Λίγες εβδομάδες πριν την παρθενική διεξαγωγή του Ράλλυ Εσθονίας (4-6 Σεπτεμβρίου) στο πλαίσιο του WRC, ο Ott Tanak επέστησε προσοχή στους διοργανωτές του αγώνα, ώστε τα κατασκευασμένα άλματα να μην είναι πολύ “επιθετικά”, αλλά πιο τεχνικά.
Μπορεί εκ πρώτης όψεως αυτή η κίνηση του Εσθονού Παγκόσμιου Πρωταθλητή να φαντάζει παράξενη, όμως δεν είναι. Από τη στιγμή που το Ράλλυ Εσθονίας έγινε “Promotional Event” του WRC, οι διοργανωτές του εργάζονται διαρκώς στις ειδικές διαδρομές, ώστε να κάνουν τα άλματα όσο πιο θεαματικά γίνεται.
Άλλωστε, το Ράλλυ Εσθονίας θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το περίφημο Ράλλυ Φινλανδίας, που φέτος τέθηκε εκτός του πρωταθλήματος λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού. Κύρια χαρακτηριστικά του εσθονικού αγώνα λοιπόν, είναι οι ταχύτατες χωμάτινες ειδικές διαδρομές και τα εντυπωσιακά άλματα, με τα αυτοκίνητα να πετούν για πολλά μέτρα.
Η τεχνητή επίδραση στα σημεία με άλματα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των πληρωμάτων. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που μια φαινομενικά απλή προσγείωση έχει προκαλέσει προβλήματα. Τέτοια περίπτωση ήταν εκείνη του Timo Rautiainen, ο οποίος έχασε για λίγο τη φωνή του μετά από προσγείωση κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Φινλανδίας, με αποτέλεσμα ο Marcus Gronholm να οδηγήσει χωρίς σημειώσεις για αρκετά μέτρα. Πιο χαρακτηριστική όμως, είναι η περσινή στο Ράλλυ Εσθονίας, όταν ο Elfyn Evans (φωτ. πάνω) τραυματίστηκε στην πλάτη μετά από προσγείωση, χωρίς πάντως να εγκαταλείψει. Το μέγεθος του προβλήματος έγινε αντιληπτό μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, οπότε ο Ουαλός τέθηκε νοκ άουτ από τους 3 επόμενους αγώνες της σεζόν (Φινλανδία, Γερμανία, Τουρκία).
“Το μόνο πράγμα που έχω διαβάσει από τα μέσα ενημέρωσης είναι ότι ακόμη φτιάχνουν αρκετούς δρόμους”, δήλωσε στο DirtFish που αποτελεί και προσωπικό του χορηγό, ο Ott Tanak, που φέτος οδηγεί για λογαριασμό της Hyundai Motorsport. “Νομίζω πως εργάζονται σε περισσότερα από 20 χιλιόμετρα. Δημιουργούν ορισμένα άλματα προδιαγραφών Ράλλυ Εσθονίας. Βασικά προσθέτουν επιπλέον υλικό στα φυσικά άλματα, για να κάνουν τα αυτοκίνητα να ελαφρύνουν περαιτέρω. Πέρυσι το πήγαν αρκετά μακριά, ελπίζω να έμαθαν από αυτό και να μην ξανακάνουν το ίδιο λάθος φέτος”.
Η δουλειά στα άλματα, θα επιφέρει και μείωση στη μέση ωριαία ταχύτητα, αφού θυμίζουμε πως πέρυσι, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja ολοκλήρωσαν τον αγώνα που αποτέλεσε promotional event, σημειώνοντας μ.ω.τ. 120,3 χιλιομέτρων/ώρα. “Αν τα άλματα γίνουν πιο τεχνικά, τότε η ταχύτητα μειώνεται. Αν υπάρχουν στροφές με χάσιμο, η μετατροπή τους σε άλματα θα μειώσει την ταχύτητα”, συμπλήρωσε ο Tanak.
Υπενθυμίζουμε, πως το Ράλλυ Εσθονίας θα αποτελέσει την επανέναρξη του φετινού WRC, σχεδόν 6 μήνες μετά τη διακοπή του Ράλλυ Μεξικού, στα μέσα Μαρτίου. Αυτή η παύση, που είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια εδώ και πολλές δεκαετίες για το WRC, έχει φέρει αδημονία σε ομάδες, οδηγούς και θεατές, για τη συνέχεια.
Το φετινό Ράλλυ Εσθονίας θα περιλαμβάνει 17 ειδικές διαδρομές, μήκους 232,64 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η αρχή θα γίνει την Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου με μια υπερειδική μήκους 1,28 χιλιομέτρων στην πόλη του Tartu, ενώ η συνέχεια θα δοθεί το Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου με 5 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές μήκους περίπου 147,68 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Ο επίλογος, θα γραφτεί την Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου με 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, μήκους 84,96 αγωνιστικών χιλιομέτρων.