απαγορεύονται!_Π.Τ.
 
Citroen Total WRT
Οι Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, θα οδηγήσουν όπως είναι φυσικό τα δύο εργοστασιακά Citroen DS3 WRC. Η γαλλική ομάδα, έχει ένα εξαιρετικό σερί, αφού πέρα από τον πρώτο αγώνα της Σουηδίας, έχει επικρατήσει με τους δύο οδηγούς της, σε όλους τους χωμάτινους αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί ως τώρα. Αυτό θα προσπαθήσουν να κάνουν και στις ειδικές της Αργεντινής, με τον Σεμπαστιέν Λεμπ να έχει εξαιρετική παράδοση, όντας και πολυνίκης του αγώνα με πέντε επιτυχίες, οι οποίες είναι συνεχόμενες από το 2005 μέχρι και το 2009. (Το 2010 ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο θεσμό). Με σύμμαχο την παράδοση, λοιπόν, ο Λεμπ θα προσπαθήσει να επαναλάβει την επιτυχία του στη Σαρδηνία. Βέβαια, και αυτή τη φορά θα έχει το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης την πρώτη ημέρα, αλλά όπως έδειξε στο ιταλικό νησί αυτό είναι κάτι που ανάλογα με τις συνθήκες δεν τον απασχολεί. Στην αντίπερα όχθη, ο Οζιέ θέλει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις μετά τη μέτρια εμφάνιση του στη Σαρδηνία. Ο Γάλλος μετά από τις δύο συνεχόμενες νίκες σε Πορτογαλία και Ιορδανία, έμεινε μακριά από τον καλό του εαυτό στην Ιταλία, χάνοντας και έδαφος στο Πρωτάθλημα των Οδηγών. Εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης, μοιάζει δεδομένο ότι ειδικά την πρώτη ημέρα θα είναι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα, αν και τα παιχνίδια στρατηγικής πάντα υπάρχουν στην άκρη του μυαλού του. 

 
Ford Abu Dhabi WRT
Στην Ford, οι Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala, έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται έτοιμοι να διεκδικήσουν την πρώτη τους νίκη φέτος σε χωμάτινες επιφάνειες. Το Fiesta με τον αναβαθμισμένο κινητήρα, έδειξε στην Σαρδηνία ότι είναι άκρως ανταγωνιστικό, με την ψαλίδα να έχει κλείσει σημαντικά με το DS3. Ο Mikko Hirvonen πραγματοποίησε την καλύτερη του εμφάνιση μετά από αρκετούς μήνες με το Fiesta, τερματίζοντας δεύτερος, αλλά το σημαντικότερο, δείχνοντας να έχει βρει την ταχύτητα του. Την ίδια ώρα, ο Jari Matti Latvala εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, αλλά αρκεί να αποφύγει τα λάθη για να μπορέσει να συνδυάσει την ταχύτητα με το αποτέλεσμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Σαρδηνία, όταν επέστρεψε τη δεύτερη ημέρα υπό καθεστώς superally, κατάφερε να κερδίσει τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλο οδηγό. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε και την παράδοση της Ford στις ελληνικές ειδικές διαδρομές, εύκολα καταλαβαίνετε ότι η ομάδα του Malcolm Wilson στον δικό μας αγώνα έχει τις περισσότερες πιθανότητες να επικρατήσει από κάθε άλλον.
 
M-Sport Stobart Ford WRT
Με δύο, αντί για τρία αυτοκίνητα, θα βρεθεί η Stobart Ford στην Αργεντινή. Οι Mads Ostberg και Matthew Wilson θα επωμιστούν το βάρος της συγκομιδής βαθμών για την ομάδα, με τον Henning Solberg να μην εκκινεί στον αγώνα, αφού δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο προϋπολογισμό. Ο Νορβηγός οδηγός της Ford, ο οποίος μετά την εξαιρετική του επίδοση στη Σουηδία όπου και τερμάτισε δεύτερος είχε μία σειρά ατυχιών, κατάφερε στη Σαρδηνία να βρεθεί στο δρόμο επιτυχιών, όντας και 5ος γενικής. Ο νεαρός Νορβηγός, θα είναι και πάλι –λογικά- ο καλύτερος όσων εκτός εργοστασιακών συμμετοχών και του Petter Solberg, με μία θέση στην πρώτη εξάδα να αποτελεί από μόνη της επιτυχία. Ο Wilson από την πλευρά του, εξακολουθεί να μην κερδίζει τις εντυπώσεις με το Fiesta WRC, κάτι που σημαίνει ότι και στην Αργεντινή στόχος είναι ο τερματισμός στους βαθμούς, εκτός και αν κάποιος από τους προπορευόμενους συνδυασμούς εγκαταλείψει, με αποτέλεσμα να κερδίσει κάποια θέση.
 
Petter Solberg WRT
Ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, ταξίδεψε στην Αργεντινή σαφώς με καλύτερη ψυχολογία από ότι στους προηγούμενους αγώνες. Ο Solberg αντιμετώπισε αρκετές ατυχίες από την αρχή της χρονιάς, και ουσιαστικά επέστρεψε στο δρόμο των επιτυχιών στις ειδικές της Σαρδηνίας, όπου και κατέκτησε την 3η θέση της γενικής, ανεβαίνοντας για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Ο Νορβηγός, διαθέτει την απαιτούμενη ταχύτητα για το κάτι παραπάνω, αλλά από τη μία οι ατυχίες, και από την άλλη οι λεπτομέρειες είναι αυτές που δεν του έχουν επιστρέψει να διεκδικήσει ακόμα τη νίκη που τόσο επιθυμεί από το 2009, από όταν και συμμετέχει με την ιδιωτική του ομάδα. Στην Αργεντινή, ο Solberg δεν έχει καταφέρει να επικρατήσει ποτέ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι επιδόσεις του δεν του επιτρέπουν να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Όσο δύσκολο και αν είναι αυτό.
 
Ράλλυ Αργεντινής
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 26 – 29 Μαΐου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1980
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 28
Συν. Μήκος: 378,15 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 19
Συν. Χλμ. Ειδικών: 1.457,08 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 16η Ascochinga Agua de oro (48,21 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η – 18η Carlos Paz SS 1-2 (3,02 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2009: 83.76 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 1983 – 120.60 χλμ./ώρα Μίκολα-Χερτζ (Audi Quattro A2)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 5, Μπιαζιόν 3, Μάκινεν 3, Σάινθ 3
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 6, Lancia 6, Mitsubishi 3, Toyota 3
Βάθρο 2009
1 Λεμπ – Ελενά (Citroen C4 WRC)
2 Σόρντο – Μαρτί (Citroen C4 WRC)
3 Χ. Σόλμπεργκ-Μένκερουντ (Ford Focus WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 52
Εργοστασιακές:
FIA 2: 4
PWRC: 12
Επίσημο site αγώνα: www.rallyargentina.com
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ