Όπως αναμενόταν, οι καιρικές συνθήκες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του Ράλλυ Αργεντινής, με τη λάσπη να κυριαρχεί στις ειδικές διαδρομές και τον Thierrry Neuville να καταφέρνει να βρεθεί στο τέλος του πρώτου σκέλους επικεφαλής με βραχεία κεφαλή.
Οι έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, αλλά και σήμερα, προκάλεσαν αρκετά προβλήματα στη διεξαγωγή του Ράλλυ Αργεντινής. Μία ειδική ακυρώθηκε το πρωί, αφού ήταν αδύνατο να φτάσουν τα πληρώματα σε αυτή, με το πρόβλημα να λύνεται το απόγευμα απαγορεύοντας μάλιστα στους θεατές να περάσουν από αυτή. Αυτό είναι ενδεικτικό των συνθηκών που αντιμετώπισαν σήμερα τα πληρώματα στις ειδικές διαδρομές. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι οδηγοί υποστήριξαν πως υπήρχαν κάποια σημεία με λάσπη, που τους έμοιαζε αδύνατο πως θα καταφέρουν να βγουν αλώβητοι. Βέβαια, οι επιφάνειες ήταν αρκετά διαφορετικές σε κάθε ειδική, με αποτέλεσμα η σειρά εκκίνησης σε κάποιες περιπτώσεις να είναι ευνοϊκή για όσους εκκίνησαν στις πρώτες θέσεις, και το αντίστροφο σε κάποιες άλλες.
Με αυτόν τον τρόπο, τα αποτελέσματα του πρώτου σκέλους έχουν αφήσει μία ιδιαίτερα ρευστή κατάσταση για τις επόμενες δύο ημέρες, με τις διαφορές μεταξύ των πληρωμάτων να είναι σχετικά μικρές, αλλά με τους τρεις βασικούς διεκδικητές του τίτλου να ακονίζουν τα μαχαίρια τους… Οι κ.κ. Neuville, Ogier και Tanak βρέθηκαν λόγω των λασπωμένων ε.δ. να έχουν εν τέλει πλεονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai ήταν αυτός που εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο τον καθαρό δρόμο μπροστά του, καταφέρνοντας να ολοκληρώσει το σκέλος στην πρώτη θέση της γενικής. Βέβαια, τόσο ο ίδιο, όσο και ο Sebastien Ogier, στάθηκαν τυχεροί, αφού ο Ott Tanak είχε ένα τετ α κε με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο επιτρέποντας τους να περάσει μπροστά τους. Παρόλα αυτά, ο Neuville κινήθηκε γρήγορα σήμερα με το Hyundai i20 WRC και το τέλος της ημέρας τον βρίσκει με μία μικρή διαφορά ασφαλείας.
Ο Sebastien Ogier, μπορεί να ακολουθεί δεύτερος αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανοποιημένος από τις επιδόσεις του. Ο ίδιος με δηλώσεις του υποστήριξε ότι δεν μπορεί με το Citroen C3 να κινηθεί στο ρυθμό των πρώτων, προσπαθώντας να βρει τις ιδανικές ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο σε αυτές τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Βέβαια, με δεδομένη την εμπειρία που τον διακρίνει, για ακόμα έναν αγώνα όχι απλά είναι δεύτερος πίσω από τον Neuville, αλλά και στη διεκδίκηση της νίκης.
Αντίθετα, ένα μικρό λάθος ήταν αρκετό για να στοιχίσει στον Ott Tanak πολύτιμο χρόνο. Ο Εσθονός οδηγός της Toyota, ξεκίνησε μουδιασμένα στο πρώτο loop ειδικών, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε κατακόρυφα τις επιδόσεις του. Εκμεταλλευόμενος την καλή σειρά εκκίνησης, αλλά και την ταχύτητα του, μία ειδική πριν το τέλος είχε καταφέρει να τεθεί επικεφαλής με 11 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Neuville. Όμως, ένα τετ α κε στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, που είχε σαν αποτέλεσμα ένα κομμένα ημιαξόνιο, τον έριξε στην 3η θέση. Μόλις 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τον Ogier και 14 από την κορυφή.
Πίσω από τον Tanak, ακολουθεί ο ομόσταυλος του στην Toyota Kris Meeke, ο οποίος εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης στο πρώτο loop, βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα! Όμως, οι συνθήκες στη συνέχεια δεν του επέτρεψαν να συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό, με αποτέλεσμα να πέσει 4ος, αλλά να παραμένει σε μία απόσταση από την κορυφή που του επιτρέπει να έχει βλέψεις για βάθρο. Όμως, το έργο του δεν θα είναι εύκολο, αφού μία ανάσα πίσω του ακολουθεί ο Andreas Mikkelsen στην επιστροφή του στο μπάκετ του i20 WRC. Ο Νορβηγός εμφανίζεται άκρως ανταγωνιστικός και αν δεν είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό που του κόστισε περισσότερο από δέκα δευτερόλεπτα, θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο κοντά στη μάχη της κορυφής! Μία εμφάνιση, που αναμφίβολα ο Mikkelsen την χρειάζεται, ειδικά σε ψυχολογικό επίπεδο.
Πιο πίσω, στην 6η θέση συναντάμε τον Elfyn Evans, ο οποίος και δυσκολεύτηκε αρκετά από τις σημερινές αντίξοες συνθήκες. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Dani Sordo, ο οποίος ενώ ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, στην τελευταία ε.δ. του σκέλους έκανε ένα τετ α κε, με αποτέλεσμα να πέσει πίσω από τον Βρετανό, αλλά και τον Mikkelsen! Προβλήματα, όμως, αντιμετώπισε και ο Jari Matti Latvala, ο οποίος και έχασε χρόνο από ένα κλαταρισμένο ελαστικό, αλλά και ο Teemu Suninen όταν ο κινητήρας του Fiesta ρέταρε μετά από ένα πέρασμα από νερά.
Το δεύτερο σκέλος του αγώνα, περιλαμβάνει αντίστοιχο αριθμό αγωνιστικών χιλιομέτρων με το πρώτο, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 150 χλμ. ειδικών διαδρομών. Το βασικό ερώτημα είναι σε τι κατάσταση θα βρίσκονται οι διαδρομές. Αν είναι σε αντίστοιχη με τη σημερινή, αυτό σημαίνει ότι με την αντίστροφη σειρά εκκίνησης, οι προπορευόμενοι συνδυασμοί θα έχουν σημαντικό μειονέκτημα. Κάτι που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές εκπλήξεις και αλλαγές στην κατάταξη. Απορίες, που θα μας λυθούν αύριο, με την πρώτη ε.δ. να είναι προγραμματισμένη για τις 13:47 μμ ώρα Ελλάδος! _Π.Τ.