top icon
Αγώνες

WRC: Προτελευταία στροφή!

Δύο αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού Πρωταθλήματος και με τρεις διεκδικητές του τίτλου, είναι λογικό το Ράλλυ Ισπανίας να έχει χαρακτήρα «μάχης μέχρι τελικής πτώσεως»!

Η απρόβλεπτη εξέλιξη των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το τελευταίο διάστημα, είχαν σαν αποτέλεσμα να έρθουν τα «πάνω κάτω» στην εξέλιξη του θεσμού. Πριν την Αυστραλία και με δύο ασφάλτινους αγώνες να ακολουθούν, όλα έδειχναν ότι ο Sebastien Loeb που είχε χτίσει και μία σεβαστή διαφορά από τους διώκτες του, θα εξασφάλιζε άνετα τον όγδοο συνεχόμενο τίτλο του. Όμως, τα προβλήματα σε Αυστραλία, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του στην Γαλλία, αλλά και τις νίκες των Mikko Hirvonen και Sebastien Ogier, ήταν αρκετές για να δημιουργήσουν μία τελείως νέα τάξη πραγμάτων. Έτσι, με το θίασο του WRC να μεταφέρεται στην Ισπανία για τον προτελευταίο γύρο του θεσμού και με τους Loeb, Hirvonen να ισοβαθμούν στην πρώτη θέση, έχοντας μόλις τρεις βαθμούς πίσω τους τον Ogier, είναι εύκολα κατανοητό ότι ουσιαστικά το Πρωτάθλημα αρχίζει από την αρχή.
 
Ο ισπανικός αγώνας έχει και φέτος μικτό χαρακτήρα. Η πρώτη ημέρα θα διεξαχθεί σε χωμάτινες επιφάνειες και οι επόμενες δύο σε ασφάλτινες. Μάλιστα, η μεγαλύτερη πρόκληση για τους οδηγούς είναι το γεγονός ότι πολλές από τις ειδικές από τις ειδικές της πρώτης χωμάτινης ημέρας, περιλαμβάνουν μεγάλα μέρη με άσφαλτο, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να προσαρμοστούν στο γεγονός ότι θα αγωνιστούν σε αυτές τις συνθήκες με χωμάτινα ελαστικά. Επίκεντρο είναι και πάλι η πόλη του Salou, ενώ το σέρβις παρκ θα είναι και πάλι στο θεματικό πάρκο του Port Aventura. Παράλληλα, υπάρχουν και νέες ειδικές διαδρομές, ενώ την Παρασκευή θα υπάρξει και μικτή νυχτερινή ειδική!
 
Ένα από τα στοιχεία που καθιστούν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την πρώτη ημέρα του αγώνα είναι και η σειρά εκκίνησης! Βλέπετε, την πρώτη ημέρα στις χωμάτινες επιφάνειες, όσοι εκκινούν μπροστά θα έχουν σημαντικό μειονέκτημα, το οποίο αν μεταφραστεί σε αντίστοιχο χαμένο χρόνο στις ειδικές διαδρομές, δεν θα είναι εύκολο να τον καλύψει τις επόμενες δύο στην άσφαλτο, όπου και οι διαφορές είναι σαφώς μικρότερες. Έτσι, το έργο του Sebastien Loeb που θα εκκινήσει πρώτος στο εναρκτήριο σκέλος, δεν θα είναι ιδιαίτερα εύκολο, και το ξέρει. Ο Γάλλος μοιάζει αποφασισμένος, αφού από τη μία πλευρά η παράδοση είναι με το μέρος του (κερδίζει τους δύο τελευταίους αγώνες της σεζόν από το 2008 και έπειτα), αλλά και η ομάδα του! Ο επικεφαλής της Citroen Racing, Olivier Quesnel έχει δηλώσει ανοικτά ότι πρώτος οδηγός της ομάδας είναι ο Loeb και ότι αυτός θα υποστηριχθεί στους δύο τελευταίους δύο αγώνες στο κυνήγι του τίτλου των Οδηγών. Σίγουρα, αυτό δεν ικανοποιεί τον Sebastien Ogier, ο οποίος δηλώνει ότι στόχος του είναι να βοηθήσει την ομάδα να κατακτήσει τον τίτλο των Κατασκευαστών. Βέβαια, από την πλευρά μας, αναρωτιόμαστε σε περίπτωση που ο Loeb έχει κάποιο πρόβλημα ή ο Ogier αποδειχθεί ταχύτερος στις ειδικές, τι θα κάνει ο Quesnel. Άγνωστο!
 
Στο στρατόπεδο της Ford, έχουν βρεθεί χωρίς να το περιμένουν στο κυνήγι του τίτλου των Οδηγών. Ο Mikko Hirvonen χαρακτηριζόμενος από αξιοπιστία και συνέχεια στα αποτελέσματα του, έχει καταφέρει με τη σημαντική βοήθεια του Jari Matti Latvala, που του έχει χαρίσει νίκη και θέσεις, να ισοβαθμίσει με τον Loeb. Ο Φινλανδός δεν τρέφει ψευδαισθήσεις και γνωρίζει ότι αυτό που πρέπει να κάνει είναι να συλλέξει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς για να διεκδικήσει τον τίτλο στα ουαλικά δάση, όπου και είναι σαφώς ταχύτερος και αποδεδειγμένα ανταγωνιστικός. Για να γίνει αυτό, είναι πολύ πιθανό για ακόμα έναν αγώνα να χρειαστεί τη βοήθεια του Jari Matti Latvala. Ο νεαρός Φινλανδός απέδειξε στη Γαλλία ότι μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των κορυφαίων και στην άσφαλτο και το θέμα είναι αν ο Hirvonen θα μπορέσει να βρεθεί κοντά του, έτσι ώστε ο Latvala να του χαρίσει θέση και βαθμούς, αν χρειαστεί.
 
Όμως, δεν είναι μόνο ο Latvala που λογικά θα παίξει το ρόλο του στην κατάταξη του αγώνα, αλλά και στη μάχη του τίτλου, αλλά και άλλοι οδηγοί. Ένας από αυτούς, είναι ο Petter Solberg, ο οποίος σε κάθε αγώνα μάχεται για μία θέση στο βάθρο και είναι λογικό να κάνει το ίδιο και στην Ισπανία. Μάλιστα, αν αναλογιστούμε τις επιδόσεις του στη Γαλλία, όταν και διεκδίκησε μέχρι και τη νίκη, αλλά και την πολύ καλή σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα, καταλήγουμε ότι ο Νορβηγός θα πιέσει για το κάτι παραπάνω. Στα παραπάνω, μην λησμονούμε και την επιθυμία του πρώην Παγκοσμίου Πρωταθλητή για νίκη. Όμως, το ρόλο του σε αυτόν τον αγώνα μπορεί να παίξει και ο Dani Sordo με το Countryman JCW WRC! Ο Ισπανός οδηγός, καταρχήν αγωνίζεται μέσα στο σπίτι του και έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι είναι ικανός για τη νίκη. Αυτό, όμως, που τον φέρνει γενικότερο στη μάχη του τίτλου, είναι οι επιδόσεις του συνδυασμού σε Γερμανία και Γαλλία. Ο Sordo ανέβηκε και τις δύο φορές στο βάθρο, ενώ στο Στρασβούργο λίγο έλειψε να κερδίσει ακόμα και τον αγώνα! Δεν ξέρουμε κατά πόσο αυτό είναι εφικτό να συμβεί ακόμα, αλλά σίγουρα ο Ισπανός θα διεκδικήσει μία θέση στην πρώτη τριάδα, κόβοντας και αυτός με τη σειρά του βαθμούς από τους διεκδικητές του τίτλου. 

 
Ανταγωνιστικός, όμως, αναμένεται να είναι και ο Kris Meeke με το δεύτερο εργοστασιακό Mini, αν και ο Βρετανός αναμένεται να έχει πιο συγκρατημένη στρατηγική σε σχέση με Γαλλία και Γερμανία, όπου και βγήκε από το δρόμο. Φυσικά, παρών θα είναι και οι περισσότεροι από τους συνήθεις πρωταγωνιστές του θεσμού, έστω και με «δευτερεύοντα» ρόλο, όπως οι οδηγοί της Stobart. Ταχύτερος εκ αυτών αναμένεται να είναι ο Mads Ostberg, ο οποίος και στη Γαλλία έδειξε εξαιρετική ταχύτητα σε κάποιες ειδικές. Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει να δούμε και τον Ρώσο Evgeny Novikov, ο οποίος στην Ισπανία θα οδηγήσει ένα Citroen DS3 WRC, έτσι ώστε να το δοκιμάσει για να αποφασίσει ποιο αυτοκίνητο θα οδηγήσει στο μέλλον. Μάλιστα, στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας θα επιστρέψει στις τάξεις της Ford και θα οδηγήσει για λογαριασμό της Abu Dhabi Rally Team, του Khalid Al Qassimi!_Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ